Jump to content
FAS Goran
Ivan

F1: Azerbejdžan 2021

Recommended Posts

Pirelli objavio preliminarne rezultate istrage nakon pregleda pneumatika

 

pirelli_baku-750x460.jpg.eb32cb7f6a6e3c3236ecde476b554eff.jpg

 

Na današnjoj trci su viđena dva velika defekta pneumatika na dva različita bolida.


Trku u Azerbejdžanu je obeležilo pucanje guma kod Strolla i Verstappena, a Pirelli je potvrdio da su nakon istrage oštećenja pronađena i na Hamiltonovim gumama.

“Pronašli smo oštećenja i na zadnjoj levoj gumi Lewisa Hamiltona koja su nastala usled prelaska preko krhotina. To je bila prilično velika posekotina, ali ona nije oštetila konstrukciju gume”, izjavio je Pirellijev šef za Formulu 1 Mario Isola.

On nije želeo da nagađa šta je izazvalo pucanje guma kod Verstappena i Strolla pre nego što istraga bude završena.

Ipak, mediji su uspeli iz njega da izvuku teoriju.

Ono što imamo od preliminarnih podataka ukazuje na to da su i oni prešli preko nekih krhotina. Zadnja leva guma jednostavno ne trpi toliki stres ovde. Ako je trebalo da pukne neka guma, onda je to trebalo da bude zadnja desna. Definitivno nije do potrošnje pneumatika. Druge gume koje su korišćene u istom periodu nisu imale takva oštećenja. Sve gume će biti poslate u Milan na analizu i imaćemo rezultate vrlo brzo. Potpuno razumem zabrinutost vozača i niko ne želi da vidi udese pri tolikim brzinama. Verujem da su u pitanju krhotine. To pokazuju preliminarni rezultati, a i činjenica da nije bilo nikakvih znakova pre samog incidenta dodatno idu u prilog tome”, rekao je Isola nakon trke.

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ispade odlicno. Najzad Luisa malo sreca da napusti... Drago mi je zbog Pereza, stvarno je dobar vozac ali su mu opasno nastelovali pit da izadje iza Maksa. Sve u svemu pravda je zadovoljena.

 

I ne mogu da ne primetim kako je Mazepin opasno zalutao u F1... Jeste ruki sezona ali lik nema blage veze...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Perez posle drame u Azerbejdžanu došao do svoje prve pobede za Red Bull

 

perez_pobeda_aze-750x460.jpg.fb5e69f48fd88a217317a865f09fe39d.jpg

 

Max Verstappen i Lewis Hamilton nisu uspeli da zabeleže poene na današnjoj trci.

 

Pre početka trke stigla je informacija da je FIA dozvolila Maxu Verstappenu da promeni svoj startni set guma za drugi korišćeni set, jer je tokom pregleda farba pala na ove pneumatike pa tako oni nisu više za upotrebu. Što se tiče vremenskih uslova, bilo je oblačno iznad staze u Bakuu, zbog čega su temperature pale u odnosu na juče, pa je tako temperatura staze bila 43 a vazduha 25 stepeni.

 

Čak prvih 13 vozača odlučilo se da u trku krene sa mekom gumom, dok su Raikkonen Russell i Latifi stavili medijum dok je Stroll imao tvrdu gumu. Pored njih Schumacher, Mazepin i Giovinazzi imali su takođe crveni pneumatik. Odmah na startu Leclerc je poveo kolonu ispred Hamiltona i Verstappena dok je Perez izbio na 4. mesto ispred Gaslya i Sainza. Alonso je bio sedmi dok je Giovinazzi napravio najveći korak napred i sa začelja probio se na 15. poziciju. Leclerc nije uspevao da se odmah odvoji od Hamiltona koji mu je bio u repu a iza njih šansu je čekao i Verstappen. U trećem krugu Hamilton obilazi Leclerca na startnom-ciljnom pravcu pa je tako i Holađnin spremao napad na Ferrari. Ocon je odustao od trke već u 4. krugu zbog problema sa menjačem. Do petog kruga razlika između vodećeg i trećeplasiranog bila je samo 1.6 sekunde, dok je Bottas u ovim momentima bio tek na 10. mestu. U 7. krugu Leclerc je izgubio svoj DRS u odnosu na Hamiltona, što je iskoristio Verstappen i tako došao na drugu poziciju a po istom receptu je Tsunoda obišao Alonsa.

 

Leclerc je nastavio da pada u palsmanu, odnosno već krug kasnije izgubio je mesto i od Pereza. U 8. krugu Norris i Alonso su bili u boksu gde su stavili tvrde gume. Hamilton je održava svoju prednost nad Verstappenom na više od jedne sekude dok je Perez imao zaostak od oko 2.7 sekunde. U 10. krugu na servis idu Leclerc i Tsunoda i stavljaju tvrde gume, dok je Holanđanin ušao u Hamiltonovu DRS zonu. Sainz je bio sledeći koji je uzeo tvrdi pneumatik a Norris je uspeo da na pravcu obiđe Alonsa i dođe do 13. pozicije. U 12. krugu Hamilton je otišao po tvrde gume u momentima kada je Sainz otišao u zaustavnu zonu i pao na čak 15. poziciju. Mercedes je odmah posle njega odradio i Bottasa koji je takođe imao najtvrđu komponentu. Odmah na servis ide i Verstappen koji je takođe uzeo tvrdu gumu i na stazi se vratio na treće mesto ali ispred Hamiltona, čiji je servis trajao dugih 4.6 sekundi dok je Red Bull svom vozaču to obavio za brzih 1.9 sekunde. Perez je bio sledeći u boksu svoga tima koji mu je montorao tvdi pneumatik i na stazu uspeo je da izađe takođe ispred Hamiltona.


Vettel je predvodio kolonu ali vozač Aston Martina još uvek nije bio na srevisu, dok se sada iza njega našao Verstappen ispred Pereza, Hamiltona i Strolla koji takođe nije bio na zameni guma. Galsy je posle servisa uspeo da se nađe ispred Leclerca a na 8. mestu bio je Tsunoda pa Norris i Bottas. Nemac u Aston Martinu je u 18. krugu otišao na srevis i prvo mesto prepustio je Holanđaninu u Red Bullu.

 

Hamilton je pokušavao da se svim snagama približi Perezu, ali je Meksikanac održavao svoju razliku na oko jedne sekunde. Sa druge strane grida i drugi vozač Mercedesa imao je velikih problema da obiđe Norrisa koji je držao 9. mesto. Sainz je u 23. krugu obišao Giovinazzija i došao do 13. mesta dok je Perez povećao razliku nad Hamiltona na dve sekunde. Sainz je nastavio da se probija ka poenima, pa je tako obišao i Alonsa na polovini trke i došao na 12. poziciju. Do 30. kruga Verstappen je imao 6.6 sekundi prednosti nad Prezom i 8.9 sekundi viška nad Hamiltonom. U tim trenucima otvorila se brobra za peto mesto između Gaslya, Leclerca i Vettela. Krug kasnije desio se veliki incident na starno-ciljnom pravcu, gde je u zidu završio Lance Stroll zbog čega je izbačen sigurnosni automobil na stazu. Inace, Kanađanin je bio jedini vozač koji do tog trenutka nije otišao na servis a preko radija je prijavio da je ranije imao probelem sa pucanjem pneumatika.

 

f1 99.jpg
 
U 35. krugu Alonso, Giovinazzi i Russell su rešili da odu do boksa kada je još uvek na stazi bio sigurnosni automobil i rešili su da stave meke gume. Ipak, Schumacher je stao pred sam izlazak iz pitlejna, zbog čega su ga Haasovi mehaničari ponovo vratili do garaže. U 36. krugu trka je nastavljena, Verstappen je posle dugog spremanja ponovo poveo kolonu ispred Pereza i Hamiltona dok je Vettel uspeo da se nađe ispred Leclerca na petom mestu. Nemac u Aston Martinu nastavio je sa dobrim ritmom pa je tako u narednom krugu na prvcu obišao i Gaslya i došao do 4. mesta. Verstappen je posle dva trkačka kruga ima prednost od skoro 3 sekunde nad Parezom i 4 sekunde nad Hamiltonom. Britanac u Mercedesu se dosta približio vozaču Red Bulla pa je bio u sve boljoj poziciji da izvrši napad. Ipak, Perez je ubrzao tempo i uspeo da se malo udalji od Hamiltona kome se približavao Sebastian Vettel.
 

Verstappen je u 43. krugu iz ponovo izgradio skoro 4 sekunde prednosti nad Perezom, dok je on i Hamilton vodili veliku bitku za drugo mesto. Vettel je tada izgubio tempo za vodećom trojkom pa je tako zaostajao 3 sekunde za vozačem Mercedesa. Drama na samom kraju trke, gde je vodeći Verstappen završio u zidu na strtnom-ciljnom pravcu zbog pucanja pneumatika. Tako je Holanđanin izgubio prvo mesto na trci a zbog ovog udesa ponovo na stazi je izbačen sigurnosni auto. Sada vodeća pozicija pripala je Perezu ispred Hamiltona dok je na trećem našao Vettel. Nešto kasnije direkcija trke odlučila je da izbaci crvenu zastavu.

 

f1 100.jpg
 
Vozači su tada otišli u pitlejn a pod ovim uslovima bilo je dozvoljeno da se promene gume i određeni delovi iste specifikacije. . Posle pauze od skoro pa 20 minuta, FIA je odlučila da se ova trka restrtuje stojećim startom. Vozači su pitlejn napustili u 16.10h i krenuli ka gridu a svi su ovoga puta imali meku komponentu.

Na restartu Hamilton je iskočio ispred Pereza koji je borio da preuzme prvo mesto, ali je vozač Merecdesa prekočio i završio u zaostavnoj zoni i tako pao na samo začelje.

 

f1 101.jpg
 
Druga pozicija pripala je Vettelu a treća Gaslyu dok je Leclerc bio četvrti. Vozač Ferrarija i AlphaTaurija vodili su bitku za poslednje mesto na podijumu ali je Francuz ovoga puta izašao kao pobednik. Na kraju, perez pobeđuje ispred Vettela i pomenutog Gaslya dok je Leclerc bio četvrti ispred Norrisa, Alonsa, Tusnode, Sainza, Ricciarda i Raikkonena.

 

aze_trka_kraj.jpg.82568d9964c18dc98c46043fa9cc9a55.jpg

 

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maxu je pukla guma najvise jer su digli pritisak u gumama ,a bio je dosta krugova na tim gumama,a Strolu je pukla guma,jer je bio vise od 30 krugova na stazi,a optimum je najvise 30 krugova za ovu tvrdju komponentu.

A trka je odlicna,dosta brza staza,a ferari nije imao sanse na pravsu protiv merca i RdB,sta je tu je,bolji su no prosle godine

Zao mi Maxa,zasluzio je pobedu,al eto Perez u RdB dosao do svoje prve pobede u karijeri.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ajd, da stanem malo u odbranu Luisu.
Mogao je ziheraški da startuje, završi kao drugi i odvoji se sa bodovima. Volim kad je trkač fajter, kada želi pobedu po cenu da izgubi bodove.
Po meni fer rezultat. On i Max ostaju na istom rastojanju, malo novih pobednika a bogami i bivših šampiona u bodovima.
Jedino mi Botas, ali uopšte, nije jasan.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Luis je navodno slucajno okrenuo prekidac kojim se prakticno "gase" kocnice (neki magic button, sluzi za grejanje kocnica) i zbog toga prosto nije imao kocnice u toj krivini...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, takva mu je bila komunikacija sa boksom i odmah posle kraja trke...a ljudi greše kad su pod pritiskom. Kad je gusto, eto greške...jer nije navikao da mu bude gusto, već da ima sve mnogo bolje od svih ostalih u šampionatu.

 

50 minutes ago, vicent said:

Jedino mi Botas, ali uopšte, nije jasan.

Jasan je Volfu, zato mu i daje ugovor na po godinu dana samo...

Share this post


Link to post
Share on other sites

O tome je dosta pricao i Niko Rozberg na svom kanalu. Moze Luis da pukne pod pritiskom, al nije lako protiv njega :D 

 

Na kraju, iako je on ispao iz trke, te je borba za sampionat ostala na istom, ipak bih se vise radovao da se zavrsilo onako kako je bilo pre restarta. Em bi Max povecao prednost, em bi nekako bilo cistije, ovo sve neke srece-nesrece, nista trkanje... :( 

Share this post


Link to post
Share on other sites

A kada se to Max nije trkao, i to protiv daleko jacih prethodnih sezona ;) ? Kao sto je neko vrlo lepo pomenuo Hamiltona koji je sampionski krenuo na sve ili nista - isto je radio i Max. Na maltene par krugova do kraja, sa 25 bodova u dzepu - najbrzi krug trke, pa iza toga sa 26 bodova jos jedan najbrzi krug i iza toga guma ispusti dusu :D. Kod njega je kontra problem - primiriti i pravilno usmeriti tu narav, apsolutno se slazem sa ostalima. I tu ima da radi na sebi jos prilicno. Ne zaboravite da je u F1 usao maltene kao dete - sa 17 godina najmladji F1 vozac ikada, najmladji osvajac bodova, a kasnije i najmladji pobednik jedne F1 trke sa malo jace od 18 godina. S druge strane, Vettel je vec sa 23 i kusur postao najmladji F1 sampion (i ostace nadalje).

Decije bubice vezano za dokazivanje, suludu voznju, zaletanja, incidente je vec poprilicno preboleo - vidimo koliko je ove sezone konstantan i sa minimumom gresaka (P2, P1, P2, P2, P1 i odustajanje sa P1 zbog tehnickog problema). Ruku na srce, (tek) ove godine ima i zaista konkurentan bolid i kakvu-takvu pomoc timskog kolege. Pratim ga jos kao klinca u F1 i godinama unazad pricam da mi jedini ima to nesto, sto me podseca na Sennu koga sam imao srecu i zadovoljstvo da gledam (mada je jos miljama od njega). I da ce, ako uspeju da kanalisu taj njegov trkacki gen i ludilo, uz ekipu koja tehnicki to moze da iznese, izrasti u velikog sampiona.

 

Cim mi ovde piskaramo, znaci da ima sta da se gleda ;) . Za razliku od vecine prethodnih sezona u hibridnoj eri, gde je jedna ekipa tehnicki izrazito dominirala svo vreme.

Samo neka nastave ovako, pauza jedan vikend, pa nas onog tamo ceka trka na stazi Paul Ricard. Takodje poprilicno duga staza, desni krug, ukupno 53.

Sa 3 duga pravca, sto bi po defaultu trebalo da odgovara Mercu. Mada, tako se pricalo i pred Baku. Zivo ce me zanimati izbor komponenti Pirellija, s obzirom na ovaj karambol od juce (i komponente koje su "siftovali" za jedan u odnosu na prosli Baku).

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

To sa gumama je sad zanimljivo, samo prebacuju loptice s jednog na drugog, mada deluje poprilicno jasno da je Pirelli zakazao sa tim bocnim zidom, nesto mi nemoguce da je na dva bolida bas ista guma slucajno dobila neki predmet... 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nedoumica No2 - levi krug u Bakuu, a obojici je eksplodirala zadnja leva guma ;) . Navodno su i na istoj toj Hamiltonovoj gumi pronadjena ostecenja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Perezov bolid je bio na ivici kvara u finišu trke

 

perez_baku_race_2021_1-750x460.jpg.123b697a2b93936b014a3fc05cf536bf.jpg

 

Red Bull je Perezu naredio da zaustavi bolid malo nakon što je prošao kroz cilj.


Da je trka potrajala koji krug duže, veliko je pitanje da li bi Perez prošao kao prvi kroz cilj, ili bi Vettel doneo iznenađujuću prvu pobedu Aston Martinu.

Tim je čak naredio Perezu da preoptereti bolid na kraju.

“Red Bull je brinuo zbog Perezovog bolida jer su postepeno gubili hidraulički pritisak i situacija je bila kritična u samom finišu trke. Tim je čak pokrenuo bolid pre restarta u poslednjem mogućem trenutku kako bi sačuvali i ono malo pritiska što je ostalo u sistemu. Čak su poručili Perezu da ne vozi cik-cak tokom kruga za zagrevanje jer je servo mogao da istroši ključnu količinu pritiska koji je održavao bolid u životu”, otkrio je britanski novinar Mark Hughes.

Ova pobeda je svakako od velike važnosti za Pereza, ali i Red Bull. Meksikanac je mnogo kritikovan u zadnje vreme i pobedom je svakako skinuo pritisak sa sebe, dok je Red Bull zahvaljujući njemu povećao prednost u odnosu na Mercedes u šampionatu konstruktora.

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 hours ago, Ivan said:

Nedoumica No2 - levi krug u Bakuu, a obojici je eksplodirala zadnja leva guma ;) . Navodno su i na istoj toj Hamiltonovoj gumi pronadjena ostecenja.

ekipe teraju u gume  izvan optimuma,Pireli pravi gume prema specifikacijama koja je FIA odredila.A to najvise rade zbog taktike i nadmudrivanja,pa jel ste videli koji TopSpeed imaju na pravcu u Bakuu,koji je dugacak 2,2km,pa tu bi musava isla citavih 160:D

Max je sjajan,stasao je u ozbiljnog  F1 vozaca,a i ostali su odlicni,jedino je Mazepin ko magare u magli

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bila je grafika baš pre lupanja Maxa u kakvom su stanju gume kod Pereza i Hamiltona. Zadnje kod Pereza 10% a kod Hamiltona 20% znači baš potrošene ali ko da menja 3-4 kruga pre kraja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobro da je Perez ušao u neki ritam mada mislim da će mu kvalifikacije i dalje biti problem. Jedino mi neverovatno da Rikardo nemože da se sastavi sa Meklarenom i dokle će ovi da ćute u Meklarenu ipak je doveden da bude prvi vozač a za sada nije ni prosek. Pominje se da pokreće neku modnu liniju Rikardo pa kao opterećen time

Share this post


Link to post
Share on other sites

Konacno i Alonso nesto da uradi, izvukao covek maximum iz tog Resoa 1.5 dci :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites



Ajd, da stanem malo u odbranu Luisu.
Mogao je ziheraški da startuje, završi kao drugi i odvoji se sa bodovima. Volim kad je trkač fajter, kada želi pobedu po cenu da izgubi bodove.



Slažem se

Sent from my SM-G770F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tost: Znam zašto su gume pucale u Bakuu i krivac nisu ni Pirelli ni timovi

 

franz_tost_alpha_tauri.jpg.6617e947f596cdcf41a3642faf4fd9d2.jpg

 

 

Šef ekipe AlphaTauri je pre par dana izneo svoju teoriju o incidentima na VN Azerbejdžana.


Naime, u pitanju su grejači za gume, koje Tost ne voli, a sada podseća da je i ranije izražavao svoje nezadovoljstvo njima.

„Pre tri godine sam se intenzivno borio za to da se grejači zabrane. Pre tri-četiri nedelje sam odobrio porudžbinu grejača za sledeću sezonu. To nas je koštalo 375000 funti. Čemu to?“, pita se Tost.

 

pirelli_tyre_blanket.thumb.jpg.cf686cade8adc621f26f09cb75ffea30.jpg

 

„Kao prvo, trošimo mnogo novca za te grejače. Drugo, tehnički je sada veoma komplikovano i oko njih se razvila čitava nauka. Nije samo tu grejanje guma, već se greju i felne i sve to na precizno određeni način. U svakom timu četiri i li pet inženjera radi na ovom procesu. Potom se postavlja i pitanje održivosti. Potrebno nam je dosta energije za taj proces grejanja guma“, dodao je Tost.

Grejači guma su se našli u centru pažnje nakon incidenata u Bakuu zbog činjenice da je Pirelli nakon svoje istrage ustanovio da je najverovatniji problem bilo to kako su timovi pripremali svoje gume i da su manipulisanjem temperaturom uspevali da snize pritisak u gumama.

 

pirelli_tyre_blanket_1.thumb.jpeg.ca6ee47d80289549af3fb308a9742090.jpeg

 

Tost smatra da je rešenje veoma jednostavno.

„Bilo bi toliko lakše da nemamo grejače, a da FIA razvije senzor samo za merenje pritiska. Često se pitam zašto komplikujemo sve. Pirelli je samo dužan da nam dostavi gume koje rade u ovim uslovima. Ranije nismo imali grejače u Formuli 1. Davno je to bilo, ali nije neizvodivo. U drugim serijama isto nemamo grejače. Sve je nekako komplikovano, a sledeće godine imamo i potpuno nove gume“, izjavio je Tost.

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...