Jump to content
FAS Goran
moron

1.5 Blue HDI motori - iskustva/mišljenja

Recommended Posts

Web portal ''AutoRepublika'' je objavio članak pod nzivom “Epidemija začepljenja sistema za ubrizgavanje goriva na motoru 1.5 BlueHDi“.

 

Isti se navodno zasniva na članku iz francskog “Largusa”, uz napomenu da se u orginalnom članku navodi da nema podataka o tome o kom broju pogodjenih primeraka radi ( “It remains to be seen whether this technical concern is isolated or of greater magnitude”). Dakle, pitanje je da li su sve ovo relevantno za bilo šta, pa i za ocenu postojanja eventualnog problema.  Elem, tekst “AutoRepublike” glasi kao ispod, a na kraju se daje link do vesti, kao i do originalnog francuskog članka.

 

“Dizel motor zapremine 1.5 litara, a koji se koristi kao pogonska jedinica za modele pod oznakama Citroëna, DS-a, Opela i Peugeota je pod epidemijom problema vezanog za začepljenje pumpe za ubrizgavanje goriva, a što u finalu dovodi do neophodnosti zamene kompletnog sistema, uključujući i rezervoar.

 

Pored briga koje je vlasnicima vozila s ovim motorom uzrokovao rezervoar za tečnost AdBlue, a koja se koristi u sklopu sistema SCR (selektivna katalitička redukcija), ovlašćeni servisi Stellantisa (bivši majstori PSA grupe) će se suočiti i s rešavanjem problema koji je postao retkost tokom prethodnih godina: začepljenje sistema za ubrizgavanje goriva na vozilima opremljenim 1,5-litarskim dizel agregatom s oznakom BlueHDi.

 

Ovde je u pitanju problem koji je po svojoj prirodi nalik onom koji je uzdrmao Renault u prvih par godina ovog milenijuma, a koji su obeležile brzigaljke, ili pumpa za ubrizgavanje goriva komponentaša Delphi. Ovoga puta je američka kompanija čistog obraza, ali se brinu stručnjaci zaposleni u kompaniji Bosch, pošto su oni ti koji su dobavljač ovog sistema za motor s kodnom oznakom DV5.

 

I dalje bez rešenja

Nedostatak koji je uočen na sistemu za ubrizgavanje goriva dovodi do neravnomernog rada motora, trzaja, pa čak i neželjenog gubitka snage tokom kretanja drumom. Sekiracija se može dogoditi i na kilometražama koje ne premašuju cifru od 50 hiljada.

 

Stručne službe marki koje posluju u sastavu grupacije Stellantis još uvek nisu izašle u javnost ni sa kakvim saopštenjem po ovom pitanju, dok se klijenti koji dolaze u servis tokom trajanja garantnog roka, rešavaju “jedan po jedan”, odnosno na pojedinačnim osnovama, i bez ikakve osmišljene strategije na nivou celine. Stoga razlog za začepljenje sistema za ubrizgavanje goriva ostaje misteriozan. Moguće je da će se ispostaviti da je u pitanju loš kvalitet goriva, prisustvo vode u rezervoaru za naftu ili da je posredi neki defekt koji je pripisiv nesavršenom proizvodnom procesu ili kvalitetu materijala…

Simptomi koje “zaražena” vozila iskazuju, prema opisima koje iznose mehaničari, tiču se nedovoljnog pritiska u vodu za ubrizgavanje goriva i prisustva čeličnih opiljaka u rezervoaru, što navodi da se problem tiče pumpe za gorivo. Rešenje kojem mehaničari pribegavaju u ovom trenutku predviđa zamenu kompletnog sistema za ubrizgavanje goriva (brizgaljki, pumpe za ubrizgavanje, filtera goriva), kao i rezervoara za dizel.

 

Dovoljno je i samo reći da je račun za popravku popriličan. Ostaje da se vidi koliki će biti obim i dubina ovog problema, što ćemo propratiti tokom narednih meseci.

 

AutoRepublika

 

originalni tekst na - largus.fr

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni se to dogodilo na opel combo crew van na  cca 7500km i svi se prave blesavi

najgore od svega je da OPEL kao firma u hrvatskoj gotovo ne postoji, nema odgovora na mail, telefonski dobijete osobu koja nema nikakve veze s ničime već neke generičke odgovore...

U Ovlaštenom opel servisu vam kažu da morate čekati 3 tjedna da su u gužvi...

Imam izrazito negativna iskustva , tako da kad ga poprave odmah ide u prodaju a auto je star 4mjeseca.

 

Edited by Opel combo crew van

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa sajta "Auto Republike", a izvor je francuski  L’Argus : cote auto, voiture d’occasion et actualité auto

 

Problemi s 1,5-litarskim dizelom Peugeota, Citroena, Opela i DS-a


Ranije smo pisali o boljkama motora koji se ugrađuje u vozila sazvežđa Stellantisa a koji nosi oznaku 1.2 PureTech, a sada stižu vesti i mukama za vlasnike vozila originalno iz grupacije PSA (Citroën, DS, Opel i Peugeot), a pominje se i Toyota sa ugrađenom pogonskom jedinicom 1.5 BlueHDi. Defekt lanca bregaste osovine dovodi do njegovog oštećenja ili čak i uništenja. Evo zašto!

Bilo da je reč o benzinskim ili dizel motorima, grupacija PSA grupa ne briljira sa svojim malim motorima. Inaugurisan 2017. godine na krosoveru zvanom Peugeot 308, pogonski blok 1.5 BlueHDi (DV5) se već isticao po problemima sa ubrizgavanjem i rezervoarom za AdBlue. Ali, to je bez uzimanja u obzir problema uništenja motora, koji utiče na jedinice Euro 6.3 (ili Euro 6.D) proizvedene od 31. decembra 2019. godine, prema internoj tehničkoj napomeni poslatoj distributivno-servisnim centrima različitih brendova.

 

image.thumb.png.6783931aab8a33e9957cef87883a49d6.png

 

Poreklo i simptomi
Vlasnici vozila mogu identifikovati dva problema. Prvi je pucketanje iz zupčastog remena zbog labavosti pogonskog lanca bregastog vratila. Drugi problem rezultira time da se motor ne pokreće zbog loma, pucanja navedenog lanca, što dovodi do manje ili više značajnog propadanja agregata 1.5 BlueHDi. U fokusu problema, u oba slučaja je lanac koji povezuje dve bregaste osovine,  a naročito njegov otpor tokom vremena.

Prema navodima iznetim u dve tehničke napomene o kojima je reč, grupa PSA je izvela modifikacije na ovom motoru. Među njima je montaža lanca od 8 milimetara umesto ranijih 7, kao i takozvanih izduvnih ventila nove generacije.

U nedostatku preciznog navođenja datuma kada su izmene počinjene, kako da znate da li je motor modernizovan ili nije? Ako kućište bregaste osovine ima izbočinu i ugravirana referenca je jednaka 98 305 804 80, to je slučaj. Suprotno tome, ako je referenca jednaka 98 126 472 80, a kućište ima ravan oblik, motor je opremljen lancem od 7 mm.

 

image.thumb.png.5f0300459d8b7027134fcb33da1598c8.png

 

Različite vrste intervencije
Zavisno od toga kakva je i kolika šteta nastala, a što se može utvrditi pregledom, preporučuju se različiti tipove popravki. Evo pregleda:

Ako su ventili savijeni, bregaste osovine oštećene… Ali bez oštećenja komore za sagorevanje i glave cilindra, uglavnom se moraju zameniti sledeći delovi: ventili, opruge, brave, bregaste osovine, bregasti zatezači lanca i vratila, set za razvod.
Ako nema loma delova, ali zaptivanje ventila nije u skladu sa standardom i komora za sagorevanje je oštećena, kompletan motor se mora zameniti. Imajte na umu da serviseri mogu dobiti nove motore koji nisu modernizovani zbog nedostatka raspoloživosti novih jedinica. U ovom slučaju, oni moraju da urade naknadnu rekonstrukciju, odnosno korekciju fabričke greške.
Ukoliko nema lomljenja delova, ali je zategnutost ventila ispravna, svi delovi se moraju zameniti kao u tački 1, osim ventila.

 

image.thumb.png.dfd8bf9b7e16839576dceceebd99fe21.png

 

Pogođena vozila
Proizveden u više od milion jedinica tokom 2020. godine, ovaj motor je ugrađivan u više od trideset modela brendova koje kontroliše grupa PSA, ali se nalazi i u programima koji su bili uslužni u odnosu na Toyotu. Sva vozila proizvedena od 31. decembra 2019. mogu biti pogođena ovim proizvodnim nedostatkom:

Citroen. C3 III, C3 Aircross, C4 III, C4 Cactus, C4 Spacetourer, C5 Aircross, Berlingo III, Berlingo III Van, Traveler i Jumpy.

DS. DS 3 Crossback, DS 4 II i DS 7 Crossback.

Opel. Corsa, Mokka, Crossland, Grandland, Combo, Combo Cargo, Zafira i Vivaro.

Peugeot. 208 II, 2008 II, 308 II and III, 508 II, 3008 II, 5008 II, Rifter, Partner i Expert.

Toyota. Proace City, Proace City Verso, Proace i Proace Verso.

 

Šta sad?
U dokumentu iz jula 2022. godine, PSA grupa ukazuje da je ovaj tehnički kvar teoretski pokriven 100% za vozila mlađa od 5 godina ILI manje od 150.000 kilometara, šta pre istekne od ova dva kriterijuma. Međutim, prodavac će koristiti alat za simulaciju da fino podesi sistem, čije će se komponente menjati u zavisnosti od starosti i kilometraže, ali i praćenje održavanja i lojalnost mreži. Verovatno je suvišno reći da su propuštena zamena ulja ili remont koji nije obavljen na vreme, upotreba ulja koje nije preporučeno od strane konstruktora, i slično, u stvari osnov za odbijanje pokrića troškova od strane proizvođača, čak i ako interni dokumenti dokazuju da je u pitanju greška u konstrukciji.

Zato se i savetuju kupci polovnjaka da iskažu dozu skepticizma, a pritom i da obrate pažnju na to koliko je bučan motor, a dobro je i da provere istoriju održavanja. Inače, mogli bi se suočiti s neprijatnim posledicama.

 

 

AutoRepublika

 

https://autorepublika.com/2022/11/08/problemi-s-15-litarskim-dizelom-peugeota-citroena-opela-i-ds-a/

 

https://www.largus.fr/actualite-automobile/peugeot-citroen-ds-opel-probleme-de-casse-sur-le-15-diesel-dv5-11079390.html

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

U medjuvremenu sam malo pretraživao net na izraze "1,5 HDI chain problems" i "1,5 HDI problems" ( i slične reči ) i deluje da su u jednom periodu produkcije ( do modifikacije inicijalnog lanca debljim ) ovi novi 1,5 HDI motori (u verziji sa 16V) zaista imali gadan problem sa prvobitnim "malim lancem" i njegovim zatezačem i da je čak i na relativno malim kilometrima (ako vozači nisu obraćali na promenu zvuka) znalo doći do teških havarija. A kasnije je došlo do modifikacije ( deblji lanac, drugi zatezač, drugi poklopac glave).

 

Neverovatno mi je da je PSA sebi ( opet) dozvolio takav gaf sa HDI motorima.

 

Na žalost, ne bi im bilo prvi put, jer je i 1,6 HDI Euro 4 u verziji od 110 ks načelno bio potencijalno "faličan" sa mogućim otkazom turbine ( mada mislim da je osnov toga ležao u veoma dugim servisnim intervalima koji su važili u inostranstvu ), a već i vrapci na grani znaju kakvi su im potencijalno problematični bili 1,4 Vti i 1,6 Vti iz saradnje sa BMW-om ( zbog VANOS-a i lanca ). Zloglasni Prince engine ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

To je dugoročno smrt za motore. A često vidim da se neki vlasnici novijih automobila hvale time kao velikom prednošću. Sitna početna ušteda, a posle šteta kataklizmičkih razmera.

Share this post


Link to post
Share on other sites
56 minutes ago, moron said:

A često vidim da se neki vlasnici novijih automobila hvale time kao velikom prednošću.

Dobro je jedino za flotnog kupca i prodaju odmah posle isteka lizinga :) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma, imaš ti i nekih neflotnih kupaca koji razmišljaju na takav način. Da ako je servisni interval 30 hiljada, on "tera" tih 30.000 km ( u granicama vremenskog servisnog intervala ). Pobude mogu biti razne. Npr, neko iskreno veruje da su propisani dugački servisni intervali zaista optimalni. Neko je svestan i da nisu, ali, kao prvi kupac planira prodaju na 100 do 150 kkm i "zabole ga" ( jer veruje da će toliko svakako da izdrži taman i da se loše održava ). I tako. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@totti

 

Kolega @Ivan se juče pozivao na tebe kao izvor informacija za zaobilaženje 2,0 BlueHDI ( i zbog čega je on izabrao 2,0 HDI ).

Može li ovde neka reč o tome ?

Da svi mi ostali nešto naučimo.

Unapred hvala.

:) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pisao sam već, ali nije problem da ponovim.
Mi smo imali 3 puta situaciju sa pucanjem bloka motora. I taj blok (150 ks) je drugačiji od onih 2.0 sa 140/163 ks.

Sent from my SM-G770F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Može još neki podatak za tri vozila ( modeli, godišta, kilometri ... ). Bilo šta i unapred hvala :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svi su bili Grand Picasso 2. Godišta se više ne sećam, kilometraže su im bile od 150-180000 otprilike. Jedini "sumnjiv" je bio jedan što mu je, po servisnoj istoriji, već menjana vodena pumpa (samo ona). Moguće da je neko primetio curenje antifriza, pa je mislio da je do pumpe (ovo je samo moja pretpostavka).
Za taj konkretan, naknadno je utvrđeno da je pukotina i kretala od nje. Čovek je kupio auto, registrovao ga i to je primećeno prilikom rađenja velikog servisa. Ponuđeno mu je da on sam odredi rešenje. Njemu se auto jako dopao, odgovarao mu je i rekao je da taj njegov majstor to može da sanira bez posledica. Mi smo samo tražili da nam ispostavi račun za to, platili i svi na kraju zadovoljni.
Na drugom je upropašten motor (pošto se desilo na velikoj brzini na auto-putu), pa smo tu radili zamenu. Sve je bilo istopljeno.
Za treći se više i ne sećam kako se manifestovalo i kako je rešeno, bio sam tad na odmoru.

Sent from my SM-G770F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posto sam uzeo auto sa tim motorom, ono na sta sam ja naisao da se najvise ljudi zali je SCR sistem ili adblue.

Po meni je sramota za Pezo da taj problem nisu resili od 2015 god.

Pokusavali su sa izmenom cepa, koji je pravio vakum gde je dolazilo do crkavanje pumpe, ali se problem samo delimicno resio.

Takodje dolazi i do problema sa kristalizacijom adblue-a, narociti zimi, iako postoje grejaci u rezervoaru za adblue, bas iz tog razloga.

Ovaj 1.5 ne bih ni razmatrao, posto je po izvestajima iz inostranstva ozbiljno smece.

Pored problema sa adblue, ima i ozbiljnih problema sa razvodom, pa su crkavali motori i na manje od 10k.

Ne znam kakva je situacija kod drugih automobila sa SCR sistemom, ali se Pezo bas nije proslavio sa istim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kada sam prvi put razmišljao o BlueHDI ( kraj 2014. i početak 2015. ), sećam se, odem ja na sajt pežoa, na kome su dostupna upustva za upotrebu svih modela vozila, onih tada aktuelnih i istorijskih.

Otvorim upustvo za 308 mk2 i u njemu je za HDI jasno posalo ( krupnim masnim slovima ) upozorenje da AdBlue tečnost mrzne na -11 stepeni !!! I to ne na jednom mestu.

Naravno, kada AdBlue smrzne, eto je ( odgovarajuća) "havarija" ... 

 

Problem sa smrzavanjem AdBlue tečnosti nije konstrukciona greška pežoa. Niti je pežo izmislio SCR. Niti ga samo on koristi.

 

Sva vozila sa AdBlue (ma kog brenda) imaju taj potencijalni problem "na minusu".

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

U kamionima se ad blue koristi zadnjih 16-17godina sigurno i ja nikada nisam cuo za to mrznjenje tecnosti.
Za taj 2.0hdi sa 150ks sam negde davno gledao kada su mu radili motor ( tada maltene novo vozilo) i imali su ozbiljnih problema oko delova, tipa ima vise vrsta klipova, ne mogu da se nadju..

Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites
43 minutes ago, MS PK said:

U kamionima se ad blue koristi zadnjih 16-17godina sigurno i ja nikada nisam cuo za to mrznjenje tecnosti.
Za taj 2.0hdi sa 150ks sam negde davno gledao kada su mu radili motor ( tada maltene novo vozilo) i imali su ozbiljnih problema oko delova, tipa ima vise vrsta klipova, ne mogu da se nadju..

Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока
 

Nisi čuo da AdBlue mrzne ?

 

Ja ti kažem šta sam pročitao u upustvu za upotrebu pre oko 8 godina prvi put i posle "milion puta". A samo zamisli šta su moguće posledice i kakve kravore to može da izazove.

 

Internet je prepun tekstova na temu tog problema:

 

"Da li AdBlue može da se zaledi? Može – njegova tačka mržnjenja je 11 stepeni Celzijusa ispod nule..."

https://www.polovniautomobili.com/auto-vesti/saveti/7153/sta-je-to-adblue-cemu-sluzi-i-da-li-donosi-nove-troskove-i-kvarove

 

"When AdBlue freezes (typically occurring at temperatures below -10°c), the solution can turn into a solid mass, causing it to clog up the system and prevent vehicles from starting. In extreme cases, this can damage your diesel engine beyond repair."

 

 

"The freezing point of DEF is 12 degrees Fahrenheit and -11 degrees Celsius. If you're driving in low temperatures, it's important to leave some room in the DEF tank. If the DEF tank is completely full, when it freezes, the water in it will expand and could crack the tank."

 

Svi brendovi se u upustvima ogradjuju od problema usled smrzavanja AdBlue-a.

 

Volvo kaže:

"It’s important to note that AdBlue will freeze below -10ºC, turning it slushy, but this does not impede performance or quality. If it’s going to be kept somewhere cold, ensure that you have an expandable container, as its volume increases by 7% once it hits freezing."

 

Samo ti ne kažu koju ćeš štetu možda imati zbog povećanja volumena AdBlue-a za 7% (ako se to desilo dok je u rezervoaru za AdBlue i u vodovima ) :) 

 

A to što se kada je hladno rezervoar za AdBlue možda i zagreva ( tj. sam Ad Blue), ne pomaže, jer ne radi to grejanje kada je motor ugašen i dok kola noću stoje parkirana napolju dok je "debeli minus".

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

A to što ne odgovaraju pojedini mehanički delovi ( klipovi i sl. ) sa Euro6 2,0 BlueHDI za Euro5 2,0 HDI, to nije ništa nelogično. A ni to (takva nekompatibilnost) nije odlika samo Pežoa.

Sećam se kada je drugar uzeo polovnog Yarisa 1,4 D-4D koji je zgazio ko zna koliko km. I ubrzo mu posle toga "okrenuo ležaj". Pa mu je bilo potrebno dosta tih delova ( a i klipovi, klipnjače ... ) i ispostavilo se da ima dosta podverzija tog 1,4 D-4D i da tu ništa medjusobno ne odgovara. I kada je na kraju našao (polovne) klipnjače, čovek mu kaže da ih ne prodaje bez radilice, već samo u kompletu sa njom. I tako je išlo redom.

Na kraju ga je taj Yaris "u crno zavio", pa i zbog te nekompatibilnosti raznih podverzija "istog" motora.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ostadoh u kontaktu sa bivsim vlasnikom mog DS5 i posle kupoprodaje. OK covek, ispostavilo se kasnije i gomila zajednickih tema...

I upravo mi malopre pise na Viber, kao za djavola dok mi ovde caskamo oko AdBlue.

Dao je lepu kintu za DS7, 2.0 BlueHDi automat od 180 KS, Opera, presao je neku smesnu kilometrazu, malo jace od 80.000 km, provereno.

Kaze prvo jutros greska motora, a minut iza toga i za AdBlue (imalo ga je, naravno):

 

viber_image_2023-04-03_19-58-32-394.thumb.jpg.ad148d1e89642a6c4c5c480c0c6ff20e.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma, ispred reči "AdBlue pump faliure" ukucaj naziv bilo kog brenda i samo čitaj nadjene linkove.

 

Ja sada ukucao "VW AdBlue pump faliure i iskočilo mi je "milion linkova"

 

AdBlue problem nije specifičnost PSA grupe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma verujem da si citao ali kazem ti nikada nisam cuo. Pa u firmi nam stoji napolju rezervoar i toci se pistoljem. Nikad problema sto se tice zime :D

Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...