Jump to content
FAS Goran

Recommended Posts

Najbitnija mi je uživancija u novom autu, al bukvalno. Čak mi I žena iznenađena koliko defanzivno vozim, s obzirom kako sam ganjao BMWa I micubišija (taj je išao svaki dan u blokadu )al se takvi motori iz '90 više ne prave.
Ovaj Tipo mi je skroz neka druga priča, nije da ga ja sad nešto preterano pazim I mazim(tri puta ga pere nedeljno), al vala ga ni ne akam.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veruj, ja sam godinama bio teški defanzivac, deca, privatno dizeli ... Uvek ... No, kada smo pre oko 3 godine poslovno uzeli 1,0 TSI, ma kako se trudio da uvek ostanem defanzivan i eutaniziran, vrlo brzo sam uvideo da se ti mali trubo motori rado vrte i da u meni bude veoma veliku agresiju (za razliku od npr. yarisa 1,5 vvti, koji je kao "mrtav konj"). Trudio sam se da to suzbijem. I trudim se. Kada sam uzeo Hondu, takodje sam gledao da "ostanem mrtav" i najčešće/pretežno u tome i uspevam. Samo krstarim, relativno brzo, ali, bez jakih ubrzanja i jakih kočenja. Ali, činjenica je da se taj motor tako prokleto rado vrti, kao crni djavo (očas posla je na oko 6.500 rpm) i tako prijatno zuji kada se dobro zavrti i ako mi popusti ona stalna mentalna kočnica i stil "vozača mrtvaca", vrlo brzo sam u nekom stanju "ludila", koje apsolutno prosto (bezbednosno) ne želim. Tako da su mi dosta podeljene emocije oko tih turbo motora i osećam se nekako bezbednije dok lagano "brundam" sa mojim 1,6 MJ. Jer, čim eventualno i probam da ga dobro zavrtim, on se samo "izduva" čim predje oko 3.500 i kao da "umre", a sa time i svaka moguća "trka"  :)

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

U takvim situacijama, daleko vise zentam od onih iza - koji d**aju mobilne i multimedije, zabavljaju se sa kucicima na prednjim sedistima, zevaju okolo ili gledaju iskljucivo u vozilo ispred sebe vozeci mu u repu. Pogotovo na nekom ostrijem kocenju na autoputu (svima nama poznata i nicim izazvana :D) - vise gledam u retrovizor nego ispred, balansirajuci da i ja bezbedno stanem i da me onaj iza ne zalepi. Dovoljno je da se zaredja par strucnjaka i maltene svaki dan su redaljke na Gazeli i pored Arene.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 6/27/2021 at 8:59 PM, Ivan said:

Ja ni obican ni adaptivni :D . Vozio sam i po 2000 km autoputem, a da sam ga upalio sve ukupno na par minuta, cisto da protegnem nogu.

Ja, Boga mi, gde god to uslovi saobraćaja dozvoljavaju, vozim "pod tempomatom" - pa i u gradu. Takodje, ako sam u raspoloženju krstarenja, korisitm ga povremeno i van grada ( magistralno ), pa, čak i sa njim ubrzavam (van grada).

Mada, i sam ugodjaj ( i održavanje opuštenosti pri ubrzanju tokom krastarenja ), dosta zavisi i od motora i samog tempomata (kakav ima „korak“ pri podizanju zadate brzine, i da li „cima“ na početku i na kraju ubrzanja ).

 

Npr. kod Fiata mi se jako dopada sam položaj i način funkcionisanja ručice tempomata, jer možeš potpuno bešeumno i (za putnike) neprimetno da menjaš postavke tempomata i zadatu brzinu i uz minimalnu silu „na ručici“, ali, zato Fiat, ako ne ubrzavaš za po „plus 1-2 km/h“, već „zadržiš ručicu“ ka gore (tj. želiš da duže i jače ubrzava ), to radi baš dosta agresivno, uz cimanje „na startu“, kao na kraju (kada otpustiš ručicu, da bi zasuatvio dalje ubrzanje). I to „cimanje“ me baš iritira (nisam nikada pitao putnike).

 

Tempomat kod pežoa je takodje bio „skriven“, bešuman dok po njemu čačkate i na isti sistem ( uz mogućnost menjanja postavki zadate brzine odjednom i za +10 ), ali, nije uopšte „cimao“ ni „na staru“, a ni na kraju. Bio je za ta „magistralna ubrazanja“ tokom krstaranja mnogo prijatniji ( po meni) i za mene, a i za putnike. A putnici, ako ne obrate pažnju na brzinomer, možda i ne primete da sam na početku nekog pravca na magsitrali povećao brzinu za npr. "+20"

Hondin tempomat takodje uopšte „ne cima“ pri menjaju postavki zadate brzine (pa je sam po sebi veoma prijatan i za ubrzanja dok je uključen ), ali, „ozvučen je“ (čuje se „tak“ svaki put kada „klikneš“), a i na volanu je (desno) i onda putnici ( ako su fokusirani ) tačno znaju da nešto „čačkam“(pa i da više možda ne krstarim konstantnom brzinom,već da ubrzavam). Pa me i to nervira („ozvučenost“), jer nekada putnici „komentarišu“ (u stilu: „Pa, čoveče, nemoj brže ...“ ili „A šta je to što pritišćeš?“ i sl. ).

 

@knezevic76

 

Kako je kod Tvog Тipa to rešeno ?

Edited by moron

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kos mene se komande tasteri na desnoj strani volana I kad se povecava brzina za po 10km/h oseti se, odma daje po gasu, isto tako kad se oduzima gas ili ugasi tempomat, vrlo naglo oduzima gas. Po meni je ok, jer kad idem iza nekog I taj krene da usporava, ako nije uključen adaptivni tempomat, kako stisnem cancel, tako naglo uspori, oduzme gas, čim stisnem resume, naglo dodaje.

Evo vam malo oko potrošnje ove moje zveri. Sve navedeno se razlijuje sa čep metodom u par decilitara!

Prva tura je BG-Golubac bez auto puta, vožnja po ograničenjima.
Pređeno 149.5km
prosečna 60km/h,
potrošnja 4.3l/100km

Povrtak Golubac-BG preko auto puta
Pređeno 157.3km
prosečna 73km/h,
potrošnja 5.3l/100km

Ukupno u oba pravca
Pređeno 306.8km
prosečna 67km/h,
potrošnja 4.8l/100km

U povratku kiša I nevreme
I dodatak GIF kako keramika na šoferci odrađuje posao po pljusku.
Inače , nisam osetio tih 300km, uzbrdice, preticanja, kao od šale.
aaa96e98124d1ebcad42a8bf9c5a5960.jpge1ba9db7317781b8f6e99f3c24b2cf29.jpge5020a96bef5eef6a130e009014d650a.jpg4f191db16ee50ecd5b91f86ded621a64.gif

Послато са SM-A715F помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vrlo dobra potrosnja, menjac mu je izgleda bas odmeren. Mozda bi bila nijansu niza na AP ali ipak to je cross... Klirens radi svoje. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Smešna potrošnja. Svaka čast Žabarima !!! :)

 A, što se tiče algoritma rada tempomata, to kako si opisao, relativno agresivno ubrzanje ako se ubrzava preko tempomata, to je stvar ukusa. Meni se to ne dopada za neku ležernu vožnju. Ali, za dinamičan ritam, skroz ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@moron

Identicno im rade tempomati vec generacijama unazad, vozio sam i na Stilu, Bravu, do ovih novijih. U poredjenju sa drugima koje sam probao, jeste nepotrebno agresivno i ubrzanje i usporavanje. Sta znam, navikne se pa se i ne obraca vise paznja...

4 hours ago, knezevic76 said:

Sve navedeno se razlijuje sa čep metodom u par decilitara!

Koliko je tacno ta razlika, u odnosu na cep? Ako pratis, dopisi ponekad i ukupnu prosecnu potrosnju u vlasnistvu, po cepu.

Pitam za detalje, posto pokusavam da uporedim FireFly sa prethodnom generacijom MA. Sta je marketinska zvaka, a sta realan i vidljiv benefit za nas korisnike.

Fabrika deklarise npr. ukupnu kombinovanu za T3 100 od 5.5l, sto je naravno cista naucna fantastika. Isto kao sto je za MA 140 bilo 5.7 l - ali malo sutra :D (kod mene je to 6.7 do Corone, trenutno okruglo 7). Fabrickim potrosnjama sam mogao da pridjem samo penzijom na magistrali (fabrika kaze 4.8 l), normalna voznja magistralom sa preticanjima 5.2-5.3l, autoput oko 6.5l . Pricam naravno iskljucivo o uzorcima od par stotina do 2000 km u cugu, po cepu. Za T3 vidim da za otvoreno fabrika deklarise slicnih 4.7 l.

 

Ovo je nesto sto na AC nadjoh kao realnu aproksimaciju za T3 100, deluje da je to otprilike to (bar kod mene se poklapa za sve sto vozim privatno/sluzbeno):

 

Untitled.thumb.png.4c4ea41937eb19cd4bae25fc4e54a05a.png

 

Na SpritMonitoru (koji takodje zna da bude vrlo tacan izvor iz prakse) tek se pojavljuju T3. Em ih je malo, em su mali uzorci, pa jos uvek ne bih uzimao za merodavno:

 

Untitled22.thumb.png.bb422411ba44f87a40d3f52f3539c6ce.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prvo treba utvrditi šta je kombinovana vožnja.
Po proizvođačima koji rade testove to izgleda ovako, auto je na valjcima I simulira se vožnja u gradskim uslovima do 50km/h a zatim se simulira vižnja na AP do 120km/h, naravno sa usporavanjima I ubrzanjima itd. Onda se izvuče prosek gradske I AP I dobija se kombinovana potrošnja. Tako se otprilike testira u Evropi, u USA se testira malo drugačije.
Ja ću opet navesti ono što sam pisao već I što smatram kombinovanom vožnjom.

Dakle pređeno 555km, mereno čep metodom i aplikacije Fuelio I Drivvo se poklapaju, potrošnja je 7.23l na 100km benzin 100.
OVDE JE BOARD POKAZIVAO 7.8L! dakle više u odnosu na čep.
Od ovih 555km je 80% gradska vožnja I 30% sa klimom, tada isključujem StartStop sistem.

BG - SM- ŠA - AR - BG =350km
Vožnja po ograničenjima AP, magistrala, grad, klima non stop, potrošnja 6 litara NIS 100. Čep metoda. (Ovde je bilo više AP nego u sledećem primeru)

BG-Golubac magistrala grad
Golubac-BG magistrala, AP,grad
Klima radila poslednjih 15km
Pređeno 306.8km
prosečna 67km/h,
potrošnja 4.8l/100km
Čep je pokazao 5.1l.

Detaljnije od ovoga ne može.
U Fuelio aplikaciju se za sad sva točenja upisuju pa ću nakon nekog vremena I to postaviti.
Auto je trenutno na 3500km pređenih.
Ono što se ne vidi u tim aplikacijama je prosečna brzina koja je veoma važan detalj.

Moje lično mišljenje je , prateći potrošnje po bordu, I merenja po čepu, da po magistralama ne može da prebaci 5l ako se vozi do 90. Juče sam jednu deonicu od 15 km vozio 85km/h, bord nije prebacio 4.3l.
Na AP na tempomatu pri 130drži od 6-7l na ravnim deonicama.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala za detalje ;) .

Dopisi s vremena na vreme ukupan prosek. Velike brojke su najmerodavniji pokazatelj.

Zivo me zanima kako ce se i T3 i T4 pokazati u eksploataciji. Zato te i smaram :D jer vozim njihov turbo benzinac prethodne generacije i interesantno mi je da uporedim. Moguce i da sam, s obzirom na sve nove implementirane tehnologije, ocekivao malo vise u pogledu snage i potrosnje. Ima tu odlicnih stvari - MA 3. generacije, direktno ubrizgavanje, potpuno elektricni Westgate, integrisan IC hladjen vodom, laksi motor... A i stvari koje ostaju da se pokazu u eksploataciji - GPF filter u kombinaciji sa nasim losim gorivom, alu blok i glava (cini mi se da je razmak izmedju cilindara samo 77mm), itd... I naravno ono sto mi prvo vidimo i sto nas najvise zanima - snaga i potrosnja.

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 hours ago, knezevic76 said:

po magistralama ne može da prebaci 5l ako se vozi do 90. Juče sam jednu deonicu od 15 km vozio 85km/h, bord nije prebacio 4.3l.
Na AP na tempomatu pri 130drži od 6-7l na ravnim deonicama.

U principu bi se najvise slozili i jtd-ovci za voznju Stila koji bi pri 85-90 mizerno trosio (tipa 4-4.2L) a na AP pri 110 oko 5.5-5.8 (zavisno od nekih jos faktora). Slicno bi se poklopilo i sa mojom voznjom i potrosnjom koju ja dobijam kada vozim tako. 

 

Obzirom da je ovo benzinac, mala kosilica na steroidima, mogu reci da je zaista prihvatljiva potrosnja. Mozda ce jos mizerno opasti kada se malo vise razradi motor ali jako je dobra potrosnja. Ofc, noga na gasu, vetar, stanje puta, gume i konfiguracija terena ce uvek uticati na potrosnju ali ako uprosecimo, vrlo sam pozitivno iznenadjen. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 hours ago, Ivan said:

Fabrickim potrosnjama sam mogao da pridjem samo penzijom na magistrali

To je bilo nekada u odnosu na NEDC specifikacije, bilo ih je zaista jako, jako teško ostvariti u praksi. "Mečku da rodiš"  :)

Današnje WLTP deklaracije "na otvorenom" se na magistralnom putu ostvaruju bez imalo muke. Meni je za Hondu "otvoreno" deklarisano na 6,9 i mogu na magistralnom putu ( ako to ne podrazumeva stalno vozanje gore-dole, kao preko Debelog brda ), da ga vozim i dosta agresivno ( uz česta "potapanja gasa" radi preticanja ) da bih dobacio do te cifre.

Naravno, auto put "ubija" pri većim brzinama, ali, ako voziš pola-pola, magistralni put lako ispegla uvećanu potrošnju sa auto puta. I opet si sa prosekom tu negde malo iznad WLTP-a.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deluje mi da toj nekoj nižoj potrošnji kumuje upravo turbina. Ne mora u visoke obrtaje I brzo dostigne tu neku putnu brzinu koja se opušteno održava u petoj. Npr pri 50 je na nekih 1500 obrtaja u 5 brzini I kad se da gas lagano ide do 80. Dakle na magistrali retko ima potrebe da se prebacuje u 4, sem kad pretičem kamione I buseve.
Sve u svemu, motor se baš lepo vrti, toliko lepo da sam trećom vozio par kilometara 70 na sat a da nisam ni primetio.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

On može u petoj (po ravnom) da ide samo 50 km/h bez ikakvih vibracija i ružnog zvuka?

TSI 95 5MT šanse nema da u petoj može ispod 70. A optimalno mu je negde od 80 km/h za petu, jer je kod te kombinacije motora i menjača prenosni odnos petog stepena prenosa baš produžen. Duži dosta nego šesta brzina kod mnogih 6MT.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naravno da može, pa na zrenjaninskom putu ga vozim 50-60 u petoj kad nema gužve. Čak mi je I gospođa isto prijavila neki dan da ga vozi u 5 po zrenajnincu.
Onaj šifter odmah na 2000 obrtaja traži viši prenos zbog ekonomične vožnje.
Naravno kad se potopi u petoj na 50 neće odmah da potegne ludački al već od 60 ubrzava. Sve to govorim za vožnju po iole ravnom.
Kao što smo već naveli iznad, vuče već od vrlo niskih 1500 obrtaja.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vrlo pažljivo pratim šta  @knezevic76 piše o performansama i doživljaju u vožnji između ostalog iz razloga jer Tipo atmosferac i Kros dele jednu praktično identičnu karakteristiku. Naime odnos masa/snaga je je skoro identičan, razlika je plus/minus 100 grama po KS u zavisnosti  koju masu koristite za računicu (prazan auto spreman za vožnju ili masa vozila sa vozačem). Fascinantno je kako novi T3 obara potrošnju, te vrednosti bar kod mene su  misaona imenica. O uticaju turbine i odličnog obrtnog momenta na performanse ne vredi trošiti reči, koliko je to sve bolje u Krosu. Rekao bih odlično, odlično odrađen pogon. Eh i moja pusta mašta šta bi bilo da je u ponudi i T4 benzinac, ali to je do politke Fiata. Jbg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mala dopuna, računica koje se ja držim je masa praznog vozila, navika od ranije a i mojoj prodici ne postoji vozač odtri moguća koji se uklapa u DIN normu, ili je leko lakši ili češće teži/osetno teži od tog "standardnog" vozača.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On može u petoj (po ravnom) da ide samo 50 km/h bez ikakvih vibracija i ružnog zvuka?
TSI 95 5MT šanse nema da u petoj može ispod 70. A optimalno mu je negde od 80 km/h za petu, jer je kod te kombinacije motora i menjača prenosni odnos petog stepena prenosa baš produžen. Duži dosta nego šesta brzina kod mnogih 6MT.
Za druga člana@moron I druge, na brzinu sam snimio kako se ponaša u petoj brzini na I kad se ubrzava(preticao neki bus)
Na početku je otvoren prozor a kasnine zatvoren. Čak ima I deo gde se aktivirao brake assistant .

PS radnja se odvija na uskom outu punom rupa



Послато са SM-A715F помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, Zakeralo said:

Naime odnos masa/snaga je je skoro identičan, razlika je plus/minus 100 grama po KS u zavisnosti  koju masu koristite za računicu (prazan auto spreman za vožnju ili masa vozila sa vozačem).

Za power-weight ratio koristi se masa praznog vozila. Za vozila maltene iste snage i tezine - ocekivano da ce taj odnos biti isti.

S druge strane, sto se performansi u praksi tice, power-weight ume da bude (sto sportski komentatori kazu) kao statistika, tj. bikini. Otkriva sve, a ne pokazuje nista :D , sto se i na ovom primeru vidi.

4 hours ago, Zakeralo said:

Fascinantno je kako novi T3 obara potrošnju, te vrednosti bar kod mene su  misaona imenica. O uticaju turbine i odličnog obrtnog momenta na performanse ne vredi trošiti reči

Turbo omogucava laganiju i opusteniju voznju, performanse dostupne iz nizih obrtaja, samim tim nema potrebe za teranjem u obrtaje (pogotovo kod benzinaca), potrosnja je niza, itd... Jos je ovde u pitanju mali mono-scroll koji se lako zavrti, sa potpuno elektricnim Westgate ventilom (za razliku od elektro-pneumatskih ranije). Za grad i magistralu odlicno.

Ali, pored direktnog ubrizgavanja, ne treba zaboraviti vrlo bitnu stvar kod FireFly T motora - a to je MultiAir 3. generacije. Elektro-hidraulicni sistem koji omogucava rad usisnih ventila u nekoliko modova (od Idle do Full Performance moda). Vec na prethodnim MA i MA II generacijama je, poredeci same turbake medjusobno (recimo T-Jet i MultiAir motore) omogucavao oko 15-20% veci obrtni i za toliko manju potrosnju. Tako da ove cifre (bar meni) nisu nista iznenadjujuce. Cak su, koliko vidim, slicne ranijim, poredeci sa svojim iskustvom voznje MA Turbo 140 vec par godina. Naravno da bi potpuno novi motori trebalo da budu samo jos bolji i stedljiviji. Cak mi deluje da mozda i ja previse ocekujem :D , s obzirom na to koliko je stvari izmenjeno i unapredjeno.

4 hours ago, Zakeralo said:

Eh i moja pusta mašta šta bi bilo da je u ponudi i T4 benzinac, ali to je do politke Fiata. Jbg.

Nisi jedini ;) , T4 bi samo zaokruzio ponudu i bio ono sto su Fiati generacijama ispred imali kao podrazumevane motorizacije.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...