Jump to content
FAS Goran
djole81ar

Fiat Nuova Tipo 1.4 16v - lupkanje/brujanje u trapu

Recommended Posts

Pozdrav, 

 

Juče kao da primetih neko lupkanje negde u trapu pri malim neravninama, na većim ne ali preko sitnih tup tup čuje se.. ma ja rekoh tripujem se. Kad  jutros opet, lupka lupka i usput kreće brujanje, u brzini točka, kad sporije idem sporije se čuje... polako sam došao do posla pa da vidim danas šta je... Verovanto ću otići popodne kod nekog lokalnog majstora da baci oko šta je, da li može da se otkrije, i da li smem da se uputim za Kg u servis. Zvao servis, oni tj. referent koji zakuzuje kao nije to na trapu verovanto treba videti gume, da nije se nešto nabolo, pa da pogledma negde pa ako nije da zakažem servis. Pa i ja sad da ne razmišlljam unapred (koja je procedura ako ne mogu da odvezam auto do Kg i sl.) videću danas da mi neko digne na dizalicu auto... Ne znam šta bi to moglo biti? Meni opet ne deluje naivno. Nisam imao neki udarac u rupu. 

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne vidim kakve veze ima lupkanje po neravninama sa gumama? Isto tako i brujanje koje se iznenada javilo - da je od guma pojavljivalo bi se postepeno, mozda i da ne primetis sem ako ne sednes iz drugog auta.

Sto se trapa tice, na nasim vajnim putevima obicno prvo stradaju stabilizatori (koji su i najjeftiniji). Lako mozes sam da dijagnostikujes, tako sto zaljuljas auto levo/desno (recimo gurnes malo jace u deo krova iznad vrata) - jasno se cuje lupkanje i koja je strana u pitanju. Sumnjam da je na toj kilometrazi, ali sledeca je na udaru viljuska, a od njenih elemenata prvo silen pastetica i kugla, onaj drugi valjkasti silen je trajan jer je manje na udaru. Gumice balans stangle ili amortizer tek ne verujem da ima sanse.

Brujanje je karakteristicno kada ode lezaj, pojacava se sa brzinom. I njega lako mozes da dijagnostikujes kada menjas smer levo-desno, kao da vozis slalom, cuje se razlika u intenzitetu i lako mozes da vidis koja strana je u pitanju.

Ali opet mi je suvise mala kilometraza za vecinu tih stvari, moze da se pogleda i da li je sve OK sa kocionim celjustima ili da li se nesto otkacilo. Da ne bi bez veze potezao put - najpametnije mozda skokni do prvog majstora sa dizalicom. Cas posla ce da ti nategne elemente trapa i proveri da li je to ili nesto drugo u pitanju.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedino sta bih mozda dodao na Ivanovo, je solja amortizera, ali takodje sa malom verovatnocom... To samo za lupkanje. Brujanje je nesto drugo... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ivan  videćemo, otićiću danas do nekog u lokalu. ALi verujem da će na kraju ići u ovlašćeni, jer svkakao mi sada krajem meseca pada drugi servis, ja sam mislio da ga uraidm posle puta za CG, al s obzirom na sad ovo verovatno ću otići da uraidm pre puta servis i najviše zbog ovoga. Meni deluje da nisu gume. A majstor u lokalu mi je najvažnije da svakako identifikuje šta je, i da procenimo da li tako može do Kg ili ne. Ako ne može da vidim kakva je procedura... 

 

Što se tiče slaloma, čini mi se da je jutros više se čulo u jendu stranu, al to mora da proverim danas u povrtaku sa posla. Ali ležaj bi se čuo stalno, jel tako? Ovo je zvuk brujanja, ali ne konstantan, zavistan od vrtenja točka, ali ne konstantan, nego vu vu vu.... Znači ne povećava se jačina zvuka većom brzinom nego češće se ponavlja

20 minutes ago, horvat said:

To samo za lupkanje. Brujanje je nesto drugo... 

Pa, simptomatično je to što sam i jedno i drugo primetio u dva dana, pa je sigurno povezano, juče sam prvi put primetio lupkanje, jutros kreće i tu vu vu vu. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma to je lezaj tocka ako se cuje brujanje. Da imas m32, onda bi mogao i menjac biti, posto nemas, onda je verovatno lezaj tocka :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni se svojevremeno u dva navrata desilo da mi se zaglavi prvi put kamen a drugi put nečija matica u kanal od gume što se manifestovalo progresivnim lupkanjem pri povećanju brzine. Prilično neprijatna aii u usnovi bezbolna stvar kad se pronđe uljez. Nažalost oba puta je bilo bez ikakve pojave brujanja. 

Pojava brujanja na nekom točku mi se ranije javljala po pravilu kod ležaja na umoru. No videćemo rasplet.  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Proverio si šrafove točka? Meni su probali da ukradu točkove i sreća u sigurnosne. Otpustili majstori prednji levi, naleteli na sigurnjak ,stop. Auto normalno ide, ne trese, ali se pojavljuju razni zvuci.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I naravno brujanje je na povratku sa posla nestalo... Kao kad odeš kod zubara :) a zub prestao. našao sam parče neke plastike od 1cm u šari, dal je to bilo, ko će ga znati, il su nešto zalepila klješta, ja sam to povezao sa lupkanjem al možda i nije zajedno...

 

Elem, lupka i dalje. Svraćao sam do majstora provozali se krug kaže da je verovatno stabilizator. Nije hteo da ga čačka zbog garancije... Tako da zakazujem mali servis za petak sub pa ćemo videti...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moj prvi tip :). A mogao je i da potvrdi, a ne "verovatno", svakavih ima. Tako nagadjamo i mi ovako virtuelno na osnovu opisa. Nema sta "da ga cacka zbog garancije", nategne se i proveri. A rekoh ti da mozes i sam, ako zaljuljas auto malo jace levo/desno. 

Kada tockovi napred nisu pritegnuti, izrazito lupka na dodavanje gasa, pogotovo ako je veci torque. Sto mi je u startu otpalo kao opcija, jer si rekao da se cuje samo na neravninama. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa dobro, dosta od njega i što se provozao jedan krug, a pošao čovek na ručak :)ovo je neki majstor što mi je u novom komšiluku, nikad nisam bio kod njega, al bio mi je na'ruku. E da i proverio mi je brezone kilo ključem. 

 

Ljuljao sam malo danas na poslu, al to je bilo malo, da ne misle ljudi da sam malo flipnuo, ali verujem da bi se tako otkrilo morao bi baš da se zaljulja da bi se čulo jer zvuk u vožnji  je baš slab, ali iritira svakako :) videćemo u ovlašćenom... Svakako moram da idem, jedino što sam planirao na drugi nali servis posle puta za CG, rekoh da odvozam još 1.000km pa na servis pošto sam malo prešao ove godine, i zakazao servis za 3. Jul al neda mi se, svakako mi se ne kreće na put sa lupkanjem, pa ću onda i mali servis i ovo da odradim pre puta za cg.

Ako je stabilizator, mora da je neka rupa radila? Mada nisam toliko nigde, imalo je nekih upada ali manjih... Ipak samo 18.000km...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ocigledno imamo razlicita ocekivanja od toga sta majstor treba da uradi. Za mene je to konkretan odgovor, a ne nagadjanje koje nabadamo i mi ovako virtualno na osnovu "vu vu vu" opisa ;) .

Zaljuljas onako malo jace u krov, ako je stabilizator lepo se cuje sitno lupkanje. Ili ako put ima uzduzne devijacije pa te ljuska levo/desno. Sto se uzroka tice, ne mora da znaci da je radila neka udarna rupa. Jednostavno uslovi eksploatacije, koliko zaobilazis rupe, kvalitet delova...

Ja sam ih se namenjao na bivsem Stilu prilicno - a ne da zaobilazim rupe, nego cak i sahte i sve zivo sto vidim. Probao stabilizatore iz originala, zamenske vise brendova, reparaciju originalnih... Po secanju su mi se najbolje pokazali Meyle HQ i jedni iz originala, ali sve se vrtelo max do te kilometraze koju i ti pominjes, cak i manje. E sad, razlika je sto je i dizel napred bio prilicno tezi.

Trenutno sa Sportom imam totalni drugacije iskustvo, usli smo u 4. godinu a da bukvalno nista na trapu nije pipnuto. Posto ga je uvezao poznanik iz Svice od vlasnika, imao sam knjizicu odrzavanja (a i videlo se na dizalici) da su i viljuske i stabilizatori zamenjeni nesto pre uvoza. Na ruku mu ide sto je primetno laksi u nosu i sa tvrdjim/spustenim fabrickim vesanjem - ali poenta je sta znaci kvalitetan deo i kakva je razlika u onome sto je dostupno tamo i ovde.

Posto "kukas" za mali servis - ako toliko malo vozis, meni bi cak i bilo bolje da se stavi novo ulje i filteri i tako auto izgazi, produva i prodise do mora i nazad. Umesto da vozis malo duzu turu sa izraubovanim uljem koje je pokupilo vlagu, a po povratku stavis sve novo i nastavis sa kreni-stani urnisanjem po lokalu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 minutes ago, Ivan said:

Ja sam ih se namenjao na bivsem Stilu prilicno - a ne da zaobilazim rupe, nego cak i sahte i sve zivo sto vidim.

Meni je prosto neverovatno da se Fiat vratio na kvalitet od pre 25 godina. Stabilizatori su bili boljke Maree i Stila, svi smo ih se namenjali, skoro pa na svakom malom servisu. 

Prosto je osvezenje sa Bravom i Deltom sto tih problema nema, i eto sledeci model, cuju se stabilizatori na 20kkm

 

Mozda si samo dobro rupu pogodio, al opet ni ja ih ne obilazim nesto posebno sa deltom i sa 18" pa nemam problema, makar za sada

Share this post


Link to post
Share on other sites
23 hours ago, Ivan said:

Ocigledno imamo razlicita ocekivanja od toga sta majstor treba da uradi. Za mene je to konkretan odgovor, a ne nagadjanje koje nabadamo i mi ovako virtualno na osnovu "vu vu vu" opisa ;) .

Pa sad... u nekim trenucima ne možemo težiti idealnom, meni je u tom trenutku značilo i to, pravo sa posla svratio, čoveku sam prvu put ušao u dvorište, provozao se, proverio šrafove dao mišljjenje da mogu za Kg. Vu vu vu je i onako prestalo... 

 

23 hours ago, Ivan said:

Ja sam ih se namenjao na bivsem Stilu prilicno

Prešao sam Stilom 160.000 tako da mi je poznato, malo malo pa ima nešto na trapu, mada ja tad i nisam  nešto brojao, verovatno sada mi je više ''vau'' 'otkud sad... ali potrošni deo... što je govorio deda ''trefilo se'' dešavaju se rupe, ležeći, pentranje po selu.. imala je neka rupa na raskrsnici u gradu, levo skretanje rupa na sred raskrnice, i u namotanom točku kad je upao baš je bilo nezgodan položaj točka, nemestiolo se, ko zna....

 

23 hours ago, Ivan said:

Posto "kukas" za mali servis - ako toliko malo vozis

ivane, uz dužno poštovanje, smatram da svi imamo svoje mišljenje, koga razmenjujemo, pričamo. ćaskamo, valjda je to svrha pisanja, nema potrebe da svakoga tumačiš. Niko ne kuka za mali servis, takva je godina naopaka, malo se vozi, što bi ga vozio na servis pre istega godine dana, na 7.000, odvozam do CG pa onda, ulje svakako nije izraubovano pošto je trećina osvežena :)

 

 

 

 

23 hours ago, andreja.micovic said:

Mozda si samo dobro rupu pogodio, al opet ni ja ih ne obilazim nesto posebno sa deltom i sa 18" pa nemam problema, makar za sada

Moguće, iskreno ne obraćam pažnju baš toliko, desi se rupa, moram da ga vozim i po selu i svuda, zato je i uzet jeftinij model, pa videćemo kako će biti.. Ne znam kakvo iskustvo imaju drugi vlansici, u jednoj temi u vezi zadnjih silena pominjeo je jedan kolega koji je radio u servisu da jedina bolja trapa na Tipu stabilizator, tako da... svakako da su osetljiviji, al dobro, stradaju oni, zamene se na vreme, ne trpi nešto drugo, nisu skupi, šta da se radi... 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
57 minutes ago, djole81ar said:

ivane, uz dužno poštovanje, smatram da svi imamo svoje mišljenje, koga razmenjujemo, pričamo. ćaskamo, valjda je to svrha pisanja, nema potrebe da svakoga tumačiš.

Nije mi na kraj pameti, niti me ikada zanimalo da bilo koga ovde analiziram, daleko bilo. Upravo smo tu da se druzimo, pomognemo i zezamo. Vec deceniju i kusur. A kada (ako) budes ljude, koji se ovde pre svega druze, mozda nekad upoznao i licno - veruj mi da ces imati drugacije misljenje o mnogima. Sto Nesa poetski kaze kada najavljuje FLCS rostilje - sve je drugacije kada nickovi sa foruma dobiju lica, nema potrebe bilo ciju dobru nameru da se pripomogne ili procaska uvek shvatati licno ili docekivati na noz.

To "kukas" sam, ako nisi primetio, namerno stavio pod znake navoda. Moderne generacije dodaju smajli. Ne da bih bilo koga "tumacio" - nego iz zezanja, jer par puta ponavljas isto to oko trenutka malog servisa, kao da je neki problem u pitanju. A servis te ceka pa ceka, dve nedelje pre ili kasnije. Opet licno (i opet apsolutno tvoj izbor) bih stavio sveze ulje i filtere i sa njima produvao auto do mora i nazad, da malo prodise. Kada ces vec iza toga opet imati samo par hiljada km kreni-stani gradske voznje, kratkih relacija, sve ono sto uz stajanje ne prija autu. Ocigledno ti za servis pre dolazi vremenski interval nego kilometraza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Apsolutno, iako me lično "teroriše" :P po forumu za ET felNi ! 

Svako proleće menjam uLije jer kombimacija staro+visoke temperature nije dobra.

Uzgred, ne zamerite, lipsa mi aku.

Sad fercera sa novim uljem i ukumulatorom a kočne pločice i zejtin za koji dan.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zamenjen stabilizator - nema lupkanja... 3.700 rsd deo u Nikom servisu. Dal je slaba tačka kao i kod prethodnika ili jaka rupa, seoski putevi.... ne znam, videćemo šta kažu ostale kolege koje voze isti auto, ko je više i prešao, 50.000 ili više, da li je nešto radio.  

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znaci, ispostavilo se kao tacno tipovanje iznad. Srecom po tebe, ocekivano najjeftinija varijanta ;) .

Iduci put mozes i sam da proveris, a ako je do kvaliteta moguce da ce se vrlo brzo javiti i drugi stabilizator.

To je ta cena, do 30 EUR su iz originala. Ko bude radio van garancije i mreze ovlascenih - za cca 3 puta manje (oko 10 EUR) ima mozda cak i kvalitetnijih varijanti (Meyle HQ). Pitanje je sta Turci uopste guraju pod "Ricambi Originali" bedzom (npr. skoro na jednom Tipisi videh da je akumulator njihov domaci "Inci Aku").

Sve u svemu banalan i najjeftiniji moguci kvar na trapu, a u pitanju je deo koji se lako moze i samostalno zameniti (opet, ko je van garancije).

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zamenjen stabilizator - nema lupkanja... 3.700 rsd deo u Nikom servisu. Dal je slaba tačka kao i kod prethodnika ili jaka rupa, seoski putevi.... ne znam, videćemo šta kažu ostale kolege koje voze isti auto, ko je više i prešao, 50.000 ili više, da li je nešto radio.  
 
Što si platio ako je u garanciji?

Sent from my M2007J3SG using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da @Ivan, ispostavilo se da je tako, ono što je bilo i najverovatnije, sve ostalo bi već bilo malo hm... Videćemo, vreme će pokazati, sad je bio levi...

 

@Jim9 iskreno nisam nikad čitao šta potpada pod garanciju, al trap sigurno nije, a naročito ne stabilizator, možda amort il tako nešto nem pojma, nisam ni ostavljao mogućnost da bi bilo moguće da ne platim. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

O izuzećima iz jedne Fiatove knjižice:

 

g.thumb.PNG.a306ce7ab066a23a758cd39654178a63.PNG

 

Izgleda stabilizatori spadaju u širi spisak od gore navedenog, a sa tim spiskom se nažalost upoznajete u servisu.

Edited by Zakeralo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pri povratku sa letovanja počelo je da mi se čuje lupkanje preko neravnina sa leve strane (vozačeve). Klasično ono lupkanje kad ode stabilizator ili viljuška. Na Stilu sam ih izmenjao prilično za deset godina tako da mi je dobro poznat zvuk.

 

Otišao danas u ovlašćeni, ustanovili da je desna šolja amortizera?

 

Ne podleže garanciji, košta prilično. Pristao sam na zamenu, sad čekam deo da stigne ali sam prilično sumnjičav da su pogodili.

 

Kao proverili, nema lufta u stabilizatorima.

 

Lupkanje definitivno dolazi sa vozačeve strane, klasičan zvuk/osećaj kad ode stabilizator ili viljuška.

 

Da li je moguće da ako ode desna šolja da se zvuk/lupkanje prenese levo a da se desno ne čuje?

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Jim9 said:

Klasično ono lupkanje kad ode stabilizator ili viljuška. Na Stilu sam ih izmenjao prilično za deset godina tako da mi je dobro poznat zvuk.

Secam se da smo vozili slicnu motorizaciju, Stilo je bukvalno jeo stabilizatore i zbog teskog JTD napred, a i zbog "kvaliteta" samih stabilizatora. Menjao sam ih skoro pa na malom servisu (a jos ne da izbegavam rupe, nego i najsitnije neravnine na putu). Dok sa benzincem evo vec 5. godina nista nije pipnuto na trapu.

Bez obzira na to, tj. manju tezinu u nosu - opet bih prvo posao od najjeftinijeg, najjednostavnijeg za proveru, a najvise na udaru - tj. od stabilizatora. Imas i cuvenu "forumsku" :D metodu, kako mozes i sam da dijagnostikujes. Zaljuljas auto levo/desno (gurnes malo jace u deo krova iznad vrata) - jasno se cuje lupkanje i koja je strana u pitanju. Koja ti je kilometraza u pitanju i je li menjano ista do sada? Sledeca je na udaru viljuska, a od njenih elemenata prvo silen pastetica i kugla (valjkasti silen je trajan jer je manje na udaru). Gumice balans stangle ili sam amortizer verujem da ima manje sanse (od preostalih stvari).

1 hour ago, Jim9 said:

Ne podleže garanciji, košta prilično.

ali sam prilično sumnjičav da su pogodili

Ne znam koja je cifra u pitanju kod ovlascenih, ali slobodno mozes da svratis kod proverenog trapadzije (ili nekog drugog majstora) i castis pice da ti caskom provere. Jos neko misljenje sigurno ne skodi, ako vec sumnjas...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...