Jump to content
FAS Euroauto Goran
Ivan

Fiat Nuova Tipo - podešavanje LED farova

Recommended Posts

Kod mene su farovi u boljem stanju nego kod kuma, jer je mladji auto, bukvalno odlicni su, a gledam kod njega je sad veca definicija i dnevnih svetla, a to je samo do stakla, a svetlo sa xenona uvece je intezivnije.

Tako da iako apsolutno nemam potrebe itekamo sad imam zelju da i ja isto odradim.
Inace vecina ljudi nikako ne odrzava fabricke ksenone zbog cene, voze tako dok mogu dok ne pocrkaju sijalice, a poliraju nesto spolja tek kada bas bas pozuti, a tu reflektujucu solju pogotovo niko ne dira.

Na bivsem e60 znam koliko je progledao nakon zamene obe sijalice iako su i prethodne delovale dobro na prvi pogled, mozda izgube na intenzitetu, jer nisu izgubile boju.
Al jbg oem dxs sijslice su cca 100e par pa uglavnom niko ne menja dok ne crkne ili bas ode u ljubicasto. A fabrkcki ksenon vrlo cesto dogura i do 15g.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kod mene su sijalice nove, fabricke philips, stavljene prosle godine. Zamena soljica je 150 eur, to mi je sledeca investicija definitivno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nešto sam gledao poređenja xenon vs LED, I u principu svi se slažu oko jednih istih stvari, LED manje greju, manje struje troše, i do tri puta su dugovečniji, ne uništavaju reflektujuću površinu upravo zbog male toplote koje emituju.
Mada ksenon se I dalje ugrađuju u vozila i premium modele što je normalno, ali je i ugradnja jeftinija nego LED. Mada u kom pravcu auto industrija ide, LED će preuzeti primat, definitivno.

I nabasam na video gde čovek poredi, amaterski, led vs xenon na dva ista porše modela, jedan ima fabrički LED a drugi fabrički ksenon. Zanimljivo za pogledati, jer svi testiraju razne sijalice na istim farovima ili različitim modelima, ovaj to radi na fabričkim farovima istih modela.
 

 

Ostaću vam dužan do sledeće prilike da istestiram moje LED onako kako treba na blizinu, daljinu, duga svetla i kako to sve deluje iz auta koji mi ide u susret. , da vidimo o čemu se radi što se te senke tiče I malo da podesim farove.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

LED je definitivno budućnost, tu nema dileme uopšte, u premium segmentu je već preuzeo primat, sad samo treba još par godina da sačekamo da se ta dobra tehnologija "spusti" i u niži/srednji segment.

Do tad, što Ivan reče, za narodska kola je i dalje projektor+xenon najbolja varijanta.

 

I samo jedan mali offtopic, u ovom Mitu koji sam uzeo ženi se nalaze neke LED sijalice u oborenim svetlima (u fabričkim projektorima), neko je to u Italiji ubacio, mogu samo da kažem sreća pa se ne vozi noću trenutno po neosvetljenim putevima, ono je sramota kako loše sija.

Naravno, ne poredim to uopšte sa fabričkim kompletima, samo mi nije jasno kako to uopšte i postoji kao opcija pored živog xenona...

Edited by Vule

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bas tako, treba jos vremena da se dobri led farovi spuste i u nize srednje/segmente, jer je ono bukvalno nidje veze ovi led farovi u b/c segmentu u odnosu na d/e/f segment.

Cak mislim da su ti obicni led farovi dosta jeftiniji od ksenona, ali su isto tako i osetno losiji.

Recimo kod passata b8 pored halogenih farova imas doplatu za obicne led farove i matrix, to je bukvalno nebo-zemlja razlika izmedju 2 fabricka led fara u istom autu.

2015_volkswagen_passat_44.jpg supply-and-fit-genuine-led-headlights-8615-1-p.jpg
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
43 minutes ago, knezevic76 said:

I nabasam na video gde čovek poredi, amaterski, led vs xenon na dva ista porše modela, jedan ima fabrički LED a drugi fabrički ksenon. Zanimljivo za pogledati...

Dva Porschea, plus jedan Golf sa halogenim sijalicama. 

Ovo su rezultati jačine svetla koje je izmerio (prva vrednost je prosek, druga je maksimum ; plavo su oborena, narandžasto su vrednosti za duga svetla):

 

rezultati.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Plus da dodam i ovo sa videa gde se čovek potrudio sa svim živim instrumentima.

Da ne bude zabune, ne tvrdim ja da su LED farovi na mom Tipu vrh ponude, al u odnosu na klasične farove koji idu u tipo , daleko je to bolja priča, barem meni koji sam na licu mesta poredio. Sa druge strane, za ovaj novac i ovu opremu koju sam dobio, ne žalim se uopšte. Ima tu nekih sitnica koje nekom smetaju, nekom ne, uvek se može naći neka zamerka i na daleko skupljim modelima.
Ono što znam iz prve ruke da dvoje ljudi koji su seli u moj auto, a pri tom voze novije automobile sa ksenonima, obojica su izjavili da im je na sledećem autu LED must have.

PS komentare i kritike ne shvatam lično, kao što neko gore reče da se ne uvredim, taman posla, tu smo da diskutujemo o automobilima, ako hoćete, vrlo sam rad i da se pojavim na nekom skupu da vidite i probate sve što vas zanima. Aj živeli. 7b798f845e3c5fd8712e1e79383a5fe3.jpg

Послато са SM-A715F помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nešto mi je čudnovata ova tabela.

 

Koji je xenon korišćen? 10000k? U kojim uslovima testiranja, koji projektor? Da ima slabiji intenzitet u dva testiranja od halogene sijalice, neće da može. Ne samo da ne može da bude slabiji nego u svakom univerzumu treba da bude bar 2-3x jači.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pazi, moguće da nije korišćen sa projektorom. Meni je tu više ostao fokus na toplotu koju emituju i potrošnju struje.

Послато са SM-A715F помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

I tu tabela ima gomilu nelogicnosti. Ispade da xenon sijalica koja radi na principu Voltinog luka greje 20% vise od uzarene niti halogene.

Takodje, danasnji (npr. aftermarket) xenon setovi vecinom rade na 35W. O bojama i jacini ne bih komentarisao, nema sanse da su neke stvari tacne.

10 hours ago, Vule said:

u ovom Mitu koji sam uzeo ženi se nalaze neke LED sijalice u oborenim svetlima (u fabričkim projektorima), neko je to u Italiji ubacio, mogu samo da kažem sreća pa se ne vozi noću trenutno po neosvetljenim putevima, ono je sramota kako loše sija.

Ovaj rad, kao LED na slici desno ;) ? Hotspot, cut-off, nema sta nema :D :

 

1d5f98a3.thumb.png.2ba61acbe2a98d340f987ffd0ce97815.png

Share this post


Link to post
Share on other sites
I tu tabela ima gomilu nelogicnosti. Ispade da xenon sijalica koja radi na principu Voltinog luka greje 20% vise od uzarene niti halogene.

Takodje, danasnji (npr. aftermarket) xenon setovi vecinom rade na 35W. O bojama i jacini ne bih komentarisao, nema sanse da su neke stvari tacne.

Ovaj rad, kao LED na slici desno  ? Hotspot, cut-off, nema sta nema  :

 

1d5f98a3.thumb.png.2ba61acbe2a98d340f987ffd0ce97815.png

Evo ga i video, pogledaj tih prvih par minuta gde vrši merenja a možeš i ostalo. Koliko ja vidim, čovek ne priča napamet.

 

 

Послато са SM-A715F помоћу Тапатока

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobro je, sad je jasnije odakle onakva tabela...

  • Koristio je 8000k xenon sijalice - ne bih komentarisao
  • Ne mogu da provalim uopšte kakvi su ovo projektori i za koje sijalice su konstruisani, ali po onome što se vidi na klipu, hotspot apsolutno ne postoji kod xenon seta, a i halogene nisu ništa bolje
  • Merač je stavio tamo gde ne treba da ga stavi, daleko ispod linije cutoffa, ni blizu hotspota, gde svetlost i treba da se meri da bi se dobila realna slika intenziteta na putu

Ono što generalno nije moguće izmeriti u praksi je halogen vs xenon vs led, jer je za svaki tip sijalice senilo drugačije - halogeni projektor se konstruiše spram halogenih sijalica, ubacivanje xenona u takav projektor može svakako da poboljša intenzitet jer je sijalica jednostavno daleko jača, ali neće imati onaj pravi snop i hotspot. O ubacivanju LED sijalica u takav projektor ne bih ni razglabao. Projektor koji je konstruisan za xenon sijalice će samo sa takvim sijalicama dati onaj pravi rezultat, i jedino u takvom projektoru će xenon zapravo da pruži svoj maksimum - a i malo zanimljivosti, ako je neko probao da ubaci halogenu sijalicu u recimo Morimoto projektor, video je da uopšte fizički i ne može da stane, nije dovoljno dugačka sijalica da bi uopšte žiža i prošla kroz samo grlo, tako da bi u tom slučaju svetlo bilo bukvalno nepostojeće - drugi dokaz po redu da je merenje različitih tipova sijalica u istom projektoru čisto gubljenje vremena. I za kraj LED - ovo je samo po sebi posebna tematika, nikakvih dodirnih tačaka tehnologija nema sa halogen/xenon projektorima, izrađuje se skroz drugačije.

 

Tako da, bacimo na test halogeni projektor sa nekim dobrim nightbrakerima ili šta god da je aktuelno trenutno, pored njega stavimo recimo Bosch AL sa clear lensom i nekim Osram D2S, i za kraj pokušamo da pronađemo aftermarket LED alternativu tom setupu, slične cenovne klase, pa onda da pričamo o rezultatima :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ispada da kod Fiata nema jedan isti kršten far. Kada budem u mogućnosti slikaću moje pa da vidimo da li se i koliko se razlikuju od onoga što je Djole posrtavio. ne mogu da nađen mrklu noć , ravnu površinu i zid u isto vreme. no u međuvremenu našao sam nešto što je radio neko iz Britanije poredeći H7 i LED sijalice u projektorskom faru Audija A4 sa poćetka dvehiljaditih.

 Prvo H7 na zidu:

audiheadlightoriginalbulb.thumb.jpg.88863c91ac232705b1db875dfad2c718.jpg

 

i varijanata histograma slike da se vidi žiža:

 

audiheadlightlightogram.thumb.jpg.44b5e3a388268cd8a39dbae29e530414.jpg

 

Aftermarket LED no name:

 

bigchip.thumb.jpg.31483373eff4073d61eb6065a0694032.jpg

 

Ne može se napraviti histogram.

 

LED after market, nešto bolje ali i dalje loše:

redledbeampattern.thumb.jpg.1bd73683f17470838212da3c710e3700.jpg

 

histogram:

 

redledbeampatternlightogram.thumb.jpg.0a4da934f43aa0c647ecb70cf73ef5c3.jpg

 

Najo žiže. :lol:

 

I kršteni Filips u istom faru:

philipsbeampattern.thumb.jpg.69c3891ffe9efa4fa5abf41e221f1633.jpg

 

Histogram:

 

philipsbeampatternlightogram.thumb.jpg.966b0b1463e96d1692143c6a60c5e032.jpg

 

Možda pomogne u diskusiji.

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 hours ago, Zakeralo said:

i varijanata histograma slike da se vidi žiža:

Ili narodski receno - hotspot :D . Kod dobrog (npr.) projektora najjaci intenzitet svetla je upravo oko zize, lako moze da se vidi kao koncentrican krug. To omogucava da je najveci deo svetla upravo tamo gde treba da bude - ispred auta. Iole "istrenirano" oko ce to vrlo lako da vidi i bez dodatnih metoda. Evo primera jedne kombinacije projektor+xenon, sa dobrim hotspot-om:

 

1.jpg.892bca15e0b93ba408838167f50801b1.jpg.359a28acc543d4d2f3e6bc86af09aa34.thumb.jpg.9ddb57ed58f58f66e9a811f27ad7efaa.jpg

 

Dok je kod aftermarket LED sijalica, hotspot u najvecem procentu misaona imenica. Sto se vidi i sa ovih slika koje vise nas postavlja. Caskali smo dosta na drugim, odgovarajucim temama - te jeftine LED sijalice (uglavnom dostupne kod nas) nisu ni blizu xenon sijalici. Pogotovo ne za srednje svetlo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sinoć sam spustio levi far u visinu desnog, definitivno nije imao pad snopa, piše na farovima da pad treba da bude 1%.
Ona sena što je pravi neki odsjaj od reflektujuće površine fara definitivnio ne pravi problem ljudima koji mi dolaze u susret. Al da su se možda konstruktori malo protrudili, ne bi bilo te sene. Snimio sam krati video , kamera je bila u visini snopa, da se vidi otprilike hotspot . Levi je tačno pravo ispred fara a desni, suvozačev je malo u desno od centra fara, tako je podešeno bilo, nisam ništa tu čačkao.
Na samom snimku to sve malo više blješti zbog kvaliteta kamere.

PS, možda treba još nekih malih konekcija, al otom potom, treba naći adekvatni prostor za te finese.



Послато са SM-A715F помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 hours ago, knezevic76 said:

Na samom snimku to sve malo više blješti zbog kvaliteta kamere.

Bilo kakve fotke ili snimci ispred auta mogu da se "okace macku o rep", moze kamera da bude kakva hoces ;) . Na osnovu toga nista ne moze da se vidi, najjace mi je kada po forumu krenu da kace fotke sa montiranim xenonima i dive se kako to sljasti od napred :D . Iskljucivo na zid, tu ces sam sve lepo i najlakse da vidis oko kvaliteta snopa, a moze de se dosteluje i u putu ko ima iskustva.

8 hours ago, knezevic76 said:

Sinoć sam spustio levi far u visinu desnog, definitivno nije imao pad snopa, piše na farovima da pad treba da bude 1%.

Niko ti ne garantuje da je i taj desni dobar ;) (sem ako nisi izmerio). Iznad ti napisah da je na automobilima fabricki definisan pad najcesce 1% (ili 10 cm na 10 m razdaljine, ako se samostalno steluje).

Sredis to pedantno, odvojis pola sata-sat vremena i miran si godinama dok je auto kod tebe. Bezbedan i ti i oni koji dolaze u susret. Dodatno sto sam stelovao farove na vec nekoliko Tipa i interesantno da ni jedan od tih nije izasao iz fabrike sa ispravno upucanim farovima. Sto je najinteresantnije, svaki je bio razlicito koka-zraka.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Niko ti ne garantuje da je i taj desni dobar  (sem ako nisi izmerio). Iznad ti napisah da je na automobilima fabricki definisan pad najcesce 1% (ili 10 cm na 10 m razdaljine, ako se samostalno steluje).
Sredis to pedantno, odvojis pola sata-sat vremena i miran si godinama dok je auto kod tebe. Bezbedan i ti i oni koji dolaze u susret. Dodatno sto sam stelovao farove na vec nekoliko Tipa i interesantno da ni jedan od tih nije izasao iz fabrike sa ispravno upucanim farovima. Sto je najinteresantnije, svaki je bio razlicito koka-zraka.
Nisi razumeo, farove , visinu, sam štelovao na zidu, dakle sad su istoj visini sa padom od 1%. Levi far je u pravcu, desni je malo pomeren u stranu. Lepo se vidi visina, tj cutoff na zidu, na snimku nema.
Ovo na snimku gde najjače bije far je upravo na mestu gde je žiža na zidu, zid je bio iza kamere.
Kad pomenuh finese, mislio sam da ih utegnem u milimetar kad odem kod brata u garažu, lep beo zid , sve u nivou.

Послато са SM-A715F помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uzeo sam nekog ganc novog Clia prošle nedelje za privremeni službeni, ima neki ozbiljan paket opreme, uključujući i LED farove,, tako da sam konačno mogao iz prve ruke da isprobam kako se to ponaša u realnim uslovima, i mogu reći da nisam uopšte oduševljen.

Bolje sija od klasičnih halogenih, da, jači intenzitet, ali loš je beam, šareno sija, ako može tako da se kaže, čudna neka prelamanja ima, nije uopšte lepo izbalansirano svetlo, hotspot neubedljiv.

Ostaje mi još da sačekam neku kišu pa da vidim, ali za sad, u poređenju sa xenon sijalicom u nekom solidnom projektoru, nema šta da traži.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Identican utisak, na vec par komada. Lepo rekoh iznad, dobar projektor & xenon - i "narodni" LED jos uvek tu nema sta da trazi. Bar ovo sto videh i stelovah do sada.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bas tako, LED ako nije matrix jedva parira fabrickim ksenonima, ali bukvalno, tu su negde ili je led za nijansu losiji.

 

Evo npr na bmwu f30 u ristajling ide led umesto bixenona, razlike su male, a u korist ksenona, pritom je sigurno LED na bmwu i to D segment ozbiljniji nego recimo na golfu/leonu ili nekom drugom autu C segmenta. 

 

U svakom slucaju dileme LED vs xenon nema, jer nemas takav izbor, a obe varijante su bolje od halogenih, e sad kod top modela imas matrix ledove i laser farove, za njih su obicni LED i xenon farovi kao halogeni :D  

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...