Nenad-sone 12 Posted April 5, 2021 (edited) Na autu su farovi sa xenonima(imaju i ono pracenje puta),kako se podesava visina farova iz auta i da li moze? Na ono dugme SET pored navigacije nema ta opcija,a desava mi se nekad da kad pritisnem SET izbaci,samo tri opcije,a nekad 6-7,recimo iskljucivanje suvozacevog air bag-a,nekad ima,nekad ne. Edited April 26, 2021 by neshaoct split Topic Quote Share this post Link to post Share on other sites
TheWickerMan 923 Posted April 5, 2021 Kad stojiš imaš sve opcije, kad se krećeš imaš. 3 opcije. Kad imaš xenone i automatsko štelovanje visine farova, onda nema ručnog štelovanja, ako se ne varam. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Nenad-sone 12 Posted April 5, 2021 On 4/5/2021 at 9:53 PM, TheWickerMan said: Kad stojiš imaš sve opcije, kad se krećeš imaš. 3 opcije. Kad imaš xenone i automatsko štelovanje visine farova, onda nema ručnog štelovanja, ako se ne varam. Hvala za info,onda je tako sa SET podesavanjem,nisam ni provalio Xenoni mi ,cini mi se,biju malo vise na dole,i stalno stoje tako,nisam primetio da idu gore-dole automatski,samo levo-desno Quote Share this post Link to post Share on other sites
ISV_01 3997 Posted April 5, 2021 (edited) PS, potrazi sta te interesuje na samim temama u tehnickom delu, ima toga na pretek Cisto da ne raskupusavamo temu. Cestitke na delti, odlican izbor! Edited April 5, 2021 by ISV_01 1 PremieRacing reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Nenad-sone 12 Posted April 5, 2021 8 minutes ago, ISV_01 said: Skinuo sam tu brosuru i prelistao,ali na xenonima nije tako,meni cak ni ispod temperature na bordu ne pise u kojoj su farovi poziciji. Kao da nema to stelovanje Quote Share this post Link to post Share on other sites
darkman14 5792 Posted April 5, 2021 Nema štelovanja iz kabine. Na zadnjim viljuškama postoje senzori (žiroskopi) koji sami nivelišu snop gore/dole u zavisnosti od opterećenja pozadi. Jedino što možeš je da ručno našteluješ farove uz neki zid. Na samim farovima imaš 2 inbusa, jedan za štelovanje gore/dole a drugi levo/desno. Imaš i na forumu uputstvo kako se pravilno šteluju farovi. 1 Ivan reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Nenad-sone 12 Posted April 5, 2021 Upravo je citam Hvala Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17454 Posted April 5, 2021 (edited) Neka se javi kum @PremieRacing , njemu sam upravo na Delti sa fabrickim xenonima stelovao farove kod Intera (onomad kada je dolazila cela delegacija iz NS ). Kaze covek ne vidi ispred nista (isti slucaj kao i kod tebe @Nenad-sone) . Upalimo farove - pobodeni u zemlju. Sredim mu to, odvozamo 2-3 testna kruga, ispred auta dan . Poenta je da se podesi inicijalni polozaj horizontalne/vertikalne nivelacije na samom faru. A posle automatika koriguje polozaj, u zavisnosti od brzine i opterecenja. Tj. od ocitavanja senzora koji se nalazi na viljusci. Koja je kod Brava/Delte cak razlicita, u zavisnosti od toga da li je far sa rucnom ili automatskom nivelacijom. Levi far, tj. elektronika u balastu je MCU (Master Control Unit), desni je samo Slave. Edited April 5, 2021 by Ivan 2 Woodoo and nemanja84bg reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17454 Posted April 5, 2021 PS: Evo kako sistem automatske nivelacije izgleda na Bravu/Delti. Drugu sliku imam od ranije za Bravo, cisto da vidite da se i prednje viljuske razlikuju za sistem sa automatskom nivelacijom : 1 1 neshaoct and igor0511 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Nenad-sone 12 Posted June 4, 2021 Posle duzeg vremena,probao sam da nastelujem farove. Naravno problem,neko je vec stelovao i polomio zupcanike na farovima,ali sam nekako uspeo da ih podignem na max. Ali nista bolje. Kao sto sam vec pisao,u pitanju su adaptivni xenoni,e sad, i ono dugme u kabini za iskljucivanje pracenja puta ne reaguje kada ga iskljucim. Farovi i dalje prate put,ali biju na 10m od auta. Zanima me da li moze elektricar da resi problem? Tj,da li je moguce da su ziroskopi crkli(ili sta im se vec desava)ili ta elektronika na viljusci,pa da su farovi zbog toga oboreni na dole? Hvala Quote Share this post Link to post Share on other sites
Malmsteen 52 Posted April 21, 2022 Juče su mi odradili veliki servis na Delti i zamenili prednje desno rame. Pominjao je majstor da je morao da zameni jedan šraf - skinuti šraf mi je ostavio sa ostalim zamenjenim delovima. Međutim, primetio sam da sada farovi više nisu u vertikalnoj istoj liniji i da se pri uključivanju oborenih svetala non-stop čuje da radi neki elektromotor kao da pokušava da niveliše nešto a nikako da se isključi. Da li ima veze sa autonivelacijom? Da nisu montirali pogrešnu vrstu viljuške? Probaću danas da naštelujem farove ručno ali me i dalje brine zvuk elektromotora koji vrti (u prazno?). Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17454 Posted April 21, 2022 (edited) @Malmsteen Nisi napisao, a glavno je pitanje - imas li fabricke ksenone? Autonivelacija postoji samo na toj vrsti farova, a manuelna (iz kabine) na ostalim. Ako je odgovor da - naravno da se jedna viljuska razlikuje, jer vezuje za sebe osovinicu za autonivelaciju. Opcional 230 oznacen na slici (Gas Discharge farovi). Vidjao sam da "kasapi" nemaju takvu viljusku, pa pokusaju da poture obicnu . Ako je odgovor ne - treba da se sredi (najverovatnije) potenciometar motorica za stelovanje farova. Redje se desava da sistem za stelovanje spadne sa navoja. Treca varijanta je da imas fabricki xenon, sve je montirano kako treba a postoji problem iz stavke iznad (potenciometar u problemu). Meni najpre deluje da je problem sa potenciometrom, ako samo jedan motoric vrti u prazno. Edited April 21, 2022 by Ivan Quote Share this post Link to post Share on other sites
vladatrajan 0 Posted June 16, 2022 Pozdrav svima, probao sam da nadjem na forumu odgovor na problem koji imam trenutno ali nisam uspeo. Vlasnik sam Lancia Delte Gold automatik 1,6 2014. vec dve godine. Pre neki dam sam uradio veliki servis i zamenu diskova prednjih. kada sam krenuo u inostranstvo(da sam kod kuce vratio bi ga majstoru) primetio sam da su mi farovi na 5,6 metara kada je na kratkim svetlima, malte ne ni ne vidim nista. Pomislio sam da mozda ima neko podesavanja u autu ali proverio sam, nema. Da li je neko imao slican problem, jel postoji opcija preko dijagnostike da se nesto uradi...ili da ganjam majstora ako je do njega. Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted June 16, 2022 @vladatrajan Pogledaj sada, nakon spajanja, sve ranije napisano u temi na kojoj smo. Quote Share this post Link to post Share on other sites
vladatrajan 0 Posted June 16, 2022 On 4/21/2022 at 1:17 PM, Malmsteen said: Juče su mi odradili veliki servis na Delti i zamenili prednje desno rame. Pominjao je majstor da je morao da zameni jedan šraf - skinuti šraf mi je ostavio sa ostalim zamenjenim delovima. Međutim, primetio sam da sada farovi više nisu u vertikalnoj istoj liniji i da se pri uključivanju oborenih svetala non-stop čuje da radi neki elektromotor kao da pokušava da niveliše nešto a nikako da se isključi. Da li ima veze sa autonivelacijom? Da nisu montirali pogrešnu vrstu viljuške? Probaću danas da naštelujem farove ručno ali me i dalje brine zvuk elektromotora koji vrti (u prazno?). Pozdrav druze, da nisi kojim slucajem resio problem sa farovima, slicno je i kod mene samo sam ja radio veliki servis i menjao sam diskove? 24 minutes ago, neshaoct said: @vladatrajan Pogledaj sada, nakon spajanja, sve ranije napisano u temi na kojoj smo. Hvala! Quote Share this post Link to post Share on other sites
vladatrajan 0 Posted June 16, 2022 On 4/5/2021 at 10:28 PM, Ivan said: Neka se javi kum @PremieRacing , njemu sam upravo na Delti sa fabrickim xenonima stelovao farove kod Intera (onomad kada je dolazila cela delegacija iz NS ). Kaze covek ne vidi ispred nista (isti slucaj kao i kod tebe @Nenad-sone) . Upalimo farove - pobodeni u zemlju. Sredim mu to, odvozamo 2-3 testna kruga, ispred auta dan . Poenta je da se podesi inicijalni polozaj horizontalne/vertikalne nivelacije na samom faru. A posle automatika koriguje polozaj, u zavisnosti od brzine i opterecenja. Tj. od ocitavanja senzora koji se nalazi na viljusci. Koja je kod Brava/Delte cak razlicita, u zavisnosti od toga da li je far sa rucnom ili automatskom nivelacijom. Levi far, tj. elektronika u balastu je MCU (Master Control Unit), desni je samo Slave. Jedno mi samo nije jasno, zbog cega su svetla ostala oborena, kod mene je posle velikog servisa i zamene prednjih diskova izasao taj problem. Ti senzori za automatsku nivelaciju su i napred i nazad koliko vidim na slici koju si postavio. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17454 Posted June 16, 2022 (edited) @vladatrajan Tako je, jedan senzor pozadi i jedan napred, vezan preko osovinice za viljusku. Proveri da tu nije "kvaka" kada su radjeni servisi, mozda nesto nije vraceno kako treba oko prednje viljuske (desna je u pitanju). Dalje, cuo sam i za par prica da "strucnjaci" kada menjaju viljuske, nemaju tu specificnu (za auto sa fabrickim xenonom). I onda stave obicnu viljusku, a ostave tako raskaceno, bez osovinice senzora . Ovako izgleda desna viljuska, sa dodatkom za kacenje za fabricki xenon, koji standardna viljuska nema: Uvek postoji mogucnost i da crkne potenciometar na motoricu nivelacije u faru, mada to se dosta cesce desavalao na Stilu (a i tesko da ce crci za oba fara bas u isto vreme). Kada se to desi, potenciometar tera far u krajnji polozaj, pokusaj da cujes ima li nekog konstantnog zujanja sa upaljenim farovima (a da nije od balasta). Na kraju, mozes da probas da podignes farove rucno. Mislim da je na xenonima za Deltu isto kao i na Bravu - unutrasnji sraf nivelacije steluje vertikalu. Imbus 6, zavijanjem se snop podize. I obrnuto, odvijanjem spusta. Podigni ih malo, pa vidi radi li nivelacija kada se optereti. Edited June 16, 2022 by Ivan Quote Share this post Link to post Share on other sites
vladatrajan 0 Posted July 16, 2022 On 6/16/2022 at 11:05 PM, Ivan said: @vladatrajan Tako je, jedan senzor pozadi i jedan napred, vezan preko osovinice za viljusku. Proveri da tu nije "kvaka" kada su radjeni servisi, mozda nesto nije vraceno kako treba oko prednje viljuske (desna je u pitanju). Dalje, cuo sam i za par prica da "strucnjaci" kada menjaju viljuske, nemaju tu specificnu (za auto sa fabrickim xenonom). I onda stave obicnu viljusku, a ostave tako raskaceno, bez osovinice senzora . Ovako izgleda desna viljuska, sa dodatkom za kacenje za fabricki xenon, koji standardna viljuska nema: Uvek postoji mogucnost i da crkne potenciometar na motoricu nivelacije u faru, mada to se dosta cesce desavalao na Stilu (a i tesko da ce crci za oba fara bas u isto vreme). Kada se to desi, potenciometar tera far u krajnji polozaj, pokusaj da cujes ima li nekog konstantnog zujanja sa upaljenim farovima (a da nije od balasta). Na kraju, mozes da probas da podignes farove rucno. Mislim da je na xenonima za Deltu isto kao i na Bravu - unutrasnji sraf nivelacije steluje vertikalu. Imbus 6, zavijanjem se snop podize. I obrnuto, odvijanjem spusta. Podigni ih malo, pa vidi radi li nivelacija kada se optereti. Problem resen, shvatio sam i sta se desilo pa u buduce kada vozite auto kod majstora da vam bilo sta radi na autu sa dizalicom a imate senzor za svetla..senzor je spojen sa ramenom malom polugicom sa zglobom, kada se auto podigne na dizalicu tockovi se toliko oklembese da ta polugica predje na kontra stranu , tj. to je kao da vam ispadne lakat i postane ukocen.Slucajno sam upravo sada cackao oko te polugice i cakk samo se vratilo u kontra stranu.. svakako bez ove slike Moderatora ne bih ja to nasao a vec sam zakazao kod majstora za ponedeljek. Hvala puno svima sto se trudite da olaksate svima zivot a posebno Moderatoru na slici i savetu! Quote Share this post Link to post Share on other sites