Jump to content
FAS Goran
moron

''Ne dao Ti Bog rata i Fiata''?

Recommended Posts

Lepo predstavljanje :)

 

Dobro je sto ste bar fotku napravili sa tastom i njegovim starim kecom, tamo pred sam rastanak :) 

 

Lepa je boja, kako se zove (da ne guglam) ? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeste, baš lep, totalno drugačija pojava od "običnih".

Juče na aerodromu vidim i nadrk*ni 500X, sa mnogo lepim felnama, led farovima... baš je nekako pojava

Sent from my SM-G770F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odlična priča, nadovezao bih se na nju sa dve pričice iz mog okruženje. Prvaje vezana za seniore za volano. Naime negde sredniom dvehiljaditih jednog dana kod mog kuma dolazi njegov otac koji je tada imao oko 76/77 godina sa zahtevom da mu mu proda keca i obrazloženjem "to više nije za mene". Deda je bio potpuno zdrav, razboleo se tek pred smrt nekih desetak godina kasnije, Mrlje u vozačkoj karijeti nije nikada imao a bio je nadprosečno dobar vozač.  I taj kec tada je bio u odličnom stanju vremešan ali bez greške. Kum prodade auto, koliko je para dobio za vozilo još toliko je dodao iz svog džepa da se nađe tati. Naime dosta toga je individualno, nekog ne možeš puškom isterati iz auta a drugi jednostavno sami procene situaciju.

Druga prčica je vezana za drugara  i mlade vozače. On je negde 2013 kopio novog Miki Mausa, motor baznjak sa gasom. Auto je vožen po gradu, na dužim i kraćim relacijama po državi, do ove virusne pošasti svake godine je okrenuo turu do Grčke. Jedini ozbiljan kvar je imao pre par godina kada se drugar kako kaže pošteno iznervirao. Osnov za nerviranje je bio to što je eto morao sve vreme da vozi na benzin dok nije kvar otklonjen.  Naime otišao je gasni uređaj i to je bilo sređeno negde iz trećeg puta. E zimus je auto preuzela pod svoje delom i ćerka nakon polaganja vozačkog ispita pa je auto dobio i prve rane, ogrebotine po ćoškovima branika što napred što nazad, razbijen katadiopter na zadnjem braniku .  Zamimljvo ove sitnice ga za sada uopše ne nerviraju, svestan je da ima početnika u kući i da nekada mora i tako.

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 hours ago, moron said:

znam da je 500L kod nas uglavnom obožavan koliko i lepra ili slična boles

 

500L je obožavan u svakoj porodici, koja ga je jednom koristila / napakovala, i otišla na put.

 

To što ima previše komentara, od onih "saudijaca" - koji su sa audijem :whistle:, pravih 170 ,000 km za 10-20godina star dizelaš, sipaju gorivo za crvenu, i voze ćelestonke. To je opšti problem kulture.

 

500L je u svojoj klasi, odličan, porodičan auto, sa dobrim motorima. Kome je malo 1.4 95ks, ima jačih, pa izvolte.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala svima za lepe želje, ali sa Fiatom valjda treba i dosta sreće? Tako barem kažu „upućeni“  :)

 

Što se boje tiče vozila, birale su supruga i kćerka, a ta boja je verovatno nešto najbliže što ću u životu prići Jaguaru.

 

Da, slažem se da to vozilo prelazi malo, ali, takva mu sudbina. Kada sam ga kupovao, prelazio sam prethodnih godina sa 308 SW oko 25-30 kkm godišnje i ideja je bila da 500L „preuzme“ oko 10-ak hiljada (da bi 308SW malo poštedjen potrajao bar deceniju u odličnoj kondiciji, jer mi je bio savršen za naša porodična putovanja). Ali, u mesec dana po kupovini 500L su mi umrli i otac i majka (a na posete njima smo ranije godišnje ubijali dosta kilometara), a i pukao mi je totalno film sa gradskim gužvama i počeo sam da idem pretežno bajsom na posao i svuda po gradu gde bih mogu, tako da sam posle kupovine 500L sa dva vozila u zbiru prelazio jedva oko 20 kkm. I čak sam ubrzo mislio i da ga prodam (jer nam uz takav preokret i nije trebao ), ali, suviše brzo nam je svima u porodici ušao pod kožu.

 

Nama je ovo baš super autić, za sve potrebe, a poslednje godine ga verovatno više i vozi sin nego ja (kome, kada na sto staviš ključ od Honde i Fiata, bez imalo dileme bira Fiata). Doduše, ja mu ga nekada otmem. I to su za mene trenuci uživanja, kada se sa njim provozam do Fruške gore ili slično. Onaj motor tako slatko ide, da se maltene i ne čudim zašto sin radije bira baš Fiata. Ali, nije smo on takav.

 

Sa nekim prijateljima povremeno idemo zajedno na Frušku goru (ili drugde vikendom) i od kada imam i Hondu, uvek idemo Hondom ( pre smo sa njima išli sa 308 SW). Pre dva vikenda odemo zajedno Fiatom. Prvi put. Ljudi su se toliko oduševili (on kako lepo vuče, a i načinom sedenja napred, a ona pozadi, jer valjda kako godine idu, mnogima sve više prija to visoko sednje, kao na klupi u parku ), toliko da mi je rekao da me moli da svaki sledeći put idemo baš Fiatom, pri čemu i ona panorama zaista stvara veoma prijatnu atmosferu u kolima.

 

Inače, slažem se i da su ove OEM patosnice loše. Kvalitet materijala same gume je dobar, ali, malene su suviše i „preliva“ se lako sve iz njih. Jesam pogrešio što sam uzeo OEM, a ne neke tipske, veće, ali ...

 

Što se tiče „starih vozača“ i kada je vreme da se prestane da vozi ( sa ... 75-80-85 ... godina ), bilo bi dobro kada bi svaki čovek sam mogao da proceni kada je to „pravo vreme“ i u najboljem interesu za njega i sve ostale. I moj otac je sam rekao ( 5-6 godina pre smrti ) „da je gotovo“ i prodao je kola (sa oko 75 godina). Tast je bio „druga priča“, voleo je tehniku ( radio je 43 godine kao vojni avio mehaničar u VOC-u) i voleo je da vozi. I stalno smo nešto prčakli oko tog keca. A i ja sam ga nekada malo vozio, tek da se prisetim normalnih vremena, kada mi je i tako malo bilo baš puno ... I danas osećam slično, kada iz Honde predjem u ovog Fiata i upitam se smejući se sam sebi: „Majku mu, pa, zar mi ovo nije bilo dosta?“ :) Ali, čovek je prokleta biljka. I uvek mu malo. Realno, da sam imao malo više mozga, kao drugo porodično vozilo umesto Honde je trebalo da kupim još jedan Fiat 500L. Da imamo dva komada. A možda i tri, da ima i kćerka kada ona položi :) Ma, da posle imamo i "za delove" :) Ništa tom vozilu ne nedostaje, a apsolutno zadovoljava sve (naše) potrebe za prevozom, u gradu i/ili van njega.

 

Evo je još jedna fotka i meni dragoga keca, kada je "na svojim nogama" krenuo na "gubilište" ... Malo tužna sudbina.

 

 

DSC07683.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa kec kumovog ćaleta je bio bukvalno identičan jedino što je bio oker boje. :)

GTL beše ili tako nekako?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Treba u kolima uvek imati neki „zaboravljeni“ akcijski katalog (bilo kog trgovačkog lanca ), jer nikada ne znate kada ćete u šetnji prirodom posle biti mokri kao da ste hodali pirinčanim poljima ili kada ćete da padnete u neko blato ...

 

A greh bi bio da tako mokri i blatnjavi posle isprljate enterijer kola, pa makar to bio i neki „đubromobil“ iz porodice Fiat :)

 

FG1.jpg

FG2.jpg

FG3.jpg

FG4.jpg

FG5.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koja razlika u sedistima u tvom i u ovim starijim modelima. Bas su me nervirala ta sedista. I ova deluju kratka ali su drugacija

Share this post


Link to post
Share on other sites

Razlika je svakako u materijalu presvlake u odnosu na tadašnji Pop i Pop Star paket. Ovo je tada "kršteno" kao navodna "polukoža". Zapravo bokovi ( i prednji deo sedalnog dela) su verovatno neki skaj.

A ovaj središnji materijal je (meni) prijatan i veoma se lako čisti ako nešto po njemu prospeš ( a znalo se desiti, jer su mi se deca jedno vreme bavila jedrenjem ). U 308 sam često imao problem da očistim nešto sa sedišta ( jer je takva presvlaka, sve "prima" ), a ovde ne.

Jedino, kada sednem u kola u samo jednim "rastezljivim" McKinley pantalonama ( a imam ih "milion", kao neki psihopata :) ), koje u hladnijem periodu često nosim u prirodu, to je neka vrsta sintetike koja kao da se lepi za taj materijal sedišta. I ako ne sednem odmah kako treba ( ncentriram dupe kako Bog zapoveda ), kao da sam "zavaren" i posle šanse nema da se pomerim  :) Očito sintetika presvlake sedišta i sintetika tih pantalona prave odlično trenje.

Naravno, ostaje kao otvoreno pitanje udobnosti. Ova sedišta su tvrda i ne upadaš u njih. Meni je 308 SW ( i pre njega 307 ) bio udoban (u smislu oblika samog sedišta ) dok nisam seo u ovaj 500L. Kod 307/308 se upadne dublje u sedište (jer je mekše), a mene lično od toga pri dužoj vožnji boli kičma. Ovde me ne boli. Čak me u Hondi boli dupe pri veoma dugim vožnjama i kada nekom Hondisti to kažem, obično mi kaže da "nisam normalan". Prosto, to je veoma individualno. Vozio sam ja i jeftinijih i starijih kola u kojima mi je bilo udobnije nego u nekim savremenim skupim vozilima. Tako da 500L ni po pitanju sedišta sigurno nije najgore vozilo na svetu. Daleko od toga.

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 minutes ago, andreja.micovic said:

Koja razlika u sedistima u tvom i u ovim starijim modelima.

Bogami kolega, ja čudnijih presvlaka nisam video :D 

Edited by ISV_01

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Đubromobil" je danas u Fiat servisu "GORAN" dobio svoj "redovan godišnji servis", ali i "veliki servis" :) 

Kao i "elektronsku servisnu knjižicu". Sunce ti, kao da je neki Japanac, a realno, bolji je od njih za barem dva koplja  :)

 

 

Fiat - elektronska servisna 29.06.21..jpg

Edited by moron

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za vikend provozah malo Fiata ( oko 300 km), posle skoro mesec dana moje "apstinencije" od njega ( klinac je u medjuvremenu bio sam njim do Slovenije i Italije, gde je prešao oko 2.500 km). Uobičajeno, posle toliko pauze, dizel mi je u početku bio malo šok, ali, uglavnom, brzo se čovek privikne na većinu osobina dizela.

Juče se na Fruškoj gori po prvi put okupah u Ledinačkom jezeru. "Plaža" nije neki fenseraj (sve samo ne to), ali, interesentno je. Voda je prijatna ( oko 24-25 ), deluje mi čisto, čak ima i ribe u jezeru, a na dva  mesta imaju vodopadi, gde se uliva neka izvorska voda u jezero (tu je, naravno, voda u jezeru malo hladnija ).

Juče je bilo tamo bar 50 "duša". Po meni, najveći problem je tamo jako sunce, jer pored same plaže nema dovoljno hladovine ( ali, ima je već na oko 100 metara udaljenosti ). U blizini je, naravno, i kontejner za smeće.  Sve uredno, saglasno "Zakonu o upravljanju otpadom", a i u duhu naše duge ekološke tradicije, kako i dolikuje jednom nacionalnom parku ...

 

A dan pre "uhvatih" i neko baš veliko nevreme u nekom selu u okolini Valjeva :) Tu me je Fiat  baš nasmejao. Ja ga parkirao sa svim prozorima otvorenim do pola, jer je bilo preko 35 u hladu. Ubrzop, kreće nevreme i ja prilazeći onako sa daljine daljincem da zatvorim prozore. Svi prozori kreću ka gore, a onda odjednom prozor vozača kreće ka dole :) Najpre pomislih: "biiip ti Fiat i njegovu elektroniku, ne kažu džaba ..." A, u stvari, posle shvatih, nešto je očito bilo zaostalo u vodjici vozačevog prozora što je pravilo otpor, pa je sigurnosni senzor ubrzo promenio smer kretanja prozora.

fiat - FG.jpg

Led - 1.jpg

led 2.jpg

smeće.jpg

duga.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ledinacko jezero je kao 'plotna' bez hlada. Doslovno. Nisam se kupao, al su komarci ko rode, pogotovu u sumi oko njega :lol: 

Kada ujedu glavu otkinu, ceses se 5 dana. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...