Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Koliko ušteda na težini može da poboljša upravljanje?

Recommended Posts

215248-bmw 330 02.jpg

 

Ako ste se ikada našli za volanom Mazde Miate, razumete koliko manja težina može da utiče na performanse automobila: od ubrzanja do kočenja i upravljanja u krivinama. Jednostavno je, lagano vozilo sve to čini bolje. Ali u kojoj meri se to dešava?

 

Poznati YouTuber ChrisFix je testirao ovu teoriju kako bi shvatio koliko može da olakša automobil izvadivši kompletnu unutrašnjost BMW-a 330xi (E46). Chrisov test uključuje ispitivanje ubrzanja i kočenja pre i posle kao i merenje težine svakog elementa koji je izvadio iz automobila.

 

215249-bmw 330 01.jpg

 

On sprema svoj BMW 330xi za 16-časovnu trku izdržljivosti, čija pravila nalažu uklanjanje svega zapaljivog iz automobila, odnosno cele unutrašnjosti. Pre nego što je to učinio, Chris je izmerio sportsku limuzinu, a zatim ju je testirao na stazi. Na vagi je 330xi imao 1.529 kilograma (sa jednom četvrtinom goriva u rezervoaru). Za ubrzanje od 0-100 km/h mu je bilo potrebno 6.8 sekundi, a da bi se od stotke potpuno zaustavio 52 metra. Naime, 330xi je jedna od najbolje opremljenih limuzina iz tog doba, a oznaka ''x'' na gepeku znači da ga pogone sva četiri točka. Chrisov cilj je bila konačna težina manja od 1.360 kilograma.

 

Prvo je izvadio najteži skup predmeta - sedišta. Dva prednja sedišta i zadnja klupa imaju preko 80 kilograma. Zatim je iz prtljažnika uklonio tepih, rezervnu gumu, fabrički alat i pojačalo, čime je 330xi izgubio oko 35 kilograma. Originalni BMW akumulator koji ima preko 20 kilograma je zamenio lakšim. Nakon toga, uklonjeni su unutrašnja obloga, naslon za glavu, sigurnosni pojasevi, vazdušni jastuk suvozača i delovi prednje konzole koji zajedno imaju 33 kilograma. Stakleni krovni otvor i njegov elektromotor je zamenjen uklonjivim panelom od stakloplastike, čime je izgubljeno dodatnih 15 kilograma. Tepih, izolacija i ostali materijali koji odbijaju zvuk su napravili razliku od 32 kilograma.

 

Nakon svega, Chris je 330xi odvezao na još jedno merenje težine, gde je konačna težina automobila iznosila 1.334 kilograma, što je za 195 kilograma manje od prvog merenja.

Na stazi, vreme od 0-100 km/h je palo ispod 6 sekundi (poboljšanje od 0.8 sekundi), a put kočenja je iznosio samo 43 metra (kraće za 9 metara).

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...