neshaoct 9590 Posted May 5, 2021 Volkswagen, isto kao i Audi ili Mercedes, su svi pomalo u nezgodnoj situaciji: sada prave električne rivale svojim osnovnim modelima. Audijev e-tron GT se takmiči sa RS6, A7 i A8...i da li je S-klasa i dalje najbolji Mercedes ili je to sada EQS? Za VW je to građanski rat između Golfa (možda jedinog porodičnog ''hečbeka'' koji bi se sa pravom mogao nazvati ''ikona'') i potpuno električnog ID.3. Mogu li Golf i ID.3 naučiti da mirno koegzistiraju? Koliko dugo Volkswagen može svoje pare trošiti tako što će praviti dva automobila koja bi trebalo da budu najbolji hatchback-ovi, a da se ne spotaknu jedan o drugog? Upravo to pitanje postavili smo Klaus Zellmeru, šefu prodaje i marketinga kompanije Volkswagen. ''Mislim da će u doglednoj budućnosti Golf i ID.3 koegzistirati'', rekao je Zellmer, ''jer je Golf previše važan. Taj auto je poput podbrenda. To je ikona. Ponosni smo što imamo njegovu osmu generaciju, a mislim da ćemo imati i još jednu generaciju posle aktuelne jer imamo solidnu bazu kupaca i jak imidž brenda.'' Dakle, Golf je onda siguran kao kuća? Pa, ne baš. Klaus Zellmeru nastavlja: ''Međutim, kada vidimo da brzina transformacije od motora SUS do čisto električnih vozila na baterije dobija održiv zamah - ako nam tada više ne trebaju automobili sa motorima SUS - onda možemo to ime da koristimo i za prodaju električnog automobila. Do tada trebaju da prođu godine.'' Čini se da je Golf ovde da ostane i sa devetom generacijom, ali od njegove desete generacije bi mogao da se pretvori u polu-retro električni auto koji postoji paralelno sa porodicom ID modela. U svakom slučaju, VW se neće lako odreći skoro 50 godina Golf nasleđa. To je jedna stvar sa kojom Tesla (i bilo koji drugi novi proizvođač električnih automobila) neće moći da se takmiči. ''Cilj nam je da do 2030. godine 70% naše proizvodnje budu električni automobili, ali videćemo šta kupac želi. Možda će biti sporije od toga, možda će biti brže. Za nas je kupac kralj, kupac će doneti odluku i mi ćemo biti spremni da reagujemo. Golf kakav danas znate ostaje Golf i u dogledno vreme. Danas on može da bude i hibrid sa 50 km dometa, a mi ćemo imati i hibrid sledeće generacije sa 100 km dometa samo na struju. Ako treba da spojimo dva ''tehnološka toka'', mogli bismo to da uradimo.'' Šta to sve znači za Golf GTI i njegovog rivala iz iste fabrike u vidu ID.4 GTX? Zellmer kaže da ''GTX nije nužno značka koja se dobija kad auto ima jače performanse ubrzanja ili maksimalne brzine - već je to oznaka za vrhunski nivo opreme. To je nekada pogon na sva četiri točka, nekada malo više performansi, ali ne mora nužno da bude ubrzanje ili najveća brzine - to može biti npr. i veća brzina punjenja. To mogu biti neke dodatne funkcije u automobilu'', rekao je. ''GTX je vrh piramide. GTI je podbrend za Golf koji uvek znači performanse, i po mom mišljenju to ne bismo smeli da narušavamo vozilom na električni pogon. GTX bi se trebao potpuno razlikovati od GTI, GTD-a ili GTE modela - želimo da ljudi razumeju sve te oznake na autima koje kupuju, a GTX oznaka će značiti da je auto vrhunski.'' Dakle, dok je Golf siguran i za narednu generaciju, pa i posle toga kao električni auto koji će postojati paralelno sa ID modelima, njegova GTI oznaka, sa kojom ste odrasli, verovatno nije sigurna. GTX je nova priča koja dolazi... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17584 Posted November 3, 2021 Šta će biti sa VW Golfom 9? Elektrifikacija, kriza, Euro 7 norme… Mnogo je pitanja koja “vise nad glavom” naredne generacije najpopularnijeg hečbeka u Evropi. Nema nikakve tajne da osma generacija Golfa nema ni blizu tako dobru prodaju kao što je to bio slučaj sa prethodnikom. Razloga ima dosta, od problema sa softverom na početku karijere, preko krize oko poluprovodnika i korona virusa, pa sve do navale SUV modela. Dakle, sigurno je da ni uprava Volkswagena nije zadovoljna prodajom “osmice”, ali je činjenica je pred ovim modelom veliki broj izazova. Nove glasine koje stižu iz Nemačke upućuju na to da u Volfzburgu odavno razmišljaju na temu Golfa 9… Uprkos svim problemima Golf je i prošle godine bio najprodavaniji automobil u Evropi, sa više od 312.000 registracija. Interesantno je da je gotovo 134.000 završilo u Nemačkoj, što dovoljno govori o tome koliki je stub prodaje tog automobila upravo domaće tržište. Ove godine, nema šanse da će Golf prebaciti više od 300.000 registracija na Starom kontinentu, što će samo predstavljati još veći pritisak na ovaj hečbek. U septembru je nemački as imao manje od 18.000 registracija, tako da je daleko od prošlogodišnjih rezultata. Prema aktuelnim planovima Volkswagena, nova generacija Golfa koja će zameniti „osmicu“ trebalo bi da se nađe na tržištu 2026. godine. No, to će biti nova iteracija samo u pres saopštenjima opskrbljenim marketinškim floskulama. Glasine iz Nemačke kažu da Volkswagen suštinski više nema nameru da ulaže veliki novac u razvoj narednog Golfa. Zapravo, primeniće recept iz nedavne prošlosti kada je šesta generacija Golfa nasledila petu. Zapravo, to bi se pre moglo nazvati dubinskom restilizacijom jednog modela, nego potpuno novim automobilom. Tako se očekuje da se ista stvar desiti i sa “osmicom” i “devetkom”. Dakle, malo promene izgleda, ista platforma, i drugačija paleta motora. Najverovatnije će se idući Golf oslanjati samo na plug-in hibridne pogonske sklopove. Podsetimo, novo izdanje ovakvih priključnih hibrida Volkswagena stiže 2023. godine i imaće domet od 100 km u EV režimu vožnje. Ukoliko se isprati životni ciklus od sedam godina, onda će Golf 9 nestati sa tržišta 2033. godine. Kako je Evropska komisija predložila zabranu prodaje automobila sa SUS motorom 2035. godine, i ako se sa tim zaista slože i zemlje članice EU, onda je sasvim izvesno da desetu generaciju Golfa sigurno nećemo videti. Neki će se radovati, a neki će i plakati, pogotovo zbog činjenice da će ga naslediti električni model – po svemu sudeći druga iteracija vozila ID.3… Preuzeto sa: autorepublika.com Quote Share this post Link to post Share on other sites