Marinko69 0 Posted June 16, 2021 (edited) Kao sto sam naslov kaze imam problem kod prvog startovanja motora (hladan start) da mi se lampica od pritiska ulja gasi sa izvesnim zakasnjenjem a svako naredno startovanje se lampica istog momenta gasi. To kasnjenje gasenja lampice traje nekih 4-5 sec stm da sam to primetio od prosle godine u zimu samo sto tad to nije bilo ovoliko dugo da se ceka dok se lampica ugasi . Trazeci po netu naisao sam na podatak da ovim motorima je to kao nekakva mana pored jos nekih drugih tj, da treba menjati kuciste filtera ulja valjda u njemu ima nekakav i hladnjak i neki valjda ventil koji ne drzi ulje vec nakon izvesnog vremena pusti ulje i onda kad se pokrece motor dodje mu kao kad se menja fllter da se ceka da ulje ispuni filter i da nabije pritisak u sistem i samim tim i gasi lampicu Nasao sam taj deo ali me prodavac zbunio pitanjem da vidim da li je to kuciste Purflux ili Ufi pa me to zbunjuje, kako da znam koji je kod mene? Rijesio sam da to zamenim pa cu vidjet da li ce se stanje sa gasenjem lampice ulja sta popraviti premda mislim da je to glavni uzrok tog mog nazovio kvara a radi se o Fiat 500 1,3 m.jet Edited June 16, 2021 by neshaoct formatiranje Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted June 16, 2021 @Marinko69 Baci pogled i ovde: - Fiat Grande Punto Evo 1.3 MJet - treperi lampica ulja To što pominješ ''ventil'', pogledaj priču oko 2.0 MJet motora: On 4/16/2019 at 2:49 PM, srgida said: Mislim da je problem u nepovratnom ventilu koji ne mogu da lociram ali mislim da se nalazi u kucistu filteta za ulje. Dugo sam vozio Punta 1.3 mjt i nisam imao problem sa kasnijin gasrnjem lampice za ulje iako ima isto ulozak filteta kao lancia. Posle Punta vozio Stila 1.9 jtd ,filtet metalni sa nepovratnim ventilom,nikad problem sa lampicom za ulje... - izvor 01 - izvor 02 1 moron reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Marinko69 0 Posted June 17, 2021 Ne mogu da shvatim nacitao sam se gomilu komentara u vezi problema slicnog mom i svi pominju, sito uljne pumpe te nekvalitetan filter ili ulje svasta nesto a niko bas niko ne pominje da moze biti problem u samom kucistu filtera ulja tj. u tom nekakvom nepovretnom ventilu koji ne funkcionise kako treba te pusti ulje da sidje u karter posle duzeg stajanja . pogledajte ovde gde su ispisane sve mane ovog motora https://autoportal.hr/servis/1-3-multijet-problemi-najpopularnijeg-malog-dizela-iz-cak-47-modela-fiat-alfa-romeo-lancia-opel-suzuki-peugeot-citroen-tata/ Jedan od problema na ovom motoru je upravo ovo sto se i kod mene desava PROBLEM Kontrolna lampica za tlak ulja ostaje kratko svijetliti pri hladnom startu. UZROK Nepovratni ventil ulja propušta nakon duljeg stajanja. POPRAVAK Zamijenite izmjenjivač topline Ja cu rizikovat i kupiti ovaj deo iako nisam nasao da je neko opisao kako je resio ovaj tzv. kvar Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7718 Posted June 18, 2021 To na sta ciljas kod tebe je nepovratni ventil. Sluzi da zadrzi ulje u filteru kada ugasis auto pa do sledeceg startovanja. Ako se pokvari, ulje se vrati u motor i onda svaki put prilikom startovanja motora ti "punis" filter kao kada ga zamenis , zato i drzi lampicu tih par sekundi. Ne znam kako je reseno to na 1.3mjt nego ti objasnjavam posto si pitao u postu iznad Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока Quote Share this post Link to post Share on other sites