Jump to content
FAS Goran
Shoxyz

Nepoklapanje broja motora sa brojem iz saobraćajne

Recommended Posts

Pozdrav, treba mi savet.

 

Vlasnik sam grande punta 2009, uzet sa placa, uvoz iz italije, dve godine je kod mene. Prosle godine sam uradio tehnicki najnormalnije, bez problema. Pre par meseci sam uzeo drugi auto, i hteo da prodam GP-a. Nasao sam kupca, overili ugovor kod notara, sve super. On otisao na tehnicki par dana kasnije (registracija istice sutra), kad ono, ne poklapa se broj na motoru sa onim u saobracajnoj.

 

Prosle godine kad sam radio tehnicki, verovatno nisu ni gledali, tako da kapiram da bi mogao tu da odradim to, ali mi auto ne treba, a ne mogu ni nekome da prodam kad znam da se ne poklapa.

 

Jel ima neka fora da se novi broj motora registruje, da to bude legalan auto?

 

Ili je jedina opcija da prodam nekom otpadu za delove, ako i to moze?

 

Hvala unapred

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala @DraganUS! Jel imas iskustva sa ovim? Da li postoji ikakva sansa da se to uradi relativno bezbolno, ili cu morati da idem u 5 razlicitih ustanova da se ubedjujem? Broj je potpuno drugaciji

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, Shoxyz said:

Jel ima neka fora da se novi broj motora registruje, da to bude legalan auto?

 

- Treba potvrda proizvođača da taj motor, koji je sada već ispod haube, inače može da ide u taj auto.

Ta potvrda treba bez obzira da li je u pitanju isti motor (npr. bio je 1.3 MJet sa 75 konja i sada je 1.3 MJet sa 75 konja), ili je motor po tehničkim karakteristikama različit od onog koji je upisan u saobraćajnu. Nazovi call centar FCA Srbija i raspitaj se za proceduru. Oni izdaju dokument kojim se potvrđuje da su postojeći motor, i motor koji treba da se ugradi istog tipa i da se može ugraditi u taj model automobila.

 

- E sad...drugi korak bi bio da se ode u servis koji će da ugradi motor i izda fiskalni kojim se dokazuje da je obavio ugradnju, i izjava servisa o tome (šta treba da sadrži ta izjava servisa je propisano).

 

''Izjava vršioca prepravke koji ugrađuje motor drugog tipa u odnosu na evidentirani u saobraćajnoj dozvoli mora biti dokument koji sadrži poslovno ime, matični broj, overu i potpis sa navedenim datumom izdavanja (i delovodnim brojem). Sadržaj izjave podrazumeva sažet tehnički opis izvršenih radova, specifikaciju upotrebljenih originalnih rezervnih delova za vezu pogonskog agregata sa nosećom strukturom i ostalim sistemima na vozilu ukoliko nisu upotrebljeni elementi sa istim kataloškim brojem, oznake i karakteristike ugrađenog i izgrađenog motora. U skladu sa članom 250 st. 3. Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima, izjava mora da sadrži i informacije o smernicama proizvođača odnosno potvrde načina izvršene prepravke od strane proizvođača vozila''.

 

Ali, ovde je motor već ispod haube, već je ugrađen.

 

- Treći korak je odlazak na tehnički pregled, gde treba da se konstatuje da je motor promenjen. U slučaju tvog auta oni konstatuju da je ugrađen isti motor kao onaj koj je bio fabrički u tom autu, pa mu samim tim ne treba naknadno ispitivanje (imaju i onaj dokument/potvrdu proizvođača o tome), i to da mu ne treba ispitivanje napišu na registracionom listu.

 

- Poslednji korak je da se sa tim papirima vadi nova saobraćajna.

Ali, u papirima koji se podnose za novu saobraćajnu je i dokaz o poreklu motora (ako je iz inostranstva onda dokaz o izmirenim carinskim i poreskim obavezama za uvoz motora), a ako je domaći onda račun ili ugovor o prodaji motora, ili ugovor o poklonu, ili uverenje o registraciji teritorijalno nadležne organizacione jedinice ministarstva unutrašnjih poslova ako je ugrađeni motor izvađen iz vozila koje je registrovano u Republici Srbiji i sl.). 

 

 

Edited by neshaoct
dopuna

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Shoxyz

 

A, šta ako ti neki tehnički kaže da broj motora nije čitljiv...a, ne da se ne slaže sa brojem iz saobraćajne? 

Onda ideš samo na upisivanje novog broja (PUS)...

 

Jedino što je izbor te procedure (upisivanja novog broja) u konkretnom primeru tog auta ''snalaženje''...tj. legalna je procedura, ali bi osnov za nju (ne vidi se broj motora) morao biti veštački izazvan, a to je protivzakonito i to krivično (ne samo prekršajno).

 

 

Edited by neshaoct
dopuna

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Shoxyz

 

Ako sam dobro razumeo, imao sam isti problem. Da li broj koji je upisan u saobraćajnoj odgovara Fiatu kao Fiatu, u smislu: šta već treba da piše na početku, da li ima odgovarajući broj što slova, što cifara ili nema veze sa vezom, npr. ne počinje kako inače Fiat počinje, ima manji broj što slova što cifara? Ako je ovo drugo, onda može da se reši ekspertizom.
Tehnički se započne, oni utvrde nepravilnosti, prekine se tehnicki, postoje dva obrasca koji tehnicki popuni, oni mislim šalju mejl u policiju, slikaju broj motora, mislim da i to šalju. Vlasnik ide na ekspertizu, sa ta dva obrasca, ako je Beograd 29-ti novembar. Taksa je 3000 hiljade dinara, ne uplacivati dok se ne stigne do objasnjavanja zašto ste došli.
Predaja dokumenata od 09h, pregledi počinju u 10h. Ovo je, ponavljam, ako broj u saobracajnoj ne odgovara na raznorazne načine koje sam naveo određenom proizvođaču.

 

 

Edited by neshaoct
dodao tag

Share this post


Link to post
Share on other sites

@neshaoct video sam da postoji ta opcija, ali to bas nije za mene. 

 

@kruzni. pa isti je pocetak onaj, sto je valjda valjda oznaka da je u pitanju motor za grande punto, 199A3000, ali ostalih 6 cifara nidje veze. Jedino ako ovo zaokruzeno na slici treba da bude i u saobracajnoj, mada mi deluje ko neki plus/zvezdica.

U ovom slucaju predpostavljam nista od tog relativno bezbolnog resenja?

motor.PNG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kod tebe je drugacije malo komplokovanihe. Meni su bili zaboravili da upiau 2 broja, pkus su dva broja zamenili. Otisao, pogledali, izdali potvrdu i upisao novi broj. 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ti imas veliki problem jer ti trebaju " papiri" od tog novog motora, znaci saobracajna dozvola ako je kupljen u Srbiji ili racun i carinski papiri ako je uvezen. Po meni ti ovde nemas drugo resenje sem da se taj postojeci broj "izgubi" nekako, bude ne citljiv i onda da ides da ti ukucaju Pus broj.

Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...