Jump to content
FAS Goran
Reacher Gilt

Brao 1.4ćet, dajnemik sporting

Recommended Posts

Kakva veze mogu da imaju IHI i FPT ? Na telu turbine piše ovo drugo, a znam da u bravca od 80KW ide IHI.

Juče sam je zagledao malo naokolo, čisto da vidim kakva je situacija, i primetim tu oznaku...

 

Još jedno pitanje imam, malopre čitam u temi o kupovini da benzinci nemaju šuspleh zbog boljeg hlađenja, je l' to važi samo za atmo. varijantu ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da nije zbog hlađenja već štednje.

 

Moja bivša, skoro nova Delta 1.4 150ks imala je uredan šuspleh + poklopce sa donje strane branika x2 ispred prednjih točkova (preko kućišta filtera vazduha) .

Od registarske tablice pa do pletenice, sve ali baš sve je imalo plastićne poklopce.

 

Kod Fiata se štedelo, ako prethodni vlasnik nije polomio.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma nije, na mom bravu je skoro skroz ušuškan motor odozdo, samo kod levog točka postoji mali prostor otvoren bočno ka točku.

Taman da se macan zavuče i protrese repićem, pa da ne znaš otkud se širi miomiris kad je auto taze opran ... :wallbash:

 

Mora tagujem @Ivan da raščlani ovo oko oznake na turbini, ja sam kao nešto guglao, al' nisam baš bio uspešan ...

Edited by Rasta

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, BaneJ said:

Mislim da nije zbog hlađenja već štednje. Moja bivša, skoro nova Delta 1.4 150ks imala je uredan šuspleh

Da li je Delta bila starija, sa pocetka produkcije (2008/2009)? Zasto pitam - npr. takodje startne verzije Brava su imale poprilicno problema sa pregrevanjem i pucanjem izduvnog dela kucista kod IHI turbina. Od restyle se uglavnom izbacuje srednja zastita motora. Ili zbog toga ili kvaliteta turbina, takav problem kasnije postaje daleko manje izrazen.

Recimo, vec pri pregledu pre kupovine svog MA, video sam odmah da fali centralni suspleh, a postoje oba bocna. Uvoz je bio iz Svice, preko coveka koga znam, OK, reko' ispilicareno i tamo, kupicu naknadno... Odradimo sve po redu, veliki+mali servis, kocnice, menjacko ulje, registrujem i krenem da se informisem za suspleh. Reko' daj da vidim ePer, da li pasuje jos sa necega posto je redak motor - kad tamo iznenadjenje (bar za mene). Fabricki dolazi bez suspleha, samo sa 2 bocne zastite koje i stoje na autu.

Slika za moj VIN je ispod, da ne bude samo suva prica - svi suSplesi diZejblovani :) , imam samo ta 2 srafa :D. A crvenom strelicom sam oznacio interesantnu stavku za restyle benzince, kada se misem prevuce preko Modifications stavke (CMBBZ u Compatibility polju je sifra za benzinske motorizacije):

 

Untitled.thumb.png.d2f98d18ff7c3d086506bd92cd6d7f61.png

 

Nevezano za to, i da je usteda u pitanju, opet sam hteo da postavim suspleh, jer sam ga imao i na dizel Stilu, a smesna je investicija. Medjutim, u konsultaciji sa mnogo iskusnijim ljudima od mene sam odustao od te ideje i drzim se fabrike.

2 hours ago, Rasta said:

Mora tagujem @Ivan da raščlani ovo oko oznake na turbini, ja sam kao nešto guglao, al' nisam baš bio uspešan ...

Na T-Jet Bravo jesu isle IHI turbine i to na 120 KS verziju problematicnija, mala VL37, a na 150 KS VL36.

One na sebi imaju FPT oznaku (Fiat Powertrain Technologies), ali bi u nastavku trebalo da imaju natpis IHI Turbo i plocicu sa detaljnijim podacima. Npr.:

 

5bed952aaf6b4100427405fb.thumb.jpg.61863e54481d962b25a19ba09acdad09.jpg

 

VL37 ostaje i posle restyle na 120 Euro T-Jet (koji postaje Euro 5). Dok umesto izbacenog T-Jet 150 (Euro 4), u restyle Bravu dolazi MultiAir 140 (Euro 5) koji dobija Garrett turbinu, tacnije 1238.

 

PS: @Rasta

Imas na mojoj slici putanju u ePer na kojoj se nalazi specifikacija za to sto te zanima (Engine Underside Guard). Uneses VIN za bilo koji auto koji te zanima i vidis kako je izasao iz fabrike.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 hours ago, TheWickerMan said:

Taj levo kod točka (ako se ne varam) otvor je za vazduh jer je filter vazduha tu.
 

 

Mislim da smo pomesali strane :D kod filtera vazduha sa desne strane kola ima taj mali poklopac dodat na suspleh i podkrilo (tu se kaci), a sa leve strane gde je (kod mene) crevo interkulera i donji deo boce za pranje soferke - tu nema taj mali poklopac... Zasto je to tako? Andiamooo ragazziiiiiii

 

PS - A inace filter vazduha vuce vazduh skroz od gore, ima crevo koje ide prema vratima...

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 hours ago, Ivan said:

5bed952aaf6b4100427405fb.thumb.jpg.61863e54481d962b25a19ba09acdad09.jpg

 

 

 

Jeri ovo onaj privezak za kljuceve sa Alija? Ili je ovo prava turbina? Izvinjavam se na indirektnosti, i zelim lep i ugodan dan :lol:

Edited by Milutinac

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 hours ago, Ivan said:

VL37 ostaje i posle restyle na 120 Euro T-Jet (koji postaje Euro 5)

Zanimljivost je recimo, u Giulietti je od 2013. (sto nije godina facelifta), turbina promenjena u VL39 (takodje 120 ks), sa poboljsanim dizajnom izduvnog dela kucista... Nemam info da li je i Bravo dobio tu modifikaciju pred kraj svog zivota. Ta ista turbina je kasnije nastavila u Giulietti i Tipu sve do kraja proizvodnje :) Facelift Giulietta i Tipo T-Jet su vec imali skroz drugaciji ECU u odnosu na Euro5 i sam motor je bio nesto sitno drugaciji... 

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, Milutinac said:

Zasto je to tako? Andiamooo ragazziiiiiii

 

17 hours ago, Rasta said:

da se macan zavuče i protrese repićem

:2guns:

 

2 hours ago, Milutinac said:

Ili je ovo prava turbina?

To mi fem za kosu ... :harhar:

Share this post


Link to post
Share on other sites

U nežnim ženskim rukama sve se čini veće ... :D

 

@PS, Vrlo verovatno, kad god prođe neki stilo čuje se isti "zvižduk u 8" koji ispušta i ovaj moj dreš ... :horse:

Edited by Rasta

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 hours ago, Milutinac said:

PS - A inace filter vazduha vuce vazduh skroz od gore, ima crevo koje ide prema vratima...

Zavisi od verzija motorizacije ;) . To je verzija koja je isla na Euro5 MultiJet, znaci noviji 1.6 i 2.0. 

Identicnu stvar sam prvo primetio i kod mene na MultiAir 140. Takodje izmesteno, vazduh se uzima odozgo, preko onog duzeg, zicom protkanog creva:

On 10/4/2018 at 9:57 AM, Ivan said:

emaps.thumb.jpg.a75046312a425d779ce2ce0712a5c847.jpg

 

Crevo koje te interesuje je oznaceno brojem 7. Pogledao sam i kod sebe i slikao ti, zavrsava se gore pod samim suvozackim krilom:

 

031020185956.thumb.jpg.cfc5585a2686e088e82664e93769ed8c.jpg

 

 

Drugacije je i kuciste filtera, jer je otvor usisa okrenut ka spolja.

Dok je kod starijih T-Jet usisni otvor kucista filtera bio okrenut kontra, ka sredini. A sam usis pod haubom, do ose auta (od restyle ostalo samo na 120 T-Jet):

 

131014_1069631.thumb.jpg.56c8a4cbd911515b80ea7584227f3208.jpg 7967b1d748b3b6493d1e2bcbf9ad.thumb.jpg.aac6b0e0e4d06ac49101ee90015707c6.jpg

 

Imala je i ona takodje starija varijanta sa plasticnim "patrljkom" za usis koji se zavrsavao u motornom prostoru. Mislim da su to prve verzije 1.6 :

 

BRAVO-II-1-6-JTD-FILTR-POWIETRZA-OBUDOWA-51801286.thumb.jpg.ac2cea9ad70019c0014fae3a2e312519.jpg

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kod mene je kao na postavljenom dijagramu. Da nisi postavio ne bih ni znao gde se nalazi filter i uvodno crevo za vazduh... :thumbup:

 

Nego sad sam zagledao malo i uslikao par snimaka, na donjem crevu ne sme biti ni malo ulja spolja ? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 2/8/2022 at 7:52 PM, Ivan said:

Medjutim, u konsultaciji sa mnogo iskusnijim ljudima od mene sam odustao od te ideje i drzim se fabrike.

I kako sad da ne ispadnem pglu? Pogledao sam po vinu u eperu stoji označena ista modifikacija, centralne zaštitne plastike bez ... podignem haubu, da ne znam da je nema, zakleo bih se da je vidim ?! :huh:

 

Sad ozbiljno, moj sport-ish je s kraja februara '10, dakle pre modifikacije, tj. eliminacije. Da l' da je i ja primenim preventivno? Mislim, prasići su na'ranjeni, al' svrbe prstići ... :ph34r:

 

Već vidim majstora kako prevrće očima dok mu saopštavam izvor informacije o nužnosti aplikacije tražene modifikacije ... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Juče sam prešao ~500km. Veći deo AP, i otprilike desetina od toga magistrala i lokal. Prosečna potrošnja ~7,5l, uz prosečnu brzinu od 105km/h.

Nego, vid' autonomije ... B)

20220309_165011.thumb.jpg.9e106c848d39c1cf63c6ed36c168d090.jpg

I zato što je tako dobar i štedljiv, palo i pranje ... :thumbup: Stigla neka nova mikro-aktivna pena, koja za razliku od prethodne zaista deluje ... Samo mora da se ostavi nekoliko minuta da odradi svoje ... Rezultati su više nego zadovoljavajući, i to samo nakon ispiranja običnom denaturisanom vodom, dakle bez pranja deteržentom i toplom vodom. 

20220310_110941.thumb.jpg.d51f489e27ff8ce7c5c4a716027ced61.jpg20220310_111027.thumb.jpg.b21892c6c5f0f8daf630def028eb3eb8.jpg20220310_111123.thumb.jpg.98af55f577d9958ac29e4c77c28ab973.jpg20220310_111231.thumb.jpg.513173588cb5f615b8d650c1afbd825c.jpg20220310_111358.thumb.jpg.1dd45a8ca6c66231e63d83c7a8893f65.jpg20220310_111608.thumb.jpg.cecdf2863e809c909c4990f733bf67f7.jpg20220310_114210_(2).thumb.jpg.46b54ec415ae48ab01a2bb07c474827f.jpg20220310_122239.thumb.jpg.0849e18b919ad2f1e394ef39381c1674.jpg

 

 

Edited by Rasta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aaaaaa viđu sipao za 8 crvenih pun rezervoaaaaarrrrr aaaaa :cry:

 

Rasipnik ! :D 

Edited by ISV_01

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buržuj. :lol: Ne pamtim kad sam zadnji put sunuo više od pola rezervoara, hence iznenađenje autonomijom ... ;)

 

On 2/9/2022 at 5:26 PM, Rasta said:

Kod mene je kao na postavljenom dijagramu.

Jeste klinac. Napred je, iznad hladnjaka. Ne znam iskreno šta sam ja to prošli put video. Jeste bio mrak, al' imao sam lampu (telefon). :hope:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ništa bez maminog Ferija...
Koliko staje goriva u pun rezervoar?
Ako je 7.5 potrošnja, da bi pokazao 1000km, treba 75 litra rezervoar

 

Edited by Ivan
Sredjen format, skinuti visestruki TT potpisi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rezervoar na Nuova Bravo je 57 l .

"Range" se racuna po algoritmu trenutnog ritma voznje u odnosu na preostalu kolicinu goriva. Tako da je taj podatak cisto "odokativni" i ne predstavlja nesto sto je tacnije, kao sto je npr. prosecna potrosnja. Kada bi kolega sada raspalio po nekom brdu, krivinama i gasu, "Range" bi opusteno sa tih 1000 pao na 500-600 km. I obrnuto, nekom taxi voznjom na vr' gasa bi opet lako vratio na visu cifru.

To je ono gde su turbo dizeli i dalje u prednosti. Iako im se prosecne potrosnje priblizavaju, mnogo su manje osetljivi na stil voznje nego turbo benzinci. Sto sam voleo da kazem dok sam vozio 1.9 JTD - nesrazmerno je mala razlika izmedju ludacki stedljive i ludacke voznje :D .

23 hours ago, Rasta said:

Veći deo AP, i otprilike desetina od toga magistrala i lokal. Prosečna potrošnja ~7,5l, uz prosečnu brzinu od 105km/h.

Gledam ovo sto pisemo iz prakse, razlike u potrosnji izmedju T-Jet 120, 150 i MultiAir bukvalno identicno kao po "Automobile Catalog" i "SpritMonitor" :) , koje izuzetno cenim. Odlicne sajtovi za uporedjivanje tehnike, narocito pri kupovini. Bar su se meni pokazali kao prilicno tacni, i na njih se moze osloniti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

+8-10l rezerve ;) 

 

Upravo je bilo ovako kako je Ivan opisao, gas na vr' palca, 50 na sat u petoj, otud ona abnormalna autonomija o'zgo ... :lol:

Realno je bliže polovini od te cifre, ali opet, zavisi od puno faktora ...

 

1 hour ago, Dale said:

Sa ukusom jagode ili maline?

ne znam, nisam prob'o :thumbup:

1 hour ago, shuxx said:

Ništa bez maminog Ferija... emoji23.pngemoji1787.pngemoji23.png

Feri NIKAKO, i uopšte ti agresivni deterdženti prepuni soli ... Može mamina šauma, kopriva, breza, zavisi šta je trenutno na stanju ... :thumbsup:

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, Rasta said:

Upravo je bilo ovako kako je Ivan opisao, gas na vr' palca, 50 na sat u petoj, otud ona abnormalna autonomija o'zgo ... :lol:

Za 13 godina ovde, pokupio sam ja sve te vase forumske doskocice :P .

Salu na stranu, za autonomiju od 1075 km bi prosecna potrosnja trebala da bude 5,3 l. I to teoretski, dakle da omlatis svo gorivo :) . A da dodjes do rezerve, trebalo bi da prosecna bude oko 4.5 l, citaj nemoguce na benzincu.

 

E sad, apropo forumskih doskocica, evo kako to radi čiča kada vozi na limitu :lol: :

 

180820196741.thumb.jpg.1e546673b375c83993780dcae7e4b8a3.jpg   180820196742.thumb.jpg.34b088f9d26070d3169f7eee6bd68a10.jpg  180820196740.thumb.jpg.cb98e6e4303372cfbd677e9f72fd86fd.jpg

 

PS: Ovo je bilo samo radi testa, kada sam kupio auto tamo 2018. Potrosnja na otvorenom po cepu, oko fabricki deklarisane bajke od 4.8 l. Samo sto ne bih voleo da mi se vise ponovi tako traumaticno iskustvo :D . Ali, slozicemo se, vrlo lepa potrosnja za turbo benzinca od 140 KS :stuart: .

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites
23 minutes ago, Ivan said:

ne bih voleo da mi se vise ponovi tako traumaticno iskustvo :D

Nije ti bilo lako, verujem, ali dokazao si da može ... a onda nagazio  GAS !!! :lol:

 

25 minutes ago, Ivan said:

vrlo lepa potrosnja za turbo benzinca od 140 KS :stuart:

I previše lepa da bi bila istinita ... :thumbup:

27 minutes ago, Ivan said:

fabricki deklarisane bajke od 4.8 l.

I posle ti neko objašnjava kako to ne može, a ti lično probao, i može ... :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...