Jump to content
FAS Goran
djole81ar

Fiat Nuova Tipo - Sam resetuje Trip podatke

Recommended Posts

Pozdrav, 

 

U poslednjih nekoliko dana na Tipu se sami 2 puta resetovali podaci o putovanjaima, komplet, i Trip A i B, što li to, neki pad napona, akumulator? Nije nemoguće da je akumulator malo ispražnjen,  samo se pali i gasi na kratko, nisam ga izvezao iz grada odavno, duži put pogotovu. Danas idem za Valjevo pa ću da vidim, jel može nešto da se zna kroz podatke o naponu, koliko V bi trebao da napuni da pokazuje? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pre puta proveri stanje akumulatora, koji je pad napona pri verglanju i kakvo je punjenje alternatora. Takodje mozes da ocistis kleme akumulatora, sve pomenuto mozes sam, a nista ne skodi.

Mada ni to ne mora da bude jedini uzrok. Pored kompletnog gubitka napona, problem moze da bude i u samoj instrument tabli, tj. u nekoj problematicnoj liniji ili losem spoju.

Da li ti se pored Trip podataka resetuje datum i vreme? To su tipicni simptomi kada tabla gubi napon.

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 hours ago, Ivan said:

Da li ti se pored Trip podataka resetuje datum i vreme? To su tipicni simptomi kada tabla gubi napon.

Tek sad vidim odgovor, nije mi stigla notifikacija i ako je moja tema... 

Ne, samo Trip, vreme stoji. 

Jedno pitnaja, onaj pokazatelje ''batery charege'' šta pokazuje? Ne razumam se u struju, jel ona skala uvek treba da bude na istom novu, ako je ono napon, ili je ono pokazuje da se akumulator ispraznio tj. dopunio - realno imalo mi je smisla da to pokazuje pa da bude korisno. Juče tokom puta sam tokom puta pratio većinom je vremena na sredini

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 5/28/2021 at 8:49 AM, djole81ar said:

Jedno pitnaja, onaj pokazatelje ''batery charege'' šta pokazuje? Ne razumam se u struju, jel ona skala uvek treba da bude na istom novu, ako je ono napon, ili je ono pokazuje da se akumulator ispraznio tj. dopunio - realno imalo mi je smisla da to pokazuje pa da bude korisno.

Napon punjenja alternatora, krece se u rangu cca 13.8-14.3V. Ako mislis na ovo:

 

IMG_0287.thumb.jpg.fcbe3f18fa8bd35757aaac74914e0212.jpg

 

Ali to ne govori puno o stanju akumulatora, zato sam ti i rekao da unimerom premeris stanje pre puta (duzeg punjenja). Tj. koliki je inicijalni napon, pad napona pri verglanju, napon punjenja alternatora - sve se lako premeri paralelnim vezivanjem unimera na polove akumulatora. Ako se sumnja na "curenje" u mirovanju, onda se unimer vezuje na red sa klemom (ne paralelno) i meri jacina struje - normalne vrednosti su par desetina mA (mada cisto sumnjam da je to ovde slucaj).

Akumulator generalno ubijaju kratke relacije, vrucine i mraz, pali-gasi rezim, pogotovo ako mesecno nema voznji od par stotina km (par sati) u kontinuitetu, da bi se lepo dopunio. Tada dolazi do sulfatizacije i pada njegovog kapaciteta.

Imas li Stop&Start sistem, tj. da li ti je EFG ili AGM akumulator u autu? Ili je obican u pitanju?

I ako imas S&S, da li ga koristis?

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da na to sam mislio, znači to nema veze, ok, hvala. Da, ima start&stop mada ga ne drndam često na to, baš kad mi odgovara ja ga pustim da ugasi. Verovatno su kratke relacije malo ga iscrpele (mada ss je radio sve vreme, da je slab nebi radio), kojih par sati vožnje, od septembra i mora, otišao sam dva puta za bg, jednom za Valjevo, sve ostalo grad, i to ne idem čak ni na posao nego samo kratke potrebe ovde onde. Zadnjih 5.000km u tom režimu. Videćemo, ako nastavi proveriću, još malo ću do cg pa će se srediti možda. 

 

Na sajtu fiata il mopara sam pročitao preporuku da se godišnje puno akumulator. Ima li neko tu praksu? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Licno nemam, mada mi svaki auto (i licni i sluzbeni) ima dobar procenat otvorenog puta pa se akumulator lepo dopunjava. Exide baterije su mi trajale opusteno 6-7 godina. Trenutno imam fabricki Magneti Marelli (iliti Mopar, EFG varijanta), kod mene je vec 4. godinu. Stop&Start mi je stalno ugasen - em da se ne akaju sklopovi stalnim paljenjem/gasenjem, em da elektricni sistemi ne rade samo na akumulatoru, em da se sam akumulator lepo i konstatno dopunjava.

Ima i ljudi sa drugacijim pristupom naravno. A znam ih vise koji redovno dopunjavaju baterije, pogotovo pred zimsku sezonu. Svako ima svoju teoriju, u zavisnosti od uslova eksploatacije :D .

Ako ikada budes menjao - cisto da znas da za verzije sa S&S po pravilu kod Fiata ide EFB akumulator. Tj. jednostavnija i jeftinija varijanta (ali opet primetno skuplja od obicnih akumulatora). Dok za naprednija mikro-hibrid 2 vozila (sa regenerativnim sistemima kocenja) idu jos skuplji AGM akumulatori.

Po pravilu se AGM menja samo sa AGM akumulatorom, dok EFB moze i sa EFB i AGM (mada za zadnjim nema potrebe u tom slucaju).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tema od pre godinu dana, ali imam slično pitanje, a ne vidim neki zaključak.

 

FIAT 500L 1.4, 2017. godište, nema start&stop.

Exide akumulator kupljen pre 12 meseci. Bez problema sa elektronikom.

Trip B reset postavljen na "never" (uradim to pre višednevnog putovanja, inače je na "always").

 

Nakon puta od 10ak dana i stajanja po povratku od 3 dana, primetio sam da se restovao trip B.

Podešavanje "never" i dalje stoji, kao i sva druga podešavanja, uključujući vreme, datum i slično.

 

Pomislim da sam slučajno zadržao prst na OK i resetovao trip B, ali primetim da je identično resetovan i trip A.

Proverom potvrdim da se preko OK, trip A i B resetuju odvojeno, što je i logično i isključim mogućnost slučajanog reseta pritiskom na OK (oba zajedno nisu slučajnost).

 

Jedina "promena" koja se desila u 3 dana stajanja kada se odigrao reset je što je "iskočilo" obaveštenje da ima -u trenutku pokretanja nakon 3 dana stajanja- 29 dana do redovnog servisa ("Service due"). To naravno nema nikakve logične povezanosti, ali može da bude bug, pa pominjem ako je neko imao slučaj.

 

Interesuje me da li je neko imao slično iskustvo?

Generalno (pod)pitanje: da li se "skidanjem" akumulatora (odnosno gubitkom kontakta) resetuju trip A i B?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skidanjem akumulatora, odnosno skidnjem kleme sa akumulatora se brišu sve trenutne informacije.

To se ne odnosi na izbor jezika, ukupna kilometraža, nezavisno zaključavanje vrata itd.

U vezi prvog pitanja pretpostavljam da je došlo do pada napona.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 hours ago, Mijailović P. said:

brišu sve trenutne informacije

Hvala! U ovom slučaju su se obrisali samo trip A i B, sve ostalo je sačuvano, uključujući i datum i vreme.

Testiraću skidanjem kleme.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pošto imam i Stilo, doduše 1.9 Multijet, proverio sam na oba automobila.

Skinuo sam klemu akumulatora, sačekao 30ak sekundi (da li je trebalo duže?) i stanje je sledeće:

  • na 500L se ništa nije restovalo, čak ni trip A ili B (!)
  • na Stilu se sve resetovalo, tripovi A i B, vreme i datum

Proverio sam stanje akumulatora (oba su Exide, stari 12 meseci) i situacija je sledeća:

 

na 500L 1.4 benzincu, napon na akumulatoru je:

  • pri stajanju 12.3V
  • nakon davanja kontakta 12.0V
  • tokom paljenja pada na 10.4V
  • tokom rada 13.7V

na Stilu je gotovo identično:

  • pri stajanju 12.3V
  • nakon davanja kontakta 12.0V
  • tokom paljenja pada na 10.7V
  • tokom rada 13.7V

Da se vratim na inicijalno pitanje: na 500L je tokom 3 dana stajanja nešto restovalo trip A i trip B.

Pad napona zvuči kao logičan uzrok, ali skidanje klema akumulatora ne resetuje tripove (!?).

 

Takođe, da je tokom 3 dana stajanja automobila i došlo do pada napona, šta bi taj napon "oporavilo"?

Auto radi bez ikakvog problema i da nije tripova, ne bih ni primetio da se nešto desilo.

 

Moja pretpostavka je suluda: možda je ipak u pitanju bag u softveru, pošto je nakon tog stajanja iskočilo "service due" obaveštenje (tačno kada i treba, sve je OK). Nagađam da je to obaveštenje nekako softverski, greškom naravno, dovelo do resetovanja tripa A/B.

 

Ako dođem do boljeg zaključka (ako se problem ponovi), napisaću to ovde.

 

Za sada: da li neko može da povtrdi da li mu skidanje klema akumulatora na 500L resetuje datum/vreme/trip A/B?

 

Edited by indzinir
slovne greške

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...