MiloshBg 1954 Posted April 3, 2023 AD blue se kristalise kad ga malo ima i ne treba dozvoliti da krene da odbrojava kilometrazu vec ga na svakih par hiljada dolivati, koliko stane. Inace ta francuska smeca imaju i eolis koji isto tako ima svoju pumpu koja ume zajebavati. Na sestrinom pezou je zajebavao (taj eolis je kao smola bio) i drugar mehanicar je raskacio crevo ( pug 2008 1.6 hdi ) i spricao u pumpu direkt brake cleaner i ocigledno ocepio pumpu koja je bila zapekla ili sta vec. Samo nakon toga je uspeo obrisati i ugasiti gresku. Auto od tad pu pu ( da ne ureknem ) sljaka kao satic. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 22292 Posted April 3, 2023 1 hour ago, moron said: Ma, ispred reči "AdBlue pump faliure" ukucaj naziv bilo kog brenda i samo čitaj nadjene linkove Resio sam problem tako sto sam AdBlue izbacio iz parametara pretrage u oglasima i jurio klasiku od 163 KS u sto je moguce mladjem godistu. Da budem iskren, interesantniji za probleme mi je bio THP . 2 moron and skile86 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
skile86 594 Posted April 3, 2023 Ne znam samo cemu sluze grejaci u rezervoaru za adblue, ako mrzne na -11. To sam i ja nasao u uputstvu za 3008, ali mi je skroz nelogicno. Quote Share this post Link to post Share on other sites
moron 4816 Posted April 4, 2023 Evo iz upustva za upotrebu sadašnje Alfe Giulie ( str. 132 ) "Aditiv AdBlue® smrzava se na temperaturama nižim od -11°C ..." https://www.fiat-lancia.org.rs/Manuals/AlfaRomeo/Giulia/GIULIA_SRB_pre20-21_KUO.pdf Tako da mnogi ljudi gadno ljudi greše što uglavnom prozivaju samo PSA vozila za SCR probleme, a da uopšte prethodno nisu upoznati sa svojstvima samog AdBlue-a, niti su razmislili o mogućim posledicama smrzavanja ( on širenje zapremine aditiva za 7% pri smrzavanju koje pominje Volvo u svom upustvu ). A piše u upustvu Alfe i ovo: " ... jer ako se AdBlue® smrzne, sistem može da pretrpi oštećenja ..." Quote Share this post Link to post Share on other sites
ortakov 994 Posted April 5, 2023 Nije mi jasno, zašto cela ta Stelantis grupa koristi PSA motore (i te neke prateće sklopove), kada već imaju Fiat, JTD, proverene, rade ... Ima i Opel fine benzinske motore, Fiat ... Što se tiče zamene ulja na 30000 km ili godinu dana, to nije problem, kvalitetnija su ulja i pretpostavka je da se taj auto više vozi na otvorenom, manje hladnih startova, rada u mestu ... Čak i piše, da se interval smanjuje, ako se vozi u težim uslovima (grad). Druga je priča, što ljudi kupe dizel, da bi ga vozili po gradu, 10 000 km godišnje a jednostavno, nije za to. Začepi se DPF, sipaj taj AD blue... Auto se kupuje prema potrebama i prema mogućnostima, sve ostalo su "iživljavanja", tipa, vozim 200 ks, da osetim adrenalin, kako ubrzava i sl. Budalaština, niti ima gde da se vozi niti ima potrebe za tim. Quote Share this post Link to post Share on other sites
moron 4816 Posted April 5, 2023 Pa, Stelantis i dalje koristi 1,6 MJ u nizu FCA modela ( Fiat, Alfa, Jeep ). Što se tiče intervala zamene ulje, od fiksnog servisnog intervala, po mom mišljenju mnogo je to (za motor) bolje kada to ECU preračunava - zavisno od uslova vožnje i onih za to bitnih parametara koje ECU prati ( broj hladnih startova, način vožnje ... ). Meni se više dopada taj sistem sa "plivajućim intervalom" ( koji odredjuje ECU ). Honda ga ima. I nekome ( sa isti motorom ) ispadne servisni interval 15.000 km ( pa i 20.000 km ), a nekome samo 6-7.000 km. Meni je do sada uvek pokazao oko 15-16.000 km ( to bi mi u trenutku zamene ulja bio zbir "predjenih" i "preostalih" kilometara za "Oil Lifetime Indicator" ). Jedan moj drugar je dobacio do 19.500. A jedan je pizdeo što mu je samo 7.000 km, a kada ga pitaš kuda i kako vozi, sve ti je jasno ( 99% gradska vožnja i baš veoma kratke deonice ) . 1 igor0511 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 22292 Posted April 5, 2023 @moron 1 moron reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
moron 4816 Posted April 5, 2023 Ne shvati me pogrešno, ništa mi Ivane to ne govori da zaista postoji bilo kakav načelan problem sa 2,0 BlueHDI, pri čemu i ne znam šta je tu bio uzrok havarije ni koliko kilometara ima to vozilo ( i koje mu je "poreklo" ). Sada pogledah, na Polovni automobili imaš aktuelnih 3008/5008 ( datiraju počev od 2016. ) sa HDI oko 250 komada, od čega je "kupljen nov u Srbiji" samo 11 komada. A "Savin" nije deo ovlašćene Pežo servisne mreže. I ja bih se kod statistike ( oko navodnog problema o kome je ovde reč ) više držao onih iz Srbije. Jer za one iz uvoza ja ne znam ( neko sigurno zna ) da li je neko konkretno vozilo prešlo onoliko km "koliko mu piše" ( a na oglasima nekima iz pomenute grupe "piše" i oko 250.000 km ). Za 1,5 BlueHDI nemam dileme da je bio potencijalno problematičan do modifikacije lanca i španera, ali, za 2,0 BlueHDi to ne znam. Pitao sam pre par dana i našeg auto novinara iz Pariza ( koji je bio izvor informacije za 1,5 BlueHDI ) za 2,0 BlueHDI i čovek mi kaže da on za 2,0 BlueHDi nije čuo. Tj. za njega francuski mediji nisu pisali da ima problem ( kao što su pisali za 1,5 BlueHDI da je imao problem ili za 1,2 TCe i neke druge ). 1 Ivan reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 22292 Posted April 5, 2023 5 minutes ago, moron said: Ne shvati me pogrešno, ništa mi Ivane to ne govori da zaista postoji bilo kakav načelan problem sa 2,0 BlueHDI, pri čemu i ne znam šta je tu bio uzrok havarije ni koliko kilometara ima to vozilo ( i koje mu je "poreklo" ). Apsolutno se slazem sa tobom, niti navodim kao bilo kakvo "pravilo", daleko bilo . Nego slucajno natrcah, a caskali smo ovde apropo BlueHDi, pa reko' da podelim i mozda bude interesantno. Nista dalje od toga. 1 moron reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
moron 4816 Posted April 5, 2023 A i onom gore nije pukao blok, niti je nešto u vezi njega radjeno ( barem ne piše ništa na tu temu ), a "blok" ( pucanje bloka ) je kolega pominjao za ona 3 primerka 2,0 BlueHDI. Quote Share this post Link to post Share on other sites
moron 4816 Posted July 4 AutoRepublika: "Stellantisovi jednoipolitarski dizeli imaju potencijal da ukanale vlasnike vozila" "Grupa Stellantis pokreće zvaničnu kampanju povlačenja vozila, narodski rečeno opoziv vozila opremljenih „čuvenim“ jednoipolitarskim dizel motorom Blue HDi. Akcija se odnosi na 636 hiljada vozila Peugeota, Citroena, Opela i DS-a proizvedenih između 2017. i 2023. godine. Već smo pisali na našim stranicama o tome kakve sve probleme ovaj dizel nanosi vlasnicima, dok je nažalost, benzinski PureTech na još grđem glasu. Evo još jedne vesti u vezi ovog agragata, a onda i udarne priče o Blue HDi-iju. Kao što je već napisano, ovaj problem se tiče lanca koji povezuje dve bregaste osovine bloka, koji se može olabaviti, pa čak i pući, što u najboljem slučaju uzrokuje da motor odbije da se pokrene, a u najtežim slučajevima, moguće je i potpuni kolaps celog bloka. Grupa Stellantis je 2023. godine sprovela popravke kako bi rešila ovaj problem, što je učinila s modifikovanim lancem koji eliminiše ovaj rizik (širine 8 umesto prethodnih 7 milimetara) i novim uljem koje se preporučuje za procedure održavanja. Takođe, grupa brine o svim motorima napravljenim sa ovom modifikacijom. Nakon što je već uspostavila politiku servisne podrške vlasnicima vozila s ovim pogonskim sklopom, a koja je upravo produžena na period od deset godina i 240 hiljada kilometara, uključujući i ove 1,5-litarske BlueHDI dizel motore (kodni naziv „DV5“) proizvedene između 2017. i 2023. godine, Stellantis stoga ovog puta traži od nekih vlasnika da se vrate u garažu radi intervencije na motoru. Grupa je u prošlosti već organizovala druge opozive za ovaj motor. Kupci koji su već nadrljali zbog odluke o kupovini četvorotočkaša pokretanog zloglasnim motorom, biće u prilici da podnesu zahtev za naknadu štete. Ovo je naveo sam Stellantis, ograničavajući odgovornost samo na situacije u kojima su problemi nastali usled fabričke ili konstrukcijske greške na motoru 1.5 BlueHDI. Pride, podrazumeva se da je vlasnik vozila pratio sva uputstva data u priručniku za upotrebu vozila i da se pridržavao plana održavanja. E sad, videćemo šta će biti s vozilima koja se nalaze na našem tržištu, kao i to kako će Stellantis u ovoj situaciji reagovati na održavanje koje je sprovedeno mimo ovlašćene mreže servisera. Recimo, u Americi ne bi smelo da se postavlja pitanje oko toga gde je automobil održavan, već samo jel to kvalitetno odrađivano ili nije. Logično, slobodno tržište je imperativ svake razumne vlade na svetu." AutoRepublika https://autorepublika.com/2025/07/04/stellantisovi-jednoipolitarski-dizeli-imaju-potencijal-da-ukanale-vlasnike-vozila/#comment-143142 Quote Share this post Link to post Share on other sites
N.N. 645 Posted July 6 Ja bih volio da piše Peugeot motori...ili barem Francuski Stellantis motori. Vratimo paštarske/digićke motore u Stellantis! Quote Share this post Link to post Share on other sites