Jump to content
FAS Goran

Recommended Posts

On 6/22/2021 at 2:39 PM, rkoma1986 said:
Tako je, menjac je sa 6 brzina.. Ali mislim da se moj 2.0 tdi u sestoj vrti na vise obrtaja  nisam siguran, provericu prvom prilikom kad izadjem na autoput

Nema sanse
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 hours ago, vagenovac said:

Kod mene je 205kmh na 3000rpm, doduse u 8oj brzini :D  

Ali kad ga cipujes, na 205kmh ce biti na 2800rpm
Tako znalci kazu :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ne volim taj adaptivni na a.putu npr., cesto mi se desi da kilavim iza nekog neko vreme a da ne primetim :D
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gledam negde a on blago usporava i prilagodi se ovom ispred i eto :D

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa ne služi da bi zverao okolo, čak i uputstvu piše NE ZVERATI OKOLO DOK JE UKLJUČEN!

Ja ga retko koristim, tj ovo mi je drugi put od kad je auto kod mene. Dobra je stvar upravo zbog držanja rastojanja, a verujem da na dugim putovanjima mnogima može da spasi glavu kad malo refleksi olabave.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 6/20/2021 at 8:01 AM, knezevic76 said:

Ako ga uporedim sa 1.4 iz 500l koji sam vozio desetak dana, tu su negde, možda je 1.0 za nijansu štedljiviji ali je 1.0 definitivno agilniji I lakši za vožnju.

Naravno da se oseća razlika većeg obrtnog, i trebalo bi :) a potrošnja 1.4 Tipo sad se vratio iz CG preko Podgorice, 6.1 po bordu, tu je negde i stvarna.

Kad pominješ Bukulju, meni je zanimljivo kod ovog 6-stepenog menjača sa ovim 1.4 da možeš da održavaš neku brzinu i na niskim obrtajima, ubrzanja su sporna svakako, ali na primer ja sam probao izađe uz Bukulju u trećoj, čak i u serpetinama izađe i izvuče, polako ali ubrza... pa koga mrzi da šalta ili je kul tip može tako da ga vozi, naravno uvek možeš i niža druga, ali u mnogim situacijama ako ne žuriš i staloženo voziš i ne moraš.  

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 6/21/2021 at 9:08 AM, Ivan said:

Ja upravo napisah da je i kod Tipa sa 5 brzina i kod mene na C635 sa 6 brzina prenosni odnos maltene isti - 0.77 ;) . Zato i napisah da je menjac na Tipu lepo razvucen u toj zadnjoj brzini. A obicno slabije motore sabiju sa menjacima, da delom nadoknade manju snagu kracim prenosima i boljim ubrzanjima. Verujem da su ovde zbog turbo motora mogli malo da se igraju i razvuku brzine, takva igranka je daleko manje primetna nego na atmosfercu npr.

(Ono sto se razlikuje je Final drive u diferencijalu i u kombinaciji sa samim motorom se vrti na 600 rpm manje na tih 130 km/h. Kod Compassa je to jos vise izrazeno, ocigledno akcenat nije toliko na medjuubrzanjima vec na nizim obrtajima na putnim brzinama).

 

I meni je fascinanto na kako malim obrtajima se vrti taj Compass u šestoj. Ako je verovati "cajgerima", oko 3.000 rpm pri 150.

CRV 1,5T na 3.000 rpm jedva da ima i 130 km/h :) Slično kao i Tipo Cross 1,0T u petoj pri 130. 

A navodno je CRV čak i malo brži od tog Compassa ( 208 / 195 km/h ), ali je i razlika pri kojim obrtajima svi ti turbo motori ostvaruju najveću snagu ( Tipo iz naslovne teme i taj Compass pri 5.000 rpm (ako ne grešim), a ta Honda pri 5.600 rpm ).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naravno, maksimalni obrtni momenat je veoma bitna veličina (i meni je tu posebno interesantan Fiatov T4 motor, on, ako ne grešim, ima u nekim varijantama do 280 Nm ), ali, možda i još bitniji je sam oblik dijagrama obrtnog momenta.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, moron said:

(i meni je tu posebno interesantan Fiatov T4 motor, on, ako ne grešim, ima u nekim varijantama do 280 Nm ), ali, možda i još bitniji je sam oblik dijagrama obrtnog momenta.

Da, u verziji 180. Nista tu kod T4 nije preterano fascinantno sto se tice bas performansi. I u starijim MultiAir iteracijama si iz maltene iste kubikaze, npr. u verziji 140 kod mene imao cca 260 Njutna u Sport modu. U verziji 170 u Giulietti si u Normal modu imao 250 Njutna (znaci maltene gore navedeni torque u Dynamic modu). Plus sto su i MA i MA II izuzetno agilni i iz niskih obrtaja (vec od 1800 rpm), a snaga dostupna kroz pun raspon obrtaja.

Napredak ce sigurno biti vidljiv, na papiru pre svega u potrosnji i emisiji gasova. Neosporno moderniji motor, sa 3. generacijom MultiAir elektro-hidraulicnog razvoda, direktno ubrizgavanje sa pritiskom od 200 Bar. Alu blok i glava, samim tim primetno laksi agregat (T3 93 kg, T4 110 kg), manja i ukupna i masa u nosu (dinamicnija voznja), integrisani Intercooler hladjen vodom, potpuno elektricni Westgate (umesto vakuumskog), itd... Pisali smo vec na tehnickim temama.

On 6/26/2021 at 1:58 PM, MS PK said:

Ja ne volim taj adaptivni na a.putu

Ja ni obican ni adaptivni :D . Vozio sam i po 2000 km autoputem, a da sam ga upalio sve ukupno na par minuta, cisto da protegnem nogu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 6/27/2021 at 5:02 PM, knezevic76 said:

Tipo100ps
Compass 140ps
Renegade 120ps
Honda 173ps

 

po01.jpg po02.jpg

po03.jpg po04.jpg

 

 

Možda je malo neprimereno pitanje ( automobil je još dosta nov i maltene i dalje u fazi razrade ), ali, da li si ga već "terao" preko 5.000 rpm ( tu mu je maks. snaga) ? Vidim da mu je "limiter" na 6.300 i interesuje me ( ako znaš iz iskustva), koliko se "slatko vrti" u obrtajima iznad onih kada razvije maks. snagu ? 

 

Pitam zbog situacija u kojima čovek nekada može da se nadje. Npr. nekog preticanja, kada iznenada zatreba još rasta brzine (a ispada da taj motor iznad obrtaja maks. snage ima "rezervu" rasta od još oko 25% kratkotrajno dozvoljenih obrtaja) , a nema vremena da se prešalta u viši stepen prenosa..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pisao sam negde već, u drugoj 80km/h je otprilike 5000 obrtaja, nemoj me držati za reč, nisam se baš fokusirao tada na obrtaje.
Ono što je sigurno, ne znam dal će, barem meni, to više ikada zatrebati, jer za ovih pređenih 3000km nisam imao potrebe ići preko 4000 obrtaja.
Ako uporedim sa 1.4 motorom iz 500l, ovaj mnogo lakše ulazi u I završava preticanja upravo zbog snage u niskim obrtajima a sa druge strane ne mora u visoke obrtaje upravo zbog turbine da bi se šaltalo a da ne gubi snagu.

Послато са SM-A715F помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znam ja da on zbog turbine veoma lepo "poteže" i iz niskih obrtaja (maltene, kao da je neki dizel), samo me interesovalo šta se dešava u visokim obrtajima, oko i iznad obrtaja gde je maks. snaga. Ima motora koji se prosto "opiru" visokim obrtajima, gube dah već kada pridju obrtajima na kojima je maks. snaga ( a o obrtajima iznad da i ne govorimo ).

Ne mislim ja da motor uobičajeno treba forsirati visokim obrtajima (naprotiv), ali, nekada se prosto desi iznenadna situacija i treba se na vreme upoznati sa svojim vozilom (i motorom) i znati kako se taj motor ponaša ako zatreba da se "tera" do npr. oko 6.000 rpm. Tj, da li će on da počne da gubi dah već na 5-5.500 ( pa ga je bolje i prešaltati) ili će prosto bez gubitka ritma da "zalepi" do limitera na oko 6.3.00 rpm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veruj mi da i ja generalno to ne radim "planski", ali, prosto, desi se nekada, neka moja loša procena pre preticanja. I za sva kola koja sam imao (ili imam) iskustveno znam šta sam od njih (u kriznim situacijama) mogao da očekujem "u žutim obrtajima", tj. koja od tih vozila je u cilju što bržeg okončanja preticanja imalo smisla "terati dalje bez šaltanja", a koja nikako.

Edited by moron

Share this post


Link to post
Share on other sites

@knezevic76

 

nekada davno, kupio fabiju, majstor instalirao TNG, idemo zajedno do pumpe da napuni, testira. U povratku mi pokazuje kako šta radi, i na jednom pravcu, da gas i dođe do 5000rpm, a meni u mislima pođe pesnica ka njegovoj glavi :lol:

mislim da nikada je nisam poterao do te cifre, 4-4,5K ok, povremeno što kaže @moron, kada je neophodno kod preticanja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I mene čudno gledaju što ne vozim Brava preko 3000-3200...jbg, ja do tad sve završim šta sam nameravao :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...