Ivan 17448 Posted April 10, 2021 (edited) 2 hours ago, Rasta said: Najviše mi se dopada izostanak turbo rupe, tj. što vuče lepo iz niskih obrtaja. Davno je bilo kad sam zadnji put vozio turbo benzinca, ima sigurno više od dvadeset godina. Napredak je impresivan. A i ovo sto vozimo je tehnologija od pre deceniju, deceniju i po. Najvise su ih klali potrosnja i emisija gasova. Dok savremeni downsized turbaci opusteno izvlace 140 KS iz litra zapremine, uz manju potrosnju. Pisao sam detaljno o FireFly motorima i brojnim novitetima na njima. Sa MultiAir sistemom trece generacije, 1.3 T4 je odavno u verziji 180 KS i 285 Njutna. Obrtni maltene kao 1.9 dizeli prethodnih generacija. Uvek naravno ostaje pitanje kako ce se to pokazati u praksi. Licno ne volim downsize trend, alu blokove i glave, gasenje cilindara u voznji, GPF... - bilo je i lepih motorcica ali i lepih promasaja. Svakako nesto sto nas ceka, oblast koja se najdinamicnije menja zadnjih godina, naravno uz neizbeznu elektrifikaciju. Edited April 10, 2021 by Ivan 1 Reacher Gilt reacted to this Share this post Link to post Share on other sites
Reacher Gilt 2151 Posted April 10, 2021 On 4/10/2021 at 8:35 PM, MS PK said: Secam se pre skoro toliko godina kada sam prvi put seo u Tb, mislim da je bio neki Ford Probe, nagazim papucicu gasa skroz, u patos ,a on kad je cimnuo, poceo da se baca levo desno. Rekoh sta je bre ovo u pm.. '96, drugareva Mitsubishi Cordia 1.8t. Do 3-3,5K kamerna atmosfera, razgledam enterijer "Boooo..." i odjednom eksplozija ludila, kao da je neko uključio prekidač. Sekund kasnije si u crvenom, šaltaj,šaltaj, izginumo Ivane, svaka ti je ka u Njegoša! Očigledno je da nam sledi letrika uskoro, možda i pre nego što smo mislili... 1 1 MS PK and Ivan reacted to this Share this post Link to post Share on other sites
vagenovac 4525 Posted April 10, 2021 Trendovi su doneli mnogo toga dobrog, ali mora biti i nekih mana, samo dok je vise prednosti neka ide napred Recimo 400NM su nekad imali v8 4.0 benzinski motori, recimo 740i, pa m3 sa 414ks i 400nm, a vec godinama toliko vade iz 2.0 dizela i malo manje iz 2.0 benzinca. Nekad su 3.0 turbo dizeli i to komonrejl jedva razvijali 184ks i 390NM u najjacim verzijama, a vec godinama najjaci 3.0 dizeli idu i do 400ks i 760NM. 2 Ivan and Reacher Gilt reacted to this Share this post Link to post Share on other sites
Branislav 706 Posted April 10, 2021 Meni na trip distance B pise da sam presao 3600km sa prosecnom brzim od oko 36kmh i potrosnjom od 8.6 litara sto je ok za tjet 2 shakalkv and Mijailović P. reacted to this Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17448 Posted April 10, 2021 (edited) Fabricka kombinovana za 150 u Bravu je 7,1l. Na to dodaj minimum 1-1.5 l i to ti je to. Racunaj mozda i da board laze cca 0.5l, sljusti rezervoar od cepa do cepa i znaces 100% na cemu si. 19 minutes ago, vagenovac said: Trendovi su doneli mnogo toga dobrog, ali mora biti i nekih mana Kod benzinaca ih je bogami bilo . Secamo se grdnih problema manjih TSI verzija sa lancima, pa "cuveni" THP koga se odricu i BMW i Francuzi. Kod Zabara su problema imale startne serije MultiAir, zbog prvobitno usko projektovanih kanala MA jedinice, nekontrolisanja MA filtera i predugih intervala zamene ulja. Pa Ford, takodje u prvim serijama Ecoboost, Renaultov TCe u nekim verzijama itd., itd... Da napreduju sa performansama na tako malim kosacicama to stoji, ali nije da nije bilo problema. Takodje se i kompleksnoscu i cenama popravki priblizavaju cenama dizela - integrisani Intercooleri, plivajuci zamajci, direktno ubrizgavanje, turbo kompresori, pomenuto gasenje cilindara, GPF filteri i jos mnogo toga ... Ovo sto mi teramo je zadnja generacija benzinske klasike. Edited April 10, 2021 by Ivan 2 Mijailović P. and Reacher Gilt reacted to this Share this post Link to post Share on other sites
vagenovac 4525 Posted April 10, 2021 Zavisi kako gledas, nekad si na dizelu mogao preci milion km na preradjeno ulje bilo motorno ili iz friteze, ali su bili bucni tromi itd. a danas imas turbodizel koji se do 4500rpm ponasa kao v8 4.0 surovi benzinac, a trosi "5 kila nafte" A bilo je problema itekako i ranije i na raznim motorima, malo je bilo automobila koji su se pokazali kao recimo mercedes 190d ili golf 2, za ove ostale bio uspeh ako izguraju 100-200.000km bez generalne, dizeli i benzinci. Pritom se vec 10ak godina servisi na novim autima i pod garancijom rade na 20-30.000km. Iskreno sam ubedjen da nije toliko znacajan fokus na ekologiji i ustedi (pa i u odrzavanju) da bi uz eliminisanje sistema za preciscavanje izduvnih gasova i skracene servisne intervale skoro svaki motor danas gurao makar pola milke 1 Reacher Gilt reacted to this Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17448 Posted April 10, 2021 Identicno razmisljam, sve je to paravan za masnu zaradu. Isto kao i satro elektrifikacija. Dovoljno je samo da pogledas cene novih vozila, cak i Mini i Subcompact klasa ode u nebesa. Ako vec pominjes 190D i Golf II - pa gde da tu ne ubacis i bar nesto sa neunistivim JTD, na italijanskom si forumu . Sve je tacno, ali opet nekako je downsize+turbo na benzincima realno imao najvise fail-ova. Bar da se o njima pricalo. 1 Reacher Gilt reacted to this Share this post Link to post Share on other sites
italiano 456 Posted April 10, 2021 @Rasta Vrhunska boja, meni najatraktivnija! Mada ni prici svetlosivoj metalik sto se tice zahvalnosti odrzavanja. Kad stignes pogledaj koji je tacan naziv i sifra boje 1 Reacher Gilt reacted to this Share this post Link to post Share on other sites
Dale 6785 Posted April 10, 2021 Brao ili Grao? Cestitam na kupovini! Neke te sluzi dugo i lepo! Bas je lep na ove 3 slike iz daleka sto videsmo u raznim temama. 1 Reacher Gilt reacted to this Share this post Link to post Share on other sites
Reacher Gilt 2151 Posted April 11, 2021 (edited) Grao Brao ! Hvala @Dale ! Biće slika, polako, prvo da rešim nedostatke i greške koje prijavljuje... @italiano Hvala! Ne staj mi na muku, punto je bio pesak siva, najzahvalnija za (ne)održavanje. Bravu će u našoj saobraćajnoj (kad stigne) pisati samo siva , a u švicarskoj je stajalo "grau dunkel met." Edited April 11, 2021 by Rasta 1 1 Mijailović P. and italiano reacted to this Share this post Link to post Share on other sites
italiano 456 Posted April 11, 2021 @Rasta Kad sam kupovao 500L hteo sam tamnosivi metalik. Kazem to prodavcu a on meni: ovaj u salonu je tamnosiv. Pogledam, kad ono crno! Tek na suncevoj svetlosti ide na sivu nijansu. Pitam zar nema tamnosiva kakva ide na Tipu? Kaze nema! I uzeh srebrEnu... 1 Reacher Gilt reacted to this Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17448 Posted April 11, 2021 3 hours ago, Rasta said: Bravu će u našoj saobraćajnoj (kad stigne) pisati samo siva , a u švicarskoj je stajalo "grau dunkel met." Uz nove boje (i novu reklamnu Maserati plavu, umesto dotadasnje bordo) - na restyle su gurali mislim 3 verzije Grigio. Drugar je imao svetliju Grigio Argento, a pre par godina sam za sebe gledao takodje jedan Sport, samo 2.0 MultiJet - tamnija Grigio Bel ili tako nesto... I nas Mile ima neku od tih varijacija: fiat-bravo-mjet-20-emotion-2010-aka-debeli-by-milutinac Sve odlicno stoje na Bravu, pogotovo u restyle verziji sa tamnijim farovima/belim migavcima, sivom resetkom hladnjaka i dvobojnim (crno-sivim) 17'' Sport felnama, sa brusenim ivicama. Jos uz ona tamnija fabricka stakla (imali su i tu vise stepeni zatamnjenja). Znas da imas tacnu oznaku i sifru boje na pPG plocici, na prednjoj strani haube. 1 Reacher Gilt reacted to this Share this post Link to post Share on other sites
neshtry 14511 Posted April 11, 2021 (edited) On 4/11/2021 at 11:15 AM, italiano said:Kad sam kupovao 500L hteo sam tamnosivi metalik. Kazem to prodavcu a on meni: ovaj u salonu je tamnosiv. Pogledam, kad ono crno! Tek na suncevoj svetlosti ide na sivu nijansu. Pitam zar nema tamnosiva kakva ide na Tipu? Kaze nema! I uzeh srebrEnu... Meni se najviše dopadaju ove kombinacije boja na 500L Bravo u ovoj boji Edited April 16, 2021 by neshaoct formatiranje 1 Reacher Gilt reacted to this Share this post Link to post Share on other sites
italiano 456 Posted April 11, 2021 @Ivan Prema podacima iz brosure mislim da se radi o: Grigio Bel Tenebroso /sifra 284 Na engleskom Techno grey Za Tipo ide: Grigio colosseo Za 500L: Grigio moda Za 500X: Grigio moda Za 500: Grigio Pompei 1 1 Reacher Gilt and neshtry reacted to this Share this post Link to post Share on other sites
italiano 456 Posted April 11, 2021 (edited) Ima jos jedna prelepa boja za Bravo, neka srednje siva metalik: Grigio prestigioso/ sifra 617 Na engleskom: Melodic grey Katalog na engleskom: https://vdocuments.net/fiat-bravo-brochure.html Strana 19: 4. i 5.boja u levoj koloni P.S. imam i katalog na italijanskom jeziku u PDF ali ne znam kako da ga postavim ovde... Edited April 11, 2021 by italiano 1 Reacher Gilt reacted to this Share this post Link to post Share on other sites
Reacher Gilt 2151 Posted April 11, 2021 (edited) Nikada nisam voleo tekno, al' ova boja mu abnormalno dobro stoji, tamno siva mislim. Jedina koja mi se više od nje dopada je Epic gray, ona braonkasta. Valjda nostalgija, Sierra je bila u toj boji. Tamno sivo braonkastoj, pa krem enterijer ... braon tabla, a menjač sam upada, vrhom prsta pipneš samo. Serva naravno bez, a negde ispod haube, prigušen debelim slojem zvučne izolacije, grmi 2.3d sa moćnih 67Ks i čistih dizelskih 139Nm/2000 obrtaja ... ehhh ... jes' da joj je trebalo ~20 sekundi do stotke, al' je subjektivni osećaj bio mnogo bolji, jer se sedelo nisko. A brzine kratke, pa dok prošaltaš kroz sve do stotke ima da se radi, malo više poštovanja imaš prema sto'ci, bajo moj ! A trebao je da bude beo. To je bio ćerkin uslov ako "novi" auto bude bio Bravo. Žena je bila fleksibilnija, uzmi šta god hoćeš, samo da nije crven, i da nije automatik ... Edited April 11, 2021 by Rasta Share this post Link to post Share on other sites
italiano 456 Posted April 11, 2021 Jeste, i te braonkaste nijanse su extra. Iskreno, i ja bih se tesko odlucio . Kad smo vec kod boja, Audi ima najlepsu paletu tih sivkastih nijansi, bez metalik, kapucino itd. 1 Reacher Gilt reacted to this Share this post Link to post Share on other sites
Reacher Gilt 2151 Posted April 11, 2021 (edited) Jao da, kapucino je bila ujkina 100cc. Kakva lađa od automobila. Još je vozi. Sećam se kad je doterao novu iz Francuske, kakva promena u odnosu na Simku Krajsler 1307 kojoj je dušu uzeo za nekih desetak godina koliko ju je imao. Nego, radi Varta. Jutros grešaka bez. Sutra mu sledi jedno lagano razgibavanje do BG i natrag, taman da se malo resetuje vešanje od banjskih oranica ... Nama ovde ne trebaju ležeći policajci. Na svakih deset metara prekopani putevi popreko, a celom dužinom sa strane, i to onako ofrlje zatrpano i prekrpljeno pa je normalno uleglo, ne mo'š voziti brže od 20 na sat i da 'oćeš. Mislim, možeš, firmin auto, ladu njivu isl. Edited April 11, 2021 by Rasta 1 shuxx reacted to this Share this post Link to post Share on other sites
ISV_01 3997 Posted April 11, 2021 (edited) E... Nemo vam ja pricam o mojoj boji Brava... Ide uz ratkapne Edited April 11, 2021 by ISV_01 2 Reacher Gilt and Mijailović P. reacted to this Share this post Link to post Share on other sites
italiano 456 Posted April 11, 2021 @Rasta Mislio sam na novije modele Audi 1 Reacher Gilt reacted to this Share this post Link to post Share on other sites
Reacher Gilt 2151 Posted April 11, 2021 (edited) Pa i ovaj je bio nov. 10 minutes ago, ISV_01 said: E... Nemo vam ja pricam o mojoj boji Brava... Ide uz ratkapne Imam i ja čeličane od 15", sa sve kineskim zimskim gumama, otvorio se Integralac Fale im samo radkapne. Te tvoje mi se baš svidžaju, daj neki kontakt. Može i na PP Edited April 11, 2021 by Rasta Share this post Link to post Share on other sites
Reacher Gilt 2151 Posted April 11, 2021 Sokobajna, piše bre ! Share this post Link to post Share on other sites
Reacher Gilt 2151 Posted April 11, 2021 Takoreći komšiluk Nego moramo da menjamo naslov teme u Aktiv, nije dajnemik jbg. Slagao me eper. Sad po ovom katalogu što je @italiano postavio ispada da je Active oprema. Share this post Link to post Share on other sites