Jump to content
FAS Goran
debelizmaj

Fiat 500L 1.3 MJet - prijavljuje više grešaka istovremeno

Recommended Posts

Iskreno, svezinu nisam gledao, nisam imao vremena - veliki mi je rizik da mi se cerka i zena voze i da u sred voznje nestane servo i sta god jos. Otisao u kemoimpex na savskom nasipu i uzeo jedan od dva preporucena sa vartinog sajta.

 

varta02.jpg
https://www.varta-automotive.rs/sr-rs/proizvodi/varta-silver-dynamic-agm/560-901-068

 

 

Edited by neshaoct
dodao printscreen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taj city servo nisam ni jedan jedini put uključio, volan se vrti bukvalno sa dva prsta. Probao sam, radi, ide lakše, ali za tim stvarno nema potrebe (lično mišljenje).

Ja baš nešto pre neki dan razmišljam, trebalo bi da proverim, ja kao imam garanciju 5 godina (sajamska akcija) e sad, da li tu spada i akumulator, trebalo bi da pročitam.

Start i Stop je fina stvar u gradovima gde je uređena saobraćajna infrastruktura, gde se voziš, zelenim talasom 10 ak raskrsnica, onda se zaustaviš, stojiš 2 minuta i opet nastavljaš normalnim tempom. U Bg to nema smisla, kreni stani kilometrima.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, debelizmaj said:

Iskreno, svezinu nisam gledao, nisam imao vremena - veliki mi je rizik da mi se cerka i zena voze i da u sred voznje nestane servo i sta god jos. Otisao u kemoimpex na savskom nasipu i uzeo jedan od dva preporucena sa vartinog sajta.

Potpuno te razumem. Postupio bih isto u takvoj situaciji.

 

32 minutes ago, ortakov said:

Taj city servo nisam ni jedan jedini put uključio, volan se vrti bukvalno sa dva prsta. Probao sam, radi, ide lakše, ali za tim stvarno nema potrebe (lično mišljenje).

Ja baš nešto pre neki dan razmišljam, trebalo bi da proverim, ja kao imam garanciju 5 godina (sajamska akcija) e sad, da li tu spada i akumulator, trebalo bi da pročitam.

Start i Stop je fina stvar u gradovima gde je uređena saobraćajna infrastruktura, gde se voziš, zelenim talasom 10 ak raskrsnica, onda se zaustaviš, stojiš 2 minuta i opet nastavljaš normalnim tempom. U Bg to nema smisla, kreni stani kilometrima.

 

Mislim da ti je garancija na akumulator dve godine.

Što se tiče S&S, ako procenim da bi moglo da se desi da stojim "100 sekundi", ja ga aktiviram. Da ne slušam drndanje motora.

Mada, kod mene je S&S jako ćudljiv i "hiljadu stvari" može da ga učini disfunkcionalnim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kod dizela ta funkcija je apsolutno bespotrebna, može da se koristi, zarad ekologije, ali za neku uštedu, nema nikakve veze. Dok kod benzinaca, ima smisla, jer je i ovako veliko rasipanje energije (goriva) kroz povećanu radnu temperaturu (brzo se zagreje). Dizel u mestu troši, recimo 0,4 - 0,5 l/h a benzin 0,8 - 1,0 l/h što je velika razlika, kada se pogleda godišnja potrošnja u gradu.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sto se mene tice, samo neka i dizelas i benzinac lepo rade, pune akumulator svo vreme... Pogotovo ako su relacije kratke, pa kada onda da se dopuni?

1 hour ago, ortakov said:

U Bg to nema smisla, kreni stani kilometrima.

Upravo tako, pa kad krenu da u istoj toj kilometarskoj koloni "stekcu" sa pali/gasi do besvesti... To moj inzenjerski istreniran mozak stvarno ne moze da svari :D ...

Inace, sa upaljenim City modom sam se uplasio da se nisu otkacili tockovi :D , cak i standardna asistencija je i vise nego dovoljna. Na par Fiata (i svojih i sluzbenih) palio sam cisto da probam kako reaguje na konkretnom modelu i nikada vise.

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 hours ago, ortakov said:

...Start i Stop je fina stvar u gradovima gde je uređena saobraćajna infrastruktura, gde se voziš, zelenim talasom 10 ak raskrsnica, onda se zaustaviš, stojiš 2 minuta i opet nastavljaš normalnim tempom. U Bg to nema smisla, kreni stani kilometrima....

Potvrđujem 101%... radim u okolini trga Slavija... nemam ni reči kako bih opisao taj haos. Evo primera: koleginica dobije epi napad, mi pozovemo hitnu pomoć, i hitnoj trebalo 45 minuta da dođe do Kralja Milutina!? A do hitne od nas recimo 5 minuta hoda. Za to vreme koleginica imala 4 napada! Katastrofa. Na kraju hitna da bi brže otišla vozila u rikverc jednosmernom unazad da bi odmah ušla u Pasterovu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kod mene SS neće da se aktivira ako je kretanje mic po mic, tj da se pali i gasi na svakih par metara stani kreni. Jednostavno odradi par puta i ako se nastavi konstantno zaustavljanje iz nekog razloga ne gasi motor. verovatno neka zaštita.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, moron said:

Danas "ni pod razno"

Blago tebi :D .

Share this post


Link to post
Share on other sites

To mi je bilo zapažanje u svetlu mogućeg stanja akumulatora. U datim okolnostima mi ništa drugo nije palo na pamet kao mogući uzrok "nefunkciolanosti". A opet, ako bih to zanemario, ništa drugo ne ukazuje ni na eventualni problem sa akumulatorom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa, tokom tih oko 150 km sam stao par puta. I "nikad ništa". Nije regeneracija trajala celi dan :) 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mene cesto regeneracija iznenadi bas kad ne bi trebala. Tipa predjem 200km na autoputu i kad sidjem u grad krene.

Voleo bih da ima neki nacin da se rucno zapocne

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da aktuelni focus ima neku vrstu podešavanja u tom smislu. Imam upustvo, ali, nikada nisam do kraja razumeo, ovo ispod je samo "izvod".

 

"Ručna regeneracija

U slučaju da eksploatacija vozila zahteva dugovremenski rad u praznom hodu („na leru“), česte vožnje brzinama manjim od 40 km/h, ili vožnju na kratkim rastojanjima tokom kojih motor ne dostigne punu radnu temperaturu, ručna regeneracija Vam omogućava da započnete čišćenje filtera kada motor radi u praznom hodu. Koristite opciju ručne regeneracije kada: • niste u mogućnosti da vozite na način koji omogućava efektivno automatsko čišćenje. Pogledajte poglavlje DPF automatska regeneracija. • odabrali ste da ručno započnete proces kada motor radi u praznom hodu.

 

 

Startovanje ručne regeneracije

 

Ručnu regeneraciju možete startovati jedino kada motor dostigne radnu temperaturu i to preko informativnog ekrana.

 

Napomena: Tokom procesa ručne regeneracije, možete primetiti malo belog dima. To je normalno.

Napomena: Ukoliko pritisnete bilo koju pedalu tokom manuelne regeneracije motor se može zaustaviti. Da bi zaštitili izduvni sistem, možda nećete moći da startujete motor narednih 10 minuta

 

Manuelna regeneracija sa automatskom kontrolom regeneracije

 

U slučaju da eksploatacija vozila zahteva dugovremenski rad u praznom hodu („na leru“), česte vožnje brzinama manjim od 40 km/h, ili vožnju na kratkim rastojanjima tokom kojih motor ne dostigne punu radnu temperaturu, automatska regeneracija možda nije u mogućnosti da očisti DPF. Možete isključiti automatsku regeneraciju do momenta kada budete u mogućnosti da vozite na način koji omogućava efikasnu regeneraciju, brzinom većom od 50 km/h u trajanju od 20 minuta. Nakon toga možete ponovo uključiti automatsku regeneraciju da bi očistili DPF.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovo je valjda u leru. Ja bih voleo da ljudi stave dugme kojim obavestavas kola “e sad planiram da te vozim 30+ min” i da auto lepo sagori sta ima. 
Kod mene moze malo ostrijim ubrzanjem ili prebacivanjem u sport mod nekad da se pokrene regeneracija, ali nece svaki put, tj zavisi od toga kada je poslednji put bila regeneracija tako da nije bas pouzdana “funkcionalnost”

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, to sam i ja mislio pod rucnim sagorevanjem... Negde u sred autoputa bg - nis ga pustim da sagoreva i mirna backa.

Sent from my Redmi Note 9 Pro using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ljudi uopšte nisu svesni koliko je Ford dobar auto, a u ovom slučaju i pametan



Sent from my SM-G770F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Ukoliko ne vozite na način koji omogućava efektivno čišćenje, informativni ekran sugeriše vožnju koja omogućava automatsku regeneraciju. Proces automatske regeneracije je najefektniji kada vozite 50 km/h ili brže nekih 20 minuta. Učestalost i dužina regeneracije varira od toga kako vozite, spoljašnje temperature i nadmorske visine. Učestalost ide od 160 do 500 km i vremenski traje od 10 do 20 minuta"

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 6/7/2021 at 10:21 PM, moron said:

Učestalost ide od 160 do 500 km i vremenski traje od 10 do 20 minuta"

Ko tu kome služi!? Vozač automobilu ili automobil vozaču !? 

Taj DPF je teško sr...e

A, opet, kad stojim na semaforu, a ispred neki HDI, CDTI, JTD, TDI i sl, kad krene, iza oblak, crn, smrdi... zlo i naopako. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 minutes ago, ortakov said:

Ko tu kome služi!?

Euro norme da nas hebu u mozak i ofc dzep :D

 

Ono zuto zavisi od stila, relacije i mesta voznje.. Kontam da je najmanja km vezana za bas centar grada sa kreni-stani sistemom... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ortakov

Slažem se da su vozila sa neispravnom emisijom izduvnih gasova teško ekološko zlo, ali, mislim da je pogrešno generalizovati na takav način , jer kao što i sam znaš, nije ekološki neisparavan svaki dizel, niti je ekološki propisima saglasan svaki benzinac. Imaš dosta trovača iz oba tabora. A da ne pominjemo ekološki neispravne autobuse, kamione i ko zna kakve sve još SUS naprave (eto, ako ćeš, i mnoge prastare mašine "makare" za pobijanje šipova, koje po raznim gradilištima po gradu "furnjaju" gore nego neki prastari vozić "Ćira" :)).

Ne kažem, naravno, da iza ispravnog dizela iz auspuha ispada cveće  :)

I nemoj da misliš da samo DPF dizeli mogu da imaju problema sa regenaracijom. Sve to može da muči i savremene benzince sa GPF-om. Jedan drugar je pre nešto više od godinu dana kupio nov benzinski BMW M340i i zbog problema sa regeneracijom GPF-a u uslovima učestalih kratkih gradskih vožnji dva puta završio u servisu - na prinudnoj regeneraciji. Prosto, i DPF i GPF imaju svoje uslove optimalne upotrebe, koji su često nesaglasni sa uslovima uobičajene gradske vožnje.

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve se slažem, samo ima jedna mala "zvrčka".

Auto se kupuje prema potrebama i prema mogućnostima. 

Kupiš BMW 340 i voziš ga najčešće na kratkim relacijama !? Tebi onda treba DPF za mozak :) To je lađa, za AP, sedneš, odeš do Dizeldorfa, kod Mileta Bosanca na pečenje i hladno pivo i vratiš se, ne osetiš put :) 

Zbog toga se razlikujemo MI i oni, tamo neki, na zapadu. Nije sramota voziti 1,2 korsu, jer, bože, slabo povlači !? a pritom, jednom godišnje odeš u Grčku na godišnji odmor. Ta ista korsa - punto, klio, nije bitno, završava posao, ne zagađuje okolinu sigurno kao taj izdrndani dizel ali, jbg, nije taj ugođaj u vožnji. 

Pa eto mu ga ugođaj, neka mu spaljuje čestice na parkingu ispod nečijeg prozora, dok nekome ne dokurči što mu truje decu jer, bože, mora da regeneriše auspuh. Onda će biti, vidi ovog nasilnika !? Blesavo.

Dok sam imao dizel, malo - malo, pa regeneracija. Pa stoj, čekaj, pa na semaforu radi na 2000 obrtaja ... 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...