Jump to content
FAS Goran
interceptor

Fiat 500L - sredjivanje škripanja iz zadnjih kočnica

Recommended Posts

Ovako, od prošle zime se cuje neko škripanje iz zadnjeg desnog točka a od skoro i iz levog. Diskovi se defnitivno ne greju,kad se pipnu posle vožnje,ali na baš blagoj nizbrdici auto stoji, što znači da treba razraditi zadnja disk klješta. Samo da napomenem da je moj 500L iz 2013 godine i da je prešao 39900km (što bi moji drugari rekli, za šta si ti bacio pare), e sad pošto više stoji nego što se vozi  a i ja jako slabo koristim kočnicu, verovatno je to razlog. Uglavnom evo kako sam ja rešio problem pa možda nekom pomogne.

Podrazumeva se da ste skinuli točak, i sledeća operacija je skidanje klješta:

 

IMG_20210411_145112.thumb.jpg.3ec33ee588417f016de08eb2eadd2723.jpg IMG_20210411_145116.thumb.jpg.eb709f99780c12610e2eab1ac2787cf3.jpg

 

Sa zadnje strane uhvatite (ja sam gedorom) šraf 13 a viljuškastim ključem držite drugi šraf ključem 17, i odšrafite šraf 13 (imate 2 komada,gore i dole):

 

IMG_20210411_145158.thumb.jpg.923190a230352278587792f8141cf047.jpg IMG_20210411_145212.thumb.jpg.fa453c395129d36a1eaaa4ca3c76ade3.jpg

 

I skinite klješta:

 

IMG_20210411_145455.thumb.jpg.dc24ad38db7348352dafc3ee19488e16.jpg

 

Zatim treba proraditi klip, najbolje nekim špicanglama klještima, samo paziti da se ne ošteti gumica. Ja sam malo odšrafljivao, malo zašrafljivao da ga proradim,lako ide u suštini, samo dok sam šrafio malo sam kao gurao ka unutra (ne znam da li je potrebno, ali eto.):

 

IMG_20210411_145513.thumb.jpg.f9f836def18818a97e53137fd26c6809.jpg

 

Posle toga sam skinuo pločice iz osigurača i očistio krajnje delove preko kojih pločica klizi kroz osigurač,kao i osigurac, a i delove pločice sa zadnje strane gde ih pritiska klip i klješta. Zatim sam sve to namazao bakarnom mašću, jer je otporna na temperature i ne najeda gumice kao tovatna litijumska mast. Obavezno malo razradite i klizače, to je ono gde ide ključ 17, samo napred nazad rukom,biće dovoljno. Rezultat je ekstra,točak se sada baš lepo okreće,

imam i neke klipove pre i posle ali pojma nemam kako da ih ubacim....

 

IMG_20210411_145528.thumb.jpg.0498e88b7ae71d887cbc4172c3a946b5.jpg IMG_20210411_145537.thumb.jpg.4defbb0a753ebcf3995c9b106f0d28f2.jpg IMG_20210411_150111.thumb.jpg.3190d579ece96bb9100b685393cefbf6.jpg IMG_20210411_150728.thumb.jpg.1665e5942ea9db212246f1f18717ef50.jpg IMG_20210411_152555.thumb.jpg.ea9bff87b0da7c5d78acd65625b61b20.jpg

 

U suštini prosta operacija, a taman sam morao da skidam točkove da stavljam letnje, tako da ako neko ima isti problem,jednostavno je. Posle samo treba par puta pritisnuti kočnicu i povući ručnu da sve legne kako treba.

IMG_20210411_145214.jpg

 

Edited by Ivan
Prebaceno, sredjene slike i format

Share this post


Link to post
Share on other sites

Valja to razmontirati, malo podmazati ocititi. Imas na yutube, DIno Diy. Ima Kia Ceed, ali sve sam servisira, naravno sto moze. Bas ima klip za kocnics. Mozes i ti postaviti video na yutube, pa ovde ostavis link.

Dobar je to auto, kako te sluzi za sve ove godine?

Sent from my POT-LX1 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imao isti problem, auto isto 2013, problem bio na zadnjem levom točku. Sve sam isto uradio, s tim da sam zamenio zaštitnu gumu prasinarku, i obe harmonika gumice na vođicama. Set gumica je bio nešto oko 15 evra... Kad sam sve po skidao, zamenio sam i pločice jer je vanjska na tom levom tocku bila pri kraju. Stavio sam TRW, mekše su nego one što su bile. Meni je još problem bio ispod te prohromske vođice pločice, korodirala je bila čeljust, pa je komad korozije podigao prohrom dovoljno da se pločica ne vrati kad se pusti kočnica. Ogulio sve čeličnom četkom, izravnao turpijom i zaštitio bak. pastom. O istom trošku sam promenio i kočionu tečnost, od tad je sve kako treba

Sent from my VKY-L09 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 hours ago, shuxx said:


Dobar je to auto, kako te sluzi za sve ove godine?
 

Hvala. Služi me odlično, stvarno nemam na šta da se žalim. Mada prešao sam 40h, da kažem još miriše na novo unutra. Ako si gledao majstorsku radionicu pa onaj lik Stevo Žigon, e taj sam ja. Zadovoljan sam i sa potrošnjom i sa udobnošću i komforom, naravno sve spram para koje sam dao. Imamo u firmi tri novija, i primetio sam da ovaj moj ide žustrije, oni su mnogo kilavi nešto, ne znam što, ali sam primetio da imaju drugačije menjače od mog. Jedine probleme koje sam imao, radio jednom nije hteo da se upali, ali sam ga updejtovao i od tad radi ekstra, i preštelovao bravu na gepek vratima, lupkala vrata malo, eto to je to. Ni najmanje se nisam pokajao što sam ga kupio :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...