Jump to content
FAS Goran

Recommended Posts

Cestitam na kupovini! To je jedan od najpouzdanijih automobila, sigurno ce dobro sluziti :)

 

Sto se tice felni, neka optimala je da uzmes originalne, polovne, za taj model. Na taj nacin ne moras da razmisljas o tim stvarima, promer sarafa, centralna rupa, ET, i ostalo. Ukoliko bas zelis neke aftermarket, ukratko ovo su stvari koje treba da znas: 

 

- ET : udaljenost glavcine od centra felne. Mozda se nisam najbolje izrazio ali : sto je taj broj MANJI to je felna IZBACENIJA ka napolje!

- Promer sarafa : broj sarafa i njihov medjusobni razmak, ovo moras da pazis da uzmes tacno kako ide na tvoj auto, inace neces moci da montiras.

- Centralna rupa : precnik centralne rupe na felni, gde se naslanja na glavcinu. Ukoliko je rupa veca od glavcine, stavljaju se prstenovi koji suzavaju taj razmak. Ukoliko je manja od glavcine - nista od montaze.

- Sirina felne : u Jotima, nista posebno oznacava koliko je felna siroka. To je bitno zbog guma. Proveri da li gume koje fabricki idu na tvoj auto, na tu dimenziju felni, pasuju na tu sirinu. Npr. meni je felna 7.5 J i na nju taman pasuju 225 gume. Svakoj sirini odgovaraju 2-3 velicine gume, ali proveri za svaki slucaj.

 

Tire Width for a Wheel/Rim Size Chart (tyresizecalculator.com)

 

Online Wheel and Tyre Fitment Calculator. Offset, Tyre Stretch and Speedo Error | Will They Fit

 

Evo ti dobar sajt za proveru :) 

 

Sto se tice farbanja, ja licno ne bih farbao te crne delove, mislim da bas tako dobro izgleda. Mozda bi moj savet bio da malo sacekas sa tim, jer po mom iskustvu, neke vizuelne stvari je potrebno svariti vremenom. Ukoliko budes odlucan da farbas i posle nekoliko meseci, najmanji je problem, ofarbaces. Ali ukoliko sad ofarbas, pa se posle nekoliko meseci predomislis - e onda je nevolja :) 

 

Za distancere, obavezno proveri da li tockovi mogu da udju u rubove i sa tolikim distancerima. Da ti se ne bi desilo da kace o rubove/blatobrane kada ih sabijes :) 

 

Prilikom montaze distancera, ne zaboravi da moras sve sarafe menjati, kupiti duze :) 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moj neostvaren san. Vozio sam ga par dana, jest tvrd bio, pogotovo na 18 felnama. Ali je auto meni savrsen. Postoji prica da nije pouzdan kao sedan koji se pravi u Japanu, ali za mene je to samo prica. Cestitke na kupovini, neka sluzi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam se vozio u Type S, 1.8 atmo 140 ks, i bio je nenormalno tvrd, ali sam pomislio da je to deo tog Type S paketa. A moguce i da nije, ne znam :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, horvat said:

- ET : udaljenost glavcine od centra felne.

Ako pricamo iskljucivo o parametrima felne - rastojanje od ose kacenja do ose same felne. Izrazava se u mm.

2 hours ago, horvat said:

Ukoliko je rupa veca od glavcine, stavljaju se prstenovi koji suzavaju taj razmak. Ukoliko je manja od glavcine - nista od montaze.

Moze i to da se montira, samo sto centar felne treba da se razbusi na taj veci CB.

2 hours ago, horvat said:

- Sirina felne : u Jotima, nista posebno oznacava koliko je felna siroka

Npr. meni je felna 7.5 J

Sirina felne se izrazava u Inch (2.54 cm), a J nije nikakva "mera" nego oznaka za oblik falca (obicno za tubeless gume). U oznacavanju parametra felne, oznaka za oblik falca samo stoji iza oznake za sirinu. Pored J oblika, mogu da budu i drugi, redji: JJ (obicno za terenska vozila), K, JK, B... Naravno da u tom slucaju necemo reci da je felna siroka npr. 7K .

U slucaju iznad, felna je siroka 7.5'' (19.05 cm), sa J oblikom falca. Ne postoji fizicka dimenzija J za duzinu/sirinu - obicno kada nekog pitas koliko konkretno iznosi to J, cesto ne znaju da odgovore. A kada znas da je sirina felne 19 cm, nije potreban nikakav kalkulator da sam zakljucis da na nju idelano ide guma 225, tj. od 22.5 cm sirine, +/-.

Znam da su neke stvari u slengu, neke u neznanju - ali bar mi kao tehnicki forum treba da potenciramo ispravno oznacavanje i citanje ;) . Nadam se da se ne dozivljava drugacije, nego kao konstruktivna sugestija.

 

On topic - cestitke na autu, da te lepo sluzi, puno bezbednih kilometara! Eto i ta saga se zavrsi :) . Bez obzira sto nisi kupio Zabara - naravno da si uvek dobrodosao na forumu. Slobodno navrati sa kosacicom na neko forumsko druzenje, da se ispricamo i uzivo.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

'Ajde, 'ajde, dezurni lozac :D , ko te ne zna...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Super autić. Čestitke i ovde. 

Eto, isplatilo se čekanje...

 

Nemoj farbati te plastične delove, unakaradićeš auto bzv. Zatamni stakla, to je zezanje sa papirologijom, al kad jednom izganjaš miran si duže vreme.

 

I felne neke lepe nabaci, nemoj ići iznad 17" što zbog cene gume, što zbog udobnosti, ionako je tvrd auto. Odlučiš se za felne, odvezeš kod vulkanizera da proveri na balans mašimi dal su krive i ti budeš miran posle. I onda imaš 2 seta felni, jedne za zimu, jedne za leto. Lično tako radim, sam menjam točkove.

 

 

Taman ako auto bude registrovan do sledećeg vikenda, dođi na Palić.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeste, to mu je plus, nekako sav kabinski prostor deluje pomeren unapred :) . Mada, iako "etalon" klase, ni Golf nije neki sinonim za velicinu gepeka medju Compactima, naprotiv. Kao ni za dizajn, svemirac ga po tom pitanju sije u svim aspektima. Sto ti kazes i dalje izgleda neobicno i prilicno sveze. Jedna od retkih Hondi koja mi se vizuelno svidja (kao i retko koja Toyota). Za razliku od ove, poslednje verzije Civica su mi bas preterano nakicene, da ne kazem nesto drugo. Nekako mi je Mazda od svih njih, generalno uvek imala "najevropskiji" dizajn, ove zadnje Kodo generacije pogotovo.

PS: Sta bi konkretno farbao u crveno od delova? Apsolutno se slazem sa ostalima da ne diras nista - ima bas lepe crveno/crne kontraste, plus je samo sansa da za*eres :) . Cisto moj skromni, licni ukus i jedan glas, ako iole znaci.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ko je pratio zna da sam gledao Delte i na neki nacin ostaje zal sto nisam uzeo nju, ali opet isto tako bih zalio i za Hondom tako da mu dodje na istom. To su jedina dva auta koja su mi bila bas po meri sa povremenim ispadima na neke druge brendove.

 

Ljudi domacim forumima su u svojim temama rekli da je tvrd i to sam znao pa mi to nije problem ako zaista bude tako mada ja nisam strucnjak da ocenim to. Do sad sam vozio samo Puntica 01' MadeInItaly i povremeno bratovog G4 i ok su mi. Kad sam probao jednu u Bg-u osecaj kad sam seo za volan je bas dobar. Kao u nekom avionu iako nisam nikad bio u istom. :)

 

Zasto mislite da ne farbam nista. Pogledajte samo koliko je lepsi FULL red.

 

1709689968_red2.thumb.jpg.ca229415dcf52392129c704be5603b3d.jpgred.thumb.jpg.d07294676daf36cb1dd041f4ec7387a0.jpg

 

Horvat hvala za objasnjenje. Dosta mi je jasnije nego posle citanja na nekim sajtovima, ali opet ne znam kako da dodjem do kombinacije da malo izbacim felnu. Da li za svaku tebaju distanceri i da li oni mogu da naprave neku stetu? Ove zadnja gume su bas uvucene.

Ovo je nesto sto sam nasao na PA oglasima samo ne znam koliko (znam da je to individualno) je ok da se da za jedan polovan set felni. Iznad 17' ne bih nikako isao.

 

Linkove sam poredjao koja felna mi se navise dopada pa na dole.

 

https://www.polovniautomobili.com/felne-ratkapne/14328375/aluminijumske-felne-mak-italy-17-5-x-1143?ref=search-normal&position_ref=8

https://www.polovniautomobili.com/felne-ratkapne/17780559/aluminijumske-felne-nisan-mazda-5x1143-17-5-x-1143?ref=search-normal&position_ref=13

https://www.polovniautomobili.com/felne-ratkapne/17202607/aluminijumske-felne-honda-17-5-x-1143?ref=search-normal&position_ref=4

https://www.polovniautomobili.com/felne-ratkapne/17869739/aluminijumske-felne-honda-motors-17-5-x-1143?ref=search-normal&position_ref=6

https://www.polovniautomobili.com/felne-ratkapne/17755968/aluminijumske-felne-17-5-x-1143?ref=search-normal&position_ref=20

 

Vlasnica je skoro kupila letnji set guma 16' tako da bih njih morao da prodam i da te felne prebacim za zimu, a da sad kupim set za leto.

Edited by clover

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slatko ćeš se navozati sa tim autom!!!

Na farbanje tih crnih delova bolje zaboravi. Lepo stoje na crvenom autu. 

Felne? Stvar izbora i trošak ako već imaš dobre gume. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni je bas dobar kontrast crveno/crno, pogotovo zadnji branik i ovaj "difuzorski" deo. 100 zena 200 sisa :D .

42 minutes ago, clover said:

Da li za svaku tebaju distanceri i da li oni mogu da naprave neku stetu? Ove zadnja gume su bas uvucene.

Posto su ove trenutne felne 16'' - prvo na nekom istom modelu na ulici (ili kada ih kupis) pogledaj kako cuci 17''. Obicno su vece felne sire, imaju manji ET/offset, tj. izbacenije su. Pa ako zafali da se jos izbace, lako ces da dodajes distancere. Licno uvek volim da sve resim felnom (bez distancera, prstenova, plivajucih ili duzih srafova i sl.), jednostavno najmanja komplikacija :) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ocekivao sam preporuku za nekog farbara.

 

Mozda je folija pametnije resenje samo pitanje ima li ova nijansa crvene. Ovo je neka 'Milano Red'.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ocekivao sam preporuku za nekog farbara.
 
Mozda je folija pametnije resenje samo pitanje ima li ova nijansa crvene. Ovo je neka 'Milano Red'.
 
 
@Milutinac pomagaj čoveku

Sent from my Redmi Note 3 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 hours ago, clover said:

Horvat hvala za objasnjenje. Dosta mi je jasnije nego posle citanja na nekim sajtovima, ali opet ne znam kako da dodjem do kombinacije da malo izbacim felnu. Da li za svaku tebaju distanceri i da li oni mogu da naprave neku stetu? Ove zadnja gume su bas uvucene.

Np :) 

 

 

image.thumb.png.d81902666dd422c8b93e5654650fcf21.png

 

Honda Civic 5d 2007 - Wheel & Tire Sizes, PCD, Offset and Rims specs - Wheel-Size.com (wheel-size.com)

 

Evo sta sam nasao od podataka za felne za tvoj auto. Ispada da sve imaju isti offset, da se samo malo razlikuju u sirini, ali to ce na kraju da ispadne beznacajno. 

 

Najbolje radi stvari korak po korak. Nemoj odmah i felne i distancere, nego prvo felne, pa pogledaj malo kako ti se svidja, pa ako si i dalje za tu varijantu, onda idi i na distancere. U sustini isto ono sto sam rekao i za farbanje. Nije los taj skroz crveni sto si okacio, ali nekako mi je i onaj sa crnim delovima lep. Eto, ni sam ne bih mogao odmah da odlucim sta je bolje. Zato i savetujem da si das malo vremena :D 

 

Distanceri u sustini, postoje vise tipova, a najvaznija podela je : da li su sa svojim delom za naleganje felne ili su samo plocica koja smanjuje povrsinu naleganja felne na fabricku glavcinu.

 

Ovo su samo plocice i licno ne bih preporucio to, jer to samo smanji onaj prostor na kojem felna nalegne na glavcinu. Sa ovim postoji velika mogucnost da ce da trese volan :D 

 

image.thumb.png.84b4a3d661f00898b3a8c38aa1e4a934.png 

 

Ovo su ovi deblji, koji imaju sami svoj taj deo na koji felna nalegne, ovi ne bi trebali da tresu volan, ali sve je moguce.

 

image.thumb.png.1f5ae524a2a853484112a70117ca3ff5.png

 

Distanceri sa slike su samo za primer, nisu za Hondu ocigledno kad su sa 4 rupe :D Postoji varijanta sa brezonima, al mislim da te za sada ovo zanima :) 

 

Podsecas me malo na mene od pre 2 godine, identicnu stvar sam prosao kada sam kupio Giuliettu, prepun planova i ideja, sta cu da farbam, sta cu da ubacujem, menjam, modifikujem itd. Pa su se vremenom neke stvari zaista i pokazale bas dobre (npr dupli izduv i prednja maskica sa drugog facelifta), a neke i nisu bas (npr Eibach opruge, remap)... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ne bih farbao te crne delove u crvenu, bas daju dobar kontrast, sirinu neku, agresivniji mi.
A i prakticniji, bar ti rubovi kad neko otvori vrata na njih.
Ali kako ti zelis, ti tako uradi.

Sent from my SM-G960F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sto se tice poliranja,pomaze na svakoj boji.Bila to akrilno crvena ili metalik vraca sjaj svakako. 

Meni je kolega sa foruma Dragan iz Db polish studia rekao da je akril crvena jedna od najtežih za poliranje. Brzo vraća se vrati sjaj,ali brzo i pocne da matira.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...