Jump to content
FAS Goran
andrejbeca

Fiat Nuova Bravo 1.4 MultiAir - lupka kad se zagreje (multiair problem)

Recommended Posts

Skoro sam kupio Brava 1.4 mutiair sport.

Automobil je uvezen iz Švajcarske sa oko 54000 km.

Stajao je kod njihovog dilera preko tri godine, pa su mu uradili mali servis ovde, a preporuka je bila i za veliki uskoro.

Međutim, posle samo 1500 km je počeo da lupka kada se zagreje, majstor kaže da je izgleda problem baš u tom multiair sklopu.

Taj deo mislim da košta 1000 evra plus kako to ovde uopšte nabaviti?

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites
57 minutes ago, andrejbeca said:

majstor kaže da je izgleda problem baš u tom multiair sklopu

Izgleda ili jeste :) , sta kaze dijagnostika, ima li kakvih Missfire gresaka?

S obzirom da je auto toliko dugo stajao, a uradjen je samo mali servis :blink: - pretpostavljam da nije ni pregledan, a kamoli zamenjen uljni filter u samoj MA jedinici? Koje ulje je stavljeno? Takodje, ako je auto tako malo presao, pretpostavljam da je u pitanju prva verzija jedinice, sa uzim uljnim kanalima. Sve zajedno sa neodrzavanjem i predugim intervalima zamene ulja po inostranstvu - odlicna kombinacija da se te prve revizije (pre izmena) sa'rane. Od vitalnog je znacaja kvalitetno motorno ulje, redovna zamena i dobar MA filter, posto isto to ulje jedinica koristi u svom radu.

Nevezano za MA, ali da je auto stajao godinama, a da se ne odradi veliki servis+PK, zamene svecice, menjacko i kociono ulje, nego to ostavi kao "preporuka" i vozi tako... Najgore sto moze da se desi za sklopove i tecnosti je visegodisnje stajanje.

1000 EUR ti je najskuplja varijanta, nova jedinica sa zamenom kod ovlascenih. Ima dosta povoljnijih resenja, od 150 EUR pa do par stotki, zavisno sta je problem. Konsultuj se i sa nasim majstor Goranom, meni je pominjao par visestruko jeftinijih solucija kada sam se raspitivao za kupovinu pre neku godinu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, to je ta prva verzija. Auto je imao samo 2 servisa tamo , na 20k i na 40k.

Kada su radili mali servis, zamenili su taj filter, sipali neku SHELL sintetiku.

Sada ionako planiram da sve to uradim, kompletan veliki servis.

Majstor kaže da je uzrok baš to, kako ste naveli, predugi servisni intervali.

Sada vidim da postoji Selenia Multiair ulje, a zanima me da li te nove multiair jedinice

odgovaraju i ovim motorima iz 2010,2011. god.?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fabricki intervali su bili predvidjeni na suludih 30.000 km, toliko i meni krece da odbrojava unazad kada se resetuje na servisu. A po inostranstvu su gurali i mnogo vise od tih 30.000 km.

Fabricki predvidjeno ulje je Selenia K PE 5-40 (MA), a naravno da mozes bilo koje da zadovoljava tu specifikaciju. Kod ovlascenih su mi, kada sam se raspitivao, nudili ili tu Seleniu ili Shell. Kod Gorana vec 4. godinu sipamo Shell Helix HX-7 ECT 5-40. Naravno da mozes i neki kvalitetniji Ravenol, Motul...

Reviziju MA jedinice mozes da proveris kada skines poklopac motora i od strane pozarnog zida razmrdas kabliranje izmedju prvog i drugog konektora jedinice. Pomeris gumeni jezicak ispod koga se krije hologram, sa utisnutim SN jedinice. Na osnovu SN, iz tabele proveris koja je revizija u pitanju - vec od revizije iz oktobra 2012. maltene da nema problema, kod mene je recimo verzija iz oktobra 2013. Sljaka kao satic vec jace od 6 godina (zamenjena u Svici 2015.). Pisao sam sve detaljno ovde:

https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/41516-fiat-grande-punto-saveti-iskustva-pre-kupovine/&do=findComment&comment=1526038

 

Nevezano za MA, u ePer se za sve sto ti padne na pamet lako proveri da li je kompatibilno (imas Compatibility liste za svaki deo).

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 hours ago, andrejbeca said:

Kaže da ga je stajanje ubilo. Urađen i veliki servis i zamenjene tečnosti.

To je bila i moja pretpostavka:

On 6/7/2021 at 6:58 PM, Ivan said:

Nevezano za MA, ali da je auto stajao godinama, a da se ne odradi veliki servis+PK, zamene svecice, menjacko i kociono ulje, nego to ostavi kao "preporuka" i vozi tako... Najgore sto moze da se desi za sklopove i tecnosti je visegodisnje stajanje.

Ko zna sta se desavalo posle toliko godina stajanja i kako je motor tretiran, a na sve to je jos prva revizija jedinice sa uskim uljnim kanalima.

Hvala svakako za povratnu informaciju, a kao to rece kolega - slobodno dopisi bar sta je bio problem, koja je procedura i cena popravke... Tj. ono sto je karakteristicno.

Ovo ostalo za veliki i mali servis i nema potrebe - cene znamo napamet,, za 1368 ccm je maltene isto i za atmosferac i za turbo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sam remont jedinice je bio 30000.

Nisam se mnogo raspitivao, jer mi ionako "materija" nije poznata.

Dobio garanciju do 125000 km ili 4 godine( sada je na satu 58000 km).

Ulje da se menja za 20000 km, sipano Liqui Moly.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...