Ivan 17670 Posted April 14, 2021 (edited) Da polako otvaramo i novi F1 vikend... Na redu je moja omiljena pista, sticajem okolnosti zbog Covida vracena u kalendar prosle godine, posle pauze od celih 14 godina. Proslogodisnja Imola je pokazala sta je prava, legendarna oldschool staza, sa ogromnom tradicijom. Zanimljive kvalifikacije i sam trka, istorija utkana u svaki metar staze, puno emocija uz secanje na velike sampione... Nadam se da ce ovaj vikend proci bar priblizno isto. Formula 1 Pirelli Gran Premio Del Made In Italy E Dell'emilia Romagna 2021 Lokacija: Autodromo Enzo e Dino Ferrari, Imola, Italija Datum: 16.-18. April 2021. Petak 16.4.2021. Prvi trening: 11:00h – 12.00h Drugi trening: 14:30h – 15.30h Subota 17.4.2021. Trening: 11:00h – 12.00h Kvalifikacije: 14:00h – 15.00h Nedelja 18.4.2021. Trka: 15:00h Broj krugova: 63 Dužina staze: 4.909 km Dužina trke: 309.049 km Prva trka: 1980. Imola je od 1988. poznata i kao Autodrom "Enzo i Dino Ferrari", a izgradnja staze zapoceta je jos davne 1950., dok su trke na njoj pocele tri godine kasnije. Prva F1 trka na Imoli odrzana je tek 1980., jer je za VN Italije konkurent naravno bila cuvena Monza. Od iduce 1981. trke se odrzavaju na obe staze, s tim sto se Imola vodila kao VN San Marina. Pod tim imenom do 2006. ugostila je F1 karavan 27 puta. Brza, prava old-school staza, vozi se levi krug. U pripremama za sezonu 2020., tim AlphaTauri je vozio upravo i na Imoli, a Pierre Gasly je nakon toga izjavio da mu je to jedno od najuzbudljivijih iskustava koje je imao u bolidima F1. Staza je legendarna po cuvenim krivinama kao sto su Acque Minerali ili recimo jedna od najpoznatijih krivina u F1 - po zlu cuvena Tamburello. Izuzetno brza krivina, za koju su piloti uvek imali respekt, govoreci da ta krivina uopste nije toliko vozacki zahtevna - koliko je zadnje mesto gde biste zeleli da vam se dogodi neki tehnicki problem na bolidu. Cuvena po brojnim nesrecama, gde su neki jedva izvlacili zivu glavu (npr. 1987. Nelson Piquet u Williamsu, pa 1989. Berger spasen iz zapaljenog Ferrarija...) - sve do tragedije na VN San Marina 1.5.1994., kada je upravo tu svoj zivot zavrsio i veliki Senna. "Problem" je bio sto sa spoljne strane krivine nije bilo moguce napraviti prosirenje sa zonom usporenja. Iz prostog razloga jer je odmah iza suma i recica. Piloti su zbog toga konstantno imali primedbe, brinuci se za svoju bezbednost. Da stvar bude jos tragicnija, kobnog vikenda 1994., Senna je kao predstavnik vozaca, uz jos par nadleznih peske obilazio i komentarisao Tamburello u nadi da ce se pronaci resenje. Sudbina je htela da svoj zivot zavrsi upravo na tom mestu ubrzo nakon toga. Kako bi se povecala bezbednost, kasnije je Tamburello najjednostavnije moguce usporen sikanom, koja se moze videti na semi ispod (krivine 2,3 i 4). A ovom smrtnom slucaju na samoj trci za VN San Marina 1994., prethodile su jos 3 nesrece istog vikenda. Prvo je na treningu u petak Barrichelo u Jordanu imao tesko izletanje u krivini Variante Bassa i samo pukom srecom je prosao sa laksim povredama. Iza toga, na treningu u subotu, Roland Ratzenberger nastavlja da vozi sa polomljenim spojlerom, koji se na pravcu iza Tamburella otkida i u takodje ultra brzoj krivini Villeneuve, Ratzenberger gubi kontrolu i fatalno se zabija u zid. Iza ove pogibije ocekivao se prekid trkackog vikenda, sto se nazalost nije desilo. Zla sudbina je htela i da se sutradan na samom startu VN San Marina desi nesreca. Benetton Ford J.J Lehta se ugasio na startu i na njega iz pozadine nalece Pedro Lamy u Lotusu, koji nije uspeo da ga primeti i obidje. Od delova koji su leteli, povredjeno je 8 gledalaca na tribini na startno-ciljnom pravcu, kao i jedan policajac. Na stazu (opet kao novitet) izlazi Safety Car, u vidu ultra spore serijske Opel Vectre. Senna sa prve pozicije u svom Williams Renou besan vozi pored SC signalizirajuci im da ubrzaju zbog hladjenja guma i gubljenja pritiska u njima, hladjenja kocnica... Kada je konacno staza rasciscena i SC povucen u 6. krugu, trka ponovo krece i u iducem 7. krugu, u krivini Tamburello, F1 gubi jednog od najboljih (a za mene ubedljivo najboljeg) pilota u istoriji i trostrukog svetskog prvaka... Cisto malo osvrt na istoriju, posto mi je sve ovo ostalo do detalja urezano u pamcenju, a mozda nekome bude interesantno da procita. Tom Imolom 1994. zavrsava se celo jedno poglavlje F1, za mene takodje najbolji deo F1 koji pamtim - vreme velikih rivalstava, neizvesnih sampionata i pravog, muskog trkanja. Jedini pozitivan rezultat tog tragicnog vikenda 1994. je sto je rapidno pocelo da se brine o bezbednosti pilota, za koju se i sam Senna borio. Do danas je, 26 godina od tada zivot izgubio "samo" Jules Bianchi 2014. F1 Imola 2021 - by Ivan@FLCS Edited April 14, 2021 by Ivan 2 dach@ and neshaoct reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
silenci 2337 Posted April 14, 2021 (edited) i kako najavljuju biće kišni vikend Kišni vikend nas očekuje na Imoli? Prema najavama meterologa kiša nas očekuje tokom VN Emilije Romanje. Dok smo se na testu u Bahreinu bavili promblemima sa peščanom olujom a kasnije i na trci sa jakim vetrom, ovoga puta na red je stigla kiša koja se predviđa za trkački dan na stazi u Imoli. Prema prvim prognozama, najbolji dan na ovom događaju trebao bi da bude petak sa najvišom temperaturom od 12 do 14 stepeni a očekuje se i period sunčanih intervala. U subotu šanse za kišu bile bi još vereće jer će oblačnost biti takođe veća, ali će temparature biti svakako slične u odnosu na dan ranije. Već za nedelju padavine su sve izvesnije, pa se tako tokom celog dana očekuje kiša, dok temperature neće preleaziti deseti podeok. Svakako nas očekuje uzbudljiv vikend. Preuzeto sa: pole-position.rs Edited April 15, 2021 by Ivan Prebacen sadrzaj Quote Share this post Link to post Share on other sites
mudri 63 Posted April 15, 2021 Bilo bi super kad bi kisa padala u nedelju. Onda moze svasta ocekiavti. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17670 Posted April 15, 2021 (edited) Po meni je steta da kisa pokvari ovako lepu konfiguraciju kroz prirodu i vec dovoljno vrhunsku i uzbudljivu stazu. Steta sto kise nema u Bakuu, Sociju, Singapuru i na ostalim novokomponovanim i dosadnim stazama u betoncini i metalnim ogradama okolo . Na Imoli, Spa Francorchamps, Monzi, Suzuki, Interlagosu i drugim pravim, legendardnim F1 pistama - entuzijastima kisa moze samo da use*e trkacki vikend. Ali evidentno nas ceka krs vreme za vikend, tako da... Dok cekamo treninge sutra - jedna umetnicka : Edited April 15, 2021 by Ivan 2 SalacUE and dach@ reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
horvat 6456 Posted April 15, 2021 Kisa je mozda i jedina sansa za ove iz sredine poretka Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17670 Posted April 15, 2021 Produžena DRS zona u Imoli U Imoli postoji samo jedna DRS zona i ona je produžena kako bi se podstakla preticanja. Na prošlogodišnjoj trci, DRS detekcija je bila odmah nakon Rivazza 2 krivine, dok je aktivacija bila na kontrolnoj liniji. Sada Motorsport Week prenosi da je detekcija pomerena na 20 metara pre Rivazza 1 krivine, dok je aktivacija 60 metara pre blage krivine 19 i kontrolne linije na glavnom pravcu. Cilj ove promene je da se povećaju šanse za napad na glavnom pravcu, s obzirom a na trci prošle godine nije viđeno previše preticanja pre svega zato što je staza uža, dok je konfiguracija u starijem stilu. Preuzeto sa: pole-position.rs 1 dach@ reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
dach@ 4904 Posted April 15, 2021 Ovo je dobro da je produžena DRS zona. A što se tiče kiše ako već mora nek bude slabog intenziteta. Opasna je ovo staza za kišu,uzana. Najbolji bi bilo da ne pada. Nekad sam voleo da gledam te kišne trke sada bolje da nikad ne pada,dal ovi bolidi nerade dobro po kiši ili ovi vozači ne znaju da voze po istoj... Hoćemo da tipujemo pobednika ili prva tri mesta 1-Max 2-Hamilton 3-Perez Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17670 Posted April 15, 2021 (edited) 32 minutes ago, dach@ said: dal ovi bolidi nerade dobro po kiši ili ovi vozači ne znaju da voze po istoj... Kisu u F1 sam voleo samo kada je po njoj vozio velemajstor, sa sirovom snagom bez elektronskih pomagala. Ovi danas, em zasticeni kao beli medvedi, em kada pocnu da kukaju na prvih par kapi, nije mi dobro. "Lap of the Gods" u Doningtonu 1993. Po mnogima najbolji krug u F1 istoriji. Po kisi su, samo u tom prvom krugu, naredjani redom: Schumacher, Wendlinger, a onda te godine oba ubedljivo nadmocna Williamsa - Hill, pa Prost. I onda moja omiljena korekcija na 1:25 , kao slag na tortu majstora. Toga nazalost odavno vise nema u modernoj F1. Edited April 15, 2021 by Ivan Quote Share this post Link to post Share on other sites
horvat 6456 Posted April 15, 2021 38 minutes ago, dach@ said: 1-Max 2-Hamilton 3-Perez Na Pereza ne bih tipovao ni za trece mesto a kamoli za pobednika. Ako bude kisa, onda je bas tesko reci nesto, moze svasta da se desi... Quote Share this post Link to post Share on other sites
dach@ 4904 Posted April 15, 2021 Najava trke 1 neshaoct reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
dach@ 4904 Posted April 16, 2021 Prvi trening 1 neshaoct reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
mudri 63 Posted April 16, 2021 1-Max 2-Hamilton 3-Noris 1 horvat reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
dach@ 4904 Posted April 16, 2021 Drugi trening 1 neshaoct reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
dach@ 4904 Posted April 17, 2021 Treći trening 1 1 Ivan and horvat reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17670 Posted April 17, 2021 (edited) E, moji Alfisti... Dance u kvalifikacijama, da nije dvojice deckica u Haasu. Obrukase se propisno . Pazi oba Williamsa u Q2, odlicni . Vettel i Sainz, takodje razocaravajuce ostadose u Q2. Da vidimo i ovo najzanimljivije... Edited April 17, 2021 by Ivan Quote Share this post Link to post Share on other sites
silenci 2337 Posted April 17, 2021 cigan na kraju najbrzi,zamalo Lando na bude najbrzi,al RdB na kraju drugi i treci Quote Share this post Link to post Share on other sites
dach@ 4904 Posted April 17, 2021 Kvalifikacije Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17670 Posted April 17, 2021 (edited) Hamilton iščupao pol-poziciju u Imoli Kvalifikacije su bile neverovatno uzbudljive, a Hamilton je na kraju ipak uspeo da dođe do pol-pozicije koja je ključna u Imoli. Q1 je prekinut već nakon par minuta nakon što je Tsunoda napravio grešku na izlasku iz šikane Variante Alta. On se okrenuo na izlasku iz krivine, udario u zaštitni zid i potpuno uništio zadnji kraj bolida. Po nastavku sesije, Bottas je ostvario najbolje vreme od 1m14.672s, desetinku išao ispred Hamiltona i tri desetinke ispred odličnog Norrisa u McLarenu. Alfa Romeo je verovatno bio i najveće razočaranje u Q1 pošto su i Raikkonen i Giovinazzi ostali ispod crte, a njima su se pridružili još Schumacher i Mazepin. Tim koji je pozitivno iznenadio je bio Williams, pošto su oba vozača prošla u Q2 i to je nešto što se moglo naslutiti još juče nakon treninga. Q2 je bio neverovatno zanimljiv pošto su razlike bile minimalne. Perez je na kraju imao najbolje vreme na mekim gumama od 1.14.716s, svega dve hiljaditinke ispred Norrisa i manje od desetinke od Leclerca, a Mercedesovi vozači i Verstappen su bili jedini koji su prošli u Q3 na srednje-tvrdim gumama. Najveće iznenađenje je bilo ispadanje Sainza, koji je bio jedanaesti sa svega četiri desetinke zaostatka za prvoplasiranim. Bez Q2 su još ostali Russell, koje je bio pola sekunde iza Pereza, Vettel, Latifi i Alonso koji je bio skoro pola sekunde sporiji od timskog kolege, koji je bio deveti. Hamilton je u 3 zadao prvi udarac sa vremenom 1m14.411s, desetinku ispred Verstappena, koji je imao najbolji i drugi i treći sektor i dve desetinke ispred Pereza. Na kraju same kvalifikacione sesije smo videli pravo ludilo. Prvo je Bottas potpuno podbacio, a ni Hamilton nije uspeo da popravi vreme. Iza njih je stazom leteo Norris, koji je vio najbrži od svih u prva dva sektora, ali je krug završio minimalno iza Hamiltona. Međutim, njegov krug je odmah obrisan zbog nepoštovanja granica staze, a drugo i treće mesto sa zaostacima manjim od desetinke skaču Perez i Verstappen, koji odavno nije završio kvalifikacije iza timskog kolege. Leclerc je ponovo maestralno vozio u finišu i završio je kao četvrti ispred Gaslyja, Ricciarda i Nesrećnog Norrisa, čije je vreme iz prvog pokušaja bilo dovoljno tek za sedmo mesto. Bottas je potpuno razočarao osmim mestom, pola sekunde iza Hamiltona, a prvih deset su kompletirali Ocon i Stroll. Preuzeto sa: pole-position.rs Edited April 17, 2021 by neshaoct formatiranje 1 1 dach@ and neshaoct reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17670 Posted April 17, 2021 Zao mi je samo zbog Landa. Lepo je odvozao kvalifikacije, zamisli da je uzeo pol ovoj dvojici "vec vidjenih" ispred nosa . 2 dach@ and silenci reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
dach@ 4904 Posted April 18, 2021 Sat vremena pre početka trke suva staza, valjda neće padati ništa Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17670 Posted April 18, 2021 (edited) Ne deluje obecavajuce, i to bas u vreme odrzavanja trke, od 15h . Mogucnost pljuskova. Tj. deluje da ce biti veselo - ako bude kise, uska staza sa onakvom konfiguracijom, dug ulaz/izlaz u pit... Edited April 18, 2021 by Ivan Quote Share this post Link to post Share on other sites
dach@ 4904 Posted April 18, 2021 Kišna trka,pala je dobra kiša Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17670 Posted April 18, 2021 Orosilo . I to malo zesce. Vecina je na Intermediate, samo par na Wet gumama. Leclerc je samo "liznuo" liniju i vec se okrenuo u krugu za zagrevanje. Pa da ispratimo... Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted April 18, 2021 Biće to ok, čim već kuka Hamilton... Quote Share this post Link to post Share on other sites