MiloshBg 2179 Posted April 3, 2023 AD blue se kristalise kad ga malo ima i ne treba dozvoliti da krene da odbrojava kilometrazu vec ga na svakih par hiljada dolivati, koliko stane. Inace ta francuska smeca imaju i eolis koji isto tako ima svoju pumpu koja ume zajebavati. Na sestrinom pezou je zajebavao (taj eolis je kao smola bio) i drugar mehanicar je raskacio crevo ( pug 2008 1.6 hdi ) i spricao u pumpu direkt brake cleaner i ocigledno ocepio pumpu koja je bila zapekla ili sta vec. Samo nakon toga je uspeo obrisati i ugasiti gresku. Auto od tad pu pu ( da ne ureknem ) sljaka kao satic. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 23655 Posted April 3, 2023 1 hour ago, moron said: Ma, ispred reči "AdBlue pump faliure" ukucaj naziv bilo kog brenda i samo čitaj nadjene linkove Resio sam problem tako sto sam AdBlue izbacio iz parametara pretrage u oglasima i jurio klasiku od 163 KS u sto je moguce mladjem godistu. Da budem iskren, interesantniji za probleme mi je bio THP . 2 skile86 and moron reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
skile86 614 Posted April 3, 2023 Ne znam samo cemu sluze grejaci u rezervoaru za adblue, ako mrzne na -11. To sam i ja nasao u uputstvu za 3008, ali mi je skroz nelogicno. Quote Share this post Link to post Share on other sites
moron 5208 Posted April 4, 2023 Evo iz upustva za upotrebu sadašnje Alfe Giulie ( str. 132 ) "Aditiv AdBlue® smrzava se na temperaturama nižim od -11°C ..." https://www.fiat-lancia.org.rs/Manuals/AlfaRomeo/Giulia/GIULIA_SRB_pre20-21_KUO.pdf Tako da mnogi ljudi gadno ljudi greše što uglavnom prozivaju samo PSA vozila za SCR probleme, a da uopšte prethodno nisu upoznati sa svojstvima samog AdBlue-a, niti su razmislili o mogućim posledicama smrzavanja ( on širenje zapremine aditiva za 7% pri smrzavanju koje pominje Volvo u svom upustvu ). A piše u upustvu Alfe i ovo: " ... jer ako se AdBlue® smrzne, sistem može da pretrpi oštećenja ..." Quote Share this post Link to post Share on other sites
ortakov 1124 Posted April 5, 2023 Nije mi jasno, zašto cela ta Stelantis grupa koristi PSA motore (i te neke prateće sklopove), kada već imaju Fiat, JTD, proverene, rade ... Ima i Opel fine benzinske motore, Fiat ... Što se tiče zamene ulja na 30000 km ili godinu dana, to nije problem, kvalitetnija su ulja i pretpostavka je da se taj auto više vozi na otvorenom, manje hladnih startova, rada u mestu ... Čak i piše, da se interval smanjuje, ako se vozi u težim uslovima (grad). Druga je priča, što ljudi kupe dizel, da bi ga vozili po gradu, 10 000 km godišnje a jednostavno, nije za to. Začepi se DPF, sipaj taj AD blue... Auto se kupuje prema potrebama i prema mogućnostima, sve ostalo su "iživljavanja", tipa, vozim 200 ks, da osetim adrenalin, kako ubrzava i sl. Budalaština, niti ima gde da se vozi niti ima potrebe za tim. Quote Share this post Link to post Share on other sites
moron 5208 Posted April 5, 2023 Pa, Stelantis i dalje koristi 1,6 MJ u nizu FCA modela ( Fiat, Alfa, Jeep ). Što se tiče intervala zamene ulje, od fiksnog servisnog intervala, po mom mišljenju mnogo je to (za motor) bolje kada to ECU preračunava - zavisno od uslova vožnje i onih za to bitnih parametara koje ECU prati ( broj hladnih startova, način vožnje ... ). Meni se više dopada taj sistem sa "plivajućim intervalom" ( koji odredjuje ECU ). Honda ga ima. I nekome ( sa isti motorom ) ispadne servisni interval 15.000 km ( pa i 20.000 km ), a nekome samo 6-7.000 km. Meni je do sada uvek pokazao oko 15-16.000 km ( to bi mi u trenutku zamene ulja bio zbir "predjenih" i "preostalih" kilometara za "Oil Lifetime Indicator" ). Jedan moj drugar je dobacio do 19.500. A jedan je pizdeo što mu je samo 7.000 km, a kada ga pitaš kuda i kako vozi, sve ti je jasno ( 99% gradska vožnja i baš veoma kratke deonice ) . 1 igor0511 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 23655 Posted April 5, 2023 @moron 1 moron reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
moron 5208 Posted April 5, 2023 Ne shvati me pogrešno, ništa mi Ivane to ne govori da zaista postoji bilo kakav načelan problem sa 2,0 BlueHDI, pri čemu i ne znam šta je tu bio uzrok havarije ni koliko kilometara ima to vozilo ( i koje mu je "poreklo" ). Sada pogledah, na Polovni automobili imaš aktuelnih 3008/5008 ( datiraju počev od 2016. ) sa HDI oko 250 komada, od čega je "kupljen nov u Srbiji" samo 11 komada. A "Savin" nije deo ovlašćene Pežo servisne mreže. I ja bih se kod statistike ( oko navodnog problema o kome je ovde reč ) više držao onih iz Srbije. Jer za one iz uvoza ja ne znam ( neko sigurno zna ) da li je neko konkretno vozilo prešlo onoliko km "koliko mu piše" ( a na oglasima nekima iz pomenute grupe "piše" i oko 250.000 km ). Za 1,5 BlueHDI nemam dileme da je bio potencijalno problematičan do modifikacije lanca i španera, ali, za 2,0 BlueHDi to ne znam. Pitao sam pre par dana i našeg auto novinara iz Pariza ( koji je bio izvor informacije za 1,5 BlueHDI ) za 2,0 BlueHDI i čovek mi kaže da on za 2,0 BlueHDi nije čuo. Tj. za njega francuski mediji nisu pisali da ima problem ( kao što su pisali za 1,5 BlueHDI da je imao problem ili za 1,2 TCe i neke druge ). 1 Ivan reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 23655 Posted April 5, 2023 5 minutes ago, moron said: Ne shvati me pogrešno, ništa mi Ivane to ne govori da zaista postoji bilo kakav načelan problem sa 2,0 BlueHDI, pri čemu i ne znam šta je tu bio uzrok havarije ni koliko kilometara ima to vozilo ( i koje mu je "poreklo" ). Apsolutno se slazem sa tobom, niti navodim kao bilo kakvo "pravilo", daleko bilo . Nego slucajno natrcah, a caskali smo ovde apropo BlueHDi, pa reko' da podelim i mozda bude interesantno. Nista dalje od toga. 1 moron reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
moron 5208 Posted April 5, 2023 A i onom gore nije pukao blok, niti je nešto u vezi njega radjeno ( barem ne piše ništa na tu temu ), a "blok" ( pucanje bloka ) je kolega pominjao za ona 3 primerka 2,0 BlueHDI. Quote Share this post Link to post Share on other sites
moron 5208 Posted July 4 AutoRepublika: "Stellantisovi jednoipolitarski dizeli imaju potencijal da ukanale vlasnike vozila" "Grupa Stellantis pokreće zvaničnu kampanju povlačenja vozila, narodski rečeno opoziv vozila opremljenih „čuvenim“ jednoipolitarskim dizel motorom Blue HDi. Akcija se odnosi na 636 hiljada vozila Peugeota, Citroena, Opela i DS-a proizvedenih između 2017. i 2023. godine. Već smo pisali na našim stranicama o tome kakve sve probleme ovaj dizel nanosi vlasnicima, dok je nažalost, benzinski PureTech na još grđem glasu. Evo još jedne vesti u vezi ovog agragata, a onda i udarne priče o Blue HDi-iju. Kao što je već napisano, ovaj problem se tiče lanca koji povezuje dve bregaste osovine bloka, koji se može olabaviti, pa čak i pući, što u najboljem slučaju uzrokuje da motor odbije da se pokrene, a u najtežim slučajevima, moguće je i potpuni kolaps celog bloka. Grupa Stellantis je 2023. godine sprovela popravke kako bi rešila ovaj problem, što je učinila s modifikovanim lancem koji eliminiše ovaj rizik (širine 8 umesto prethodnih 7 milimetara) i novim uljem koje se preporučuje za procedure održavanja. Takođe, grupa brine o svim motorima napravljenim sa ovom modifikacijom. Nakon što je već uspostavila politiku servisne podrške vlasnicima vozila s ovim pogonskim sklopom, a koja je upravo produžena na period od deset godina i 240 hiljada kilometara, uključujući i ove 1,5-litarske BlueHDI dizel motore (kodni naziv „DV5“) proizvedene između 2017. i 2023. godine, Stellantis stoga ovog puta traži od nekih vlasnika da se vrate u garažu radi intervencije na motoru. Grupa je u prošlosti već organizovala druge opozive za ovaj motor. Kupci koji su već nadrljali zbog odluke o kupovini četvorotočkaša pokretanog zloglasnim motorom, biće u prilici da podnesu zahtev za naknadu štete. Ovo je naveo sam Stellantis, ograničavajući odgovornost samo na situacije u kojima su problemi nastali usled fabričke ili konstrukcijske greške na motoru 1.5 BlueHDI. Pride, podrazumeva se da je vlasnik vozila pratio sva uputstva data u priručniku za upotrebu vozila i da se pridržavao plana održavanja. E sad, videćemo šta će biti s vozilima koja se nalaze na našem tržištu, kao i to kako će Stellantis u ovoj situaciji reagovati na održavanje koje je sprovedeno mimo ovlašćene mreže servisera. Recimo, u Americi ne bi smelo da se postavlja pitanje oko toga gde je automobil održavan, već samo jel to kvalitetno odrađivano ili nije. Logično, slobodno tržište je imperativ svake razumne vlade na svetu." AutoRepublika https://autorepublika.com/2025/07/04/stellantisovi-jednoipolitarski-dizeli-imaju-potencijal-da-ukanale-vlasnike-vozila/#comment-143142 1 MiloshBg reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
N.N. 675 Posted July 6 Ja bih volio da piše Peugeot motori...ili barem Francuski Stellantis motori. Vratimo paštarske/digićke motore u Stellantis! 1 Brankisha reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
moron 5208 Posted October 2 (edited) Stara je priča, ali, novi članak ... Nevolje zbog faznog lanca Stellantis povlači vozila s 1.5 BlueHDi motorom: preti li novi veliki skandal nakon PureTech-a? Stellantis pokreće opoziv vozila s 1.5 BlueHDi motorom (2017.–2023.) zbog rizika od pucanja lanca razvoda. Donosimo popis modela, proceduru i šta treba da učine vlasnici Automobilski div Stellantis ponovno se suočava s ozbiljnim izazovom. Nakon što su benzinski 1.2 PureTech motori izazvali ogroman gubitak poverenja kupaca, sada na red dolazi 1.5 BlueHDi dizelski motor. Ovaj motor, proizveden između 2017. i početka 2023., ima konstrukcijski problem s lancem razvoda. Zbog njega bi vlasnike mogla da dočeka jedna od najskupljih noćnih mora – pucanje lanca i uništenje motora. U čemu je problem s BlueHDi motorima? Motori koriste lanac razvoda širine 7 mm, koji povezuje bregasto vratilo. Taj lanac pokazuje preranu istrošenost. U najgorim slučajevima dolazi do pucanja lanca i potpunog kvara motora. Od 2023. ugrađuje se ojačani lanac širine 8 mm bez ovih problema. Koja vozila su zahvaćena opozivom? Lista je vrlo široka i obuhvata većinu marki unutar Stellantis grupe, kao i Toyotu (zbog saradnje u proizvodnji): Citroën C3, C3 Aircross (2018.–2023.) C4, C4 Cactus (2020.–2023.) C4 Picasso, C4 SpaceTourer (2018.–2023.) C5 Aircross (2018.–2023.) Berlingo (2018.–2023.) SpaceTourer, Jumpy (2018.–2023.) Peugeot 208, 2008 (2018.–2023.) 308, 3008 (2017.–2023.) 508, 5008 (2017.–2023.) Traveler, Expert (2018.–2023.) Opel Corsa (2019.–2023.) Crossland X, Crossland (2018.–2023.) Mokka (2021.–2023.) Astra (2022.–2023.) Grandland X, Grandland (2018.–2023.) DS Automobiles DS 3, DS 3 Crossback (2019.–2023.) DS 4 II (2021.–2023.) DS 7 Crossback (2017.–2023.) Fiat Doblò (2022.–2023.) Scudo (2022.–2023.) Toyota Proace, Proace City (2018.–2023.) Procenjuje se da bi u Evropi moglo biti zahvaćeno više od milion vozila, dok je samo u Francuskoj opozvano 600.000 primeraka. Kako izgleda procedura opoziva? Vlasnici dobijaju službeno pismo od Ministarstva saobracaja i proizvođača. Potrebno je dogovoriti termin u ovlašcenom servisu. U servisu se koristi poseban dijagnostički alat koji “sluša” motor i otkriva stanje lanca. Ako se otkrije istrošenost: radi se besplatna zamena lanca i pripadajućih delova Ako nema ozbiljnih znakova trošenja: može se uraditi nadogradnja softvera ECU-a i izmena ulja. Produžena garancija i nadoknada troškova Kako bi smirio vlasnike, Stellantis je objavio: Produženje garancije na ovaj deo motora do 10 godina ili 240.000 km. Mogućnost retroaktivne naknade troškova za vlasnike koji su već platili popravku – uz uslov da je održavanje bilo obavljeno prema fabrickim uputstvima, u ovlašcenoj mreži servisa. Hoće li ovo biti novi “fijasko”? Stellantis je već teško narušio poverenje zbog PureTech benzinskih motora. Sada je u igri puno veći broj vozila jer je 1.5 BlueHDi jedan od najpopularnijih dizela u Evropi. Glavno pitanje je: Hoće li vlasnici na vreme dobiti potrebne informacije? Hoće li servisi imati dovoljno resursa i delova? Hoće li problemi prestati nakon zamene lanca? Za sada Stellantis tvrdi da se radi o kontrolisanoj akciji, uz jasnu dijagnostiku, besplatne popravke i produženu garanciju. No, ako opoziv ne bude brzo i efikasno sproveden, reputacijska šteta bi mogla biti ogromna. Što treba da urade vlasnici? Da provere da li je njihov model na popisu. Da cekaju službeno pismo ili sami kontaktiraju ovlašceni servis. Ne odlagati pregled – čak i ako nema simptoma (zveckanje lanca, poteškoće pri paljenju, gubitak snage). Preuzeto sa: autoportal.hr Edited October 3 by Ivan Sadrzaj prebacen na FLCS server 1 1 ivica su and Ivan reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Zvezdo 1485 Posted October 3 Ufff znači početak 2023 a ja bio ubeđen da od 2023 ide 8 mm lanac. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 23655 Posted October 3 Uzas sta PSA radi sam sebi, a posledicno i ostalima u okviru Stellantisa. Posle legendarnih TU benzinaca, prvo je pre 15-ak godina sve krenulo sa VTi. Koji je opet bio malo dete za PureTech (koji opravdano nosi kolokvijalni naziv PureShit), a pogotovo za bruku od THP. Sto se dizela tice, posle takodje legendarnih 1.4 i 2.0 HDi, pre istih tih 15-ak godina krece "tanko, tanko, Tankosava". Prvo sa generalno svilenijim 1.6 i 2.0 BlueHDi, maltene default problemima sa AdBlue pumpama, a onda ova (opet) bruka i sa 1.5 BlueHDi dizelima. Da li je mozda u pitanju projektovana "podvala" sa tankim, krs lancima (kako bi uzeli novac na odrzavanju), a koja se otela kontroli? Ili moja teorija zavere - da iza svega stoji "zeleni" lobi, kako bi se ljudima ogadili klasicni SUS motori, ubrzala elektrifikacija i masno zaradjivalo na novim hibridima i EV. A i sve te dosadasnje investicije i razvoj "neko" mora i da isplati. Zbog svega toga mi apsolutno nije zao kompletne evropske autoindustrije, pod buducom navalom EV Kineza. A da se do astronomskih cena vozila nismo jos ni dobacili. Ocigledno su se malo vise zaigrali. 12 hours ago, moron said: No, ako opoziv ne bude brzo i efikasno sproveden, reputacijska šteta bi mogla biti ogromna. Reputacija se narusava vec i na same naznake nekog problema. A kamoli na ovakvo zestoko sra*e, koje su sami zakuvali u svom dvoristu. 1 moron reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
zarekg 284 Posted October 3 Opšti trend je da se godinama u nazad prave sve gori i gori motori. Ne samo dizeli, propali su i benzinci. Da li je neka zavera ili nije ne znam ali mi nije normalno da svima pada kvalitet u isto vreme, da svi izbacuju nove motore koji su drastično lošiji od prvih prethodnika i da se oni ni malo ne potresaju zbog toga. Prođe 10 godina dok nađu način da "reše" problem. 1 Ivan reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
knezevic76 9285 Posted October 3 Malo davi al objasnio suštinu 1.5hdi motora iz prve rukehttps://vm.tiktok.com/ZMAmEAJKv/Sent from my SM-S926B using Tapatalk 2 skile86 and zarekg reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
clockwork_orange 1104 Posted October 3 Evo opet crkla pumpa za AdBlue na tastovom 308 Pezou Pre cetiri godine crkla prvi put i promenjen rezervoar za skoro 1000e i sad opet Sada je softverski hakovan problem pa dokle ide Inace za 4 godine daj boze da je presao 20.000km Quote Share this post Link to post Share on other sites
darkman14 6798 Posted October 3 Koliko sam video mora aditiv zbog kristalizacije. I da je uvek preko 3/4 pun. Ne čekati da se isprazni, pogotovo ne zimi 3 MiloshBg, skile86 and Ivan reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
clockwork_orange 1104 Posted October 3 Nisam primetio da je to neophodno za vw motore Quote Share this post Link to post Share on other sites
moron 5208 Posted October 4 Ja sam u drugoj polovini 2019. tražio neki novi karavan ( u igri su mi bili Corolla ili Focus ) ili Pežo Rifter sa 1,5 BlueHDI ( novi Berlingo je kod nas nudjen samo kao N1 ). Kada sam dobio ponudu za Riftera pred N.G., malo je falilo da ga odmah poručim. Ali, ipak nisam. Iz ove perspektive, Bog me spasao što ga ne uzeh 2 OMP and knezevic76 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Brankisha 104 Posted October 5 Uzas sta PSA radi sam sebi, a posledicno i ostalima u okviru Stellantisa. Posle legendarnih TU benzinaca, prvo je pre 15-ak godina sve krenulo sa VTi. Koji je opet bio malo dete za PureTech (koji opravdano nosi kolokvijalni naziv PureShit), a pogotovo za bruku od THP. Sto se dizela tice, posle takodje legendarnih 1.4 i 2.0 HDi, pre istih tih 15-ak godina krece "tanko, tanko, Tankosava". Prvo sa generalno svilenijim 1.6 i 2.0 BlueHDi, maltene default problemima sa AdBlue pumpama, a onda ova (opet) bruka i sa 1.5 BlueHDi dizelima. Da li je mozda u pitanju projektovana "podvala" sa tankim, krs lancima (kako bi uzeli novac na odrzavanju), a koja se otela kontroli? Ili moja teorija zavere - da iza svega stoji "zeleni" lobi, kako bi se ljudima ogadili klasicni SUS motori, ubrzala elektrifikacija i masno zaradjivalo na novim hibridima i EV. A i sve te dosadasnje investicije i razvoj "neko" mora i da isplati. Zbog svega toga mi apsolutno nije zao kompletne evropske autoindustrije, pod buducom navalom EV Kineza. A da se do astronomskih cena vozila nismo jos ni dobacili. Ocigledno su se malo vise zaigrali. Reputacija se narusava vec i na same naznake nekog problema. A kamoli na ovakvo zestoko sra*e, koje su sami zakuvali u svom dvoristu.Pazi, nisam nesto za teorije zavere ali mi prosto nije jasno zasto je toliko tesko kopirati nesto sto vec radi. Ne moze mi niko objasniti da je zbog normi.Ako je pak zbog normi nisu ti blok ili lanac krivi. U krajnjem slucaj ubaci se jebena baterija pa se taj hibridni tj elektricni deo sistema jebava sa Adblue i dpf filterom. Nesto je u mom mozgu kliknulo da bi ovo bilo lakse resenje A pazi, jeste globalno klanje u tehnickoj superiornosti, USA vs Kina. Evropa tu sluzi kao posmatrac jer je definitivno zaostala.Ali gleda i ovde majstore. Nemoguce je da su ljudi postali toliki retardi, ameri poslednjih 30 godina nisu izbacili krsten motor. Iskreno ili smo svi generalno otupeli ili daj neka predjemo na struju, ali da nas ne jebu ovako lose i dugo.Sent from my SM-G998W using Tapatalk Quote Share this post Link to post Share on other sites
Zvezdo 1485 Posted October 5 Može biti i jedno i drugo ili nešto treće! Fiat od prvog el serva ima problem sa njim koji nije hteo da reši. U većini slučajeva preživi garanciju i to je to. Mora se živeti i od prodaje rez delova... Od pojave ili najave el automobila rezervoari su sve manji pa se je tako od nekih 75 l došlo na 45 litara sve u cilju da bi se potrošači naviknuli na autonomiju kao i u el automobilima. Također svedoci smo sve "tanjih" motora valjda da bi se kupcima ogadili, pa Yugo 45 je imao dupli lanac! Jedino se potajno nadam da se ipak naftne kompanije za sve pitaju ali njih ipak ne interesuje trajnost ili pouzdanost motora ili kompletnog automobila. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 23655 Posted October 5 (edited) 49 minutes ago, Zvezdo said: Fiat od prvog el serva ima problem sa njim koji nije hteo da reši. U većini slučajeva preživi garanciju i to je to. "TRW" moduli, recimo na Stilu, Nuova Bravo, Delti maltene da nisu imali problema. Cak, od one gomile Stilista ranije (a kasnije ni sa novijim modelima iz Compact klase) ne znam nikoga da je imao bilo kakav problem sa elektricnim servom. Jedino, posto je u pitanju veliki potrosac koji je u piku u City modu znao da povuce i preko 90A - desavalo se da se iskljuci ako postoji problem sa akumulatorom ili njegovim punjenjem (pogotovo na Stilu). Ali u pitanju nije bilo nista do samog serva. Doduse, druga prica je bila sa modelima iz klase ispod. Tako da je to bilo jos i top, u poredjenju sa blamiranjem sa cuvenim aktuatorima digitalne klime. Koji su postojali od 2001. do 2014., koliko su se nabrojani modeli pravili. Isto vazi i za "Al" projektore farova na Bravu/Delti. Po meni su to dve najveca propusta na tim modelima - osim M32 menjaca na turbo benzincima pre restyle, ostalo je bilo vrlo dobro za klasu. A gledajuci motorizacije, za ovo danasnje djubre koje nesrecni Stellantis forsira, jos i odlicno . Edited October 5 by Ivan Quote Share this post Link to post Share on other sites
srdjos 2033 Posted October 7 evo, moj mali doprinos ovoj temi. Uporedba sa 1.6 hdi lancem https://www.facebook.com/reel/1562341231811334 2 1 moron, ISV_01 and Ivan reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites