Jump to content
FAS Goran
igor0511

E-Bike (DIY)

Recommended Posts

Ja vec dugo merkam onaj kit za konverziju bicikla u elektro. Moze da se nadje za 400-500e kit od 1500W koji drzi preko 50km i sam gura do 60km/h. To bi mi prakticno zamenilo motor. Jel’ jos neko gledao tako nesto? :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moja preporuka je da se otvori nova tema za konverziju bajsa u E bajs. Ja sam pre dve godine bas bio zapaljen. Ali s obzirom da mi bajs sluzi za trening, a ne za putovanje, odustao sam

Sent from my SM-A525F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pre ili kasnije cu morati da predjem na elektro bajs, nadam se kasnije posto mi bajs sluzi za odrzavanje kondicije. Ali je to neminovnost tako da bih voleo vise da saznam o samom procesu konverzije. Sinoc je decko terao e-bike uz poprilicnu uzbrdicu kao da ide po ravnom, svaki put se odusevim kada vidim s kojom lakocom se vozi i po zahtevnom terenu...

Sent from my SM-A805F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fantastičan osećaj, nekom prilikom sam terao iz strmu uzbrdicu, sa malo motanja, tera 25kmh, što je fantazija.

Hteo sam da pravim e bajk, imao neke svoje ideje. Jer svaki od pricipa pogona, ima svoje prednosti i mane. Govorim o fabričkim e bajsevima.

Ima ljudi koji prepravljaju ove naše klasične, i to bude bitno povoljnije, od kupovine novog.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ajd’ otvoricemo novu temu p da razglabamo :) 

Evo nove teme, pa i da napisem koju. Ja vec dugo razmisljam da narucim onaj Kit i da montiram na Capriolo Anacondu da bude malo brza :D 

Drumas mi se ne rastura, a i radije bih na celicnu konstrukciju da stavim sve to. Vidim da je i ugradnja relativno jeftina, ali bih se vise zbog uzivanja sam bavio sa tim. Samo cu morati da udavim @ISV_01 oko toga sta sve kupiti od delova :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iskreno, nisam se toliko bavio ni kupovinom (razmatralo se, pocev od onog pedotrineta do zaista elektro bajka, prvenstveno zbog guzve i odlaska na posao) ni konverzijom ali znam par stvari.

 

Maltene postoje kompleti za konverziju bilo koje bicikle u elektrobajk. U sustini, na zadnji tocak (ima i na prednji) se formira baterija XY kapaciteta, ima elektromotor (cesto i reverzibilni dinamo za punjenje ali to je redje, uglavnom stave dinamo na prednji tocak) i sa komandi na volanu se daje input za snagu elektromotora. 

Ti kompleti su i najjeftiniji, ima ih verovatno i na KP i ko to radi u smislu konverzije.

 

Ostalo su kompleksnije masine sa baterijom na ramu, mahom BOSH elektronika. E sad, ima gi razni, od City/Touring/29"/26", full suspenzija i naravno drumski. 

 

Za full suspenziju sam video kod jednog od direktora firme, uzeo je 29" full suspenziju u veziji EBike. Ono je tesko ko tucak, bar 25-30kila, ali kaze da zaista trpi dosta akanja. Bosh elektroniku ima. 

----

Za ne-fabricke varijante gde se baterija ubacuje na zadnji tocak, obavezno da bude sa sto vise zica (32-36) zbog otpornosti tocka. Generalno takav tocak je lakse ispraviti i zice stvarno rekto puknu. Zbog upravljivosti sam za ugradnju na zadnji tocak. Licno bi savetovao hidraulicne kocnice umesto klasicne V-brejk. 

 

mislim, da ne izmisljam toplu vodu, imaju i tutorijali i video kako se radi konverzija u e-bike.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja cu verovatno pokusati uskoro sa tim, pa da se igram malo sa ugradnjom. Deluje kao zanimljiva opcija bas. Samo jos razmisljam da li biti manijak sa 1500W ili uzeti nesto normalno :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

malo ću da skrenem s teme,

 

drug pre par dana kupio elektro skuter, dao oko 90000din, kinez, max brzina po njemu je 57, u realnosti ( provereno) oko 45kmh. U principu ide ko blesavo. Max autonomija nije proverena, ali jednog dana je pređeno min 50km. Odlična stvar za grad.

 

DIY setovi za E bajk...

u 2019oj sam se baš zamlaćivao, iscimao dvojicu koji ih prave na dugu konverzaciju viberom, šta i kako.

Nekako mi se nije sviđao ni pogon nazad, sa motorom u točku a ni onaj centralni pogon na srednjoj osovini.

Imao sam neku svoju ( jeftiniju ) varijantu, sa minimalnim izmenama postojećeg bajsa

Svi idu na tu veliku snagu, na zadnjem točku, fakat je da sa 250W na srednjoj osovini može da se dobije sve što nam treba, naravno uz upotrebu menjača. Moja neka zamisao je da se stavi motor male snage cca 250w, ili 500w, ali na sredni pogon, tako da se koriste postojeći lanci i zupčanici. Bukvalno da menja samo pogon bicikliste.

 

A čitao sam da jači biciklista, utreniran ima oko 250w snage...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@shuxx jel' taj skuter ima punjenje na skuteru ili moze da se skine baterija?
Ja bih nesto da odnesem u kancelariju i napunim.

 

A iskreno malo me i smorio motor pa gledam polako alternative.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovo je fantasticno za krace ture, 20km. On je kupio skuplji, sa vecom autonomijom. I baterije se ne vade.

Pre toga je gledao jeftiniji oko 650eur. Kome se vadi baterija. Oko 50km autonomije, i 35kmh max.

Pogledaj na kupujem prodajem. Ima ih gomila.

Ne znam tacne oznake tih motora

Sent from my SM-A525F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

To sa vadjenjem baterije bas zvuci kul. Lepo prikacis pored kompa i dopunis na poslu :D

Samo jos malo da se popravi klima pa da imamo manje kisa i nece ni biti potrebna kola po gradu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, shuxx said:

čitao sam da jači biciklista, utreniran ima oko 250w snage

 

I onda olako shvatimo stvaranje struje.. 

 

Pa tako, to je neki prosek oko 250w, na sprintevima izbace i preko 1kW, pricam za pro tour. Mi kao rekreativci smo dosta nize.

 

Taj sa vadjenjem baterije zvuci zanimljivo. mislim, ko ce da nosi skuter na punjenje kuci ili da ima garazu (ne parking mesto) gde bi ga bezbrizno dopunio. 

Najbolji mi je 'moderan' koncept 'garaznih mesta' tj podzemni parking, a kao idemo ka elektrifikaciji voznog parka... 

 

Nego, vidjao sam i e-bajkove sa 'budzom' kod pogona, pa pretpostavljam da imaju i neke brzine kao i klasican bajk.

E-bajk ce biti ekonomicna buducnost, samo sto smo 'mi' biciklisti propast za svet pa nas niko ne voli :)

Po 99% mesta u Vojvodini su oni vrlo veliki potencijal, BG ima takodje potencijala samo malo infrastrukture nedostaje. 

 

Mislim da za oko 300e kit za konverziju je vrlo isplativ, a za motor gore naveden.. Da li on podleze registraciji? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko ja znam nista od tih e cuda se ne registruje, tj vode se kao elektricni bicikli.

 

Sto kazes za 300e moze bas lepa igracka da se slozi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drug ostao bez dozvole, jbg, namestilo se. I kupio ovaj E skuter za voznju po gradu. Ne treba ni dozvola, ni registracija, kupi puni i vozaj. Za ovaj njegov, izracunao da trosi 1kw za jedno punjenje. Min 59 km autonomije. Ima i garanciju na motor.

Sent from my SM-A525F using Tapatalk

Ovo su fotke od tog skupljeg e skuteraScreenshot_20210622-184102_Gallery.jpgScreenshot_20210622-184051_Gallery.jpg

Sent from my SM-A525F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni je nekako eBike i dalje bolji od tog skutera, posebno 29" mtb. Prvo, nezavistan si gde, kuda i kako ces voziti. Drugo, bajs je, mozes sa njim off road i iskljuciti elektromotor ako hoces da uzivas u biciklizmu na bilo koji nacin. Tezina jeste problem, ali zato noviji MTB imaju najcesce 1x12 brzina od cega pozadi cesto bude 50T zubcanik kao najveci (ili cak i veci tipa 52T) pozadi 11T kao najmanji, a napred bude tipa 30-32T.... To ide uz masnu banderu u najlaksem rezimu a u najtezem sasvim solidno 30 km/h pici. Trece je izbor guma (slik, off road ili neke polu kombinovane kao Conti Race King). Cetvrto, opet moze na nosac ako skines bateriju i tocak/tockove.

 

Mane: da, servis na iole dobrom mtb sa delovima klase Deore kosta vise nego servis na tim elektro skuteru jer... On ga ni nema. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@igor0511

Imaš na kupujemprodajem neke iz Inđije (čini mi se) koji rade konverziju tvog bicikla na ebike. Imaju više nivoa snage, radijusa itd. Izguglaj...

Ja uzeo ovaj polovnjak za 380 evra pre par meseci. Lepo se vozi. Lako postigneš na ravnom 20 km/h, a otpor na pedalama je prosto ”neprijatan”, kao da si nizbrdici, pa se bicikl brže kreće nego što ti možeš da vrtiš pedale.

Radijus 50-ak km.

 

Macwheel.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

To super zvuci :) video sam te na KP. Imaju bas lep izbor elektromotora. Cak i izadju cene skoro kao Aliexpress posto je transport svega otisao u nebo od pocetka Korone.

 

Ja cu kako stvari stoje zameniti motor nekim e cudom posto trazi odrzavanje i registraciju, a toliko malo prelazim da mi se bicikl daleko vise isplati. A racunam da moze za koju godinu i decije sediste na bicikl

Share this post


Link to post
Share on other sites

@PremieRacing do pre par meseci bih se slozio, ali:

* Kupis e cudo, punis na poslu tako da su ti troskovi 0

* BG razmatra naplatu parkinga i za motore

* Guzve su dosle do te mere da mozes samo na stazu za bicikle, a da vise ni motor ne moze da se provuce

* Ispade da imam problem i sa parkingom za motor u stanu jer gde god da stavim nekom smeta

 

Kad sve saberem na mojim smesnim kilometrazama + odrzavanje, ne isplati se bas mnogo

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma zahebavam...  :P

 

a tvoja suština je u ovom poslednjem što si rekao - "ne isplati se". Ja motor nikad nisam gledao kao isplativu stvar pa se zato sprdam. 

 

 

Nego sad ste me zainteresovali sa tim DIY preradama...imam bicikli za klinca pa da mu nabudžim elektro power   :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 minutes ago, PremieRacing said:

a tvoja suština je u ovom poslednjem što si rekao - "ne isplati se". Ja motor nikad nisam gledao kao isplativu stvar pa se zato sprdam. 


To je jer vozis KTM. Na 125ccm ostaje samo isplativost kao argument :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neka od reklama za konvertovanje u e-bike

 

ebike.thumb.jpg.25db8b2d3141d87a5e616c052f226643.jpg

 

Da se razumemo, dajem primer.

 

Dakle, najjači set sa baterijom ispod 1kW je oko 667e. Na to ide ugradnja (70e), pletenje točka (35E). Radijus 50km bez okretaja pedala pri brzini 25km/h, max brzina oko 60km/h. Dakle radijus (po meni) je solidno mali za cifru od približno 770e.

 

I onda uzmeš da obrćeš oglase...i naletiš na isti cenovni rang za polovan/nova bajk sa ozbiljnijom elektronikom (Bosh) i većom ili u najmanju ruku istom autonomijom.

 

XWave e-bike nov

 

ebike1.thumb.jpg.d509085931d91ad4f1912fffd1db0af2.jpg

 

 

Vtt MTB 27,5

ebike2.thumb.jpg.556e48a5d7f3327373b97a7702b4c7aa.jpg

 

I maaalo iznad cenovnog ranga obziljnija mašina.

 

Crosswave MTB ebike

ebike3.thumb.jpg.a83e7691826bf9dfe04796af1fe44f75.jpg

 

Ako pogledamo cene konverzijskih delova...maltene se nađe nov bajk sa svim time. Jedino što mi je malo čudno je trajanje i eksploatacija baterije iz kompleta za konverziju i npr Bosh-ovih. Moguće da je sam sistem kod Bosh-a "ekonomičniji" sa aspekta potrošnje energije. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Paaaa....sve zavisi. U principu možeš i sam da od delova sklopiš nešto da valja ali se postavlja pitanje koliko ćeš uštedeti, kakve su baterije (i imaju li garanciju ofc) i na sve to dodaš punjač.

 

Da ti lepo prodaš Anakondu, motor i kupiš neki brutalni MTB e-Bike za oko iljadu eura i da si miran narednih par godina i što se tiče autonomije, trajanja baterije i eliminacije gužve :) Jerbo, nema svrhe samo kupiti e-bike za od-do ako ti nije to-to...tj ne možeš ništa specijalno sa njim. Ovi što dostavljaju klopu mahom su ili city-bajkovi ili mtb (što je meni i najlogičnije jer MTB guma trpi sve). 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...