Jump to content
FAS Goran
moron

1.5 Blue HDI motori - iskustva/mišljenja

Recommended Posts

AD blue se kristalise kad ga malo ima i ne treba dozvoliti da krene da odbrojava kilometrazu vec ga na svakih par hiljada dolivati, koliko stane. 

Inace ta francuska smeca imaju i eolis koji isto tako ima svoju pumpu koja ume zajebavati. Na sestrinom pezou je zajebavao (taj eolis je kao smola bio) i drugar mehanicar je raskacio crevo ( pug 2008 1.6 hdi ) i spricao u pumpu direkt brake cleaner i ocigledno ocepio pumpu koja je bila zapekla ili sta vec. Samo nakon toga je uspeo obrisati i ugasiti gresku. Auto od tad pu pu ( da ne ureknem ) sljaka kao satic. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, moron said:

Ma, ispred reči "AdBlue pump faliure" ukucaj naziv bilo kog brenda i samo čitaj nadjene linkove

Resio sam problem tako sto sam AdBlue izbacio iz parametara pretrage u oglasima :D i jurio klasiku od 163 KS u sto je moguce mladjem godistu.

Da budem iskren, interesantniji za probleme mi je bio THP :lol: .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne znam samo cemu sluze grejaci u rezervoaru za adblue, ako mrzne na -11.

To sam i ja nasao u uputstvu za 3008, ali mi je skroz nelogicno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo iz upustva za upotrebu sadašnje Alfe Giulie ( str. 132 )

 

"Aditiv AdBlue® smrzava se na temperaturama nižim od -11°C ..."

 

https://www.fiat-lancia.org.rs/Manuals/AlfaRomeo/Giulia/GIULIA_SRB_pre20-21_KUO.pdf

 

Tako da mnogi ljudi gadno ljudi greše što uglavnom prozivaju samo PSA vozila za SCR probleme, a da uopšte prethodno nisu upoznati sa svojstvima samog AdBlue-a, niti su razmislili o mogućim posledicama smrzavanja ( on širenje zapremine aditiva za 7% pri smrzavanju koje pominje Volvo u svom upustvu ).

 

A piše u upustvu Alfe i ovo: " ... jer ako se AdBlue® smrzne, sistem može da pretrpi oštećenja ..."

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije mi jasno, zašto cela ta Stelantis grupa koristi PSA motore (i te neke prateće sklopove), kada već imaju Fiat, JTD, proverene, rade ... Ima i Opel fine benzinske motore, Fiat ... 

 

Što se tiče zamene ulja na 30000 km ili godinu dana, to nije problem, kvalitetnija su ulja i pretpostavka je da se taj auto više vozi na otvorenom, manje hladnih startova, rada u mestu ... Čak i piše, da se interval smanjuje, ako se vozi u težim uslovima (grad).

 

Druga je priča, što ljudi kupe dizel, da bi ga vozili po gradu, 10 000 km godišnje a jednostavno, nije za to. Začepi se DPF, sipaj taj AD blue... 

Auto se kupuje prema potrebama i prema mogućnostima, sve ostalo su "iživljavanja", tipa, vozim 200 ks, da osetim adrenalin, kako ubrzava i sl. Budalaština, niti ima gde da se vozi niti ima potrebe za tim.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa, Stelantis i dalje koristi 1,6 MJ u nizu FCA modela ( Fiat, Alfa, Jeep ).

Što se tiče intervala zamene ulje, od fiksnog servisnog intervala, po mom mišljenju mnogo je to (za motor) bolje kada to ECU preračunava - zavisno od uslova vožnje i onih za to bitnih parametara koje ECU prati ( broj hladnih startova, način vožnje ... ).

Meni se više dopada taj sistem sa "plivajućim intervalom" ( koji odredjuje ECU ). Honda ga ima. I nekome ( sa isti motorom ) ispadne servisni interval 15.000 km ( pa i 20.000 km ), a nekome samo 6-7.000 km.

Meni je do sada uvek pokazao oko 15-16.000 km ( to bi mi u trenutku zamene ulja bio zbir "predjenih" i "preostalih" kilometara za "Oil Lifetime Indicator" ). Jedan moj drugar je dobacio do 19.500. A jedan je pizdeo što mu je samo 7.000 km, a kada ga pitaš kuda i kako vozi, sve ti je jasno ( 99% gradska vožnja i baš veoma kratke deonice ) .

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne shvati me pogrešno, ništa mi Ivane to ne govori da zaista postoji bilo kakav načelan problem sa 2,0 BlueHDI, pri čemu i ne znam šta je tu bio uzrok havarije ni koliko kilometara ima to vozilo ( i koje mu je "poreklo" ).

Sada pogledah, na Polovni automobili imaš aktuelnih 3008/5008 ( datiraju počev od 2016. ) sa HDI oko 250 komada, od čega je "kupljen nov u Srbiji" samo 11 komada.

A "Savin" nije deo ovlašćene Pežo servisne mreže.

I ja bih se kod statistike ( oko navodnog problema o kome je ovde reč ) više držao onih iz Srbije. Jer za one iz uvoza ja ne znam ( neko sigurno zna ) da li je neko konkretno vozilo prešlo onoliko km "koliko mu piše" ( a na oglasima nekima iz pomenute grupe "piše" i oko 250.000 km ).

Za 1,5 BlueHDI nemam dileme da je bio potencijalno problematičan do modifikacije lanca i španera, ali, za 2,0 BlueHDi to ne znam.

Pitao sam pre par dana i našeg auto novinara iz Pariza ( koji je bio izvor informacije za 1,5 BlueHDI ) za 2,0 BlueHDI i čovek mi kaže da on za 2,0 BlueHDi nije čuo. Tj. za njega francuski mediji nisu pisali da ima problem ( kao što su pisali za 1,5 BlueHDI da je imao problem ili za 1,2 TCe i neke druge ).

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minutes ago, moron said:

Ne shvati me pogrešno, ništa mi Ivane to ne govori da zaista postoji bilo kakav načelan problem sa 2,0 BlueHDI, pri čemu i ne znam šta je tu bio uzrok havarije ni koliko kilometara ima to vozilo ( i koje mu je "poreklo" ).

Apsolutno se slazem sa tobom, niti navodim kao bilo kakvo "pravilo", daleko bilo :) .

Nego slucajno natrcah, a caskali smo ovde apropo BlueHDi, pa reko' da podelim i mozda bude interesantno. Nista dalje od toga.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A i onom gore nije pukao blok, niti je nešto u vezi njega radjeno ( barem ne piše ništa na tu temu ), a "blok" ( pucanje bloka ) je kolega pominjao za ona 3 primerka 2,0 BlueHDI.

:) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...