Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Mercedes EQS / EQS SUV

Recommended Posts

motormouthyoutubenovi.jpg Motormouth: 2022. Mercedes EQS

 

Mercedes kaže da je EQS izuzetno aerodinamičan, toliko da je njegov koeficijent otpora vazduhu od 0.20 najniži na svetu. Tesla Model S, Porsche Taycan i Lucid Air su u tom aspektu takođe veoma jaki, npr. Lucid Air ima 0.21.

Spoljašnjost je glatka i uglađena sa niskom haubom, kratkim prepustima, tankim LED farovima i zadnjim svetlima, svetlosnom trakom pozadi... Ovaj EV može da ima dva električna motora koji proizvode 516 konjskih snaga i 855Nm obrtnog momenta, sa baterijom od 107.8 kWh i 547 km dometa. Pogon mu je na svim točkovima, ubrzava od 0-100 km/h za 4.3 sekunde.

Postoji i slabija verzija sa pogonom samo pozadi, jednim električnim motorom i 329 konjskih snaga sa 560 kilometara dometa. Na utičnici od 220V EQS se može napuniti od 10-100% za 11 sati i 25 minuta, a sa brzim punjačem može ići od 10% do 80% za samo 31 minut.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

autocar.jpg Autocar: Mercedes EQS vs BMW iX

 

Tihi i uglađeni - električni automobili bi samim tim trebalo idealno da odgovaraju za funkciju luksuznih automobila.
Mercedes EQS je potpuno novi automobil koji luksuzu prilazi na tradicionalan način poput S-klase, samo što je na struju. To je dugačak i nizak auto, mnogo liči na klasičnu limuzinu. Mercedes EQS 450+ Exclusive Luxury (ima dosta opcija) košta oko 137.000 evra, ima 329 konja i 568Nm obrtnog momenta, može da ubrza do stotke za 6.2 sekunde i ima maksimalnu brzinu od 220 km/h. Upotrebljiv kapacitet baterije mu je 107.8 kWh, što mu daje WLTP domet od 655-730 kilometara. Njegova alternativa je BMW iX u obliku SUV-a, u specifikaciji iX xDrive50 M Sport, koji košta oko 20k evra manje od Mercedesa. U ovom obliku, BMW iX ima 516KS/765Nm, može da ubrza od 0-100 km/h za 4.6 sekundi i dostiže maksimalnu brzinu od 200 km/h. Ima upotrebljivu bateriju od 105.2 kWh i WLTP domet od 550-630 kilometara.

 

Koji od njih je bolji električni luksuzni automobil?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

thestraightpipes.jpg TheStraightPipes: 2022. Mercedes EQS 580

 

U varijanti sa 516KS/856Nm od dva električna motora i baterije kapaciteta 107 kWh:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uskoro i Mercedes EQS SUV

 

223236-mercedes eqs suv 05.jpg

 

Kao što je saopšteno još na prošlogodišnjem sajmu u Minhenu, Mercedes ubrzava svoje planove za elektrifikaciju. Tokom predstavljanja strategije, nekoliko izvršnih direktora nemačke kompanije je tada iznelo ove planove, uključujući potvrđivanje više novih modela.

Jedan od njih je i ovaj EQS SUV koji će po najnovijim informacijama debitovati 19. aprila. Kao najava služi i set novih slika kao i zvanične slike njegove unutrašnjosti.

 

223232-mercedes eqs suv 04.jpg

 

EQS SUV će inače biti treći električni Mercedesov model koji će biti napravljen na novoj kompanijinoj EV platformi.

 

223233-mercedes eqs 03.jpg

 

Mercedes EQS SUV će se odlikovati i karakterističnom maskom, velikim alu točkovima, luksuznim enterijerom sa najkvalitetnijim materijalima, MBUX Hyperscreenom od 1.400 mm, sa dva reda sedišta (treći red će biti opcija), kao i najmodernijim zabavnim sistemom za putnike pozadi.

 

223234-mercedes eqs 02.jpg

 

Po nekim najavama, EQS SUV će u zavisnosti od verzije imati autonomiju do 600 km, po WLTP-u.

 

223235-mercedes eqs suv01.jpg

 

U ponudi će se po svemu sudeći naći bazna verzija sa 334KS sa jednim elektromotorom, ali i jača varijanta sa 523KS. Pored toga, AMG varijanta će ponuditi 725KS, a treba napomenuti da će se kasnije pojaviti i Mercedes-Maybach EQS SUV koji je prošle godine potvrđen koncept vozilom.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

cargurus.jpg CarGurus: Mercedes EQS

 

Ok, ok, iako ne nosi oznaku S-Klase, jer to ime još uvek koristi najveća ''Mečka'' s motorom sa unutrašnjim sagorevanjem, potpuno električni EQS je i dalje velika Mercedesova luksuzna limuzina koja nam sigurno predstavlja buduću S-Klasu.

I baš kao što je to radio sa S-klasom u prošlosti, Mercedes je iskoristio EQS da po prvi put prikaže poneku najsavremeniju novu tehnologiju koja će se verovatno vremenom spustiti do ostatka EQ opsega:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ponovo najavljen Mercedes EQS SUV

 

mercedes eqs suv 2022 01.jpg

 

Mercedes je prošlog meseca potvrdio da će luksuzni EQS SUV debitovati 19. aprila, a kao podsećanje na skoru promociju nemački proizvođač je sada objavio još jednu najavnu sliku.

Više o Mercedesu EQS SUV možete pročitati u prethodnim postovima stranice na kojoj ste.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mercedes EQS SUV bez maske

 

mercedes eqs suv 2.jpg

 

Mercedes je prošlog meseca potvrdio da će električni EQS SUV debitovati 19. aprila, ali zahvaljujući ovim procurelim slikama već sada smo u prilici da vidimo kako će izgledati taj model.

 

mercedes eqs suv 1.jpg

 

Više o Mercedesu EQS SUV možete pročitati u ranijim postovima teme na kojoj ste.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mercedes EQS SUV

 

mercedes eqs 01.jpg

 

Sa luksuznom limuzinom EQS i sportskom limuzinom EQE, Mercedes je ušao u novu, potpuno električnu eru i u višim tržišnim segmentima. SUV nudi obilje prostora, udobnosti i povezanosti za do sedam putnika u svojoj avangardnoj, luksuznoj unutrašnjosti. Zahvaljujući snažnim električnim motorima, 4MATIC pogonu na sva četiri točka i inteligentnom režimu vožnje Offroad, EQS SUV je takođe sposoban da se sa lakoćom nosi sa svakom vrstom terena.

 

Novi EQS SUV deli dugo međuosovinsko rastojanje (3.210 milimetara) sa EQS limuzinom, ali je preko 20 centimetara viši. Detaljne dimenzije: 5.125/1.959/1.718 milimetara (dužina/širina/visina). Unutrašnje dimenzije imaju koristi od ovih izdašnih SUV dimenzija i od prednosti namenskog dizajna prilagođenog električnoj platformi. Drugi red sedišta se standardno može električno podesiti. U prtljažnik stanu do četiri torbe za golf. Treći red sedišta sa dva dodatna zasebna sedišta i širokim komfornim funkcijama za sve putnike dostupan je kao opcija.

 

mercedes eqs 02.jpg

 

EQS limuzina je aktuelni svetski šampion u aerodinamici za serijske automobile. Njegov namenski dizajn sa glatkim podvozjem i zatvorenim poklopcem hladnjaka bio je dobra polazna tačka za aerodinamičke mere na EQS SUV-u. Optimizacija detalja protoka tipičnih za SUV dovela je do do sada jedinstvene kombinacije prostranosti i aerodinamičke efikasnosti.

 

mercedes eqs 03.jpg

 

Svi EQS SUV modeli imaju električni pogon (eATS) na zadnjoj osovini, a verzije sa 4MATIC-om takođe imaju eATS na prednjoj osovini. U modelima 4MATIC, funkcija Torque Shift obezbeđuje inteligentnu, kontinuirano promenljivu raspodelu obrtnog momenta između zadnjeg i prednjeg elektromotora i na taj način korišćenje najefikasnijeg eATS-a u svakom trenutku. Elektromotori na prednjoj i zadnjoj osovini su sinhroni motori sa trajnom pobudom (PSM). Prednosti ovog dizajna uključuju veliku gustinu snage, visoku efikasnost i konstantnost snage. EQS limuzina je bila prva serija modela brenda Mercedes u kojoj se potpuno nove funkcije vozila mogu aktivirati u nekoliko oblasti putem bežičnih ažuriranja (OTA). Sa EQS SUV modelom ova ponuda je značajno proširena. Na primer, pomoć pri manevrisanju prikolice (Trailer Manoeuvring Assist) ili MBUX (Mercedes-Benz User Experience) navigacija proširene stvarnosti mogu se aktivirati kasnije.

 

mercedes eqs 04.jpg

 

Sa modelom EQS SUV, Mercedes-Benz čini veliki korak ka mobilnosti sa nultom emisijom i približava se ispunjenju Ambicije 2039. Model je proizveden na način koji je potpuno CO2 neutralan. EQS SUV postavlja prava rešenja za mobilnost bez emisija, inteligentno očuvanje resursa i odgovornu kružnu ekonomiju na putu.

 

mercedes eqs 05.jpg

 

AirMatic vazdušno vešanje sa kontinuirano podesivim prigušivačem ADS+ je standardna oprema. Nivo vozila se može podići za nekoliko centimetara. Pored Dynamic Select režima Eco, Comfort, Sport i Individual, verzije 4Matic imaju Offroad, još jedan režim za vožnju van puta. Štaviše, upravljanje zadnjom osovinom sa uglom upravljanja do 4,5 stepeni je standardno. Opciono i takođe putem OTA ažuriranja, dostupna je verzija sa uglom upravljanja do 10 stepeni.

 

mercedes eqs 06.jpg

 

Principi Integralne bezbednosti, posebno bezbednost od nezgoda, važe bez obzira na platformu. Kao i svi drugi Mercedes-Benz modeli, EQS SUV ima krutu putničku ćeliju, posebne zone deformacije i moderne sisteme za zadržavanje. Evropska verzija modela EKQ SUV je prvi Mercedes-Benz model koji može da otkrije da li su zadnja sedišta zaista zauzeta. Ako putnik pozadi ne veže pojas, vozač dobija posebno upozorenje. Još jedna nova karakteristika Mercedes-Benza je ono što je poznato kao podsetnik o prisustvu putnika. U vozilima za Evropu, Australiju i Novi Zeland, podsetnik je standardno uključen.

 

Mercedes me Charge je jedna od najvećih mreža za punjenje širom sveta: trenutno obuhvata preko 700.000 punjača naizmenične i jednosmerne struje, uključujući oko 300.000 u Evropi. Od 2021. godine, Mercedes-Benz je obezbedio naknadnu kompenzaciju zelenom strujom kada kupci koriste Mercedes me Charge za punjenje svojih automobila u Evropi. Garancije porekla obezbeđuju da se onoliko zelene energije iz obnovljivih izvora unese u mrežu koliko se povuče preko Mercedes me Charge mreže. Nova funkcija Mercedes me Charge Plug & Charge čini punjenje EQS SUV modela na javnim stanicama za punjenje koje podržavaju Plug & Charge veoma praktičnim.

 

mercedes eqs 07.jpg

 

Navigacija sa električnom inteligencijom planira najbržu i najpogodniju rutu, uključujući zaustavljanje zbog punjenja, na osnovu brojnih faktora i dinamički reaguje, na primer, na saobraćajne gužve ili promenu stila vožnje. Ovo uključuje vizuelizaciju u MBUX infotejnment sistemu o tome da li je stanje napunjenosti baterije dovoljno da se vrati na početnu tačku bez punjenja. U proračunu rute prednost imaju stanice za punjenje duž rute koje su dodate ručno. Predložene stanice za punjenje mogu se isključiti. Izračunati su I procenjeni troškovi punjenja. Sa sistemom Energizing Air Control Plus, Mercedes svestrano razmišlja o kvalitetu vazduha u modelu EQS SUV. Sistem se zasniva na filtraciji, senzorima, konceptu displeja i klimatizaciji. HEPA (High-Efficienci Particulate Air) filter ima veoma visok nivo filtracije za hvatanje finih čestica, mikročestica, polena i drugih supstanci koje ulaze sa spoljnim vazduhom.

 

mercedes eqs 08.jpg

 

Sa inteligentnim softverom, MBUX se u potpunosti prilagođava svojim korisnicima i pruža im personalizovane predloge za brojne infotejnment i komforne funkcije vozila. Sa onim što je poznato kao nulti sloj (zero layer), najvažnije aplikacije se uvek nude na najvišem nivou u vidnom polju, u skladu sa situacijom i kontekstom.

 

mercedes eqs 09.jpg

 

Vrhunac u unutrašnjosti je MBUX Hyperscreen (posebna oprema). Ova velika, zakrivljena ekranska jedinica proteže se skoro od A-stuba do A-stuba. Tri ekrana se nalaze ispod zajedničkog pokrivnog stakla i vizuelno se spajaju. OLED ekran od 12.3 inča ispred suvozača pruža mu sopstveni ekran i kontrolnu oblast. U Evropi, i u sve većem broju zemalja, suvozač na prednjem sedištu takođe može da gleda dinamične sadržaje dok je vozilo u pokretu. To je zato što Mercedes-EQ može da se osloni na inteligentnu logiku blokiranja zasnovanu na kameri: Ako kamera otkrije da vozač gleda u ekran suvozača, sistem automatski zatamnjuje dinamički sadržaj. The Dolby Atmos sound system podiže audio iskustvo u modelu EQS SUV na novi nivo. Pojedinačni instrumenti ili glasovi studijskog miksa mogu se postaviti svuda po području za slušanje. Nova vrsta zvučne animacije tako postaje moguća: dok konvencionalni stereo sistemi obično imaju dinamiku levo-desno, Dolby Atmos može da koristi ceo prostor i stvori iskustvo od 360 stepeni.

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

cargurus.jpg CarGurus: Mercedes EQS vs Porsche Taycan

 

Sve što trenutno zna o električnim automobilima Mercedes je spakovao u EQS, kao što je oduvek njegov najveći auto bio izlog svih tehnologija sa kojima raspolažu. Međutim, za razliku od dosadašnjih (uobičajenih) rivala S-Klase, ova električna ih ima više jer je u tom svetu i jedan Porsche sa svojim Taycanom Cross Turismo:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

autoexpress.jpg AutoExpress: Mercedes EQS

 

Trenutno ne postoji električni auto sa većim dometom - 730 kilometara za S-Klasu budućnosti:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

savagegeese.jpg Savagegeese: 2022. Mercedes EQS 580

 

Novi Mercedes EQS iz 2022. napravljen je da od temelja promeni budućnost luksuznih električnih automobila. Pogledajte njegovu tehnologiju, performanse i inženjering... proverite sve one marketinške fraze kojima Mercedes voli da zakiti ovaj svoj auto.

Videćete prednosti i nedostatke ovog statusa od preko 130.000 evra:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

vrelegume.jpg VreleGume: Mercedes EQS stigao u Srbiju - Šta treba da znate?

 

Dva školska časa obuke za novinare, sažeta u pet minuta. Kada pogledate ovaj klip, znaćete o EQS-u skoro koliko i novinari u Srbiji:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

vrelegume.jpg VreleGume: Mercedes EQS

 

Iz VG skromno kažu da je ovo ''najkompletni test Mercedesa EQS u Srbiji, a i šire. Gleda se u jednom dahu'':

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Brabus Mercedes EQS

 

brabus eqs 11.jpg

 

Brabus privlači pažnju i modifikovanom verzijom Mercedesovog električnog automobila EQS 450.

 

brabus eqs 12.jpg

 

Brabusov EQS  je dobio aerodinamični komplet koji je usavršen u aerotunelu da bi model sa nultom emisijom bio još uglađeniji. Sa Cd od 0.20, već ima najniži koeficijent otpora među serijskim automobilima, a Brabus je dizajnirao još aerodinamičniji oblik da smanji vrednost Cd za 7.2% u poređenju sa standardnim automobilom.

 

brabus eqs 13.jpg

 

Svi novi delovi su napravljeni od karbona i imaju sjajnu ili mat završnu obradu. Jedan od dodataka predstavljaju elementi deflektora vazduha ispred lukova zadnjih točkova radi optimizacije protoka vazduha. Prednji deo dobija novi spojler, dok zadnji ima difuzor. Aero optimizacije doprinose povećanju dometa od sedam procenata kada se automobil kreće brzinama između 100 do 140 km/h.

 

brabus eqs 14.jpg

 

Tu su i set Monoblock točkova (koji su posebno modifikovani za EQS i dolaze u veličinama od 20 do 22 inča), modifikovano oslanjanje (auto je niži 15 mm) i paket za personalizaciju unutrašnjosti (od svih vrsta kože preko novih pedala pa do prostirki za prtljažnik od velura).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

autotrader.jpg AutoTrader: Mercedes EQS SUV

 

Kada S-klasa postane potpuno električna i SUV... i dobije treći red sedišta:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

carsguide.jpg CarsGuide: 2023. Mercedes AMG EQS 53

 

Ako je visoka tehnologija u kabini, uglađen stil električnog vozila i više ekrana nego što ste mislili da je moguće spakovati u auto vaša mera vrhunskog prestižnog iskustva u 2023. godini, onda ćete biti impresionirani:
 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

U Alabami počela proizvodnja električnog Mercedesa EQS SUV

 

mercedes eqs suv pr.jpg

 

Mercedes EQS SUV je počeo da se proizvodi fabrici Tuscaloosa u Alabami (SAD) odakle se izvozi na globalno tržište.

Početak proizvodnje EQS SUV-a je deo strategije nemačkoj proizvođača da ove godine proizvodi osam potpuno električnih vozila na sedam različitih lokacija na tri kontinenta. Kasnije tokom ove godine, EQE SUV će takođe krenuti u proizvodnju na istom mestu. Mercedes objašnjava da proizvodi sisteme baterija za EQS SUV u nedavno otvorenoj fabrici baterija u okrugu Bibb. Proces se odvija na proizvodnoj liniji od 300 metara sa više od 70 radnih stanica.

 

''Imamo visoko obučen i motivisan tim koji je apsolutno uspeo u lansiranju novog EQS SUV-a'', komentariše Majkl Goebel, predsednik i izvršni direktor Mercedes-Benz US International. ''Članovi našeg Tuscaloosa tima su pokazali mnogo fleksibilnosti, energije i posvećenosti pomažući nam da postignemo prekretnicu za prekretnicom od kada je naš prvi Mercedes-Benz sišao sa proizvodne linije pre više od 25 godina.'' Trenutno, Mercedes tamo direktno zapošljava oko 4.500 ljudi, a procenjuje se da je oko 11.000 dodatnih radnih mesta obezbeđeno preko lokalnih dobavljača. Od 1997. godine, oko četiri miliona vozila je napustilo Tuscaloosa fabriku, a skoro 260.000 je sišlo sa proizvodnih traka samo 2021. godine. Oko dve trećine godišnje proizvodnje se izvozi. Američko tržište će biti prvo koje će dobiti EQS SUV, a očekuje se da će prodaja početi kasnije ovog leta. Još uvek nisu objavljeni detalji o cenama, iako bi SUV trebalo da bude nekoliko hiljada skuplji od EQS 450 od 103.360 dolara ili EQS 580 od 126.950 dolara. U pripremi je i verzija brenda Maybach.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

automarkethr.jpg Automarket.hr: Mercedes EQS

 

Po čemu je EQS poseban i koje su razlike u odnosu na standardnu S klasu - saznajte u videu :D

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

osv.jpg OSV: Mercedes EQS

 

Sa EQS-om brend iz Štutgarta je pokušao da redefiniše kako će izgledati luksuzna limuzina budućnosti.

Sa jednim punjenjem ide dalje od bilo kojeg električnog vozila ranije, i tvrdi da je najaerodinamičniji serijski drumski automobil do sada napravljen. Kabina je prikladno futuristička, pogoni su moćni, tehnologija impresivna - i naravno, cene su visoke.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

autogefuhl.jpg Autogefuhl: Mercedes EQS SUV

 

Mercedesova najluksuznija potpuno električna limuzina sada je dostupna i kao SUV.

Za početak, spolja izgleda relativno pametno, iako nema mnogo impozantnog utiska za tako veliki (i skup) SUV. Izgleda pomalo neupadljivo.

Srećom, unutrašnjost je super luksuzna i više nego odgovara velikoj ceni automobila. U kabini postoje visokokvalitetni materijali, a opremljena je istim hiper-ekran infotainment sistemom kao u EQS limuzini. Putnici pozadi imaju opciju da podese svoja sedišta, a postoji čak i opcija da se doda treći red sedišta ako je potrebno. Dostupne su dve varijante EQS SUV-a, jača i skuplja nosi oznaku ''580'' - ima dva električna motora koji mogu da isporuče 544KS/858Nm obrtnog momenta.

 

 

 

carwow.jpg CarWOW:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

U Indiji proizveden najnapredniji Mercedesov model

 

228734-mercedes india.jpg

 

Indija je prva zemlja izvan Nemačke koja je preuzela proizvodnju najprestižnijeg električnog modela Mercedesa.

 

Mercedes je pokrenuo proizvodnju modela EQS u svojoj fabrici u Chakanu, nedaleko od grada Pune u Indiji. Prvi primerak Mercedesa EQS 580 4Matic je već proizveden, a svečanosti je prisustvovao indijski ministar saobraćaja Nitin Gadkari. Kako stoji u zvaničnom saopštenju, ovo je prvi električni Mercedes proizveden u Indiji, ali i 14. model koji nosi oznaku ''Made in India''. Podsetimo, EQS je svojevrsni električni pandan S klasi. Poseduje bateriju kapaciteta 107.8 kWh, ima 400V tehnologiju, a pokreće ga par elektromotora. Sa 516 konja i 855 Nm obtnog momenta na raspolaganju ova 2.6 tona teška zver od 5.2 metra ubrzava do 100 km/h za 4.3 sekunde uz maksimalnu brzinu 210 km/h. Domet prema WLTP-u je 676 km, odnosno 857 km prema indijskim (ARAI) standardima, što ga čini apsolutnim rekorderom na indijskom tržištu po pitanju dometa. Zanimljivo je da su iz Mercedesa obećali da će do kraja godine 80% Indije imati dostupne ultra brze punjače, koji će prve godine korišćenja biti rezervisani isključivo za vlasnike električnih Mercedesa. Kod EQS-a to znači 300 km dometa za 15 minuta punjenja. Mercedes EQS 580 4Matic na indijskom tržištu startuje cenom od 15.5 miliona indijskih rupija, odnosno oko 193.000 evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

thestraightpipes.jpg TheStraightPipes: 2023. Mercedes EQS SUV

 

536KS/858Nm od dva električna motora koje snabdeva baterija kapaciteta 108 kWh. Uz sve to ima odlične melodije prilikom ubrzavanja i kočenja :D

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

carfectionyoutubelogonovi.jpg Carfection: Mercedes EQS

 

AMG EQS 53 sa baterijom kapaciteta 108 kWh sa 751KS/752Nm na sva 4 točka (uz AMG Performance paket, bez tog paketa auto ima 658KS/700Nm):

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

dougdemuro.jpg Doug DeMuro: 2023. Mercedes EQS SUV

 

Ista platforma, isto međuosovinsko rastojanje kao EQS, samo što je ovo SUV - može da ima treći red sedišta i krov mu je visoko :)

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...