Jump to content
FAS Goran
dach@

F1: Monako 2021

Recommended Posts

Totalno sam prevideo da prva dva treninga nisu standardno u petak :D . Aj' bar da ostavimo termine...

 

Zvanično ime: FORMULA 1 GRAND PRIX DE MONACO 2021

Lokacija: Circuit de Monaco, Monte Karlo, Monako

Datum: 20.-23. maj 2021.

 

Četvrtak 20.05.2021.

Prvi trening: 11:30h – 12.30h

Drugi trening: 15:00h – 16.00h

Subota 22.05.2019.

Treći trening: 12:00h – 13.00h

Kvalifikacije: 15:00h – 16.00h

Nedelja 23.05.2021.

Trka: 15:00h

 

VN-Monaka-e1579431334441.png.9506f8f9edea9285ba3ae5bfd03c7ac2.png

 

Broj krugova:     78
Dužina staze:     3.337 km
Dužina trke:        260.286 km
Prva trka:             1950.
 

Jedna od najstarijih staza u kalendaru, najbolja staza na svetu koja se vozi na ulicama grada, staza koja ima najmanje preticanja i jedna od svega dve staze na kojoj se F1 vozi od samog osnivanja. Trka ulicama Monaca je nešto posebno za svakog vozača, za svaki tim i svakog gledaoca F1.

Najuža staza, ali takodje i najzahtevnija, razdvaja obične vozače od onih vanserijskih. Mesta za greške nema, jer i majmanja greška će vas koštati udaranja u zid, a samim tim i kraj trkačkog vikenda. Aerodinamika vam na ovoj stazi neće biti od prevelike koristi jer se staza sastoji od super sporih krivina i džombastih ulica, pa se za ovu trku bolidi podešavaju na navjveću moguću visinu.

Na stazi na kojoj ne postoji idealno mesto za preticanje, kvalifikacije su 90% pobede. Od 54 trke koliko je do sada održano vidjeno je čak 34 različita pobednbika. Staza je izazov i za vozače, ali i za bolide, jer se u toku jedne trke stepen prenosa se promeni i nekoliko hiljada puta. Sama staza se jako malo promenila od originalnog izgleda, ali je sigurnost vozača prešla na znatno viši nivo posle 1955. godine kada je legendarni Alberto Ascari završio u luci pored staze.

 

61af609261aa.thumb.jpg.0c8620f3f121d9fcfc3f0c8851d8f48c.jpg 2f09fcb6836b.thumb.jpg.187cb9a2845f6d151dc6de7f21037389.jpg

 

Koliko je teško preticati na ulicama Monaca najbolje će vam reći David Coultard koji je 2001. godine u svom McLarenu pratio Enrike Bernoldija u tada krajnje ne konkurentnom Arrowsu više od pola trke. Trke u Monacu u često dosadne i nezanimljive jer mesta za preticanje nema, pa su pozicije koje vozač ostvari u prvom krugu često na toj poziciji i završe trku.

Najuspešniji tim u Monacu je McLaren sa 15 pobeda, a iza njega se nalaze Ferrari sa 9 i Lotus sa 7.

Od vozača, najviše puta pehar prvoplasiranom vozaču otišao je u ruke legende Ayrtona Senne, čak 6.

Sennine pobede u Kneževini imaju posebnu težinu ako se zna da je Brazilac 5 od tih 6 pobeda ostvario uzastopno (od 1989. do 1993.).

441605001_image(1).png.5b52bc0992fe3b71b7cea8a3cd9f1e41.png

Koriscen materijal sa: Monaco19@FLCS

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo i jednog veoma zanimljivog videa kako jedna država postaje trkačka staza...

 

...bez da značajno ometa redovan život za skoro 40.000 stanovnika Monaka.

Kada je publika dozvoljena u punom obimu, broj ljudi u Monaku poraste sa oko 39.000 redovnih stanovnika na blizu 200.000, iako su tribine oko ove staze najmanje u kalendaru F1 jer imaju mesta za manje od 40.000 ljudi. Ali, konfiguracija staze sa mnoštvom terasa, balkona, krovova zgrada, marine sa jahtama, plus klasične tribine - sve to zajedno čini tih 200.000 ljudi koliko ih prati trku.

Neki radovi kreću 14 dana pre trkačkog vikenda, neki 7 dana, ponešto svega par dana pre, otprilike trećina staze pred svaku trku dobija potpuno novi asfalt...itd, itd...dosta zanimljivo:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iako je drugi trening u pitanju - zaista je lepo videti da se vrh visestruko crveni, kao nekada :) .

 

Verstappen šokiran Ferrarijevim tempom

 

E11UykEWUAE3xFe_cec5a7870ed110198cefa527308d9a45.jpg.87ad1168cc926589d648460f7ea5ed14.jpg

 

Holanđanin je priznao da je njegov bolid spor, nakon što su od njih bili brži i Mercedes i Ferrari.


“Jednostavno smo bili prespori i to ne malo. Moramo da sednemo i pronađemo još tempa. Bilo je dosta gužve na stazi i zato treba više gledati optimalna vremena. Naša najbolja vremena po sektorima nisu bila baš brza, a ni osećaj u bolidu nije bio sjajan. Obično se dobro snađem u bolidu i lako pronađem tempo, ali ovde sve to traje predugo i ne sviđa mi se. Ovo je do sada možda i najteži početak vikenda”, izjavio je Verstappen.

Ono što je sve iznenadilo je Ferrarijev izuzetan tempo na oba treninga, a Verstappen misli da je njihova brzina dodatno pokazala Red Bullove problema.

“Baš sam iznenađen njihovom brzinom, ali i to pokazuje da smo mi slabi. Oni za sada rade odličan posao, mi smo slabi i razlike su velike. Sutra imamo slobodan dan i moraćemo dobro da se potrudimo kako bi smo nešto promenili”, rekao je Verstappen.

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odlična vremena ima Ferari,mala razlika od 2019 godine. Sainc odličan. Lekler ovo vreme odradio kad je bio sam na stazi ali opet se vidi napredak. Nešto imam osećaj da će sejfti car izlaziti 2-3 puta na stazu, pogotovo zbog Mazepina

Share this post


Link to post
Share on other sites

e pa neka je sretnje,konacno Ferari najbrzi,tj Leklerk,al nije moglo bez greske,stradalo prednje vesanje,zbog kontakta sa ogradom,Leklerk zato treba veceras da uhvati neku ciganku da je otrese 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hamilton: Biće vozić u nedelju, Monako mora da se menja

 

Luis-Hamilton-Aleksander-Albon.jpg

 

Luis Hamilton je pre početka trkačkog vikenda u Monte Karlu poručio da moraju da nastanu promene na ovoj stazi jer je obilaženje nemoguće na ovoj gradskoj stazi. Britanac je takođe priznao da je iznenađen brzinom koju Ferarijevi vozači imaju u Monaku. Monako je od uvek bio poznat kao staza koja nije dozvoljavala nikakva iznenađenja zbog toga što mesta za preticanje nema. Preticanja su još teža od 2017. godine kada su bolidi postali još širi.

 

''Mislim da je potrebna promena. Imamo isti format godinama, ovo je najbolje mesto, najdivnije mesto na svetu za trkanje. Ali znamo da nikada nije uzbudljivo za navijače. Stajemo jednom u boks i imamo dugačke i teške ostanke na stazi. Na listi teških mesta za preticanje, ovo je van svake konkukurencije. Veoma je teško da ćeš ikad dobiti priliku da pretekneš nekog. Ne mislim da navijači uživaju u tome. Ne znam šta je rešenje, ali nadam se da će biti uzbudljivija trka'', rekao je Hamilton pred Veliku nagradu Monaka.

 

''Sama vožnja po stazi, kroz tunel, uz Kazino, celo iskustvo je zadivljujuće i nikad se ne menja. Osećaj pobede je uvek sjajan. Sezona je uzbudljiva i vidiš da se vozači pretiču i da su svi sada bliži jedni drugima. Ovde ćete u nedelju videti vozić, a navijači već znaju da će se to desiti ovog vikenda''. Inače posle prvih treninga Hamilton je bio iznenađen odličnim vožnjama Karlosa Sainsa koji je u obe sesije bio drugi, dok je Šarl Lekler imao najbrže vreme na drugom slobodnom treningu. ''

 

Mislim da je Ferari veoma jak, iznenađujuće je da toliko napreduju, ali je to sjajno. Znači da je takmičenje veće''. Hamiltona su pitali i da li veruje da je Ferarijev ritam stvaran, na šta je on odogovorio da vidi isto što i svi posmatrači i da deluje da je sve ''kako treba''.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

https://pole-position.rs

uh dobro je,nemora da se menja menjac,jer bi u tom slucaju dobio kaznu od 5 pozicija nazad

i svaka cast Alfi i Djovinarciju ,usli u q3 i odlicni Rasel,koji je usao u q2,izgleda da se wiliams popravlja,a Haas nazaduje

Edited by silenci

Share this post


Link to post
Share on other sites

Falilo je samo da se na podijum jos nekako uglavi i Leclerc :), pa da na okupu bude kompletna ekipa mladih lavova za koje navijam.

Svaka cast momci, vrlo lep i fer medjusobni odnos i postovanje - buducnost F1 i piloti izmedju kojih ce se u narednim godinama deliti titule. Lepo ih je gledati kako se bore i sazrevaju u vrhunske asove i buduce sampione, nekako mi je to najjaci utisak posle ovogodisnjeg Monaka.

 

1158467.thumb.jpg.51b3cb26a8ab869268d49a8438282123.jpg 2021-05-23T145840Z_980621347_UP1EH5N15LRBA_RTRMADP_3_MOTOR-F1-MONACO.thumb.jpg.819a1258f10330e6e6f0c5ce41a2162a.jpg b2.thumb.png.f93b1ac756e188093ab549320a8a1bcf.png

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bukvalno bi sport bio brutalan bez Hamiltona :D 

 

I tacno to vidimo u ovakvim retkim trenucima, eto primer je i prosle godine Monza... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Monako je Ferstapenov, Luis 7, pehovi za Leklera i Botasa

 

 

Maks Ferstapen pobednik je trke za Veliku nagradu Monaka.

Vozač Ferarija Šarl Lekler našao se pred sam početak trke u velikom problemu sa bolidom i umesto da krene sa pol pozicije, nije startovao uopšte. Za Ferstapena pobeda u Monaku znači i preuzimanje vodećeg mesta u generalnom plasmanu od Hamiltona. Tako je sa prvog mesta u svom Red Bulu startovao Maks Ferstapen, a iza njega je u trku krenuo vozač Mercedesa Valteri Botas. Luis Hamilton startovao je kao šesti.

 

Hamilton je ušao na zamenu guma u 30. krugu i izgubio dve pozicije, svetski šampion je bio veoma nezadovoljan obavljenim poslom. Marcedes je u nove probleme dopao u 31. krugu kada je za Valterija Botasa završena trka nakon drame u pit-lejnu. Nisu mehaničari uspeli Botasu da zamene prednju desnu gumu i za njega je tu bio kraj. Maks Ferstapen je, sa druge strane, posao u boksu obavio besprekorno, sigurno je vozio do kraja trke i uz razliku veću od osam sekundi ispred Karlosa Sainsa došao do trijumfa. Iza drugoplasiranog Sainsa u Ferariju, našao se vozač Meklarena Lando Noris, a sledili su Sebastijan Fetel, Pjer Gasli, Luis Hamilton, Lens Strol, Esteban Okon i Antonio Đovinaci na desetom mestu.

 

Ferstapen: Neverovatna trka, ponosan sam

 

Maks Ferstapen otkrio je da je u detinjstvu sanjao o pobedi na trci za Veliku nagradu Monaka. Ferstapen je u nedelju trijumfovao ispred Karlosa Sainsa i Landa Norisa.

''Ova pobeda je posebna. Prvi put sam na podijumu ovde. Sećam se, kad sam bio mali, sanjao sam o pobedi ovde. Neverovatna trka'', ocenio je Ferstapen. ''Mnogo je krugova, morate da bude koncentrisani. Nikada ne znate šta može da se dogodi, ali morate da vodite računa o gumama i u pravo vreme odete u boks. Ostali su otišli pre mene, što mi je malo olakšalo posao, ali smo uglavnom kontrolisali situaciju''. Holanđanin je preuzeo vodeću poziciju u konkurenciji vozača. Sada ima 105 bodova, dok je na drugom mestu Luis Hamilton sa 101. ''Ponosan sam, ali ne razmišljam previše unapred, duga je sezona'', rekao je Ferstapen. Trku u Monte Karlu obeležilo je odustajanja Šarla Leklera, koji je trbalo da startuje sa pol pozicije, kao i problemi Mercedesa. Šampionat Formule 1 nastavlja se 6. juna, kada je na programu trka za Veliku nagradu Azerbejdžana.

 

Hamilton: Podbacili smo kao tim

 

Luis Hamilton nije bio zadovoljan posle trke za Veliku nagradu Monaka, na kojoj je zauzeo tek sedmo mesto. Hamilton je, posle odustajanja Šarla Leklera, startovao kao šesti. Ipak, u 30. krugu je išao na zamenu guma u boks, posle čega je izgubio dve pozicije. Aktuelni šampion bio je veoma nezadovoljan. Mercedes je nove probleme imao u narednom krugu, pošto mehaničari nisu uspeli da zamene gumu Valteriju Botasu, pa je za Finca trka bila završena.

 

''Nemam komentar. Razgovaraćemo, pokušaćemo da izađemo iz ovoga jači. Nismo bili dobri ovog vikenda, podbacili smo kao tim. Sada je vreme da fokus prebacimo na sledeću trku'', rekao je Hamilton. ''Izgubili smo mnogo bodova danas jer smo uradili loš posao kao tim. Postoje slabosti na bolidu, verujem da će i sledeća trka biti teška. U Bakuu će se ponovo voziti ulicama, mogli bismo da se mučimo kao i ovde''. Lidersku poziciju u generalnom plasmanu vozača preuzeo je Maks Ferstapen, koji je pobedio u nedelju. ''Čestitam Maksu i njegovom timu, uradili su sjajan posao''.

 

Lekler: Teško je prihvatiti ovo, mehaničari su pokušali sve

 

Šarl Lekler bio je razočaran što nije počeo trku za Veliku nagradu Monaka, a otkrio je da je imao problem sa sa levom pogonskom poluosovinom na bolidu. Monegašanin je trebalo da startuje sa pol pozicije, ali je Ferari neposredno pred početak trke saopštio da 23-godišnjak neće izaći na stazu zbog problema sa bolidom.

 

''Nije lako. Mehaničari su uradili apsolutno sve kako bih imao šansu da se borim za pobedu. Ovoga puta problem nije bio u menjaču, već sa sa levom pogonskom poluosovinom na bolidu'', objasnio je Lekler. ''Teško je bilo prihvatiti da neću početi trku. Još ne znamo šta se tačno dogodilo. U kvalifikacijama sam napravio grešku i siguran sam da postoji neka veza sa tim. Ali da su mi rekli da imam i 20% šansi da pobedim, rizikovao bih. Nikada nisam završio trku ovde, ove godine je nisam ni počeo. Teško je. Žao mi je i zbog tima''.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hamilton postaje malo dosadan,kad god mu ne ide kriv mu tim.Botas je pokazao da je Mercedes konkurentan.

Analiza trke

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, dach@ said:

Hamilton postaje malo dosadan,kad god mu ne ide kriv mu tim.Botas je pokazao da je Mercedes konkurentan.

Konacno da (od vremena Rosberga i Vettela u punoj snazi) vidimo kako stvari funkcionisu i kada neko konstantno dise za vratom od starta sezone. Do sada je dobro odreagovao, realno im ova staza nije bas toliko odgovarala, druga prica ce biti za 2 nedelje u Azerbejdzanu. Neosporno je delovao poprilicno sporo jos od cetvrtka pa do samog kraja, a blagi crv se sigurno uvuce kada se baci pogled na trenutno stanje na tabeli. Poredjenja radi, situacija posle prethodnog Monaka koji je bio 6. trka u sezoni:

 

fs.thumb.png.ded9c702e41ab0e45a5814732e6d5912.png

 

I posle jucerasnje trke:

 

ty.thumb.png.2ce4ea0de200dac7d753c21c01bcb36f.png

 

Samo da ne gledamo poprilicne dosadne sezone, kao u nekoliko prethodnih godina. Pocetak ove obecava, mislim da je izuzetno bitno da RB ne izgubi prikljucak na pocetku, posto su u drugom delu sezone maltene po pravilu uvek brzi. Da se Checo malo bolje adaptirao, mogli su da naprave i vecu razliku.

Takodje je lepa borba starih divova (i uz Williams jedinih pravih F1 ekipa) Ferrarija i McLarena za trece mesto u sampionatu. Najvece razocaranje mi je ubedljivo Alpina, ocekivao sam mnogo vise. Pa i Aston Martin (bivsi RP), Vettel je tek juce podsetio na bolje dane i njega i ekipe.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...