Jump to content
FAS Euroauto Goran

Recommended Posts

Sad vidim da se nisam 'upisao' :D

 

Cestitam i ja, da te lepo posluzi. Jako mi se svidja boja! 

 

Odlicno je sto si uradio zastitu, ako negde vredi, to je onda na novom autu, nadam se da ce i ona potrajati neko razumno vreme... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Baš lep auto. I boja je posebna, što mi se sviđa u moru istobojnih vozila. Srećna i bezbrižna vožnja.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lep auto. Čestitke :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Velika je to stvar kada je čovek tako zadovoljan vozilom i kada se raduje svakom ulasku u njega. Da i dalje i što duže imaš taj osećaj !

 

Oko potrošnje, po meni, nebitna su (ne dovoljno pouzdan pokazatelj) ta relativno kratka (gradska) merenja, jer u gradu "milion stvari" (pa i van naših moći) može da utiče "ovako i onako" da rezultat bude bolji ili gori.

Pusti ti njega barem "hiljadu-dve", da stekneš bilo kakvu realnu predstavu (ako želiš to da pouzdano znaš).

 

Ja npr. u svakim kolima jedno merenje (ono pod B ) pustim da meri onoliko koliko sistem tog vozila maksimalno dozvoljava (kod mog Fiata 1.000 radnih časova, kod pežoa 10.000 km, Honde samo 100 radnih časova i sl. ), pa vidim šta "blesimetar" kaže (a šta knjiga).

 

Na predlog jednog drugara sam nedavno instalirao aplikaciju za praćenje svh troškova oko vozila (a i potrošnje) i napunio sam je (retroaktivno) podacima i za 500L. Ima tu interesantnih cifara, o potrošnji (u litrama, na 100 km, u parama, ceni po 1 km), ceni servisiranja, ostalim troškovima (regisracija i sve ostalo). Sa jedne strane, lepo je videti svi tu statistiku. Sa druge strane, mrak na oči da ti padne kada vidiš ukupne cifre, pa i da li ti je po 1 km vožnje skuplje samo gorivo ili "sve ostalo". A kada vidiš da "sve ostalo" može i da "prevagne" (pa i ako voziš malo), shvatiš da i gorivo ekonomski i nije najbitnija stavka.

 

Nego, reci mi, taj "sistem za praćenje trake", da li Tipo ima jedan ili dva sistema:

- da li sistem samo trese i pišiti ako prelaziš iz trake u traku bez davanja migavca (i od kojih brzina kretanja je to aktivno) ili

- sistem drži vozilo i centriranim u sredinu saobraćajne trake (i pri kojim brzinama )

- imaš li jedan ili dva "prekidača" za aktivaciju i deaktivaciju sistema?

Npr, kod Honde za ovo prvo ima jedan "prekidač" (levo od volana), a za ovo drugo je na volanu, zajedno sa komandama za adaptivni tempomat.

Meni je logično da Tipo Cross (pošto ima i ACC ) ima oba sistema.

Ja ono prvo držim uvek isključeno, a ovo "centriranje" (ako je na ON) mi se samo aktivira pri brzinama od 60 km/h i više (i na auto putu ili magistralno ga uvek držim uključenim), a ako mi treba da preteknem ili bilo šta drugo, deaktivira ga sam migavac a i bez problema možeš da ga "savladaš". Naravno, ako je krividav put ja ga uvek ugasim, da bih uživao na drugi način.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Trip A može da meri na duže staze a Trip B se resetuju pri stavljanju ključa u off.

Imam aplikaciju za merenje troškova itd, naravno, već 15 godina u nazad za svaki auto . U principu sam u fazonu da troši 10 po BG gužva a i 6-7 na otvorenom, ja sam zadovoljan, al sada pratim čisto da vidim neke pokazatelje malo preciznije.

 

crs19.jpg crs20.jpg crs21.jpg

 

Line Assistent ne znam kad kreće pri kojoj brzini, proveriću. U svakom slučaju kad pustim volan I ako se približi beloj liniji zavibrira i vraća u sredinu trake, ako dva puta u kratkom roku zavibrira onda ispisuje upozorenje na displej uz zvučnu signalizaciju. Pustio sam volan u blagoj dugačkoj krivini, vrati me u sredinu trake ali ne vozi između traka sam, tipa da prati krivinu.

Na jedno dugme se deaktivira, aktivira se paljenju auta automatski.

Jačina vibracije kao i drugih sistema se može podešavati, ima na slikama.

 

E sad, kad je uključeno držanje rastojanja između vozila i namešteno npr na 120km/h, taj sistem drži rastojanje u odnosu na vozilo ispred, bez obzira kojom se brzinom kreće, a kad ja dam levi migavac, onda ima tzv pomoć pri preticanju i sam daje gas sve dok ne naiđe na sledeće vozilo koje se kreće do 120 i koje krene da prati i drži rastojanje. Možda si mislio na ta dva sistema zajedno. Na slici su ti komande limitatora brzine, adaptivnog I običnog tempomata.

 

crs15.jpg crs16.jpg crs17.jpg

 

I neka sličica motora

 

crs18.jpg

 

 

Edited by neshaoct
ne citiraj prethodni post by Ivan / formatiranje by neshaoct

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odlicni su LED i po kisi :)

Tamo gde “stucaju” je sneg, barem za ova nasa sokocala bez grejaca farova. Razlog je sto bas nikakvu toplotu ne oslobadjaju tako da po vejavici moras da izlazis i cistis farove.

 

A kod mene je potrosnja drasticno pala posle nekih 30-40kkm. Jeste da auto bas izbegava guzve, ali sada lagano ima proseke po bordu 4.3-4.5l izmedju sipanja bez da ga nesto davim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vidiš, to za sneg sam smetnuo sa uma, al dobro, možda neki aftermarket brisači da se nabudže . Ako nema toplote onda i sam far duže traje, barem reflektujuća površina se ne oštećuje. Ne može sve da bude idealno.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
On 6/5/2021 at 9:41 AM, knezevic76 said:

Pustio sam volan u blagoj dugačkoj krivini, vrati me u sredinu trake ali ne vozi između traka sam, tipa da prati krivinu.

Hipotetički, ideš 80-90 na pravcu, držiš ruke samo oslonjene na volan, nailaziš na blagu krivinu ( a uključen ti je taj jedan "Line Assistent" koji imaš ), da li će on sam skretati i zakretati volan (bez tvoje faktičke pomoći dok su ti ruke "obešene" na volan ) i držati tokom kretanja kroz krivinu sam kola centrirana u sredini tvoje saobraćajne trake ? A posle krivine sam "ispraviti" volan ? I pri svemu tome neće "nagaziti liniju" (a što bi dovelo do aktiviranja alarma u vidu vibriranja volana)?

Da li je takav sistem kod Tipa Cross-a?

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve čestitke, tek sad videh temu.

Auto gledam svaki dan, sjajan je! 

Nisam ni znao šta sve od tih zezalica ima, baš dosta, sve to služi nekoj svrsi i nije loše imati to. Neka jednom pomogne, otplatilo je sebe 100 puta.

 

Neka te služi dugo godina, onoliko koliko ti želiš u zdravlju i sreći.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 6/5/2021 at 7:38 PM, moron said:
Hipotetički, ideš 80-90 na pravcu, držiš ruke samo oslonjene na volan, nailaziš na blagu krivinu ( a uključen ti je taj jedan "Line Assistent" koji imaš ), da li će on sam skretati i zakretati volan (bez tvoje faktičke pomoći dok su ti ruke "obešene" na volan ) i držati tokom kretanja kroz krivinu sam kola centrirana u sredini tvoje saobraćajne trake ? A posle krivine sam "ispraviti" volan ? I pri svemu tome neće "nagaziti liniju" (a što bi dovelo do aktiviranja alarma u vidu vibriranja volana)?
Da li je takav sistem kod Tipa Cross-a?

Neće sam upravljati držeći sredinu. Kad se približi liniji, vrati auto na sred trake i to je to..

 

On 6/5/2021 at 10:50 PM, ortakov said:
Sve čestitke, tek sad videh temu.
Auto gledam svaki dan, sjajan je! 
Nisam ni znao šta sve od tih zezalica ima, baš dosta, sve to služi nekoj svrsi i nije loše imati to. Neka jednom pomogne, otplatilo je sebe 100 puta.
 
Neka te služi dugo godina, onoliko koliko ti želiš u zdravlju i sreći.

Hvala komšo, pojačavamo Fiat familiju u kraju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Šta reći... tj. šta može reći vlasnik Tipa HB za cross, samo oduševljenje :) zaista lep, prelep, neka lepo služi, u zdralvju ga vozili. I cena nije kad pogledaš naduvana u odnosu na ove obične modele, u nekom skladu je po meni, koliko ljudi je kupilo 1.4 atmo u Lounge za 13-13.500 koliko već je bio, a za 3.000 razlike cross sa svim što nudi, izgled, motor, svetla, tabla, sistemi bezbednosti... 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 6/5/2021 at 9:41 AM, knezevic76 said:

U principu sam u fazonu da troši 10 po BG gužva a i 6-7 na otvorenom

Nadam se da će ti potrošnja biti niža pošto je navedena realna i sa 1.4 atmo. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 5/20/2021 at 10:21 PM, neshaoct said:

Ok, slažem se. :) 

Izbor ta dva je stvar ličnih preferencija...u smislu da je svakako i to za 500X sa 120 konja dobra ponuda, ali džabe ako je nekome nedovoljno mesta u njemu u odnosu na Tipo Cross, ili dizajn ne odgovara...i obrnuto važi.

Da neko stavi pred mene:

- ovaj Tipo Cross, napucan svom mogućom opremom i sa 100 ks

- bazni Renegade sa 120 ks ili

- bazni 500X sa 120 ks,

i kaže mi - "Biraj!!!", pri čemu svi imaju istu cenu ( 16k), zaista ne znam šta bih uzeo.

Svaki ima neku svoju prednost, a sve zavisno od želja i pretežne planirane namene.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@moron
Upravo to. Gledao sam ih jednog pored drugog, sva tri. Seo u sva tri, nisam gledao cene, ali jedino je 500X nešto skuplji. Stvarno je teško odlučiti se, bukvalno gađaju različite ciljne grupe a opet vrlo su privlačni modeli, lepo dizajniran i tu samo sitnice odlučuju.
Mi smo se lomili između 500X i Tipa, al značajno više mesta u kabini i veći gepek je prevagnuo na stranu Tipa.

Mali off
Mogu reći da je Fiat sa ovim novim modelima izgleda napravio dobar posao, pa čak i sa restilizovanim verzijama Tipa i 500L. Jer gledajući konkurenciju i njihove cene u sličnim opremama, Fiat je cenovno pristupačniji, dobra servisna mreža....
Kapiram kroz par godina da će ih biti sve više na ulicama, što novih što mladih polovnjaka. Čak i ovih 500 viđam sve više po ulicama, ponovo će biti onih priča deci i unucima "pravio sam te u fići" .
Mnogi od mojih prijatelja i kolega su u fazonu da se može kupiti dobar polovnjak nekog drugog brenda, za novce koliko košta novi Tipo, ali sad kad su se malo provozali, razgledali, I što je najvažnije seli u NOV auto, neki čak išli I do AK da pogledaju druge modele, slobodno mogu reći da su više nego pozitivno iznenađeni celom fiatovom gamom. Neki čak i zakazali test vožnje, što u stvari govori koliko ljudi usko gledaju na neke stvari, jbg Fiat, narodni auto, žabari itd.


Послато са SM-A715F помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Moj blizak prijatelj je par nedelja gledao sve živo,na kraju presekao za 500x i kada je došao par dana kasnije da ga uplati…moša,nema…ali bio identičan Renagede

on zadovoljan

537CCC27-ED53-489B-9415-6379E9AC707D.jpeg

Edited by neshtry

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jutros krenem na posao i imam šta da vidim, četvrtina krova usrana od neke ptičurine I bočna vrata, al bukvalno I to neka crna boja ko katran, kao da je neko uzeo litar farbe i sasuo.
Odem na samouslužnu perionicu, jedan žeton one demirelizovane vode za ispiranje i rezultat bba305df22d119d8808cd38219a7e900.jpg

Послато са SM-A715F помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja u gepeku za to uvek držim jednu-dve mekane zubne četkice i flašu vode od 1,5 litar, na koju stavim onaj čep za "cuclanje".

I tako redovno perem taj "đubar", čim ga uočim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@moron

Old school, vidi se :) . Ista prica, pored gomile drugih korisnih stvari i alata - uvek dvolitarka vode. I za "vazdusne napade" i za sve drugo sto zatreba. Operu se stakla, ruke, ne daj Boze ako bude neki zastoj na putu moze da posluzi...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja i "u točku" držim i WC četku za - moje cipele (posle šetnje blatnjavim Fruškaćem), a "za gospodju" imam neku "finiju četku".

Jer, Bože moj, "Šta će svet reći" ako je, ne daj Bože, taj fini svet vidi da čisti đon cipela WC četkom :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Od nekog farbanja mi ostala ona radijatorska cetka za farbanje u gepeku. Dugacka. Bili na planinarenju, izuvamo se pored izvora, ja vadim cetku i operem od blata cizme. Svi stali u red za cetku. Cekah njih nekoliko...
Sto bi rekli, ja sam zena za sve spremna

Sent from my SM-A525F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Malo o potrošnji goriva, namerno pišem u ovoj temi jer se tiče ovog modela.
Dakle pređeno 555km, mereno čep metodom i aplikacije Fuelio I Drivvo se poklapaju, potrošnja je 7.23l na 100km benzin 100.
U tom rezervoaru je bio pomešan benzin 95 i 100.
Sad sam sipao samo Nisov Gdrive 100 pa ću videti.
Od ovih 555km je 80% gradska vožnja I 30% sa klimom, tada isključujem StartStop sistem.

Sa malo lakšom nogom na gasu moglo bi to još malo niže, al ja sam zadovoljan, pogotovo što sam prešao tek 2500km.

PS ovakva potrošnja mi je bila i na BMWu dizelu, jer se voze skoro iste relacije, pola litra gore dole.

PPS Bord mi pokazuje veću potrošnju nego čep metoda za skoro 0.5l.


Послато са SM-A715F помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...