Jump to content
FAS Goran
srdjos

Automobili iz detinjstva

Recommended Posts

 

Promakla mi ova tema, prvi put je čitam... i extra je!  Samo smo je razvodnjili u odnosu na ono što je pokretač želeo, svako piše neka svoja iskustva, šta je posedovao tata, deda, komšija...  a bila je "Ideja da postavimo slike automobila koje smo gledali i kojima smo se divili kao klinci od tipa "koliko može da ide" do to "sa kojih nismo skidali pogled" tj što se kaže u klinačkom žargonu, balavili."

 

 

On 4/15/2021 at 5:06 PM, Ivan said:

Ne znam zasto, ali nikada mi svi ti Opeli i Fordovi nisu privlacili paznju.

Nemam nikakav konkretan razlog, ali su mi uvek kao brandovi bili u fazonu "nit' smrde, nit' mirisu".

 

Nemoj tako, moj odgovor na ideju postavljača teme su na prvom mestu Lancia Stratos, pa Manta A i Opel GT - nema dalje!

 

 

opel-manta-a.jpg   Opel-GT.jpg

 

 

 

On 3/24/2022 at 7:40 PM, OMP said:

Odavde je sve pocelo.....

 

603168_10200361005934412_1120294171_n.jpg

 

i dvadeset godina kasnije....

 

262465_2295043102205_3457886_n.jpg

 

Opa, ti si još kao mali bio uključen u auto sport   :thumbsup:   :unworthy:

Ima nas više znači...  ;)

 

Edited by PremieRacing

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tako nekako, cale voleo automobile da sredjuje, popravlja, imao "trkackog" ficu posle sredjivao jugice pa sve to preslo na mene a od malena me je vodio po trkama, sajmovima, itd. tako da je virus prevladao... sad ja, po malo i nesvesno, to prenosim na svog sina, mada ga trke ne zanimaju jos uvek, ali za automobilima je lud.

 

Sto se tice automobila za kojima sam ja balavio ima ih mnogo, mada sam uvek gledao nesto sto je dostizno, kao klinac sam najvise voleo italijane, neke od zelja su mi bile alfa 33, 155 i 156, sve tri zelje su ispunjene u neko svoje vreme ali ima jos ihaha toga sto bih zeleo ali....

Edited by OMP

Share this post


Link to post
Share on other sites
34 minutes ago, PremieRacing said:

Nemoj tako, moj odgovor na ideju postavljača teme su na prvom mestu Lancia Stratos, pa Manta A i Opel GT - nema dalje!

Slazem se, ali to je dokaz da izuzetak potvrdjuje pravilo :D .

Kao sto kod Vagena, kao nesto sto budi bar nekakvu emociju, od novijih mogu da izdvojim Scirocco, Arteon iiiiii... Tu se moj spisak zavrsava :) .

12 minutes ago, OMP said:

neke od zelja su mi bile alfa 33, 155 i 156, sve tri zelje su ispunjene u neko svoje vreme

A 75 :rolleyes: , do pojave Giulie pre neku godinu, zadnja prava Alfa dve i po decenije? Tj. poslednji auto (uz 164) kompletno razvijen bez kape Fiata, zadnji pogon, Transaxle menjac, diskovi uz njega kako bi se ostvarila sto manja neogibljena masa...

155, ihaaa :) , sredina 90-ih, DTM sampion, Nicola Larini i Alessandro Naninni...

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

pa realno svaka alfa mi je bila zanimljiva ali nije se sve moglo, ove tri pomenute su mi bile zanimljivije od 75 a 156ica mi je zadnja prava alfa, posle toga mi nisu to to, jeste i 159ka lepa ali kod nje nisam imao onaj wow efekat kao kod pomenutih a i godine su u pitanju pa sad sve to drugacije dozivljavam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

75 mi je bila biser sto se tehnickih resenja tice. Za novije se apsolutno slazem, 159 estetski lep auto ali tehnicki urnisan u onoj nesrecnoj saradnji sa GM polovinom 2000-ih... Sa teskom platformom, problematicnim GM menjacima i benzincima... MiTo, sto se tehnike i motorizacije tice, uglavnom prepakovan Grande. Kod Giuliette, na dobrim delom novoj Compact platformi, sa MultiLinkom pozadi, sa druge strane se propisno obrukase kvalitetom i dizajnom enterijera, kao i prednjeg kraja. Uspeli su da poprave imidz od polovine prosle decenije sa Giuliom i Stelviom i da se priblize svom sloganu "Meccanica delle emozioni". Pre svega mislim na tehniku, zadnji pogon, idealan raspored tezine, nove motore i menjace... Steta sto i prodajne brojke to nisu adekvatno ispratile, pa da smo u tom periodu npr. dobili i njihov planirani novi Compact.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ivan

Alfa 164 je nastala u okviru projekta "Tipo 4" zajedno sa Fiat Croma/Saab 9000/Lancia Thema, i to kao poslednja u nizu.

Nikako se ne moze nazvati poslednjom pravom Alfom vec upravo suprotno: prva "hibrid" Alfa...;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako si pazljivo procitao sta sam napisao - sto se primenjene tehnike tice (zadnji pogon, Transaxle menjac, raspored tezine), 75 se smatra poslednjom pravom Alfom.

A 164 je (uz 75) Alfin poslednji samostalno razvijen projekat, nakon cega ih 1986. godine preuzima Fiat.

Ako vec pominjemo Tipo Quattro, to nije bio zajednicki projekat u smislu kompletnog vozila - nego su se Alfa, Fiat, Lancia i Saab dogovorili jedino o razvoju zajednicke platforme pod tim imenom. A svaki proizvodjac je potpuno samostalno razvijao svoje modele, vec u skladu sa filozofijom svakog od brendova. I sto se tice tehnike, a i dizajna - 164 je "crtao" Pininfarina, Cromu Giugiaro...

U prilog tome govori i da je 164-ka, jos ranije tj. pod Alfom samostalno, zapocela razvoj kao Tipo 156. Taj projekat je cak bio maltene kompletiran samim pocetkom 80-ih, pre pojave Tipo Quattro (imas po netu slike gotovog Tipo 156 modela u fiberglasu, pre T4, mozda je recimo '83. u pitanju). Da bi se kasnijim zavrsetkom Tipo Quattro (uz finansijske probleme brenda iza Alfasuda i Giuliette Tipo 116) novi model bazirao na zajednickoj platformi, a projekat tada dobija novo kodno ime Tipo 164. Kako ce se, uostalom i pojaviti u produkciji od 1987. kada ih je vec preuzeo Fiat, nekoliko meseci ranije.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svejedno, ne moze se nazvati samostalnim ako koristi zajednicku platformu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zovi ga kako hoces ;) , Alfa je razvila taj model kao poslednji nad kojim je imala samostalno odlucivanje i uticaj na razvoj i koji nije bio pod palicom Fiata (sto sam uostalom i napisao u recenici od koje je pocela prica):

8 hours ago, Ivan said:

Tj. poslednji auto (uz 164) kompletno razvijen bez kape Fiata

Na sve to finisiran je kao Tipo 156, verujem da znate da je inicijalno trebalo da bude sa zadnjim pogonom :) ? Druga prica je sto je kasnije, zbog problema brenda, to pretumbano na jeftiniju zajednicku platformu. Iz istog razloga je na kraju model ni kriv ni duzan "zaradio" pogon napred, opet odlukama Alfe a ne Fiata.

PS: Cisto kao dodatak ako nekoga bude zanimalo - Tipo 156 model u fiberglasu (kasnija AR 164), dobro se secam, 1983. je u pitanju:

 

156-alfabb.thumb.jpg.4c1bb95b9c2d13177a89889cbc40eda0.jpg alfaromeo156proto-auto-onliner.thumb.jpg.ae1cae52754a4f1fddad590b9ad6b8fd.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, razumeo sam ali je u proizvodnju usla finalna verzija sa Tipo4 platformom a ne ta koju si prezentovao,zar ne? :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zbog ustede je finalna verzija izasla sa kasnijom zajednickom platformom i pogonom napred, a poslednji je projekat o kome je Alfa samostalno odlucivala.

8 hours ago, Ivan said:

A 75 :rolleyes: , do pojave Giulie pre neku godinu, zadnja prava Alfa dve i po decenije? Tj. poslednji auto (uz 164) kompletno razvijen bez kape Fiata

Ne vidim da sam igde napisao ni da je 164 poslednja prava Alfa (sto si takodje tvrdio), ni da nije koriscena zajednicka platforma?

Vec da je 75 poslednja tehnicki prava Alfa, a da je 164 poslednji model na koji Fiat nije imao uticaj u odlucivanju tokom razvoja.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, fotke projekta su odatle (proverih, posto sam ih pokupio direkt iz pretrazivaca za Tipo 156). Ostalo napisano iznad u temi, kao ljubitelji Zabara, verujem da znamo posto smo odrasli tih godina? Pored cuvene Integralke, secam se da mi je (uz postere muzicara) na zidu visio i crveni 405 Mi16, auto godine 1988., mozemo i na temu Francuza tog doba :D ...

Salu na stranu - da li stvarno mislis da bih uopste ulazio u bilo kakvu polemiku za koju treba da kopam argumente i da ne znam bar osnovne stvari?

Htedoh da pazarim FR Leon Mk3 - lepo sam otisao na temu o kupovini i rekao da ne znam nista kao tele o E211 TSI, pucajte sta znate :D.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da treba preciznije da izneses misljenje, ali onda ne bi ni bilo diskusije...:santa:

Ja se secam kada je izasla 164, bila je vauuu! Bio sam 6.razred osnovne, kupovao slovenacki Automagazin koji je u to vreme bio prakticno jedini casopis automobilizma, bio odusevljen kada je predstavljena.

164 je bila ispred vremena ako se i sa danasnje tacke gledista uporedi sa tadasnjim konkurentima.

Inace razvoj projekta Tipo 4 je poceo jos 1978.a Projekt 156 je predstavljen 1983. sto takodje dovodi do nesporazuma tj.da li je starija kokoska ili jaje...:ph34r:

Edited by italiano

Share this post


Link to post
Share on other sites
43 minutes ago, italiano said:

164 je bila ispred vremena ako se i sa danasnje tacke gledista uporedi sa tadasnjim konkurentima.

A zamisli sta bi 164 tek bila, da zbog neuspeha Alfasuda i Giuliette nije zavrnuta slavina... To je bio prvi zakinuti model, a pod Fiatom je kasnije to postajalo sve izrazenije.

Ruku na srce, jeste 155 bila poznata zbog sportskih dostignuca, jesu 156 i 147 bili evropski automobili godine sa lepim trzisnim uspehom... Ali to je bila uglavnom sminka i dizajn, a ispod lima Fiatova tehnika, platforme, motorizacija i elektronika. Falila je tehnicka genioznost za detalje "pravih" Alfi, 75 je i dan danas "sveti gral" za entuzijaste po tom pitanju. Zato mi je i drago da se u zadnjim generacijama Alfa vratila sustini, olicenoj u sloganu "Meccanica delle emozioni". Videcemo kako ce to ici pod Stellantisom i modernim trendovima Crossovera i elektrifikacije.

Slicno postovanje imam i za Citroen, koji je na svoj nacin uvodio tehnicku revoluciju, a koga je pod Peugeotom zadesila slicna sudbina kao Alfu. Pokusali su izdvajanjem DS, ali to je opet samo sminka i ni blizu ideje i tehnicke genijalnosti (za svoje vreme) originalnog DS.

I da, kada pricamo o Zabarima i ovakvim temama - uvek volim da pomenem jednog zaboravljenog, malog proizvodjaca... Nastalog '60-ih u saradnji Fiata, Pirellija i Bianchija, koji je bio poligon za brojne tehnicke inovacije, koje bi se kasnije Fiat uvodio u masovnu produkciju - u pitanju je Autobianchi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Autobianchi
Mali a zaheban ko veliki
Jedan crveni A112 je stajao ispred osnovne škole u koju išao

Sent from my moto g(8) using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

I meni je taj auto bio i ostao jedna od zelja kao i 128 sport kupe kojih je bilo nekoliko u Krusevcu kad sam bio skolarac, otac i ja smo farbali jednog od nekih njegovih prijatelja sredinom 90-ih, tad jos nisam imao dozvolu ali sam ga vozikao malo po naselju, 1.3 je bio i do pre par godina sam ga vidjao, stajao u jednoj ulici neko vreme i nestao....a112 ne pamtim da je bio neki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tog 128 sport kupe ,smo ocerupali(bio truo) i sve sa motorom prebacili u 101 konfort...i satove i točkove(bili naročito lepi) mesec dana u ulju do lakata,jurili nekog dedu da nam prekuca brojeve na motoru zbog registracije i kada smo registrovali, tip,moj drug, izleti na krivini i totalizuje ga...sreća njemu ništa...

73ks,išao kao blesav,dok je išao...

Uvek se setim toga kada neko spomene 128 sport

Šteta da nije slikan

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Do skoro se ovde vozio jedan u jako dobrom i originalnom stanju, oker boje sa kampanjolo ragno felnama, neki cica prvi vlasnik navodno stalno mu nudili neke solidne pare i nije hteo da ga proda, ne znam sta je na kraju sa tim autom, zadnji put sam ga video pre 2-3 god.

Edited by OMP

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zašto? 

 

Šta ste se uhvatili da merite čiji je veći... Opet tema zagađena do bola. Smisao i ideja teme nije diskusija i rasprava o Alfinoj istoriji i modelima, kao što nije ni o automobilima koje smo vozili, već o onim autima na koje smo balavili kao klinci. Mod da počisti sve ovo i da prebaci u odgovarajuću temu. Ovde ostaje br.1  :wub:

 

 

lancia-stratos-hf-stradale-retka-i-neprocenjiva-italijanska-legenda.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...