Jump to content
FAS Goran
srdjos

Automobili iz detinjstva

Recommended Posts

I ja nikad nisam kapirao al ajd, ono, ukusi su razliciti. Meni kao klincu ta vozila su izazivala neki strah da kazem :D

Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites
23 hours ago, neshtry said:

Kada smo već kod ruskih automobila, evo jednog vrlo specifičanog...
Volga dresina:
"Živorad daje pun gas i plava "volga" karavan počinje da ubrzava. Ali ne čuje se škripa guma, već samo ritmično kloparanje točkova koji klize po brzim prugama Srbije. Živorad se strogo pridržava ograničenja brzine – kazaljka na brzinometru čuvene ruske limuzine, koja je u doba sovjetskog lagera bila simbol "crvene dekadencije" i dokaz da putnički automobil za tren oka može da se pretvori u tenk, zaustavlja se na 60 kilometara na čas. ..."
http://www.politika.rs/sr/clanak/27186/Возач-волге-експрес677z381_dresina.jpg32304182.jpgimages (1).jpgDrezina1.jpgDsc04434.jpg

Sent from my motorola one macro using Tapatalk
 

Jedan očev prijatelj je vozio ovakvu Volgu (prethodni model u odnosu na ovu gore), u koju je bio ubačen dizel motor "dvestać" iz mečke.

 

GLS - Retro Cars in Riga | 1965 GAZ-21 Volga

 

Ja sam uvek sedeo napred, u sredini i divio sa cajgerima  :)

 

GAZ-21_%22Volga%22_interior.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam odrastao u istocnoj srbiji, cale dobio posao u rudniku kao geometar, i nagledao se bas raznog voznog parka, narocito kada leti gastosi dodju u posetu.
Ipak najveci izvor i edukacija mi je bila novina Auto, kao ove dve u cosku na slici.

Rudnik u mestu u kome smo ziveli je imao sluzbeni Peugeot 405. Medjutim, najveci vau, pored svih mecki iz austrije i nemacke, mi je bio kada je rudnik kupio sluzbenu Fiat Mareu. Koliko je taj auto vanzemaljski izgledao tada!
99f39cc028a39583f132c1f0d95e91bf.jpg6fecf127a9713b6062aa3c72bd24c22e.jpg10398c27041016057bca99fbdf35c6fa.jpg

Sent from my Redmi Note 9 Pro using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Peugeot 405 (pogotovo verzija Mi16 :wub: ), Tipo, Tempra su vec sam kraj 80-ih.

405-ica je bila auto godine '88., Tipo '89., Citroen XM '90...

Bravo/Brava, Marea ohoho polovina 90-ih, za mene su to vec savremena kola :D , pa jos uvek ih ima na ulici. Nisu bas za poredjenje sa onim metuzalemima koje smo navodili.

Sto se Fiata tice, revolucija sa dizajnom je bila sa Punticem Mk1, secam se koje je to osvezenje bilo na ulici, auto godine '95... Odmah za njim taj pravac samo nastavljaju Bravo/Brava, kao auto godine '96. Zlatno doba Fiata, dobra prodaja, pokrivenost u svim klasama, vise titula automobila godine...

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma ne kazem naravno u tom smislu. Nego da vecina pomenutih starijih modela, hvala Bogu, deluje smesno u poredjenju sa ovim koje zadnje pominjete, posto se pominje osvezenje. Skoro pa savremena kola i dizajnom i mehanikom, elektronikom, opremom...

A od tih starijih, uvek mogu da izdvojim klasike (tipa Giuliette Sprint, cisto mi prvo pade na pamet) koji ce biti lepi i za XX decenija.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites
29 minutes ago, Ivan said:

deluje smesno u poredjenju sa ovim koje zadnje pominjete, posto se pominje osvezenje.

 

 

Pa ta ITA era bi delovala kao jos vece osvezenje naspram Amija, Ajkula i ostalih grdoba...

 

7507368.thumb.jpg.fb00597fda8aee2dfa1a38322744132f.jpg   1448375306_thumb.thumb.jpeg.a4b3148efcb5b8a9d76307782916e437.jpeg

 

ALFA-ROMEO-GY-JUNIOR-DAVIDE-CIRONI-6.thumb.jpg.7ad530a669807cabd0c5338fa7a3f1e5.jpg

 

 

Kao sto kaze stari vuk Clarkson - "Niko nije odrastao imajuci proster Golfa na zidu svoje sobe"
 

 

Edited by Milutinac

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slazem se, pogotovo sto se tice Alfe (upravo iznad i navodim Giuliettu Sprint ili GT Junior npr.). Mada je kao brand uvek bila sportskije orijentisana, ali bi se to poredjenje moglo preneti i na ostale Italijane. Prilicno pomenutih "narodnih" Francuza su u pocetku delovali kao kantice u odnosu na njih.

A Ajkula kao Ajkula :) - danas je ili vole ili ne. Neosporno ogroman tehnicki skok u masovnoj proizvodnji automobila. Hidropneumatsko vesanje, hidraulicne kocnice, servo volan, prvi auto sa disk kocnicama u produkciji, sa farovima koji prate put, sa izuzetno malim otporom vazduha, itd. U svoje vreme svemirski brod na tockovima, zaboravio sam podatak koliko je vozila unapred rezervisano kada se pojavila. DS je neosporno bio ogroman uspeh za Citroen, prodat je u preko 1.5 miliona primeraka.

Koliko se secam, 3. auto u izboru za auto 20. veka, u konkurenciji od preko 700 modela u uzem izboru.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam slab na Citroën i na italijanska vozila iz sedamdesetih i osamdesetih, potpuno su se odvajala od svih ostalih,a bilo je baš dobrih automobila,jer su ekonomije oporavile od oporavljanja od drugog rata.To su bile godine kada su svi, polako od ekonomske klase automobila, prelazili u srednju i višu klasu...

Beograd je bio pun ogromnih američkih lađa,Mercedesa,malih engleskih i italijanskih kabrioleta...a kada odeš na more, vidiš sve najnovije u svetu automobila...ja sam išao u Istru i na Kvarner,gde su dolazili Italijani sa nabrijanim 128cama,alfama, abarthima, Maseratijima, bio je i pokoji Ferari i Lambo...

Najjači utisak mi je Renault 5 Turbo2 kojeg sam video u Barbarigi na Istri i Alfa Romeo Monteal...1554144733_Nationale_oldtimerdag_Zandvoort_2010_1981_RENAULT_5_TURBO_JH-VZ-86_pic2.thumb.jpg.aef5998a0ef885f3e9632641e655a8c7.jpgAlfa-Romeo-Montreal-1972-1200x790.thumb.jpg.f82bdb600b6b369e8ff6240eadfbc7c2.jpg

 

Sent from my motorola one macro using Tapatalk

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uf, do pre par godina je bio jedan crni Renault 5gt u Osogovskoj. Prolazio svaki dan pored njega, prelep.
Meni je Renault 5 prelep auto, i obican.

E da, ima jedan auto, peugeot 305. Ortak i njegavo porodica su imali 3-4 komada i sve generacije u kuci suih vozile :) mislim da ih i dan danas voze. Vozni park je ukljucivao i Dodge WC - sluzi za odlazak u sumu. 7488beeac0a7526b4aa37ab4b2b85f53.jpgbcd5acc10b8e6384459b98e0e1df8b46.jpg3a8345bdcbc524efb6506633610a61ae.jpg

Sent from my Redmi Note 9 Pro using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nakon liberalizacije uvoza automobila sa istoka koju je pocetkom 1990.godine uveo tadasnji premijer SFRJ Ante Markovic, nastaje prava pomama za japanskim biserima po ceni manjoj od zapadnoevropskih konkurenata:

1. Toyota Corolla u verzijama Sedan, Liftback i Hatchback:

 

 

Toyota_Corolla_(22562865978).jpg

1280px-1988_Toyota_Corolla_1.3_GL_Liftback_(EE90),_front_left.jpg

1280px-Toyota_Corolla_XL_Hatchback_(E90).jpg

 

2. Mazda 323 u verzijama Sedan, Hatcback i Liftback (popularna 323F):

 

 

1996_Mazda_323_(BG_Series_2)_1.6_sedan_(2015-07-09)_02.jpg

1280px-Mazda_323_(41159168285).jpg

1280px-Mazda_323f_green_front_20080301.jpg

3. Honda Civic Hatcback i Sedan:

 

 

Honda-Civic_Si_Hatchback_1990_1024x768_wallpaper_01.jpg

220px-1989_Honda_Civic_GL_sedan_(rear).jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

4. Mitsubishi Colt, Lancer Sedan i Lancer Liftback:

 

 

1280px-Mitsubishi_Colt_(43656029221).jpg

1280px-1988-1990_Mitsubishi_Lancer_(CA)_SE_sedan_(2011-04-22)_02.jpg

1991_Mitsubishi_Lancer_(CB)_GLX_5-door_hatchback_(2015-07-14)_02.jpg

 

5. Nissan Sunny

 

 

 

Nissan_Sunny_front_20071112.jpg

 

6. Daihatsu Applause

 

 

images_thumb_367132_526_396_adaptive.jpg

@debelizmaj

Secam se, kako da ne!

Za Mazdu 121 isla je reklama pod sloganom " Veliki mali auto" :D

Edited by italiano

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mazda 121 je bila
Imala verzija sa onim platnenim krovom što se otvaraPSX_20210429_121134.jpg

Sent from my motorola one macro using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Targa se skida i od čvrstog materijala je, ovo je više kao stari Fiat 500 i spaček

Sent from my motorola one macro using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Počev od njega zaljubio sam se u zvuk 3-cilindraša  :)

 

Iz tog doba, osim napred već pomenutog modela Applause (koga sam smatrao najboljim u toj klasi), Feroza mi je bila jako lepa. Imala je klasičnu šasiju kao i Vitara mk1, ali, ne i reduktor i blokadu srednjeg diferencijala. Takodje, imala je masivne i jake kamionske branike, za razliku od vitare.

 

 

image.thumb.jpeg.7d7c0b86575fb7fab52c7ff1ebeeed46.jpeg

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prvi put čujem za taj nadimak Feroze  :) Otkud to? Zbog sklonosti koroziji u poznim godinama ? Htelo ih je "to", koliko se sećam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...