debelizmaj 415 Posted June 3, 2021 (edited) U pitanju je 500L 1.3 dizel godinu i po star. U toku voznje samo iskoce greske sa slika. Kao da sve prestane da radi. Kao da pobrljavi elektronika. Sta moze da bude, dok ne odem do majstora? Edited June 3, 2021 by neshaoct formatiranje Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9664 Posted June 3, 2021 (edited) @debelizmaj Ona crvena lampica na brzinomeru je za akumulator? Ako je tako, onda ili alternator ne puni više kako treba (nešto u prenosu ili sam alternator), ili je akumulator oslabio...ili banalnije - olabavila se klema na akumulatoru. Edited June 3, 2021 by neshaoct dopuna Quote Share this post Link to post Share on other sites
debelizmaj 415 Posted June 3, 2021 Bravo! Nisam je primetio. Da se opravdam-zena vozi, zena posla slike 2 neshaoct and moron reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
debelizmaj 415 Posted June 3, 2021 Nisu kleme. Moguce da je akumulator jer me zeza od pocetka - ne radi start stop. Dosta je i dimenzijama manji od postolja. Kako da vidim koji acu da kupim za ovaj auto? Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9664 Posted June 3, 2021 @debelizmaj - Fiat 500L - akumulator Koliko sam na brzinu video u toj temi, za 1.4 16v benzince ide Exide sa 50Ah i 360A. Za dizele bi onda trebalo malo jače od toga, tako da lično...sve oko 60Ah i što fizički može da stane bih uzeo. Čak i sa manje od 60 Ah (npr. ne 60 nego 57) ako mu je udarna struja veća (npr. ne 400A nego 560A). U vlasničkoj knjižici nisam pronašao taj info: - Fiat 500L 1 debelizmaj reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Loon123 2131 Posted June 3, 2021 I meni je iskakala ta greška i kada sam otišao u sevis (Stojanov),oni rekoše da je akomulator pri kraju i zamenili ga. E sada koji aku ne znam,a sad sam gledao na racuni i nepiše koji ,samo :akumulator 1,3 mjd Mopar 1 debelizmaj reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
ISV_01 4330 Posted June 3, 2021 (edited) Akumulator. Slično se dešava kada je slab (slab napon, crkla ćelija i isprazni se ili su kleme sa luftom) kod novog Brava. Naravno, isto se dešava kada se zameni (izvadi akumulator i stavi novi ili vrati dopunjen stari). Rešava se: -Dopuni se akumulator/stavi novi -Upali se auto i radi se motanje pun levi + pun desni i greška se sama poništi (može i u mestu). Ako nije od ovoga, onda je problem u računaru ili definitivno crkla neka ćelija ua akumulatoru pa je slab. PS: Pitaj gospođu : -Da li su baš kratke relacije sa upaljenim S&S sistemom kao aktivnim (brže troši aku zbog čestog pali-gasi) a ne stigne da se dopuni jer su relacije baš kratke; -Koristi dosta City mod (servo) koji vule baš dosta struje i u kombinaciji sa prvom varijantom takođe brzo prazni akumulator. Edited June 3, 2021 by ISV_01 1 debelizmaj reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
debelizmaj 415 Posted June 3, 2021 Hvala lepo, plan je sledeci: ide gospodja sutra na posao, da kratke relacije sa ukljucenom klimom, SS, City modom, ako se problem ponovi stavljam nov akumulator. Pisem ovde rezultate da imamo zapisano... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 19044 Posted June 3, 2021 Npr. samo TRW CS jedinica je pri ukljucenoj maksimalnoj asistenciji vukla 90 i kusur Ampera u piku. Licno bih prvo proverio napon punjenja (14-14.3V)i pokusao da lepo napunim taj stari akumulator. Jer je ocigledno urnisan kratkim relacijama i popaljenim svim mogucim potrosacima. A ako je i sa'ranjen - za S&S sisteme kod Fiata idu (skuplji od obicnih) EFG akumulatori (Enhanced Flooded Battery). Moze i AGM, ali nema potrebe bacati pare. Quote Share this post Link to post Share on other sites
ISV_01 4330 Posted June 3, 2021 1 hour ago, debelizmaj said: problem ponovi stavljam nov akumulator Neće rešiti problem. Promena navika hoće rešiti problem npr ne koristiti non stop City servo ili stalno posebno ako su male brzine onda se ne isključuje automatski i SS sistem neka klikne da se isključi tj da ne opterećuje akumulator sa non stop paljenjem. Glupo zvuči što se ovakve stvari ovde pričaju za nov auto ali jednostavno kratke relacija će sahraniti akumulator, kod novijih automobila i brže zbog nekih inovativnih sistema. Ofc što je Ivan rekao primeniti. Quote Share this post Link to post Share on other sites
moron 4212 Posted June 4, 2021 (edited) City mod (servo) troši dosta struje ? On 6/3/2021 at 9:45 PM, Ivan said: Npr. samo TRW CS jedinica je pri ukljucenoj maksimalnoj asistenciji vukla 90 i kusur Ampera u piku. Može pojašnjenje za ovo ? Inače, na sajtu "Varte" ( a i mnogih drugih brendova ) ima i konfigurator akumulatora i tamo se lako nadje koji su sve odgovarajući akumulatori za koji 500L. Moj traje već 6 godina ( ali sam i prešao sani sramotnih 40 kkm ), ne pravi probleme, ali, nosim se mišlju da ga letos (preventivno) zamenim, jer ne bih da me zimus eventualno izda. Ili, još gore, da izda klinca negde. Ja bih se, verujem, lako snašao, ali, on, misim da i ne zna gde je motor ili akumulator. Edited June 4, 2021 by neshaoct formatiranje Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 19044 Posted June 4, 2021 20 minutes ago, moron said: Može pojašnjenje za ovo ? Mereno na dijagnostici, pri ukljucenom City Servo pojacanju (na vec postojecu asistenciju), TRW jedinica je vukla tih 90 i kusur Ampera u piku, tj. pri naglom motanju do kraja. Sa upaljenim obicnim sijalicama u farovima (ako nije xenon), primeti se se kako intenzitet svetla u tom trenutku vidno padne. 2 moron and Nebek reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
ISV_01 4330 Posted June 4, 2021 Kao sto je Ivan rekao, City je visok potrosac. Kada sve navedeno ukombinujes u kratku relaciju, akumulator nece dugo ziveti zbog ciklusa kakav ima. 29 minutes ago, moron said: izda klinca negde Deder mu otvori haubu nek malo uprlja ruke kao mene moj cale sto je ucio... Valja se 1 moron reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
moron 4212 Posted June 4, 2021 Neverovatno ... Pa, "to" troši maltene (figurativno) kao anlaser ??? Quote Share this post Link to post Share on other sites
ISV_01 4330 Posted June 4, 2021 (edited) Yup. Ok to su vrednosti u maksimumu za koriscenje City mod-a (jace motanje / uparkiravanje) ali i slabije koriscenje utice na vecu potrosnju struje od one bez ukljucenog City moda. A anlaser ti je SS sistem koji pali-gasi.. A on ga ugasi na semaforu gde mu DRL radi (za klimu ne znam da li je u nekom rezimu rada) i tako.... Edited June 4, 2021 by ISV_01 1 moron reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
moron 4212 Posted June 4, 2021 (edited) Jbg, nekada sam vozio prastaru ladu nivu (dakako, bez serva i bilo čega) i sasvim normalno mi je bilo da se borim sa onim volanom pri manevrisanju. Čak mi je to bila i dobra vežba za mišiće A danas, ako mi u Fiatu nije upaljen City servo, odmah mi nije ugodjaj kako sam navikao, a kada sednem u Hondu (koja to nema) pomislim: "Jebo te, kakav je ovaj japanski đubar, Žabari su za Japance izmislili kola" @debelizmaj Varta pretrage kaže ili EFB od 60 Ah i 640A ili AGM od 60A i 680 A https://www.varta-automotive.rs/sr-rs/battery-finder?type=pc&year=2015&make=35&model=10453&engine=107522&etn=560+901+068|560+500+064|&rec_etn=560+500+064|&ss_etn=560+901+068|560+500+064|&literal_search={"type"%3A"Putnički+automobila"%2C"year"%3A"2015"%2C"make"%3A"FIAT"%2C"model"%3A"500L+(351_%2C+352_)"%2C"engine"%3A"1.3+D+Multijet+(199.LYM11%2C+199.LYM1A)+(70+kW+%2F+95+PS)"} Edited June 5, 2021 by neshaoct dodao printscreen 1 debelizmaj reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
debelizmaj 415 Posted June 5, 2021 Sad sam se dokopao auta, i kao sto rekoh u njemu je 50Ah 250A akumulator. Totalno promasenih dimenIja u odnosu na postolje. Quote Share this post Link to post Share on other sites
ISV_01 4330 Posted June 5, 2021 Kako uopste upali sa takvom strujom... Kao da je akumulator za bicikl. Quote Share this post Link to post Share on other sites
moron 4212 Posted June 5, 2021 @debelizmaj Izvini, vozilo je staro 1,5 godinu ? Sa 1,3 MJ ? Kao u prvom postu? Pitam jer ti ispod avatara piše 1,4. Ako je tako mlad, ima li tu neke garancije? I ako je pod garancijom, kako je posle "dobio" akumulator od 50Ah i 250A? То је svakako nedovoljno za rad S&S. A i mali je kapacitet i za dizela bez tog sistema (čini mi se). Quote Share this post Link to post Share on other sites
debelizmaj 415 Posted June 5, 2021 Kupljen je novi 500L, koji je bio blago havarisan, prosle god. verovatno je stavljen sto jeftiniji aku. 1 moron reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
moron 4212 Posted June 5, 2021 Ako me sećanje služi, već si ti pisao da ti start-stop ne radi od promene akumulatora. Bez da njega najpre dovedeš u potrebne parametre, mislim da ćeš teško pouzdano utvrditi da li imaš problem samo sa akumulatorom ili i sa još nečim. Ne znam da li imaš neki punjač da probaš najpre da ga dopuniš, ali, teško da će to realno rešiti problem. Quote Share this post Link to post Share on other sites
debelizmaj 415 Posted June 5, 2021 Plan mi je da prvo kupim acu, da auto dovedem na standard i odatle nastavim dalje. Godine debagovanja softvera... Kupljen varta silver dynamic agm d52. SS radi kao sat. Nije radio od kupovine. Auto je sad standardizovan pa pratim dalje. 2 moron and Zhorz reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 19044 Posted June 5, 2021 Ruku na srce, EFB akumulator se moze menjati sa EFB i AGM, a AGM samo sa AGM. Ali za Fiate apsolutno nema potrebe bacati pare na AGM, koji zna da bude dosta skuplji u vecim apmerazama. I koji je predvidjen za znatno komplikovanija mikro-hibrid 2 vozila, sa regenerativnim sistemima kocenja. Dovoljan je (a i fabricki predvidjen) EFB akumulator. 3 hours ago, debelizmaj said: Kupljen je novi 500L, koji je bio blago havarisan, prosle god. verovatno je stavljen sto jeftiniji aku. Aj' sto akumulator nije dobro dimenzionisan (bas sinoc za Tipo 1.4 S&S komentarisemo da fabricki ide "Inci" Turcin od 63Ah i 450A, znaci za benzinac). Nego me uopste ne bi zacudilo da su strucnjaci, umesto EFB, stavili najobicniji i najslabiji akumulator koji je satrt cas posla. 2 hours ago, debelizmaj said: Godine debagovanja softvera... Kolega , za nov akumulator, uvek bih proverio i punjenje akumulatora za svaki slucaj. 2 debelizmaj and moron reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Nebek 1419 Posted June 5, 2021 Svoj GP 1.2 kupio sam nov 2011 i prodao sam ga 2021, sa fabričkim prvim akumulatorom... kupac nije mogao da veruje. Čim sam ga kupio uključio sam CITY servo i NIKADA ga nisam isključivao, ali ono što sam odmah isključio i NIKADA nisam uključivao bio je upravo Start&Stop sistem. Da li to ima bilo kakve veze sa bilo čim ne znam ali to je bilo moje iskustvo. Quote Share this post Link to post Share on other sites
moron 4212 Posted June 5, 2021 12 hours ago, debelizmaj said: Plan mi je da prvo kupim acu, da auto dovedem na standard i odatle nastavim dalje. Godine debagovanja softvera... Kupljen varta silver dynamic agm d52. SS radi kao sat. Nije radio od kupovine. Auto je sad standardizovan pa pratim dalje. Gde si uzeo taj akumulator i koliko je "svež" (toga me uvek jako strah)? Cena su standardizovane (svuda iste) ili ? Tvoj je 60Ah i 680A ? Mislim da meni ide 70Ah i 760A (EFG ili AGM, bez razlike). Quote Share this post Link to post Share on other sites