Jump to content
FAS Euroauto Goran
Ivan

F1: Italija 2021 - Imola

Recommended Posts

Posted (edited)

Ko da nije ni izleteo,stopirana trka on 9-ti na kraju može opet do podijuma.

Edited by dach@

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 minutes ago, dach@ said:

Ko da nije ni izleteo,stopirana trka on 9-ti na kraju može opet do podijuma.

Niko ne spori vozacke kvalitete i konstantnost... Ali da li je realno da nekoga ovoliko ke*a kroz celu karijeru :D

U celoj prici, zao mi je Russella i Williamsa, dobri su ceo vikend.

PS: Evo i Max umalo zas*a restart, Tsunoda napolju... Ima li kraja...

Share this post


Link to post
Share on other sites

koja je ovo kalaštura luis,strasno,za njega nevaze pravila,neverujem,a zao mi Norisa zasluzio je drugo mesto,pa i Leklerk da bude treci,dobar je ferari,nije na nivou merca i RdB,al brzi su.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Sto se mene tice, neka svaka trka bude ovakva :thumbup: . Naravno zanimljiva, bez ovoliko incidenata.

Ovo je ono sto fali modernoj F1 u hibridnoj eri. I lepo se vidi kako svi drugacije funkcionisu pod pritiskom, potkradu se greske i najboljima...

Svaka cast Landu, bukvalno je bio na 1-2 desete da zadrzi 2. mesto protiv nadmocnijeg protivnika.

Bez obzira na kisu, Imola jos jednom pokazuje sta je prava F1 oldschool pista za uzivanje. Kada samo vidim sta je sve 14 godina bilo ubaceno umesto nje u kalendar :sick: .

 

Verstappen slavio na ludoj trci u Imoli

 

imola_2021_start_verstappen_hamilton.jpeg.d94fccd604d90a871ea298f4b99b4186.jpeg

 

Teško je prepričati šta smo sve videli na današnjoj trci, ali pokušaćemo.
Pre početka trke je pala kiša koja je navlažila stazu, pa su vozači morali da krenu na gumama za te vremenske prilike. Svi su se odlučili za intermedijum gume, a interesantno je bilo da su se Gasly i Ocon iz prvih deset odlučili za wet komponentu.

Leclerc se bio izvrteo već u krugu za zagrevanje, ali se brzo vratio na stazu i mogao je da vrati svoju četvrtu poziciju.


 
Hamilton je dobro krenuo, ali je druga faza njegovog starta bila loša i Verstappen ga je napao u krivini 1. Holanđanin je prošao na prvo mesto, ali je i stisnuo Hamiltona koji je grubo prešao preko jednog ivičnjaka i izgubio deo prednjeg krila. Perez je zadržao treće mesto, ali je njega u kasnije fazi kruga ipak obišao Leclerc.

Iza njih, Gasly je loše krenuo. Ricciardo je prošao na peto mesto, ispred Strolla i Sainza, dok je Norris pao na devetu poziciju.

Pre kraja prvog kruga je i viđen incident koji je izazvao izlazak vozila bezbednosti na stazu. Latifi je izgubio kontrolu na prilasku krivini Variante Alta nakon kontakta sa jednim od vozača Haasa i završio je u zidu.

Tokom perioda vozila bezbednosti smo videli i okretanje Micka Schumachera, koji je izgubio kontrolu pokušavajući da zagreje gume na glavnom pravcu. Pit-lane je u tom trenutku zatvoren, pa je Schumacher morao da vozi sa oštećenim bolidom, pre nego što je mogao da uđe u boks na popravke.


 
Vožnja iza vozila bezbednosti je potrajala do sedmog kruga. Hamilton je odmah pokušao da napadne, ali bezuspešno.

Iza njih se vodila dobra borba od šestog so osmog mesta između Norrisa Sainza i Gaslyja u kojoj je Norris pretekao AlphaTauri i Ferrari i našao se iza timskog kolege.

 

Verstappen je na vrhu stvorio veliku prednost ispred Hamiltona, Leclerc je pratio svetskog šampiona, dok je Perez gubio mnogo vremena.

Sainz je u devetom krugu obišao Gaslyja za sedmo mesto, a Francuz je počeo da gubi tempo pošto wet gume na kojima je počeo trku nisu bile dobar izbor.

Hamilton je do desetog kruga uspeo da stabilizuje svoj tempo, a veliki duel su iza vodili Ricciardo i Norris za peto mesto.

Gaslyjev pad se nastavio i u narednim krugovima pošto su ga obišli redom Stroll, Bottas, Russell, Raikkonen, Giovinazzi i Tsunoda. 

Perezu je sa druge strane izrečena kazna od 10 sekundi, zato što je tokom vozila bezbednosti izleteo sa staze, izgubio par pozicija, a potom je preticao bolide kako bi se vratio na četvrto mesto.

Sainz je odlično vozio u drugom Ferrariju, pravio prednost u odnosu na vozače iza sebe i sustizao McLarenove vozače, ali je u dva navrata izletao sa staze, gubio priključak, ali i zadržavao bez problema svoje sedmo mesto.


 
Gasly je konačno morao da promeni gume u 16. krugu, nakon čega je prešao na intermedijum komponentu i izašao na stazu na 18. mesto.

McLaren je u 17. krugu javio Ricciardu da,propusti Norrisa, što je on i učinio, a Britanac je odmah počeo da otvara prednost.

 

Staza je polako počela da se suši, a vremena su brzo padala. Međutim, problem je bilo to što je i pored sušenja staze, i dalje padala veoma slaba kiša, zbog čega se niko nije usuđivao da pređe na slikove. U takvoj situaciji su vozači polako počeli da ulaze i u problem sa gumama koje su se pregrevale, a najbolje se u takvim uslovima snalazio Perez, koji je bio najbrži na stazi.

Vettel je bio prvi vozač koji je prešao na gume za suvo, ali je on gubio mnogo vremena na početku kruga, koje nije mogao kasnije da nadoknadi.

Vodeći su onda pravo niotkuda oko 25. kruga ponovo počeli da pronalaze brzinu. Hamilton je smanjivao prednost Verstappena, dok se Leclerc još više odlepio od Pereza i po malo sustizao Hamiltona i Verstappena.

U 26. krugu Sainz je obišao Ricciarda za šesto mesto u DRS zoni na glavnom pravcu, a Hamilton je u tim trenucima spustio prednost Verstappena sa 4 na dve sekunde.

Tsunoda je sledeći prešao na srednje-tvrde gume, a i Verstappen je odreagovao u sledećem krugu.

Mercedes je ostavio Hamiltona na stazi još jedan krug i sve je delovalo dobro, ali su u sledećem krugu njegovi mehaničari zakazali sa prednjim levim točkom i koštali ga ključnog vremena pri povratku na stazu.

Tako je poredak ostao isti, a Verstappen je dobio prednost od pet sekundi. Gume je promenili i ostali u narednim krugovima, a jedina promena je bila to što je Perez pao iza Norrisa na pero mesto nakon kazne koju je morao da odradi.

Verstappen i Hamilton su se u 31. Krugu našli u gužvi na stazi kada su obilazili vozače za ceo krug. Holanđanin se nekako snašao, ali je Hamilton izleteo u Tosa krivini nakon čega se vratio na stazu tek na sedmom mestu sa polomljenim prednjim krilom.

Odmah nakon toga, viđen je novi incident kada su se sudarili Russell i Bottas na prilasku prvoj krivini. Russel je izleteo na travu pri pokušaju obilaženja Bottasa, koji je kasno zatvorio prolaz, nakon čega je izgubio kontrolu i zabio se u desnu bočnu stranu Mercedesa.

Na stazi je ostalo mnogo krhotina i dva uništena bolida zbog čega je na stazu ponovo moralo vozilo bezbednosti, a Hamilton je nakon svog pit-stopa pao na deveto mesto.

Direkcija trke je u 34. krugu odlučila da istakne crvenu zastavu dok se staza ne očisti, a posla za redare je bilo mnogo.

Ono što je postalo kasnije očigledno nagon gledanja usporenog snimka je da je HALO zaštita spasila Bottasu život, jer da ga nije bilo, Russelov levi prednji točak bi ga udario u glavu.

 

Prekid je potrajao pola sata, a trka je nastavljena letećim startom u 35. krugu. U pretposlednjoj krivini Verstappen gubi kontrolu, ali nekako uspeva da se vrati ispred Leclerca i povede trku. To kao da je dekoncentrisalo Monačanina, koji je izgubio mesto od Norrisa, koji je pored Ricciarda i Pereza jedini na restartu montirao meke gume.

Srednje-tvrdim guma a na kojima su bili Verstappen, Leclerc i Sainz je trebalo malo vremena da se zagreju, a Ricciardo iza njih je počeo da gubi priključak već nakon prvog kruga.

U 38. krugu je Perez izleteo sa staze u Villeneuve šikani nakon čega je pao na 14. Mesto i potpuno upropastio sebi trku.

Hamilton je u 39. krugu prošao ispred Strolla, u 42. ispred Ricciarda i našao se na petom mestu iza dva Ferrarija. Verstappen je na čelu stvorio prednost odo oko četiri sekunde ispred Norrisa i konstantno je vrteo najbolje krugove.

Nakon toga se situacija na stazi malo primirila. Hamilton je polako sustizao Sainza i čuvao gume, dok je Norris sve više gubio priključak za Verstappenom.

Mercedesov vozač je u 50. krugu uspeo da obiđe Sainza za četvrto mesto na glavnom pravcu, a ispred njega su u borbi bili Norris i Leclerc, između kojih je razlika bila manja od sekunde.

Tu se ubrzo formirao DRS vozić između njih trojice, dok je Sainz držao odstojanje na oko 1.5 sekundi.

Hamilton je konačno u 55. krugu uspeo da obiđe Leclerca, nakon što je Monačanin napravio malu grešku na vrhu brda na izlasku iz Variante Alta šikane, što je izbacilo Leclerca iz DRS-a i omogućilo svetskom šampionu da obavi lako preticanje na glavnom pravcu.

Hamilton je veoma brzo sustigao i Norrisa, ali nikako nije mogao da izvrši kvalitetan napad pošto je McLarenov vozač imao odličan prolaz kroz poslednje dve krivine pred izlazak na pravac. Ipak, otpor je potrajao do tri kruga pre kraja kada je Hamilton dovoljno prišao i uspeo da prođe na drugo mesto.

 

Nakon tog su Verstappen i Hamilton počeli da vode borbu za najbrži krug i dodatni bod, koji bi jednom ili drugom doneo vođstvo u šampionatu vozača.

Na kraju, Berstappen je pobedio sa 20 sekundi prednosti ispred Hamiltona, koji je odneo pobedu u borbi za najbrži krug i tako zadržao prednost u šampionatu za svega jedan bod.

Norris je zahvaljujući sjajnom restartu trke došao do zasluženog podijuma za McLaren, ispred Leclerca, Sainza i Ricciarda.

Stroll je izvukao maksimum iz Aston Martina na sedmom mestu, Gasly je nakon svih problema uspeo da se domogne osmog mesta u novoj očajnoj trci za AplhaTauri. Raikkonen je done Alfi prve bodove osvajanjem devetog mesta, dok je Ocon pokupio poslednji bod ispred timskog kolege Alonsa.

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 4/18/2021 at 4:30 PM, Ivan said:
Ali da li je realno da nekoga ovoliko ke*a kroz celu karijeru 


Pa sad...

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

I :) ? Njegova greska, koju je platio.

Ne potire cinjenicu da ima srece kroz celu karijeru - sa izborom timova, klupskih kolega (uglavnom), gomilom situacija gde ga je sreca pogledala... Nalik ovoj danas, gde se od maltene izgubljene situacije (i da se izvukao iz peska), sticajem okolnosti namestilo da bas u istom krugu bude drugi incident. I da se maltene bez posledica pod crvenom zastavom vrati na 9. mesto. Naravno da nam je svima bilo jasno da je to 90% podijum na kraju. Moja teorija zavere - zarad njega zrtvovan Bottas :D (koji se nekako bas tada, bas slucajno poturio pred kocenje)?

Secas li se proslogodisnje upravo Imole, krajem sezone? Bas se nekako "namestilo" da zute zastave budu bas samo tih 30 sekundi kada je njemu odgovaralo da ode u boks, dok je bilo gusto. Na sve to mu je naravno potrcko stitio du*e...

U prosloj trci ga suparnik stigne i pocisti za 1. mesto, a poziciju mu vrate zbog narusavanja limita staze pri preticanju. OK, s pravom, ali sta je bilo sa njegovih prebrojanih 29 limita i dobijanja vremena na istom mestu? Da ga nije sreca pogledala u obe trke, trenutno bi gubio sa 50:18, a ne vodio za 1 bod. Takvih situacija je bilo ne malo, pri tome uopste nisam ostrascen kao bilo ciji navijac, niti poricem njegove vozacke kvalitete i konstantnost. Zelim samo da dobijemo ovo sto upravo gledamo - interesantan i lep sampionat. Za razliku od dosadnih vrtenja krugova u nekim od prethodnih godina, neke sampionate sam pratio cisto informativno koliko su bili "interesantni". Nije ni cudo da im je popularnost bila na minimumu jedno vreme. Pa dve trke ove sezone su interesantnije od prosla dva sampionata zajedno :) . Favoriti su mi Max (upravo zbog sampionata) i ostale mlade snage - Leclerc, Lando, Russell... Drago mi je i da se jedini pravi F1 timovi (uz Ferrari) - McLaren i Williams polako vracaju i lepo ih je opet gledati u borbama.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Možda se ništa od ovoga ne bi desilo da ga njegov box nije "kaznio" sa zaostatkom koji je bio veći od dve sekunde .

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
2 hours ago, vicent said:

Možda se ništa od ovoga ne bi desilo da ga njegov box nije "kaznio" sa zaostatkom koji je bio veći od dve sekunde .

Mozda ne bi ni da ga Max na startu nije osurio sa 3. mesta :D .

Salu na stranu, ni Mercovi mehanicari nisu RB, mislim da je zaglavljivanje bilo okruglo 4.0 sec. Iza njega je Bota isao sa (za njih) odlicnih 2.2 sec.

Svakako se slazem da bi bilo vrlo zanimljivo na izlasku, da su odradili posao bar priblizno blizu kao kod Bottasa. Pogotovo sto je Tamburello modifikovana, dolece se u punoj brzini na kocenje pred (novu) sikanu, a taman na izlasku iz boksa.

Sve u svemu odlicna trka, ima o cemu da se komentarise, a to nadam se svi prizeljkujemo.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alfa je solidna,al Haas je najlosija ekipa ubedljivo,Mik ima potencijala,al u Haasu nema sta da trazi,a Mazepin je debil.A reno prosle godine je bila ozbiljna ekipa,al ove godine Alpine F1 tim voze pod rucnom,krivo mi za Alonsa,nemoze nikako da pokaze svoje umece

A vetelinka neka se uvek vozika pri zacelju,neka se kolje sa Wilijamsom i Hasom:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Reno opet ima novi motor tako dok to ne pojacaju nema ništa od rezultata. Čudno da još nema podataka o jačini motora svih proizvodjača

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masi objasnio zašto Hamilton nije kažnjen za kretanje u rikverc

 

309.jpg.0d84ddb59eb48aaca74651e4f2be461d.jpg

 

Mnogi su se pitali da li je Hamiltonov manevar legalan, ali je sada Masi raščistio situaciju.
Hamilton je sredinom trke u jurnjavi za Verstappenom izleteo u pesak sa spoljne strane u Tosa krivini. On se zaustavio pred samim zidom i nije imao prostora da skrene i vrati se na stazu. Zbog toga je morao da prebaci u rikverc i tako se izvuče iz situacije.

Mnogi su pomislili da je kretanje unazad podložno kazni, a mnogi fanovi su izrazili svoje nezadovoljstvo na društvenim mrežama nakon trke. Međutim, u sportskom pravilniku ne postoji pravilo koje zabranjuje ovakav povratak na stazu, već se odnosi samo na pit-lane.

“Lewis je konstantno bio u kontaktu sa ekipom na radiju i oni su ga obaveštavali ko je iza njega i manevar je bezbedno izveden. Zbog toga mislim da ova situacija nije trebala da se prijavljuje sudijama”, izjavio je Masi.

Masi je pak potvrdio da ovakav manevar može da se kazni ako se izvede nebezbedno.

“Svaka situacija je različita i svaku posebno gledamo. Moraju se uzeti u obzir sve okolnosti u tom trenutku”, dodao je on.

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...