neshaoct 9592 Posted June 14, 2021 Ako ste se ikada našli za volanom Mazde Miate, razumete koliko manja težina može da utiče na performanse automobila: od ubrzanja do kočenja i upravljanja u krivinama. Jednostavno je, lagano vozilo sve to čini bolje. Ali u kojoj meri se to dešava? Poznati YouTuber ChrisFix je testirao ovu teoriju kako bi shvatio koliko može da olakša automobil izvadivši kompletnu unutrašnjost BMW-a 330xi (E46). Chrisov test uključuje ispitivanje ubrzanja i kočenja pre i posle kao i merenje težine svakog elementa koji je izvadio iz automobila. On sprema svoj BMW 330xi za 16-časovnu trku izdržljivosti, čija pravila nalažu uklanjanje svega zapaljivog iz automobila, odnosno cele unutrašnjosti. Pre nego što je to učinio, Chris je izmerio sportsku limuzinu, a zatim ju je testirao na stazi. Na vagi je 330xi imao 1.529 kilograma (sa jednom četvrtinom goriva u rezervoaru). Za ubrzanje od 0-100 km/h mu je bilo potrebno 6.8 sekundi, a da bi se od stotke potpuno zaustavio 52 metra. Naime, 330xi je jedna od najbolje opremljenih limuzina iz tog doba, a oznaka ''x'' na gepeku znači da ga pogone sva četiri točka. Chrisov cilj je bila konačna težina manja od 1.360 kilograma. Prvo je izvadio najteži skup predmeta - sedišta. Dva prednja sedišta i zadnja klupa imaju preko 80 kilograma. Zatim je iz prtljažnika uklonio tepih, rezervnu gumu, fabrički alat i pojačalo, čime je 330xi izgubio oko 35 kilograma. Originalni BMW akumulator koji ima preko 20 kilograma je zamenio lakšim. Nakon toga, uklonjeni su unutrašnja obloga, naslon za glavu, sigurnosni pojasevi, vazdušni jastuk suvozača i delovi prednje konzole koji zajedno imaju 33 kilograma. Stakleni krovni otvor i njegov elektromotor je zamenjen uklonjivim panelom od stakloplastike, čime je izgubljeno dodatnih 15 kilograma. Tepih, izolacija i ostali materijali koji odbijaju zvuk su napravili razliku od 32 kilograma. Nakon svega, Chris je 330xi odvezao na još jedno merenje težine, gde je konačna težina automobila iznosila 1.334 kilograma, što je za 195 kilograma manje od prvog merenja. Na stazi, vreme od 0-100 km/h je palo ispod 6 sekundi (poboljšanje od 0.8 sekundi), a put kočenja je iznosio samo 43 metra (kraće za 9 metara). preuzeto sa - Auto Blog 1 Mijailović P. reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites