Matteo11 104 Posted May 12, 2021 (edited) Fiat Tipo 2016 god , dizel, blizu 60k km Pojavio se problem pre dva dana , turbo je počeo da zuji između 1300-1500 rpm. Ne zviždi nego zuji zzzzzzz ... Pojavilo se nakon banalne situacije; ugasio mi se auto na kretanju i to na uzbrdici jer sam greškom umesto i 1 brzinu ubacio u 3. Prvi pokušaj paljenja nakon toga propada jer je alnaser zategao isto kao da je menjač ostao ubačen u brzinu- a nije... Na drugom pokušaju lepo je upalio ali već nakon prvih par metara čuo se taj zvuk ZZZZZ... Mašina lepo vuče, nije se upalika nikakova lampica, prima gas, sve normalno, nema fleka od ulja, ne vidim naprsline na kućištu turba, creva su ok... Imam ugrađenu čukicu pa vidim koliko puni turbo, koliko i kada je dobijao pritiska pre ovoga što sam opisao toliko dobija i sada. Samo me iritira to zzzzzz, ne miriše mi na dobro Šta dalje? Edited June 20, 2021 by neshaoct formatiranje Quote Share this post Link to post Share on other sites
igor0511 2882 Posted May 12, 2021 Ja bih za pocetak proverio creva. Malo je to kilometara za ozbiljan kvar Quote Share this post Link to post Share on other sites
vagenovac 4533 Posted May 12, 2021 Remenica alternatora, anlaser ili tako nesto, tesko da je turbo u pitanju. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Matteo11 104 Posted June 20, 2021 (edited) Ništa dobrog nisam našao... Edited June 20, 2021 by neshaoct formatiranje 1 neshaoct reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
darkman14 5900 Posted June 20, 2021 Jel to proletelo nešto kroz turbo? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Matteo11 104 Posted June 20, 2021 Nemam pojma , pogledao sam sve počevši od filtera , debimetra , klapne ,,, sve je tu što bi trebalo da bude . Držim da je pukla jedna od peraja i napravila haos na čitavom rotoru ! Pitanje je ; jeli ono previše lufta na osovini ? Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted June 20, 2021 7 hours ago, Matteo11 said: jeli ono previše lufta na osovini ? Danas smo na redovnom okupljanju malo pomenuli ovaj tvoj primer...stav je da ima dosta lufta. 1 Matteo11 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Matteo11 104 Posted June 27, 2021 Počinjem sa skidanjem crevaca i čiščenjem interkulera... Komadića i ulja ima na sve strane , ostatke peraja turbine nisam našao samo na klapni egr-a ! 2 1 neshaoct, horvat and moron reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
knezevic76 7020 Posted June 27, 2021 biiip, negde su svi ti opiljci mirali da završe . Neverovatno mi je da se to desi na toj kilometraži. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Matteo11 104 Posted June 28, 2021 Držim da je većina u interkuleru , nešto u crevima a sigurno je lakše komade proterao kroz usisnu granu .... Ili je turbo bio loš od ugradnje ili mu je nešto uletelo u rotor Simpatična je epizoda nakon prvog redovnog servisa koje je odradio Fiat , već drugi redovni servis sam radio ja sam - i skidajući filter vazduha koji su ugadili oni videlo se kako nije dobro stavljen u ležište a to znači da je Tipiša 10000 km vukao u sebe falš vazduh pored a ne kroz filter ! 3. Interval sam opet radio ja i filter koji sam tada stavio bio je ok. 4. interval opet ja radio i to je filter koji je trenutno na njemu i tu sad nastaje problem jer je sam filter prljav sa obe strane ! Imam utisak kao da je bio dobro nakvašen , sav je nekako izdeformisan Sledeči vikend sledi pranje pa bumo videli šta će ispasti van iz kulera i creva ... Quote Share this post Link to post Share on other sites
moron 3691 Posted June 28, 2021 Mislim da je tajna nastanka problema u tom periodu kada kućište filtera vazduha nije bilo dobro namešteno. Kriv je ovl. servis ( po meni ), ali, da to dokažeš sve što si napisao, to je nemoguća misija. Na žalost. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Matteo11 104 Posted July 30, 2021 (edited) Turbo revizioniran za 360 evra , svi delovi stigli i moze da počne sastavljanje ! Edited July 30, 2021 by Ivan Sredjene slike 3 skile86, horvat and dach@ reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
horvat 6456 Posted July 30, 2021 Porucio si ga sa tog sajta autodoc? Cesto vrtim taj sajt, bas je koristan Quote Share this post Link to post Share on other sites
Matteo11 104 Posted July 30, 2021 Ne , samo filteri , ulje i dihtunzi sa Autodoc , a za turbo sam našao servis 15 km od mene. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Matteo11 104 Posted July 31, 2021 Gde se nalazi ventil za ozračavanje rashladnih sistema i ima li jedan ili vise komada ? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Matteo11 104 Posted August 1, 2021 (edited) Edited August 11, 2021 by neshaoct formatiranje Quote Share this post Link to post Share on other sites
Matteo11 104 Posted August 11, 2021 Da zaključim post nakon popravke : velika razlika između oriđiđi turba i ovoga repariranog , kažem jer imam instaliranu čukicu pa vidim koliko puni ! Opisaću : -stari turbo - počinje sa puni na 1200 rpm i u piku pokazuje 1,8 bara i nakon 2-3 sekunde pada na 1,7 bara , kada skinem nogu sa gasa pritisak padne do 0,3 bara i tu ga zadržava do približno 1300-1200 rpm , pri brzini od 130 km/h 0,8 bara -reparirani turbo - počinje da puni na 1200-1300 rpm i piku pokazuje 1,6 bara i nema opadanja pritiska ,,,, veoma ujednačeno dizanje pritiska od nultog do maksimalnog , oduzimanjem gasa pritisak mu pada do 0,2-0,1 bar ili pri šaltanju na nižim obrtajima odma na 0 bara, pri brzini od 130 km/h 0,4-0,5 bara Sve ovo što sam opisao u vezi sa novim turbom odnosi se na prazno vozilo u lokalu i na vozilo sa 3 putnika + pun gepek na autoputu. Prvu regeneraciju je odradio nakon cca 100 pređenih kilometara nakon zamene turba, druga se desila noćas u toku vožnje na jadranskoj magistrali ! E sad otkud tolika razlika u ponašanju to pojma nemam, valja se pitati onoga koji je reparirao turbo .... Ja ne bik znao. 2 1 neshaoct, horvat and igor0511 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
moron 3691 Posted August 11, 2021 A sta ti u vožnji osetiš kao praktičnu razliku? Zanemari očitane vrednosti. ? 2 neshaoct and Zakeralo reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Matteo11 104 Posted August 11, 2021 8 hours ago, moron said: A sta ti u vožnji osetiš kao praktičnu razliku? Zanemari očitane vrednosti. ? U snazi nema razlike , ide kao što je i išao osim što ravnomerno ubrzava . Zašto da zanemarim očitane vrednosti ? One ne mogu da naškode , da nije bilo čukice i tih vrednosti nebih ni shvatio da nešto nije u redu sa turbom . Grešim ili ... ? 1 moron reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
moron 3691 Posted August 11, 2021 Nemam "tehniku" da to merim na mom 1,6MJ i zato te i pitah kakva je razlika u praksi između fabričke postavke i onoga što ti sada faktički imaš . Quote Share this post Link to post Share on other sites
Matteo11 104 Posted August 11, 2021 5 minutes ago, moron said: Nemam "tehniku" da to merim na mom 1,6MJ i zato te i pitah kakva je razlika u praksi između fabričke postavke i onoga što ti sada faktički imaš . Mene je tu zainteresovalo šta je nakon reparacije turba dovelo do toga da se auto drugačije ponaša ? Čovek zamenio ležajeve i obe strane rotora ,odradio fluks i balansirao, elektronika nije dirana , sve fabrika . Jeli fabrička turbina imala neki feler pa punila previše ?? Ajde sad budi pametan .... Quote Share this post Link to post Share on other sites