Jump to content
FAS Goran
moron

Moja prva Honda...

Recommended Posts

Da, u medjuvremenu samo ga slabo vozio i od mog prethodnog posta prešao jedva oko 7.000 km ( mada planiram i da se malo "iskupim" prema njemu za Sretenje, a možda i pre toga ).

 

Uglavnom ga koristim samo za porodične ture "u punom kapacitetu", a toga sve redje ima ... :)Ranije sam sa njim redovno vikendom išao i na Fruškać, ali, od letos često znam otići i vozom. Brže, lakše i bezbednije.  Jer, ako tamo prošetam oko 20 km ( a znam nekada i više ), daleko mi je lakše da se tako umoran vratim vozom, nego kolima ( posebno ako tamo i ručam, jer onda skoro da šanse nema da posle ručka budan ostanem, a teško je tako voziti kola ).

 

Za porodična putovanja (za moja shvatanja) CRV je zaista san snova.

U njega i pet odraslih duša staje bez problema (bez stiskanja), za stvari u gepeku baš ima mesta, a ono u čemu stvarno mislim da briljira, jeste udobnost vešanja na ovim našim (često lošim) putevima. On prosto "pliva" tamo gde mi druga kola koja vozim "odvaljuju bubrege". Npr, u odnosu na njega, Jazz je na neravninama tvrd kao karting.

 

Motor je dovoljno potentan da isprati (meni željenu) dinamiku. I često muku sa sobom mučim da se obuzdam, posebno da posle jednog preticanja sve završim sa tim jednim preticanjem. No, autosugestija na kraju pobedi ( doduše, nekada tek posle 10-og preticanja).

 

Meni uopšte ne deluje da je ( "na otvorenom" ) veliki potrošač, posebno kada poredim koliko bi na tim istim deonicama, u tom istom ritmu, trošila ostala kola koja privatno ili poslovno vozim. Kako god da ja vozim, u istom ritmu i na istoj deonici, CRV će "na otvorenom" da bude 1,5-2,5 litra iznad 500L ili Jazz-a. U pravilu, oko 2 litra. A to je smešna razlika u svetlu razlike težina, dimenzija, nosivosti, snage i činjenice da je on AWD, a ostali 2WD.  Naravno, "po gradu" su razlike nadrealne :) Ali, njega za grad nisam ni uzeo.

 

Nekada mi je žao što nije AT (CVT), a nekada mi baš drago što je MT. Kako sam kada raspoložen.

 

Ako bih mu nešto baš zamerao, zvuk zadnjih vrata pri zatvaranju mi je jeziv. Šupalj. Kao prazna konzerva EVA sardine. Isti kao na yarisu. Na Jazz-u i zadnja vrata imaju lep, "pun" zvuk, kao na 500L.

 

Ili, LED farovi nemaju ono uobičajeno ručno podešavanje nivelacije (zavisno od opterećenja). Da ne poveruješ :) 

 

Originalne gumene patosnice kao dodatna oprema ( za tržište Evrope se rade u Poljskoj ) su mi neki čudan materijal i ona vozačka mi se povremeno nešto "gužva" ( i to "popreko" :), ali, srećom, uz sedište ). I za Jazz-a namerno nisam hteo te, već sam uzeo "Gledring" ( "avion" su za one "hondine" ).

 

Takodje, ne dopadaju mi se ni originalni poprečni krovni nosači (ne znam ko im je ono radio i samo bedž Honde stavio ). "Thule" to mnogo bolje radi. A i planirao sam ja da kupim "Thule", ali, oni "dušmani iz Delte" ( ;) ) mi uz kola kao poklon isporučili i te nosače, a i letnje i zimske patosnice, prostirku gepeka i sigurnosne šrafove ( ma čak i zimski set ). A baš zato jer je "Thule" za to "car" ( tu dilema nema ), "Thule" sam kupio i ja Jazz i za 500L.

 

Sve u svemu, CRV je veoma korektan "autić".

 

Ali, kao što svi crvi veći deo vremena provode u tami ( i pod zemljom ), tako i ovaj CRV uglavnom boravi u mraku, u toploj garaži ... Takva mu zla kob ... :) 

 

 

 

20220805_113344.jpg

20220821_081728.jpg

20220903_190335.jpg

20220905_112752.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako kod ovog CRV-a radi 4x4 pogon?

Da li je on "sve vreme ukljucen" na nacin da je pogon stalno na prednjim tockovima,ali sistem salje dodatni torque ka zadnjim kad detektuje gubitak trakcije?
Ti nemas neki dugmic kojim aktiviras 4x4,jel tako..ili imas?

Mozes li malo vise o tome napisati?

Share this post


Link to post
Share on other sites

CRV nema stalni AWD (kao npr. Lada Niva :) ), niti ja mogu ručno da uključim pogon na sve ročkove ( kao što sam, recimo, mogao da ga ručno uključim kod Vitare mk1, koja je na 2WD imala samo uključen zadnji pogon ).

 

Ne znam kako se komercijalno zove taj sistem AWD-a kod Honde, ali, suštinski, to je neki sistem kao "Haldex". Nešto što je po meni potpuno uobičajeno i najčešće kod ove vrste i cene vozila.

 

Krajnje uprošćeno i banalizovau ( iz izvesne tehničke zločine u izražavanju ), imaš stalni pogon samo na prednje točkove, kao i kardan ka zadnjoj osovini koji je uvek u funkciji ( uvek se vrti  ), a u zadnjem diferencijalu je neko viskozno kvačilo. I nakon što na klizavoj podlozi sistem preko senzora uoči da je došlo do izvesnog proklizivanja točkova i/ili razlike u obrtajima točkova, preko tog viskozonog kvačila se tada (dok ti uslovi traju ) aktivira i zadnji pogon. I banalno i nije.

 

Sve što ja mogu ( u dubljem vlažnom snegu ili blatu ) jeste da isključim ESP ( što je i preporuka ), da mi ESP ne bi gušio motor.

 

Išao sam sa njim par puta po baš lepom snegu na kolovozu i veoma sam zadovoljan samim pogonom. Ali, tada se  ( ako je sneg dubok i vlažan) primeti i sva nemoć ovog motora. Njemu tada treba 2,0 T :) Zbog većeg obrtnog momenta. Koji motor Honda ima, a i u to vreme se u blažoj varijanti snage ugradjivao i u Accord-u ( uparen sa 6MT ili sa AT10 ), a u onoj jačoj varijanti je u Civicu Type R bio tada, a i danas je.

 

Dakle, taj dubok i mokar sneg jesu uslovi kada ćeš ( ako si pošten ) izvesno priznati da je 1,5T potpuno neprimeren za CRV-a. Ali, generalno, po normalnom snegu i ledu na kolovozu, uz odgovarajuće gume, ovaj AWD radi savršeno ( za moje želje i potrebe ).

 

Ja jesam najpre bio malo u dilemi da li uzeti 2WD ili 4WD ( jer sam davno "napustio" 4WD svestan da to meni uopšte u životu nije ni najmanje nužno ), ali, kada sam se na kraju već odlučio za CRV-a ( a ne nešto drugo ), kod ovog CRV-a nisam ni mogao da biram, jer je naš uvoznik ovaj paket opreme uvozio samo kao AWD.

 

Svestan sam bio da je on zato malo sporiji ( mislim, 211 / 208 km/h ), malo manje startan ( 9,4 / 9,9 sec ) i malo više troši ( 0,5 litra je razlika WLTP deklaracije za kombibovani režim ), ali, nema idealno, nikada  :) 

 

 

 

 

 

 

CRV - sneg - Kop.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

CRV je danas malo "protegao noge" do Fruškaća (klinac ga je terao u oba smera, bez divljanja, verovatno zbog mene).

 

Gledam malo pre na bordu "zapis energetske (ne)efikasnosti" na tih oko 165-170 km, na deonici kojom sam prošao već "milion puta", raznim mojim vozilima (a nekada i "poslovnim").

 

Bez dileme, u sličnom neagresivnom ritmu, na vangradskoj deonici, hibridini Jazz ne može da ostvari razliku potrošnje više od dva litra u odnosu na CRV-a. Šanse nema. A deli ih baš dosta toga. Dva su sveta po raznim pitanjima (hibrid-nehibrid, masa, 2WD-4WD, čeona površina (pa i širina guma,185-235 mm ) i sam koeficijent sile otpora vazduha ... ).

 

Za smeh ili plakanje, zavisno da li to gleda vlasnik nehibridnog CRV-a ili hibridnog Jazz-a :) 

 

Naravno, u gradskoj vožnji bi bila "neka druga pesma", jer im se WLTP dekleracije za najniži režim ( koji otprilike odgovara gradskoj vožnji ) razlikuju za preko 6 litara ( 3,6 i 9,8 ).

 

Ali, van grada, ako se ne divlja naglim i čestim promenama ritma, i ako nema puno visinskih razlika, razlika od oko dva litra mi baš smešno deluje za dva toliko različita vozila. I CRV mi tada deluje kao izuzetno ekonomičan za ono što pruža u vangradskoj vožnji, za razliku od grada, gde je kao slon u staklarskoj radnji ...

 

Čot.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neki dan zamenih zimski za letnji set i iskoristih priliku da dobro operem "čeljusti" i pregledam stanje kočionih pločica.

A danas odradjen treći redovan servis, po ceni od 10.460 dinara (jer je svaki treći servis uz 50% popusta).

Za kraj jedna Avalska fotografija. U društvu meni dragih Žabara :)

 

 

 

20230324_213226.jpg

20230324_223931.jpg

20230325_130955.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nedavno je CRV će napunio tri godine. Prešao je nešto preko 33 hiljade km. Smešno malo. Ali, na žalost, sve je manje "porodičnih putovanja" ( to je očito postalo "davno prošlo vreme" ) i sve redje mu nalazim prilike da ga provozam. I baš mi tužno ( zbog njega ).

Povremeno mi padne na pamet da ga "zamenim" za "nešto", ali, niti sam pametan za šta ga zameniti, niti mi je supruga baš "za saradnju" ( njoj se CRV baš dopada u smislu udobnosti i ponude prostora i kao da je alergična na pomen bilo kog vozila koje bi unutra bilo manje ).

Ali, čak i da ga zamenim, bojim se da bi i zamenu zadesila slična sudbina.

I tako CRV u garaži uglavnom "čami čekajući" ... No, kada u njega sednem, svaki put se baš iskreno obradujem. Bukvalno, kao malo dete.

Dosadašnja tri redovna servisa kod uvoznika su koštala smešnih 380 evra, ma skoro da "leba ne jede" :) 

Ah, valjda će i njega sunce opet ogrejati, pa će opet doći vreme kada će češće da se vozi :) "Zeza" ga Jazz, "zeza" ga bicikl ( :) ), "zezaju" ga poslovna kola, "zeza" ga "Regio voz" ( ili sa njim do S. Karlovaca ili bajs na njega do Beške, pa dalje na Fruškać ) , "zeza" ga ... sve živo i mrtvo.

Nikada on da dodje na red. Ma, sve se urotilo protiv njega, "mučenika".  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daj da se menjamo za Leona :lol:

Meni niti treba dizel trenutno, a i doslo vreme za porodicna putovanja pa prostora fali.

 

Samo ne znam kako ces da ubedis tastu da je Leon na 18" felnama i sa sportskim vesanjem udoban :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mada verovatno sasvim slučajno, pogodio si ti dosta dobro ...

"Prva prepreka" za ideju novih kola mi je - moja tašta :) To što je ona još živa ... I što njena kćerka smatra da moramo da imamo vozilo koja je za nju veoma lako za ulazak u kola i izlazak iz kola. I to moram da pustim da se reši samo ... Ili da opet obavezno kupim SUV, ali, ne bilo kakav, tj, ne sme da bude ni previsok :) 

"Druga prepreka" je "moja draga", tj. kćerka moje tašte  ... :) Pri čemu nije lišeno baš svake logike ono što ona priča oko kola ( često i: "Da li si ti uopšte normalan? Menjati nova kola? Šta je tebi čoveče ?" :) ).

"Treća prepreka" mi je sin. Vidim da se on sve više loži na jaka kola i na brzinu. On bi nešto mnogo jače i brže. I to me baš brine...

"Poslednja prepreka" sam ja. Sa više razloga. Pa i zato jer znam da "moja najdraža" baš i ne priča gluposti. I ne bih ni da potpaljujem sina još više time što bih uzeo nešto jače i još brže. A ništa manji problem nije ni to što se meni želje menjaju skoro svaki dan ... Jedan dan bih SUV, drugi MPV, treći HB, četvrti dan da je "obavezno dizel", peti dan "samo benzin", šesti "hibrid ili ništa" ...

I bojim se, ako i savladam sve te "prepreke", već za par dana ću sebi reći: "Au brate, ala si se zajebao, pa i sa izborom i kako si samo grdno pogrešio ... :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije tebi lako ni samim sa sobom :P

A da se do taste nismo jos dobacili. Mada, Cirko je ipak prekucao igricu :D.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jbt, ni ovi Japanci definitivno više nisu što su nekada bili ... Zašto još uvek nemam rdju na auspuhu, posle tri godine ?

:) 

Joj kada se setim moje Vitare (mk1), posle svega par godina mi je bukvalno otpao završetak auspuha, pukao je zbog unutrašnje korozije, kao da ga je samo odgrizao krokodil :) 

viber_image_2023-07-04_18-26-27-970.jpg

viber_image_2023-07-04_18-26-11-517.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Javi se za vezu za poziciju za slikanje, da se ne sunjas po tom siprazju nizvodno :D :

 

190220163619.jpg.a2885bc986872eab1e76be161ad0855e.thumb.jpg.6047b8faea18a4d452d0277737a8b7cf.jpg

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Juče su se obe Honde "srele" u Maloj Remeti. Porodični ručak u "Lugarnici". I svaka je posle otišla na svoju stranu, onim putem kojim je i došla :) 

Ja sam sa Jazz-om malo kružio, u oba smera :) 

viber_image_2023-09-17_21-59-48-730.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ovu temu videh tek sad   B), pa je zapratih. 

 

Lično mi se više sviđaju starije verzije CRVa, kraće su. Ona oko 2010g.. prava lađa.... a tvoja tek....prava stvar za  porodična putovanja 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Šta ćeš, svaka sledeća generacija istoimenih modela je uglavnom sve veća i veća. Pogledaj dimenzije prve generacije Golfa ili Corolle ili bilo kog drugog modela, RAV-a, Vitare ... Čega god hoćeš! 
Veoma su retki slučajevi da se nova generacija novog modela sa nekom svojom dimenzijom napravi manjom od prethodnika. A kada se to i uradi, uradi se zato da bi se odmah iznad njega ubacio neki potpuno novi model tog brenda.
Pa je tako saglasno pravilu o rastu dimenzija i šesta generacija CRV-a od ovog „mog“ duža 10 cm (460 / 470 cm). A to su uradili zato da bi sada ispod tog CRV-a šeste generacije ubacili potpuno novi model (u Evropi pod nazivom ZR-V), koji je dugačak 457 cm i praktično je niži oko 5 cm od „mog“. 
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, moron said:

Šta ćeš, svaka sledeća generacija istoimenih modela je uglavnom sve veća i veća.

Verovatno je tako delom i zbog toga što je sve više SUVova, a sve manje "normalnih" automobila na putevima.

 

Iskreno, ne mogu da shvatim tu "logiku", bar ne kod ljudi koji žive po manjim mestima kao što je ova moja palanka, i kojima je to jedini auto.

Prestiž valjda, ili trend, ne znam.

 

Kad neko mora da pravi na otvorenom putu stotine hiljada kilometara, putuje često sa porodicom, to još i mogu da razumem, al' ove moje banjce što se vozikaju po lokalu u njima, ne baš.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ono sto si spominjao, da vrata zvece ko limenka. To se da lako srediti, lepljenjem neke gume ili sl materijala iznutra. Imas temu zvucna izolacija.
E sad, koliko je logicno to raditi na novom autu...
Nije tesko skinuti oblogu vrata, i za cas zalepiti neku traku izolacionog materijala. Ima o tome pisano...

Sent from my STK-LX1 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 minutes ago, Reacher Gilt said:

Verovatno je tako delom i zbog toga što je sve više SUVova, a sve manje "normalnih" automobila na putevima.

 

Iskreno, ne mogu da shvatim tu "logiku", bar ne kod ljudi koji žive po manjim mestima kao što je ova moja palanka, i kojima je to jedini auto.

Prestiž valjda, ili trend, ne znam.

 

Kad neko mora da pravi na otvorenom putu stotine hiljada kilometara, putuje često sa porodicom, to još i mogu da razumem, al' ove moje banjce što se vozikaju po lokalu u njima, ne baš.

 

Evo, uzmi za primer današnji pežo 308 SW (mk3). Karavan je i to bi (nekada davno) značilo "bogatstvo prostora" za putnike i pritljag. Taj danas je dug 4.635 mm (mk1 je bio 4.500 mm). Taj danas je simbol nevidjene teskobe. On je unutra manji nego li Hyundai i30 u hečbek izvedbi. Taj današnji 308 SW je antiteza karavana. Kao što je to slučaj sa današnjim 508 SW (mk2) u odnosu na onaj prethodni (mk1).

Proizvodjači se ciljano trude da obesmisle "klasična vozila", da bi kupce pogurali ka SUV modelima, koji danas nude mesta onoliko skoro koliko su juče nudila "obična kola". A sada su još izmislili "kupeolika SUV vozila", sa onim spljeskanim krovom pozadi. I svaki brend ih nudi.

Totalno ludilo mozga.

Npr. novi (sadašnji) Yaris je nevidjeno skučen u odnosu na prethodni. Kao španska čizma je. Zašto? Da bi verovatnog kupca (normalnog) Yarisa pogurao ka skupljem Yaris Cross-u.

A rekao bih da se to desilo i sadašnjoj Corolli. Pa, da samo vidiš mene kada u nju sednem napred. A mislio sam 2019. godine da je kupim. A glava mi dotiče nebo na mestu vozača i to čak i od pozadi, jer ima neka poprečna greda sa unutrašnje strane krova.

A u prethodnom Aurisu sam sedeo normalno, čak i u panoramskoj verziji karavana.

 

viber_image_2023-11-28_15-30-29-365.png

22 minutes ago, shuxx said:

Ono sto si spominjao, da vrata zvece ko limenka. To se da lako srediti, lepljenjem neke gume ili sl materijala iznutra. Imas temu zvucna izolacija.
E sad, koliko je logicno to raditi na novom autu...
Nije tesko skinuti oblogu vrata, i za cas zalepiti neku traku izolacionog materijala. Ima o tome pisano...

Sent from my STK-LX1 using Tapatalk
 

 

Pre 10 ili 20 godina bih sigurno modifikovao i doradio tu "japansku perfekciju". Ali, danas ... Odavno me više nije briga za te ili slične stvari. Jesam svestan svih tih falinki, ali, zaista, nevažno.

 

Uostalom, "testirajući" razna vozila, imao sam prilike na savremenim vozilima nabavne cene od 100 ili 150 hiljada evra videti i daleko veće gafove u tehničkim rešenjima "ovoga" ili "onoga". Nekada je to "da se krstiš i levom i desnom". Prosto, savršenstvo ne postoji. I svako vozilo, ma kog brenda da je, ima i neke "svoje promašaje". Pa tako i ova Honda. Nije ni ona savršena.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, moron said:

Proizvodjači se ciljano trude da obesmisle "klasična vozila", da bi kupce pogurali ka SUV modelima, koji danas nude mesta onoliko skoro koliko su juče nudila "obična kola". A sada su još izmislili "kupeolika SUV vozila", sa onim spljeskanim krovom pozadi. I svaki brend ih nudi.

Totalno ludilo mozga.

Apsolutno se slažem. Ja na sreću imam međ polovnjacima neke koji mi se sviđaju, mini MPV, sa malom dužinom, a sa puno prostora.

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 hours ago, Reacher Gilt said:

Iskreno, ne mogu da shvatim tu "logiku", bar ne kod ljudi koji žive po manjim mestima kao što je ova moja palanka, i kojima je to jedini auto.

Prestiž valjda, ili trend, ne znam.

Ja to nazivam malo drugacije :D , jer je tako u dobrom procentu slucajeva. Moron je sve lepo objasnio, a jasno je sta je cilj svega, bar sto se proizvodjaca tice. Proci ce i taj glupavi trend u nekom trenutku.

Gledam bre od kad smo kupili ovaj mali C2, milina za po gradu - mali, okretan, pregledan, lagane komande, parkiras se za sekund na petoparcu, benzinac se sada cas posla zagreje... U tim uslovima mi se bukvalno ne seda u DS, sa njim u lokalu uglavnom idem do posla ili negde gde znam da takodje imam koliko toliko "normalan" parking. Za put neosporno jeste uzivancija i ugodjaj, top enterijer i sedista, fino mesta za porodicu i prtljag - ali za centar grada realno patnja ako ih stavis jedan pored drugog (tezak, glomazan, nepregledan, tezi servo). A tek sa dzipovima ili vozilima D+ segmenta, milina za po gradu, za mala parking mesta i nedostatak istih.

 

Nemam nista protiv da bilo koja klasa vozila postoji, naprotiv, svaka roba ima svoga kupca. Ali mi ide na ganglije to svesno unistavanje necega prakticnog i dokazanog i za cim itekako jos uvek ima interesovanja. A da bi nametnuo to drugo, u sustini vrlo slicno ali po primetno vecim cenama. Isto mislim i u slucaju SUS i elektricnih vozila, manuelnih i automatskih menjaca...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...