neshaoct 9590 Posted June 11, 2021 BMW se vraća u Le Man 2023. sa LMDh trkačkim modelom BMW će se vratiti u Le Man 24 sata i vrhunske trke sportskih automobila u novoj LMDh klasi prototipova 2023. godine. Minhen je inače odneo pobedu u Le Manu prototipom V12 LMR 1999. godine i već neko vreme je razmišljao o povratku. Potez je potvrdio šef BMW-a Markus Flasch objavom na Instagramu na kojoj se nalazi slika automobila sa natpisom ''Vratili smo se, Dejtona 2023.'' Međutim, za sada nisu saopšteni detalji projekta. Potvrda da će prva BMW trka biti Dejtona 2023. godine sugeriše da će napraviti automobil za novu klasu LMDh. Porsche, Audi i Acura su već potvrdili da će ući u LMDh klasu, koja će biti podobna za američki IMSA šampouonat koje uključuje Dejtona 24 sata i Svetski šampionat u izdržljivosti. Taj potonji šampionat uključuje Le Man i takođe uključuje automobile u klasi Le Mans Hypercar, uključujući Toyota, Peugeot i Ferrari. BMW nije precizirao da li će pokretati dvostruke programe u IMSA i WEC ili će svoje automobile nuditi privatnicima. BMW razmatra buduće moto-moto projekte nakon što je potvrdio da će se povući iz šampionata Formule E na kraju ove sezone. preuzeto sa - Auto Blog 1 dach@ reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
PremieRacing 5295 Posted June 14, 2021 Ma jbš kola, uzeše 3će mesto na Le Man moto endurance EWC juče... Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9590 Posted November 14, 2021 BMW LMDh prototype BMW će se vratiti u Le Man 24 sata i vrhunske trke sportskih automobila u novoj LMDh klasi prototipova 2023. godine. BMW je inače odneo pobedu u Le Manu prototipom V12 LMR 1999. godine i već neko vreme je razmišljao o povratku. Potez je u junu ove godine već potvrdio šef BMW-a Markus Flasch objavom na Instagramu na kojoj se nalazila i slika automobila sa natpisom ''Vratili smo se, Dejtona 2023.'' U međuvremenu je objavljen i novi crtež trkačkog automobila. Kao što sugeriše ime takmičenja, Le Mans Daytona hybrid prototipovi će imati elektrifikovani pogon, uz kombinaciju benzinca i elektromotora sa ukupno 500 kW/670KS. Baterije obezbeđuje Williams Advanced Engineering a transmisiju će napraviti Xtrac, za prototipove koji će imati težinu od najmanje 1.030 kg. LMDh trkački modeli će biti dugački do 5.100 mm, dok je međuosovinsko rastojanje 3.150 mm. BMW će prvi test automobil napraviti u Italiji, u saradnji sa inženjerima Dallare. Porsche, Audi i Acura su već potvrdili da će ući u LMDh klasu, koja će biti podobna za američki IMSA šampionat koje uključuje Dejtona 24 sata i Svetski šampionat u izdržljivosti. Taj potonji šampionat uključuje Le Man i takođe uključuje automobile u klasi Le Mans Hypercar, uključujući Toyota, Peugeot i Ferrari. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9590 Posted July 17, 2022 Predstavljen BMW LMDh Twin-Turbo V8 Hybrid Motor je srce automobila. Doduše, prefiks ''elektro'' je sve više prisutan, a sada smo dobili uvid u BMW M Hybrid V8, koji će se nadmetati u LMDh klasi u trkama izdržljivosti. Interna oznaka mu je P66/3. Radi se o 4.0 twin-turbo V8 jedinici sa 90 stepeni između cilindarskih redova. Ovaj motor isporučuje 648KS/650 Nm maksimalnog obrtnog momenta. U crveno ulazi pri 8.200 obrtaja. Kada je reč o cilindrima, njihov provrt iznosi 93 milimetra, dok je hod klipa 73,6 milimetara. Rastojanje između cilindara iznosi 102 milimetra. Ovaj motor je baziran na P66/1 V8 atmosfercu iz M4 DTM trkača iz 2017. i 2018. Tim ga je razvio u fazama, počev od kreiranja P66/2 sa dodatim tandemom turbopunjača. Sledeća evolucija, P66/3, poseduje integrisan hibridni sistem. BMW nije pružio previše detalja u vezi s elektrifikovanom sekcijom pogonskog sklopa. Ono što znamo je da se sastoji od motora, invertera i visokonaponske baterije. Razdvojna spojnica između hibridnog i konvencionalnog segmenta obezbeđuje vožnju na čisto električni pogon. P66/3 je u potpunosti samonoseća komponenta u BMW-u M Hybrid V8, budući da ne zahteva separatnu noseću konstrukciju u Dallara šasiji. ''Tokom faze procene, takođe smo u obzir uzeli P48 četvorocilindarski turbomotor iz BMW-a M4 DTM i P63 osmocilindarsku turbo jedinicu iz BMW-a M8 GTE, ali potencijalni problemi s pouzdanošću P48 i velika masa P63, bile su prepreke koje su nas odvratile od tih rešenja'', rekao je Ulrih Šulc, šef Drivetrain Design odeljenja BMW Motorsporta. BMW M Hybrid V8 će debitovati na Rolex 24 trci u Dejtoni, koja će se održati od 28. do 29. januara 2023. Rahal Letterman Lanigan Racing će učestvovati sa dva automobila u IMSA WeatherTech SportsCar šampionatu. BMW će imati oštru konkurenciju u svojoj klasi, jer će Acura, Cadillac i Porsche takođe imati svoje pulene na 24 časa Dejtone. Verovatno će učestvovati i Ferrari, dok će Lamborghini ući u seriju 2024. godine. preuzeto sa - Auto Blog 1 dach@ reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9590 Posted August 10, 2022 BMW M Hybrid V8 na Le Man trci 2024. godine Već neko vreme je poznato da će se BMW vratiti u vrhunske trke sledeće godine učešćem na severnoameričkom IMSA WeatherTech SportsCar šampionatu sa svojim novim M Hybrid V8 vozilom. M šef Franciscus van Meel je najavio je da će se hibridni trkački automobil takmičiti i u Svetskom šampionatu izdržljivosti od 2024. To uključuje učešće u verovatno najprestižnijoj trci izdržljivosti - 24 sata Le Mana. BMW je sada objavio nove slike M Hybrid V8 u Varano de Melegari, gde je završio svoje predstavljanje na Dallarinoj test stazi. Ima još dosta posla koji treba da se uradi do januara 2023. kada će debitovati u Dejtoni. Dodatni evropski testovi su zakazani za avgust pre nego što od septembra počne rad na podešavanjima specifičnim za IMSA u Sjedinjenim Državama. M Hybrid V8 dobija novi motor P66/3 koji vodi poreklo iz DTM-a, posebno P66/1 koji je koristio M4 DTM tokom sezona 2017. i 2018. 4.0 agregat je dobio par turbo punjača i može da se okreće do 8.200 obrtaja dok stvara 640KS i 650 Nm obrtnog momenta, ali to zavisi od propisa. M Hybrid V8 će služiti i kao duhovni naslednik V12 LMR, koji je trijumfovao u Le Manu 1999. LMDh mašina će se suočiti sa velikom konkurencijom u trkama izdržljivosti jer će se boriti protiv rivala kao što su Porsche 963, Acura ARX-06 i Cadillac Grand Touring. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9590 Posted September 29, 2022 BMW otkrio ''ratne boje'' M Hybrida V8 s kojima se vraća u trke izdržljivosti U BMW-ovom odeljenju za trkačke aktivnosti su skinuli veo s prototipa iz klase LMDh i pokazali zvanične ''ratne boje'' automobila s kojim će se od naredne sezone takmičiti u društvu najbržih u severnoameričkom IMSA šampionatu, što se iz evropske perspektive može smatrati odličnom uvertirom, jer se BMW 2024. godine vraća i u Svetski šampionat u trkama izdržljivosti (WEC - World Endurance Championship). Prototip koji se krije iza naziva M Hybrid V8 mnogi smatraju duhovnim naslednikom prototipa V12 LMR s kojim je fabrički tim BMW-a 1999. godine bio najuspešniji u legendarnoj trci 24 sata Le Mana. Baziran je na šasiji iza koje stoji Dallara i pokreće ga 4.0 biturbo V8 motor (640KS) potpomognut hibridnom tehnologijom. Prilikom odabira boja i dizajna u BMW-u nisu zaboravili da istaknu 50 godina postojanja svog čuvenog M odeljenja, a u predstojećoj sezoni IMSA šampionata nastupaće sa dva automobila koje će voziti Connor De Phillippi, Philipp Eng, Augusto Farfus, Nick Yelloly i Colton Herta. Prava uzbuđenja ipak počinju 2024. godine, jer BMW-ov M Hybrid V8 u FIA WEC-u čeka žestoka LMDh konkurencija koju predvode Porsche i Lamborghini. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites