Jump to content
FAS Goran
srdjos

Automobili iz detinjstva

Recommended Posts

Један много леп рено, односно два...
Рено 9 и Рено 11 су аутомобили које је производила француска фабрика аутомобила Рено. Производили су се од 1981. до 1988. године. У Турској се Рено 9 производио до 2000. године. Разлика између ова два модела је у облику каросерије, Рено 9 је седан са четвора врата, а Рено 11 је хечбек са троја или петора врата.
Рено 9 је представљен октобра 1981. године, а Рено 11 две године касније. Оба модела је дизајнирао француски аутомобилски дизајнер Роберт Опрон. Развијени су под кодним именом L42. Роберт Опрон је замислио троволуменски традиционални дизајн како би се допао традиционалном купцу и избегао лош пријем који је био у складу са стилом Реноа 14.

Рено је започео концепцију Реноа 9/11 1977. године под називом „четири метра” што се односило на њихову дужину, како би попунили празнину између Реноа 5 и Реноа 14. До тренутка када су модели ушли у производњу, на пројекту је радило више од 500 људи, забележио је 14.500.000 сати студија и испитивања, конструисано 44 прототипа, испитано 130 мотора и 2,2 милиона пређених километара тест вожње.[2]

Иако су аутомобили 9 и 11 имали различита имена и стилове каросерије, у унутрашњости су били идентични. Рено 9 је имао три редизајна, а Рено 11 два. Рено 11 који је избачен 1983. године представљен је са двоструким предњим светлима, што је било другачије од Реноа 9. Године 1985, Рено 9 је добио нови изглед предњег дела, што му је дало исти изглед као код Реноа 11.[3]

У сарадњи са American Motors Corporation (AMC) продаван је и на северноамеричком тржишту као Renault Alliance (1983–1987) и Renault Encore (1984–1987). На америчком тржишту продавале су се верзије седан са двоја и четвора врата и као кабриолет са двоја врата.[3] У Турској се Рено 11 производио до 1995. године. За турско тржиште, на Реноу 9 је урађен већи редизајн 1997. године и од тада мења назив у Renault Broadway. Производио се до 2000. године, када га мења модел симбол.[4]

Године 1982, осваја титулу за Европски аутомобил године.800px-R9_phase_1_bis_Broadway.jpg800px-Renault_9_Cambridge.jpgRenault_9_Turbo.jpgRenault_9_maximo.jpgR9ph2.jpg800px-Renault_11.jpgWhiteRenault11GTLfront.jpgRenault_9.jpg

Sent from my motorola one macro using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

A sećate li se Renoa 6 i 8 ? Stariji su i modeli, ali, znao sam ih kao klinac povremeno videti. Lepi su mi bili. Ma, baš je tada bilo mnogo lepih vozila. 

French Econobox: 1969 Renault 6 | Renault, Classic cars, Classic cars online

 

Renault 8 Gordini 1100 - Bleu Gordini - 1967 - Solido

Ili, Simca, modeli 1000, 1100, 1300 i 1500 :)

Simca 1000 - Photos, News, Reviews, Specs, Car listings | Car memory,  Classic cars, European cars

1974-1979 SIMCA 1100 GLS Berline | The Simca was by its time… | Flickr

 

1964_Simca_1500.jpg

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Simca 1500 je za mene najlepši sedan iz toga perioda...ima mi nešto "jaguarsko" u sebi...

 

 

Sent from my motorola one macro using Tapatalk

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Simca 1500 je za mene najlepši sedan iz toga perioda...ima mi nešto "jaguarsko" u sebi...
 
 
Sent from my motorola one macro using Tapatalk
 
 
 
 
Bila nam prevoz kada sam bio klinac...samo 1301 special. Slazem se

Послато са M2003J15SC помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kod mene je čovek imao 1501, ali u pravu si masovnije su bile 1301...images (1).jpg6e5c2b5b289ee7c7d73cfa17218f5669.jpg

Sent from my motorola one macro using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Osim sto "masovno" i Simca tesko idu u jednoj recenici kada je u pitanju tadašnja SFRJ. Uvek bih se odusevio kada sam ih video u francuskim ili italijanskim filmovima a tek u "Sivom domu" kada je Crni ukrao jednu, jurio i prevrnuo se sa njom

Послато са M2003J15SC помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije bio čest auto,ali je bio lep...
Istina za Ami,mi smo imali 2, jednog krem belog i jednog karavana tamno zelenog...Ami 8


Sent from my motorola one macro using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kod mene je čovek imao 1501, ali u pravu si masovnije su bile 1301...1813620285_images(1).thumb.jpg.c4fbc7a4a25333cf74584566df2f810b.jpg6e5c2b5b289ee7c7d73cfa17218f5669.thumb.jpg.2e92551a5b72969fce968eb61f0b852d.jpg

Sent from my motorola one macro using Tapatalk


Imali smo ovakvu sa drvenim sportskim volanom i rucicom menjaca a na srednjem mostu je bila ovakva kaseta ispred menjaca sa tri okrugla pokazivaca- srednji veci obrtomer a sa obe strane manji manometar ulja i ampermetar punjenja aku. Udobna, tiha..sedista ko fotelje jos ih pok.cale prekrio nekim presvlakama kao ambasador cebe mekanima najzesca fora kad dodjemo na pumpu a pumpadzija gleda gde da sipa...a onda cale spusti zadnju tablicu

Послато са M2003J15SC помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, moron said:

Amika ... Šestica i osmica :)

Sestica se pravila poprilicno, koliko se secam do kraja 70-ih, tako da sam zakacio period dok ih je bila jos poneka na ulicama. Za mene je uvek bila poprilicno grdan :) auto, sa sve onim kontra nagibom zadnje soferke:

 

citroen_ami_6-04-e1452937658193.thumb.jpg.e1c8a0074a5648ffce5e2601afb78c9f.jpg Citroen-AMI6-1.thumb.jpg.9165c9b4d154f23eeb50b2a8ec6c42cd.jpg

 

A verujem i poprilicno praktican :D . Na osmici su to spolja vizuelno spustili u formu Hatchbacka, ali je ostao odvojen gepek. Tj. zadnja soferka se nije podizala sa 5. vratima.

 

Citroen_Ami8-71.thumb.jpg.35748e5a833264f76698efc74ae97d88.jpg

 

Citroen ne bi bio Citroen, da nije imao i izleta. Verujem da manje ljudi zna da je na bazi Ami osmice napravljena M35 verzija. Koja je cak imala Wankel motor i hidropneumatiku:

 

1728303317_citroen_M35111.thumb.jpg.467861860fd0462d3a654d21486676f9.jpg citroen_m35_prototype_by_heuliez_11.thumb.jpg.6a9e1a2a9b869ea0d7e8ccddfbe9ce3e.jpg 5700168663_44865e24b3_b.thumb.jpg.d1bb702ce855a96bfe919fd5d566e0b7.jpg

 

Sa Wankelom su imali izlet i kasnije na GS modelu, cini mi se GS Birotor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kada smo kupili Fiat Uno 60 S posle juga, mojoj sreci nije bilo kraja. Tih dana sam obozavao da gledam sbb kbb kad bi mogli da uzmemo Tempru ili Tipa. Tipo sa svojom digitalnom tablom mi je bio top top zelja. Ono skuplje i vece je bilo nerealno ali Tempra i Tipo, tu nekako, na dohvat ruke :)

 


 

fiatun_748_500_70[1].jpg

uno-60s-içi-1024x768[1].jpg

92101abf1b5920ab116e550b81deaa4c.jpg

Fiat%20Tipo%20(1)[1].jpg

Fiat~Tipo~(2)[1].jpg

Edited by debelizmaj

Share this post


Link to post
Share on other sites

Video sam samo par tih sediči valvoe,bili ultra nadr#ani auti u svoje vreme...i croma turbo i.e.

Sent from my motorola one macro using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imao decko iz mog mesta bas dobrog do pre 2-3god,crn, 1993god

Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 hours ago, neshtry said:

Isti fazon za gorivo k'o na moskviču

PSX_20210421_144232.jpg

 

Moskvič je auto koji nisam mogao smisliti, od prvog milimetra prednjeg do zadnjeg milimetra zadnjeg branika a imao ga je komša nastavnik tik preko puta naše kuće, i to crvenog, upadao u oči i da nećeš. I hteo, ne hteo, gledao sam ga  svaki božiji dan. Nezgrapan, ružan, bučan, kad sedneš u njega, neprijatno ti. Još je komša uživao da ga pere svakog vikenda bar jedno prepodne. NIkad mi komša nije bio jasan no dobro.

Isti ovakav ispod samo crveni.

 

Magični Moskvič - Autoslavia

Edited by srdjos

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kada smo već kod ruskih automobila, evo jednog vrlo specifičanog...
Volga dresina:
"Živorad daje pun gas i plava "volga" karavan počinje da ubrzava. Ali ne čuje se škripa guma, već samo ritmično kloparanje točkova koji klize po brzim prugama Srbije. Živorad se strogo pridržava ograničenja brzine – kazaljka na brzinometru čuvene ruske limuzine, koja je u doba sovjetskog lagera bila simbol "crvene dekadencije" i dokaz da putnički automobil za tren oka može da se pretvori u tenk, zaustavlja se na 60 kilometara na čas. ..."
http://www.politika.rs/sr/clanak/27186/Возач-волге-експрес677z381_dresina.jpg32304182.jpgimages (1).jpgDrezina1.jpgDsc04434.jpg

Sent from my motorola one macro using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...