Jump to content
FAS Goran
moron

''Ne dao Ti Bog rata i Fiata''?

Recommended Posts

@neshtry

Ne znam kakav je put kolima od Starih Ledinaca (do izvora Zvečan, "ispod" Jezera), jer nisam došao odatle, već sam došao od Iriškog venca i se parkirao na Grebenskom putu ( kod Radarskog centra ). I posle sam išao pešaka šumom.

 

@ISV_01

Komarci su uobičajeni "žitelji" i svake šume. Ja sam na FG "redovan gost" i prošle godine ( tj. letos) ih je bilo "u tri majčine" (pa sam zato (ali i zbog visoke koprive na nekim stazama) i leti dolazio u tankim pantalonama sa dugim nogavicama i UV majicama sa dugim rukavima ).

Ovog leta sam bio redji gost nego prošle godine, ali, ja ih još nisam osetio.

Juče sam bio u šorcu i kratkoj majici i nije me bocnuo ni jedan komarac (mada sam bar 3-4 sata u šumi bio i bez majice).

U subotu mi je i jedan kolega (sa porodicom) bio na Stražilovu i ja ga "opreza radi" upozorih na moguće komarce ako bude šetao duž potoka. I reče - "ništa". A mene su tuda prošle godine "urnisali". A nisam pršle godine ništa bolje prolazio ni na Avali, Kosmaju, Tari ...

 

Očito - pravila nema.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisam poslednjih 30 godina išao, ali kao mali sam u Ledincima bio jedno 50-ak puta. Brat će u tu vikendicu uskoro trajno da se preseli (kad ode u penziju), plus što je ljubitelj planinarenja, biciklizma, pečuraka...
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja živim u tu, u tom kraju, pa mi je ovaj izvestaj, da tako kazem, bio posebno zanimljiv :) . Blizu grada a dovoljno daleko.

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odlično izgleda, priroda je fenomenalna :wub:

 

Ima dobar klirens za ovakve pohode. Izgleda samo ja nabodem loše puteve sa još nižim autom :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

500L naizgled ima lep klirens, ali, ljudsko oko lako može da zavara. Šuspleh je njemu nisko postavljen, kao i kod svih "malih vozila". Dok sam paraleleno imao i 308 SW mk1, baš sam jednom u garaži testirao klirens u zoni šuspleha za oba vozila i našao se u čudu kada sam shvatio da je kod 308 ipak malo veći u tom delu podvozja. Naravno, zbog većeg klirensa u zoni branika/spojilera, a i u ostalom delu podvozja, 500L generalno može lepo da se vozi po terenu i ako si pažljiv, može taj skoro svuda da se "protera". Ono što mu u tome pomaže, jeste 1,6 MJ, koji je veoma potentan već na ler gasu. On je za ove brdske makadamske puteve idealan, jer maltene brzinom pešaka skoro samo na ler gasu mogu da se krećem uz velike kamenite strmine (bez rizika da će pri toj maloj brzini kamenje početi da "pršti" ispod pogonskih točkova). Osim sa ladom nivom i vitarom ( koji su imali reduktor) to nisam mogao na ovim putevima sa ostalim kolima kojima sam išao. Pa ni sa 1,6HDI, jer on ima manji obrtni moment i za ekstremno velike uzbrdice čak i u prvoj mora malo da se "zavrti" da bi izvukao na vrh (a tad već kamjenje zna da "pršti"). 500L ne mora brzo. On ide tuda kao magarac. Lagano. Ali, ide :) "Stavio bih ruku u vatru" da ni CRV ne bi uz te kamenjare bolje izvukao. Probaću jednom ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probaj pa javi.

Zna li ze zvanican klirens za 500L i za 500L cross, ima li razlike...

Cenim da je 500L oko 12 a Cross oko 14cm...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posle oko 1.500 km "đubromobil" se vratio domu svome. Naravno, preko meni dragoga Tjentišta :) Ako i tuda nisam prošao, kao da nigde nisam ni išao  :)

Sve je tokom putovanja bilo potaman i kako treba i baš mi je sada krivo što malo češće i sa njim ne idem na ovakve duže ture. Ovako, "mučenik" je trenutno na jedva oko 44.500 km na početku svoje sedme godine ...

 

viber_image_2021-08-22_18-51-13-227.jpg viber_image_2021-08-22_18-51-18-830.jpg

viber_image_2021-08-22_18-51-19-690.jpg viber_image_2021-08-22_18-51-21-684.jpg viber_image_2021-08-22_18-51-43-864.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Juče smo se malo prošetali "đubromobilom" do Fruškaća. Bio je sa novim "đonovima" na svojim "cipelicama" :)

Do juče ga nikada nisam vozio brže od 150 i to svega par puta (prosto, ne vidim bilo kakvu potrebu, jer 130-140 mi je neka uobičajena gornja gornja brzina na auto putu), a juče sam na auto putu po prvi put stigao do granice "bodovanja", u sedmoj godini ovog vozila.

Interesantno je da putnici kao da nisu ni primetili tu brzinu, jer sam kilometrima veoma postepeno ubrzavao tempomatom, lagano "klik" po "klik", sa pauzama, pri čemu je zaista korektno zvučno izolovan.

Ovim ritmom "divljanja" bih negde "već" za njegov deseti rodjendan mogao možda da stignem i do maksimalne brzine vozila :)

 

1.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nasilnice :D .

Ako vec ti neces, ja cu da ti promenim nick na forumu, a ovaj je cini mi se odgovarajuci :P .

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 9/27/2021 at 3:34 PM, moron said:

Ovim ritmom "divljanja" bih negde "već" za njegov deseti rodjendan mogao možda da stignem i do maksimalne brzine vozila :)

Ehej, pa moj je napunio 11, znači smem da ga teram 197? :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rezultat naše potrage za vozilom koje "optimalno" zadovoljava naše želje i potrebe uvek zavisi od individualnih polaznih parametara. Kao što je neko u prethodno opisanom slučaju polaznim parametarima maltene bukvalno nacrtao vozilo jedne grupacije ( a onda na osnovu toga kao razmišljao šta bi odabrao), ja sam posle jednog veoma ružnog ličnog iskustva sebi rekao da ne želim kola brenda kod kojih putnik u zaustavljenim kolima, koja je vozač ( koji je "na kratko izašao" ), spolja omaškom zaključao daljincem, ne može da otključa i otvori iznutra i da 1/ ili treba da crkne u parkiranim kolima na suncu (jer je vozač sticajem okolnosti ipak napolju malo duže ostao nego je planirao ) ili 2/ da rukom proba da razbije prozor da ne crkne od vrućine ( jer je vozaču omaškom mobilni telefon ostao u kolima, pa ga ne možeš pozvati).

A uz takav bezbednosni polazni parametar, meni odmah ispade grupacija.

A i kada sam to ispričao supruzi, ona reče: "Molim te, ni slučajno takva kola ...".

Sve uvek zavisi samo od polaznih parametara. Zato na sajtu Polovni automobili i imamo izbor kriterijuma za pretragu :)

Edited by moron

Share this post


Link to post
Share on other sites

čisto informativno, koja je to grupacija ?

 

koji je klirens za 500L, gledah katalog 500L, cross verzija je samo opremom drugačija, a sumnjam da ima viši klirens, ispravi me ako znaš...

Share this post


Link to post
Share on other sites

To i mene zanima za klirens... navodno je veći, ili je bio veći kod Trekinga... 500L nema mali klirens, ali ima nizak prednji branik koji zna biti problematičan... Cross ima zasečen i uzdignut prednji branik, pa u teoriji lakše može da savlada veće neravnine van asfalta, prosto zbog boljeg uzlaznog ugla, dok je klirens verovatno tu negde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bacio sam oko na klirens i vidim da renegade ima samo 17cm, to je bas malo za suv, pogotovo jeep koji je rodonacelnik suv.

 

Za 500l treking sam nasao da je klirens 14.7cm.

 

Sa obzirom da je vecina limuzina na 14cm klirensa, za SUV bi trebalo biti 20-21cm, a krosoveri negde izmedju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mislim da je Trekking imao veći klirens za samo oko 1 cm od običnog i da je to ono što je @vagenovac i napisao. Dok sam imao paralelno 500L i 308 SW mk1, redovno sam im sam menjao zimske i letnje setove, dizao ih "krokodilkom" i bez dileme, mereno ispod sajtni, 500L je značajno većeg klirensa od 308 SW ( kod 308 sam jedva podvlačio spuštenu krokodilku za podizanje prednjih točkova ). Ali, prelazeći često i preko jednog (oborenog) parking stubića, primetio sam da 500L šusplehom blago zakači svaki put tamo gde 308 predje bez da dotakne. Prosto, osim ispod samog šuspleha ( i onog gumenog donjeg "spojilera", ispod prednjeg branika ), 500L ima korektan klirens ( npr, "ispod stomaka" on je maltene kao SUV B segmenta ). I ako si svestan gde je nizak (u kojim zonama), može sa njim da se prodje i na nekim spornim mestima. Ali, da je "đip", nije, daleko je on od toga :) To je sasvim običan automobil, samo kocka je i to "kratka" ( npr. aktuelna astra karavan je od njega duža za preko pola metra, a to unutra putnici astre neće osetiti ).

 

@shuxx

To je bila Oktavia A7 ( tj. 3. generacija ). Drugar se naglo zaustavio u Obrenovcu u jednu malu ulicu (setio se da nema keša i reče "samo sekund, da odem do bankomata tu iza ćoška, eto me ..."). I greškom je u toj svojoj brzini istrčavanja spolja zaključao u kolima njegovu sestru i mene, a zaboravio mobilni u kolima, na sunčanom danu. A ja nisam ni shvatio odmah tragično ono "klik" kada je zaključao, sve dok nisam počeo da se kuvam, a primetio da prozor ne mogu da otvorim, a ni vrata. U kolima je postajalo sve toplije i toplije. Pozvah ga i tada shvatih da mu je telefon ostao u kolima, za koje vreme mu je sestra već počela da histeriše i plače. Jako neprijatna situacija. A on se dugo zadržao i reče najpre ( ne znajući našu muku ): "Izvinite, bankomat nije radio, pa sam morao u banku, a tamo gužva bila ...".

Ispostavilo se da ni on do tog trena nije znao za taj "zajeb", sa zaključavanjem spolja. A pretpostavljam da to rešenje ne koristi samo VW sa znakom škode.

 

 

Edited by moron

Share this post


Link to post
Share on other sites

nisam upoznat sa novim automobilima, ali ne mogu da verujem da postoji auto koji iako zaključan daljincem, ne može fizički da se otvori iznutra, baš nelogično... i to još od brenda SIMPLY CLEVER :wallbash:

Share this post


Link to post
Share on other sites
27 minutes ago, shuxx said:

ne može fizički da se otvori iznutra

Zar ne bi trebalo da Octavia ima lock/unlock dugme unutra? Znam da je i nasa 2007mo imala kod rucne dugme za lock/unlock, a novije sigurno imaju isto. Caddy ima kod kvake na vratima kod vozaca. Cak i sandero mk1 ima lock/unlock na centralnoj konzoli. 

 

Bas neprijatna situacija. 

 

Npr meni i Bravo 'nizak' posebno kada se suspleh spusti tj oni srafovi popuste pa se oklembesi... Koliko puta popizdim kada isti cujem, iako znam da imam bar jos 5-7cm do pravog polozaja :D

 

A ovi klirensi na Cross ovima su kriminalni... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko se ja sećam te neprijatne situacije, probao sam ja da otključam na dugme lock/unlock, ali, to nije funkcionisalo. I tada sam već bio počeo da razmišljam o tome da razbijem prozor ako njegova sestra nastavi da paniči, a u kolima postane zaista neizdrživo.

Kada sam to posle ispričao nekima kao (za mene) neprijatno iskustvo, neki afirmativno rekoše da je to tako ("pametno") napravljeno radi sprečavanja kradje (da neko ne razbije prozor spolja, pa onda otvori vrata "iznutra" ).

Share this post


Link to post
Share on other sites

To jeste pametno napravljeno, e sad ljudi mogu da zloupotrebe je druga stvar.

 

Zar nije glupo imati lose obezbedjenje automobila, evo npr. da svako moze karikiram da zabode srafciger ili bilo koji kljuc i da odveze tvoj automobil, a mozes se teoretski naci u problemi da izgubis kljuc usled pustinje i onda si ti u problemu jer jelte ne mozes srafcigerom pokrenuti automobil :) 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...