Jump to content
FAS Goran
Matteo11

Fiat Nuova Tipo 1.6 MJet - turbo počeo da zuji

Recommended Posts

Fiat Tipo 2016 god , dizel, blizu 60k km

Pojavio se problem pre dva dana , turbo je počeo da zuji između 1300-1500 rpm. Ne zviždi nego zuji zzzzzzz ... 

 

Pojavilo se nakon banalne situacije; ugasio mi se auto na kretanju i to na uzbrdici jer sam greškom umesto i 1 brzinu ubacio u 3. Prvi pokušaj paljenja nakon toga propada jer je alnaser zategao isto kao da je menjač ostao ubačen u brzinu- a nije... Na drugom pokušaju lepo je upalio ali već nakon prvih par metara čuo se taj zvuk ZZZZZ... Mašina lepo vuče, nije se upalika nikakova lampica, prima gas, sve normalno, nema fleka od ulja, ne vidim naprsline na kućištu turba, creva su ok...

 

Imam ugrađenu čukicu pa vidim koliko puni turbo, koliko i kada je dobijao pritiska pre ovoga što sam opisao toliko dobija i sada. Samo me iritira to zzzzzz, ne miriše mi na dobro 

Šta dalje?

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemam pojma  , pogledao sam sve počevši od filtera , debimetra , klapne ,,, sve je tu što bi trebalo da bude . 

Držim da je pukla jedna od peraja i napravila haos na čitavom rotoru ! 

 

Pitanje je ; jeli ono previše lufta na osovini ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 hours ago, Matteo11 said:

jeli ono previše lufta na osovini ?

Danas smo na redovnom okupljanju malo pomenuli ovaj tvoj primer...stav je da ima dosta lufta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Držim da je većina u interkuleru , nešto u crevima a sigurno je lakše komade proterao kroz usisnu granu .... 

Ili je turbo bio loš od ugradnje ili mu je nešto uletelo u rotor 

Simpatična je epizoda nakon prvog redovnog servisa koje je odradio Fiat , već drugi redovni servis sam radio ja sam - i skidajući filter vazduha koji su ugadili oni videlo se kako nije dobro stavljen u ležište a to znači da je Tipiša 10000 km vukao u sebe falš vazduh pored a ne kroz filter ! 

3. Interval sam opet radio ja i filter koji sam tada stavio bio je ok. 

4. interval opet ja radio i to je filter koji je trenutno na njemu i tu sad nastaje problem jer je sam filter prljav sa obe strane ! 

Imam utisak kao da je bio dobro nakvašen , sav je nekako izdeformisan 

Sledeči vikend sledi pranje pa bumo videli šta će ispasti van iz kulera i creva

...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da je tajna nastanka problema u tom periodu kada kućište filtera vazduha nije bilo dobro namešteno.

Kriv je ovl. servis ( po meni ), ali, da to dokažeš sve što si napisao, to je nemoguća misija. Na žalost.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porucio si ga sa tog sajta autodoc? 

 

Cesto vrtim taj sajt, bas je koristan :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da zaključim post nakon popravke

velika razlika između oriđiđi turba i ovoga repariranog , kažem jer imam instaliranu čukicu pa vidim koliko puni ! 

 

Opisaću :

-stari turbo - počinje sa puni na 1200 rpm i u piku pokazuje 1,8 bara i nakon 2-3 sekunde pada na 1,7 bara ,  kada skinem nogu sa gasa pritisak padne do 0,3 bara i tu ga zadržava do približno 1300-1200 rpm , pri brzini od 130 km/h 0,8 bara

 

-reparirani turbo - počinje da puni na 1200-1300 rpm i  piku pokazuje 1,6 bara i nema opadanja pritiska ,,,, veoma ujednačeno dizanje pritiska od nultog do maksimalnog , oduzimanjem gasa pritisak mu pada do 0,2-0,1 bar ili pri šaltanju na nižim obrtajima odma na 0 bara, pri brzini od 130 km/h 0,4-0,5 bara 

 

Sve ovo što sam opisao u vezi sa novim turbom odnosi se na prazno vozilo u lokalu i na vozilo sa 3 putnika + pun gepek na autoputu.

Prvu regeneraciju je odradio nakon cca 100 pređenih kilometara nakon zamene turba, druga se desila noćas u toku vožnje na jadranskoj magistrali ! 

 

E sad otkud tolika razlika u ponašanju to pojma nemam, valja se pitati onoga koji je reparirao turbo .... Ja ne bik znao.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 hours ago, moron said:

A sta ti u vožnji osetiš kao praktičnu razliku?

Zanemari očitane vrednosti. 

?

U snazi nema razlike , ide kao što je i išao osim što ravnomerno ubrzava . 

Zašto da zanemarim očitane vrednosti ?

One ne mogu da naškode , da nije bilo čukice i tih vrednosti nebih ni shvatio da nešto nije u redu sa turbom  . 

Grešim ili ... ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemam "tehniku" da to merim na mom 1,6MJ i zato te i pitah kakva je razlika u praksi između fabričke postavke i onoga što ti sada faktički imaš .

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minutes ago, moron said:

Nemam "tehniku" da to merim na mom 1,6MJ i zato te i pitah kakva je razlika u praksi između fabričke postavke i onoga što ti sada faktički imaš .

Mene je tu zainteresovalo šta je nakon reparacije turba dovelo do toga da se auto drugačije ponaša ? 

Čovek zamenio ležajeve i obe strane rotora ,odradio fluks i balansirao,

elektronika nije dirana , sve fabrika . 

Jeli fabrička turbina imala neki feler pa punila previše ??

Ajde sad budi pametan ....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...