Jump to content
FAS Goran
Ivan

F1: Francuska 2021

Recommended Posts

Zvanično ime: Formula 1 Emirates Grand Prix De France 2021

Lokacija: Circuit Paul Ricard, Le Castellet, Marseille

Datum: 18.-20. Jun 2021.

 

Petak 18.06.2021.

Prvi trening: 11:30h – 12.30h

Drugi trening: 15:00h – 16.00h

Subota 19.06.2021.

Treći trening: 12:00h – 13.00h

Kvalifikacije: 15:00h – 16.00h

Nedelja 20.06.2021.

Trka: 15:00h

 

VN-Francuske-smanjeno.png.dd65eb2df4bf18222bf9ec5fce56c2ab.png

 

Broj krugova:     53
Dužina staze:     5.842 km
Dužina trke:       309.69 km
Prva trka:           1971.

 

Staza u mestu Le Castellet blizu Marseja, bila je finansirana od strane magnata Paul Ricarda 1969. (po kome i nosi ime). Kao konsultanti pri projektovanju, ukljucili su se i tadasnji francuski vozaci Jean Pierre Beltoise i Henri Pescarolo. Staza je zavrsena i pocela da se koristi godinu dana kasnije, dok je prva F1 trka odrzana 1971. godine. Prvi pobednik bio je legendarni Jackie Stewart, sa svojim Tyrrell-om 003.

Za trke F1, staza Paul Ricard je koriscena od te 1971. pa do 1990. Iza cega se VN Francuske seli na Magny Cours. Ponovo je vracena u kalendar 2018., a danas je prepoznatljiva po zonama za zaustavljanje ofarbanim u plavo i crveno. Plava zona je dizajnirana da uspori bolide bez upotrebe sljunka, a opet dovoljno da ih uspori prelaskom preko neravne podloge:

 

racefansdotnet-20180621-172526-3.thumb.jpg.d50740fe4572889eb64fd90235aefb1a.jpg

 

Sama staza predstavlja kombinaciju dugackih pravaca, kao i srednje brzih i sporih krivina. Zbog svega toga, u kombinaciji sa velikim brojem suncanih dana - izuzetno je popularna i za testiranja u svim kategorijama. Vozi se desni krug, ima dve F1 DRS zone.

 

31710-F1_Exp._France_2018_Saturday_064-02b0e7cf378f77b38678e218964ac360.thumb.jpg.9d16a2d88b475c20efb531c898ef99ba.jpg gp_france_1990_ricard_sa_jpegjpg_5947f26a4f99c.thumb.jpg.e2fa186e59239de5332366ac19eb6f50.jpg v2_large_5d924bc107a25e48fbd308f3f40d375b3424f61f.thumb.jpg.8e3025859d7d9a2cd6a20cd96ae818a6.jpg

 

Oficijelno najbolje F1 vreme u ovoj konfiguraciji staze (1C-V2) je 1:32.740, a postavio ga je Vettel u Ferrariju tokom VN Francuske 2019. 

 

 

 

image.png.d1aec5aba34f7ec89038fc71ef36a153.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Obe Alpine odlicne prvog dana.

Realno je na ovoj stazi Mercedes "svoj na svom", a mora da pokaze sta sve moze i ispravi ono sto su uke*ali prethodna 2 vikenda na obe ulicne trke.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ferstapenu pol u Francuskoj

 

fra2021.jpg

 

Maks Ferstapen osvojio je pol poziciju pred trku za Veliku nagradu Francuske. Sa druge startne pozicije na nedeljnoj trci krenuće aktuelni šampion Luis Hamilton, dok je treći bio njegovm timski kolega iz Mercedesa Valteri Botas. U Red Bull-u mogu da budu zadovoljni i plasmanom Serhija Peresa, pobednika prošle trke u Azerbejdžanu koji je kvalifikacije završio na četvrtom mestu. Bolji od ostalih bio je vozač Ferarija Karlos Sainc, dok je šesti u kvalifikacijama bio Pjer Gasli iz ekipe Alfa Taurija. Prvih 10 kompletirali su Šarl Lekler, Lando Noris, Fernando Alonso i Danijel Rikardo.

 

Kvalifikacije su obeležila i dva incidenta, u ranoj fazi grešku je napravio Juki Cunoda pa će Japanac u Alfa Tauriju trku krenuti sa poslednje pozicije, a u Q2 delu kvalifikacija pogrešio je i Mik Šumaher, koji kreće sa 15. mesta. Grešku koju je napravio možda je pokvarila njegov najbolji učinak u kvalifikacijama u sezoni jer se po prvi put plasirao u Q2 i mladi Nemac veruje da oštećenja na bolidu nisu toliko ozbiljna da mogu da ugroze njegov start u nedeljnoj trci koju možete da gledate na SK3 od 15 časova.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po prvi put nisam navijao za bagljavi Ferari, nego za Maxa. Iako ga ne volim, kao ni red bul, muka mi je od patetičnog čamuge.
A Ferari? Tone sve više. Nije mi jasno zašto ne oteraju Binota
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kad mora da se bori, kad nema bolid jedno 25% bolji od bilo kog drugog...onda nekako ne ide ''F1 rekorderu'' u Mercedesu.

I, onda u izjavama posle trke još laže da je Max bio brži na pravcima, jer time između redova poručuje ''eto, ja sam bolji al jbg-a kad ovaj ima jači auto što se vidi po tome koliko je brži na pravcima''. Znamo da laže jer mu ništa ta navodna brzina Red Bull-a nije smetala na početku trke da se stabilno odvaja na prvoj poziciji...

 

Sjajni Ferstapen pobedio u Francuskoj

 

lapfra.jpg

 

Kako prenosi Sport Klub, Maks Ferstapen trijumfovao je na Velikoj nagradi Francuske, sedmoj trci ovogodišnjeg šampionata Formule 1. Mladi Holanđanin je na stazi ''Pol Rikard'' upisao treću pobedu ove sezone, a 13. u karijeri, sa tri sekunde prednosti u odnosu na Luisa Hamiltona u Mercedesu. Treće mesto zauzeo je drugi vozač Red Bula Serhio Peres, koji je bio šest sekundi dalje.

 

Od samog starta borba za trijumf na jugu Francuske svela se na dva imena, a praktično je rešena osvetom za ono što se desilo pre nekoliko nedelja na Velikoj nagradi Španije. Red Bul je iskopirao strategiju Mercedesa koja je Hamiltonu omogućila da slavi tada na Katalunji, isto kao i na Hungaroringu pre dve godine, pa je iznenađujuće pozvao Maksa na drugu zamenu pneumatika. Mercedes je kao tada Red Bul zakasnio sa odgovorom, a Ferstapen je imao 20 krugova da sustigne sedmostrukog svetskog šampiona, što jei učinio u pretposlednjem krugu.

 

Prethodno je holandski automobilista ispustio vođstvo posle starta jer je izašao sa staze, pa je Hamilton preuzeo prvu poziciju, ali je Mercedes pogrešio prvo pozvavši Valterija Botasa na zamenu pneumatika. Kada je branilac itule otišao u boks, krug posle Ferstapena, vratio se iza njega i nije uspevao da ga ugrozi dok vozač Red Bula nije pozvan po nove pneumatike. Uprkos izuzetno istrošenim pneumaticima Britanac se dobro držao u samom finišu, ali je Ferstapen jednostavno bio nezaustavljiv.

 

Isto kao Hamiltona, i Botasa je koštala Mercedesova strategija od jednog odlaska u boks, što je na savršen način iskoristio Peres pretekavši Finca pet krugova pre kraja. Drugi vozač Mercedesa morao je da se zadovolji četvrtim mestom, sa oko 50 sekundi prednosti u odnosu na Landa Norisa u Meklarenu, a Britanca je sledio njegov timski kolega Danijel Rikardo. Sedmi je bio vozač Alfa Taurija Pjer Gasli, ispred Fernanda Alonsa u bolidu Alpina, a osvajače bodova kompletirao je dvojac Aston Martina Sebastijan Fetel i Lens Strol.

 

Trku za zaborav imali su vozači Ferarija Karlos Sains junior i Šarl Lekler, koji su ostali bez bodova, iako su u prvoj polovini trke bili na veoma dobrim pozicijama. Španski automobilista je čak imao izletanje prilikom izlaska na stazu pred zauzimanje pozicija na startu, ali to nije bio glavni razlog loše trke. Zanimljivo, trku za Veliku nagradu Francuske završilo je svih 20 vozača, a bod za najbrži krug osvojio je Ferstapen.

 

Holanđanin na čelu generalnog plasmana sada ima 131 bod, Hamilton je drugi sa 119, a Peres treći sa 84. Naredna trka sezone Formule 1 vozi se već narednog vikenda za Veliku nagradu Austrije na stazi Red Bul ring.

 

''Isplatila se dva zaustavljanja, borba sa Luisom do kraja''

 

Maks Ferstapen zadovoljan je trijumfom u trci za Veliku nagradu Francuske i ističe da je to prava nagrada za naporan rad. Holanđanin je upisao treću pobedu na sedmoj trci u ovoj sezoni Formule 1, a ukupno 13. u karijeri. ''Na kraju trke sam uživao. Na početku je bilo mnogo teško, zbog vetra smo u jednom krugu imali dobru ravnotežu, a zatim smo se u sledećem klizali svuda. Kada sam prvi put otišao u boks pritisklali su me na tvrdim gumama, ali smo se odlučili za dva zaustavljanja u boksu i na kraju se isplatilo. Morali smo naporno da radimo za to, ali nagrađeni smo'', rekao je Ferstapen. Maks je do slavlja stigao pošto je u pretposlednjem krugu prestigao Luisa Hamiltona, višestrukog šampiona. ''Tokom cele trke sam se borio sa Luisom i tako će biti do kraja sezone'', zaključio je holandski vozač.

 

Luis: Maks prebrz na pravcima, morao sam da ostanem na stazi

 

lap1.jpg

 

Vozač Mercedesa Luis Hamilton čestitao je Maksu Ferstapenu na trijumfu u trci za Veliku nagradu Francuske i istakao da je neophodna analiza kako bi se pronašlo rešenje za nedovoljnu brzinu bolida na pravcima. Aktuelni šampion Formule 1 imao je tri sekundi zaostatka za rivalom iz Red Bula, koji ga je prestigao u pretposlednjem krugu, i nadmetanje na stazi Pol Rikard završio je kao drugoplasirani.

 

''Čestitam Maksu, odradio je sjajan posao. Tokom celog vikenda je bilo primetno da su Red Bulovi bolidi brži na pravcima. Nama ostaje detaljna analiza kako bismo pronašli rešenje za to što nismo uspeli da budemo dovoljno brzi u tim delovima staze. Ne znam da li je do snage ili aerodinamike, ali je očito da smo na pravcima bili mnogo lošiji'', rekao je Britanac. Taktika Red Bula da pozove Ferstapena na drugu zamenu pneumatika ispostavila se kao ključna. Mercedes i Hamilton zakasnili su sa odgovorom... ''Već je bio prilično ispred. Jedina opcija bila je da ostanem sve vreme na stazi i da se nadam da će gume izdržati. Da sam otišao u boks, on bi ponovo bio ispred, a jednostavno ga nisam mogao pratiti jer je bio prebrz na pravcima'', zaključio je Hamilton.

 

Hamilton ostaje drugi u generalnom plasmanu sa 119 bodova, 12 manje od vodećeg Ferstapena.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bas lepa trka, neizvesna do samog kraja, nadmetanje strategijama... Nadam se da cemo ovo gledati do kraja sezone, pa neka pobedi bolji.

Sto vec rekoste - vidi se kako celim tokom ove sezone sve drugacije funkcionise kada je bilo koja ekipa pod pritiskom. Greske vozaca, greske u pitu, greske u strategiji, lose odluke tokom trke - mislim na sve konkurente za titulu. A muska borba za svaki poen do kraja (pa cak i za najbrzi krug trke) je ono sto svi vec prilicno godinama cekamo, maltene celim tokom hibridne ere.

Vec prekosutra stize najava za VN Stajerske :) , koja nas ceka iduceg vikenda. Red Bull Ring bi svojom konfiguracijom, za razliku od staze Paul Ricard, u svoje dve iteracije trebala vise da odgovara ekipi RB. 

 

Wolff indirektno optužio Bottasa za poraz Mercedesa

 

bottas_french_gp_2021_race.jpg.2cfbd5c039f0483eea36aac4dcf76fc4.jpg

 

Austrijanac je otkrio da je Bottasova greška u krivini 3 u ranoj fazi trke pokrenula niz događaja koji su doprineli porazu od Red Bulla.


Bottas je bio prvi od vodeći koji je menjao gume, što je primoralo i druge da odreaguju. Verstappen je išao u boks odmah nakon njega i sveže gume su mu omogućile da preskoči Hamiltona u borbi za prvo mesto.

 

„Nismo imali izbora. Valtterijeva guma je sve više vibrirala i počela je da utiče na prednje vešanje. Moglo je da dođe do katastrofalnog kvara u bilo kom trenutku pošto je oštetio gumu na jednom kočenju. Znali smo da će to pokrenuti seriju pit-stopova, ali kao što rekoh, nismo imali izbora“, izjavio je Wolff. Njega su pitali i zašto tim u finišu trke nije još jednom zamenio gume kod Bottasa kako bi pokušali da ostvare najbrži krug. „Mislili smo da bi Perez mogao da dobije kaznu zbog preticanja van staze. Rekli smo Valtteriju da ostane u pet sekundi i morali smo da biramo između toga ili pit-stopa i najbržeg kruga. Kockali smo se i izgubili“, objasnio je Wolff.

 

Mercedes nakon ove trke ima 37 bodova zaostatka za Red Bullom u šampionatu konstruktora.

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verovatno bi i Mercedes menjao drugi put gume ali sad je Perez bio 5 sek.iza njih. Sad i Red Bull ima 2 brza vozača, tako da nemože kao pre Mercedes da radi šta hoće.Perez je duže ostao na stazi tako da su njegove bele gume bile odlične skoro do kraja,pitanje i sa novim gumama koliko bi trebalo Hamiltonu i Botasu da ga preteknu i da li bi uopšte i uspeli

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma, Volf priča priču...kao niko ne zna kad da menja gume dok Mercedes ne pošalje nekog od svojih vozača u boks: :blink:

10 hours ago, Ivan said:

Znali smo da će to pokrenuti seriju pit-stopova, ali kao što rekoh, nismo imali izbora...

Ae da je Hamilton u pitanju jer je bio lider na stazi i njegov odlazak može da ''pogura'' i ostale...ali da Botas utiče na to kad će oni ispred njega da odu u boks...bitan im je Botas kao lanjski sneg. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Otkriveno o čemu su pričali Verstappen i Hamilton posle trke u Francuskoj

 

ham_vers_konf_fra.jpg.a0bdb1763898517b0a91a784383d724f.jpg

 

Vodeći akteri su po završetku trke razmenili po koju reč.

 

Bitka za prvo mesto u šampionatu Formule 1 nastavlja se i ovog vikenda na stazi Red Bull Ring, ali su tenzije već porasle i posle VN Francuske, kada su Max Verstappen i Red Bull dobrom vožnjom i taktikom uspeli da dođu do pobede.

 

Tom Clarkson, novinar koji je dugo u karavanu Formule 1, koji se prilikom završetka trke na stazi Pol Rikard nalazio na konferenciji za novinare, otkrio je neke detalje sa ovog događaja pre nego što su se kamere upalile. ''Pre nego što je konferencija zvanično počela, Max i Lewis su razgovarali'', kazao je Clarkson za F1 Nation podkast. ''Lewis je pričao o Maxovoj brzini koju su imali na pravcu. Max je tada promenio temu i pitao je Lewisa nešto vezano za njegovu frizuru. Pitao ga je: ''Koliko često i kako je praviš?'' Lewis mu rekao: ''Jednom nedeljno dolazi čovek koji mi to radi.'' Kasnije je zvanična konferencija za novinare počela, a jasno je bilo da Verstappen nije želeo da oda svoje najveće adute posle pobede.

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...