Jump to content
FAS Goran
alfaholic

Lancia Musa 1.3 MJet 70 - slabo vuče? / problemi sa snagom

Recommended Posts

Pozdrav svima,

 

Moja supruga vozi Lancia Musa 1.3 JTD, vrlo lep i očuvan primerak. Ja ne vozim taj auto tako često, ali skoro mi je skrenulo pažnju kako razvija snagu i obrtni momenat. Verujem da je to onaj najslabiji model sa 70 ks na 4000 rpm i finih 180 nm na 1750 rpm, ali vozeći ga ovi brojevi nemaju nikakvog smisla.

Možda je meni sad ovo sporo jer moja Giulietta ima svega ovoga duplo više, ali opet je čudno da auto povlači tek od 3000 rpm i to samo do 3500 rpm, sve pre i posle toga veoma sporo ubrzava. Negde sam pročitao da je taj motor jako trom i lenj i da ima ogromnu turbo rupu, ali ako mora dizel da se vozi na 3000 rpm cela priča gubi smisao zaista. 

Gledam danas, Giulietta mi je na 5 litara za poslednjih 2000 km, a Musa 5.7 litara potrošnje. Smešno, hmm? 

 

Kakva su vaša iskustva sa ovim motorom, je li ovo ovako treba ili da ga neko ipak pregleda bez obzira što kao sve radi savršeno?

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

1.3 mjet bi trebao da povuce oko 2000-2200rpm i to dobro. Nesto tu ne valja. Ako nema neke greske na dijagnostici, videti da se ocisti MAP i MAF senzor (protokomer) i granu, proveriti dizne, filtere.. (nabrajam jer nema nekih pojasnjenja oko odrzavanja, zvukova, sumnjicavosti na nesto itd). Prosecna potrosnja je na Musi veca, ali da ne nagadjam bzvz, moze biti od mnogo faktora (guzva, nacin voznje, ispravnost nekog dela gore pomenutih, dopumpanosti i profila pneumatika itd isl). 

Edited by ISV_01

Share this post


Link to post
Share on other sites

pa sto kazes,povlaci najbolje na 2500 rpm i  tad se budi,al bet problema se vozi i na nizim obrtajima,a sve zavisi i od nacina voznje

A sto kaze kolega ISV_01,treba sve proveriti,dal je sve kako treba,ja sam npr,cistio EGR i posle toga auto dosta bolje povlaci i ima snagu.

Musa bi davala i bolje rezultate,al sa njenih 1200 kila i ovo je odlicno.

Meni je potrosnja na bordu oko 4,2,al u realnom vremenu blizu 5,al to sve po gradu,skoro sam išao do Vrdnika malo i dosta manje trosi na otvorenom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala. Nema nikakvih zvukova, sve deluje u redu, sad sam gledao na dijagnostici nema nikakvih grešaka. Čak sam i pravio logove malopre sa desetak parametara u drugoj, trećoj i četvrtoj brzini, ali iz nekog razloga Excel fajlovi nisu ispali kako treba pa ne mogu da napravim grafikone.

Ali ono što sam video je da je željena količina vazduha 4 puta veća nego dobijena. Takođe merio sam i ubrzavanje do 100 kmh, trebalo bi da je 15.7 sekundi, a ja sam izmerio preko 25 sekundi, još malo pa duplo.

Dogovorio sam kod mog majstora pregled u četvrtak pa ćemo videti.

 

Nikad nismo ništa posebno očekivali od tog auta u smislu brzine, ali ovo je prilično nezgodno jer je teško popeti se uz Košutnjak čak i u prvoj brzini.

Share this post


Link to post
Share on other sites

au,onda nesto nevalja,kad jedva ide uz kosutnjak i što do sto ide preko 25 sekundi,pa zastava 750 bi za to vreme dosla do 100

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, alfaholic said:

ono što sam video je da je željena količina vazduha 4 puta veća nego dobijena.

Maf senzor (protokomer). Otkaci isti pa probaj, ako ide bolje, on je. Ne moras onda nov kupovati, probaj prvo karb klinerom ili contact klinerom da ocistis (ima na temama o protokomeru i ciscenje). Dodatno na to videti da li vuce negde fals vazduh (cuje se). EGR sto je kolega rekao i MAP senzor ocisti, bolje ce povlaciti sigurno. 

Edited by ISV_01

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mogao bih se sa tim malo igrati do četvrtka, to je relativno jednostavno.

Ono što se čuje je možda šištanje vazduha prilikom dodavanja gasa, ne preterano jako ali možda malo jače kad se pusti gas. Nije kao falš vazduh, recimo kao blow off ventil. 

 

Vezano za protokomer, zar ne bi trebalo da je on ispravan ako dijagnostika prijavljuje da je tražena količina vazduha manja od željene?

Edited by alfaholic

Share this post


Link to post
Share on other sites

@alfaholic

Pogledaj malo i identicnu temu za 1.3 MultiJet (samo u GP):

https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/47123-fiat-grande-punto-13-mjet-ne-prima-gas-gubi-snagu-problemi-sa-snagom/

 

PS: Ovu temu cemo prebaciti ili u tehnicki podforum "Ostali Lancia modeli" ili spojiti sa nekom od postojecih tema.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Danas je auto bio kod Mastora sa velikim M i sada je sve ok. Bilo je izvučeno jedno crevo ka turbini, zamenjen je protokomer. Potrebno je malo pretresti turbinu za još bolji rezultat, ali ćemo to na sledećem servisu.

 

Ono što je fascinantno i dalje su majstori, da li su oni neznalice ili ih boli ona stvar, ja to ne mogu da razumem. Za 25 godina sa dozvolom eto jedan dobar, mooožda dva. Svi ostali, a bilo ih je još dvadesetak, pakao!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...