Jump to content
FAS Goran

Recommended Posts

Primetio sam da mi na Tipu pritisak u gumama opada drastično, baš kao u tvom primeru, dok mi se na Puntu to nije dešavalo.

Ne znam u čemu je caka, da li zbog težine, pa vrši veći pritisak, nemam pojma.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, knezevic76 said:

Odem da proverim pritisak u gumama a ono 1.7-1.9 bara

Pritisak u gumama se menja za 0.1 Bar na svakih 7C promene spoljne temperature. Naravno, mereno u istim uslovima (hladne gume, isto opterecenje). Zato se pritisak i kontrolise i koriguje na nagli pad ili rast temperature.

Ako su promene drasticno vise od toga, mogu da ukazu na neki potencijalni problemcic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja za sada nemam tih problema. Možda i zato što nije mnogo hladnije nego kad sam stavio zimske gume. 

Edited by nesa 169

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oprema za prezivljavanje za vlasnike Alfi kada krenu na put :D , cek da @Axic ovo vidi...

 

Radila NIS loyalty kartica :) ?

Salu na stranu, bas malopre okacih na nasoj drugoj temi, lepo su spustili cene. Ti nozici su po 10 EUR, ima interesantnih torbica i ranaca bagatela, pa kome je zanimljivo neka pozuri...

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Ivan said:

Oprema za prezivljavanje za vlasnike Alfi kada krenu na put :D , cek da @Axic ovo vidi...

Ovo za vozače Alfe da sebi iskopaju oko kad krene da ih ostavlja na putu :lol: 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Au pa nemoj tako. Ovih par što ih znam da su imali Alfe su uglavnom bili zadovoljni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pretpostavimo dve stvari: 

(1) nepromenjene uslove zapremine i (2) nepromenjene uslove mase.

 

(1) Nepromenjeni uslovi zapremine u gumi nisu praktično mogući, jer je guma elastomer koji se razvlači/steže sa promenom temperature, samim tim se menja i zapremina u kojoj se nalazi vazduh.  Ali, ta promena zapremine je toliko mala da, osim za potrebe ozbiljnog projektnog rada (što ovde nije slučaj) koji bi uključio razvlačenje/stezanje gume i posledičnu promenu zapremine u funkciji promene temperature, ipak možemo  da pretpostavimo da se zapremina vazduha koji je "zarobljen" unutar pneumatika ne menja sa promenom temperature.

 

(2) Nepromenjeni uslovi mase vazduha u gumi jesu praktično mogući ukoliko guma ne pušta, što znači da u gumi stoji jednaka količina (masa) vazduha.

 

(M)elem, uz primenu navedene dve pretpostavke:  promena temperature od 9 stepeni dovodi do promene pritiska vazduha za 0.1 bar. I to linearno na gore ili na dole, svejedno.

 

Npr...

Moja guma 225/45/17 ima raspoloživu zapreminu za vazduh 0.059 m3. Na 20C je naduvam na 2.2 barg (3.2 bar). Upumpao sam 228 grama vazduha.

Na 11C će pritisak biti 2.1 barg.

Na 2C će pritisak biti 2.0 barg.

Na -7C će pritisak biti 1.9 barg.

Na 29C će pritisak biti 2.3 barg.

Na 38C će pritisak biti 2.4 barg.

Itd,....sve dok realni život ne izađe iz opsega temperatura u kojem neće započeti degradiranje elastomernih svojstava gume kao materijala. Kada elastomerna svojstva gume (i fizička i termodinamička) krenu da degradiraju - kraj priče, više ništa ne važi, nema gume, nema vožnje,............

Share this post


Link to post
Share on other sites

Guma na tocku je zatvoren sistem kao npr zatvorena flasa ispunjena samo vazduhom, dakle zapremina se ne menja. Dodavanjem toplote zatvorenom sistemu raste pritisak. Hladjenjem opada. Kada ohladis "praznu" flasu, ona se spljeska zato sto je opao pritisak u njoj, a vazusni atmosferski pritisak tj okolina je ostao isti, oko 1 bara. 

Pneumatici nisu 100% zatvoren sistem jer kroz gumu i ventil moze proci malo vazduha, ali teze da budu. Pumpaju se na 2.2 do 2.4 bara, a okolina se zanemarljivo malo menja oko 1 bara. Zapremina pneumatika se taodje zanemarljivo menja, ali se zato temperatura osetno menja tj od - 20 do preko 50 stepeni. U toku dana se promeni u opsegu od 15ak stepeni, a pogotovo promenom godisnjih doba.

Znaci iskljicivo temperatura odredjuje promenu pritiska.

Na temp pneumatika utice trenje, grejanje od asfalta, kocnica itd pa zato i pritisak raste u toku voznje. Zato se meri i poredi pritisak dok su pneumatici hladni tj iste temp kao i okolina. 

Moze da se promeni i promenom nadmorkse visine jer ako odete na planinu smanji se atmosferki pritisak tj otpor okolne sredine. Zato jogurt u casi u prodavnici na Kopaoniku izgleda kao da se pokvario i nadula se folija koja zatvara casu, a u stvari je on punjen na nizoj nadm visini gde je atm prit visi, tamo zatvoren i dovezen na aninu gde mu je otpor okoline manji tj atm prit nizi. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

U prevodu - kontrolisati pritisak u gumama bar na ove vece promene spoljne temperature :D .

Ko vec to ne uradi neki vikend u mesecu redovno, kada je dokon.

Prezvakano sve godinama unazad, u odgovarajucoj temi :

https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/42481-pritisak-u-gumama/&do=findComment&comment=1656930

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedino nije napisano kojim redom kontrolisati... Prednj levi/ zadnji desni, tj dijagonalno ili moze prvo prednja pa zadnja osovina?

Ili se mora poceti od nekog tocka?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Juče sam išao do Mladenovca da pogledam neki Audi koji mi se nudi u zamenu. U povrtaku sam baš "gazio" Tipa, sem gužve u povratku kod naplatne rampe Mali Požarevac i gužve na Gazeli, i ako je bila nedelja popodne, nisam spuštao tempo ispod 130 ( magistrala oko 100) , niko me do BGa nije pretekao išlo se i do 170. Uz Begaljičko 150 ;)
Slika u prilogu za potrošnju.
Elem, namerno sam ga gazio, jer sam hteo da proverim dal će trošiti ulja jer sam ga i ka Mladenovcu lepo gazio. BTW ulje stoji negde iznad polovine već 2000km i ne mrda tad sam prvi put nakon zamene ulja pogledao nivo, dakle nakon 5000km.
E sad, sa jedne strane šipke je iznad pola a sa druge na MAX, tako da sa tom šipkom nisam načisto baš. Očistim je, vratim, izvadim i uvek tako bude.
Do sledećeg servisa ima još par hiljada pa ću da uporedim.
Na prvom servisu znam da je bilo ulje na pola šipke na pređenih 12000km, al pošto se tad razrađivao, taj interval ne uzimam kao relevantan podatak o potrošnji ulja.62408e69b1ad65cac3ecd294473806f0.jpg

Sent from my 2203129G using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne može na relaciji BG-Mladenovac-BG da potroši ulja da bude primetno i merljivo. Ni preko litre da troši ne bi se videlo... 

A ovo za šipku i merenje je vrlo prosto, 'uprlja' se sa jedne strane dok guraš i vadiš. 

 

Baš me interesuje koji si Amudi gledao   :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma verujem da je mala kilometraža, al ajde, reko, cepao sam ga pošteno, prvi put tako od kad je kupljen.

 

Audi A5 sportback, 2012 , 2.0tdi 177ks, manuelac, bez kvatro pogona, restajling model, pravih 270000km, komplet istorija od prvog dana itd itd.

 

Odličan primerak, da ne grešim dušu, e sad, ko je imao neka direktna iskustva, nije na odmet da ih podeli.

Raspitao sam se već dosta, al svako novo je dobro došlo.

 

Sent from my 2203129G using Tapatalk

 

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, knezevic76 said:

cepao sam ga pošteno, prvi put tako od kad je kupljen.

Pa greota bi bilo da prodaš auto a da ga nisi ni jednom žišnuo :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 hours ago, PremieRacing said:

Ne može na relaciji BG-Mladenovac-BG da potroši ulja da bude primetno i merljivo.

Apsolutno, jos nov auto i novija verzija motora. Pa generaciju stariji 1.4 turbo benzinac, do Istanbula i nazad skoro 2.000 km autoputa, nas cetvoro i pun auto, vrucincina u maju... Iza Sofije samo gas kroz celu Bugarsku, do granice i Kapitan Andreeva su ogranicenja po 140 km/h. Vozio sam uglavnom 150-160 km/h po cajgeru (realno malo jace od tih 140). Na ulazu u Tursku laganije jer je oko Jedrena ogranicenje kao na magistrali, a iza toga im je 120 km/h sve do Carigrada. I opet se po povratku videlo da je ulje na sipci trunku oseglo (nepune 2 "kockice" od 14 na meracu).

 

Od Laste do Malog Pozarevca je 20 i kusur, nepunih 30 km, a ni to ne mozes svuda da nagazis (radovi na ukljucenju obilaznice kod Ikee, putarina u Vrcinu). Puta dva.

Hocu da kazem, neka trosi i te 2 "kockice" koje videh kod sebe za 2.000 km (1.5 dl, a sigurno je manje) - kakvu razliku bih video na sipci, na 40 puta manjoj distanci...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Brat mi je vozio novi A5 restajl nekoliko godina. Vozio sam vise puta i po lokalu i duze po auto putu. Odlican za putovanja sto se tice vozackog utiska. Mane su sto je izuzetno nepregledan za voznju po gradu, nezgodan za ulazak i izlazak i ne bas sjajna velicina gepeka u odnosu na velicinu auta. Kada je brat dobio dete, morali su da ga se rese jer vise nije bilo sanse da se spakuju u njega kada krenu na put. 
Smekerica auto inace, ali ja ga za sebe ne bih birao. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oprosti za pitanje: ZAŠTO prodaješ novi auto, izuzetan auto, da bi, u ovom konkretnom slučaju koji si naveo i o kojem razmišljaš, zamenio Tvoj novi auto za 10 godina staru limuzinu, prešla 270.000 km....?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za par godina taj A5 će biti skuplji kao polovnjak od mog Tipa bez obzira na kilometražu.
Ja sam u principu odustao od tog Audija, ali jedna od kombinacija je bila, ako uzmem Audija, žene neće onda uzimati sebi drugi auto .
U svakom slučaju, Tipo ako ode, ide za keš ili u zamenu za neki auto uz doplatu, al to mora biti baš dobar očuvan primerak.
BTW uz Audija mi je ponuđena i doplata, koja mi realno ne igra neku ulogu (manja nego što mi zaista treba).

PS
Vrlo se lako može desiti da Tipo i ne bude prodat ako se neke kockice slože, al za sad je na oglasu, ne žurim, a i kapiram da neće biti nekih ponuda dok ne prođu praznici itd. Meni je Tipo i dalje top automobil, ide lepo, malo troši, sve od opreme ima a najvažnije je da uživam u njemu. Al opet, postoje i neki važniji prioriteti u životu od automobila.


Sent from my 2203129G using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala, respekt. Pozdrav...

 

Usput, da li Ti turbak malo "zareži" kada ga jače startuješ iz mirovanja? Meni je to, obzirom na prethodnog atmosferca, novo zvučno iskustvo i brate baš mi se sviđa...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@knezevic76 reci sta te zanima u vezi audi petice? Odrzavanje, mane, vrline itd.?

 

Ne rece najbitnije koji je motor/menjac/oprema/pogon jer drasticno menjaju utisak kompletnog auta.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...