Jump to content
FAS Goran
Ivan

F1: Bahrein 2021

Recommended Posts

Mislim da je isto jer se u oba slučaja (i kad si sam, i kad je neko tu odmah iza tebe) dobija prednost takvim prolaskom kroz krivinu.

To što se ta prednost lakše vidi kad ti je protivnik u istom kadru (jer je baš blizu), ne znači da se ista takva prednost ne ostvari i kad protvnik nije u istom kadru (jer nije baš toliko blizu).

 

Ako je to zabranjeno onda je uvek zabranjeno.

Ako je ok, onda je uvek ok.

Ono što je bezveze je praksa da je sve ok dok se u istom kadru ne vidi kolika je ustvari prednost takav prolazak kroz krivinu...a onda kad se u istom kadru to vidi onda tek eto stava ''jbg-a to ne može''.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, dach@ said:

Red Bull je bio siguran da je Max brži zato su mu rekli da propusti Hamiltona. Medjutim dok je Max došao sebi nestalo krugova

Identicno razmisljam, deluje da su bili ubedjeni da ce ga Max proci 2 puta bez problema. Ipak malo teze, em iskusan vozac i sedmostruki sampion, em su i Maxu gume popustale, em zavetrina...

Takodje sam misljenja da je Max trebalo da ga izgazi do kraja - pa ako ga penalizuju i oduzmu pobedu, neka im je na cast ako je ovaj isto to uradio vise desetina puta.

Svakako odlicna trka uz lepo takticko nadmudrivanje, a na kraju videsmo i uzbudljiv okrsaj u direktnom duelu. Samo neka tako nastave.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hamilton bolji u međusobnom duelu sa Verstappenom na VN Bahreina

 

ham_pobed_bah.jpg.e910b3637ce131f19734805fffbb14da.jpg

 

Vozač Mercedesa pobedio je na na otvaranju sezone.

 

Pre početka trke stigla je informacija da je Red Bull u sklopu pravila o parc feremu, zamenio pod iste specifikacije kod Maxa Verstappena, dok je Sergio Perez od strane Honde dobio novu bateriju i jedinice za kontrolu agregata. Kao i obično, sunce je zašlo, reflektori su bili upaljeni, ali su temperature bile nešto hladnije u odnosu na juče, pa je tako temperatura staze bila 29 a vazduha samo 20 stepeni dok je duvao i jak vetar.

 

Vozači Mercedesa kao i Max Verstappen, Pierre Gasly, Sergio Perez, Antionio Giovinazzi, Yuki Tsunoda, Kimi Raikkonen, Mick Schumacher, Nikita Mazepin i Sebastian Vettel odlučili su se da krenu sa medijum gumom, dok su svi ostali koristili meku komponentu. U formacijskom krugu Sergio Perez je stao pored staze na uslaku u 13. krivinu, ali je Meksikanac uspeo da upali ponovo bolid i dođe do pitlejna iz koga će startovati trku, koja je odložena za još jedan formacijski krug.

 

Verstappen je do prve krivine odbranio svoje prvo mesto u odnosu na Hamiltona dok je Leclerc izbio na treće mesto ispred Bottasa. U trećoj krivini izleteo je Mazepin i zbog toga je izbačen sigutnosni automobil. Peti je Gasly ispred Norrisa, Ricciarda, Alonsa i Strolla dok je Sainz pao na 10. poziciju. Vettel je posle par krivina u prvom krugu došao na 14. mesto. U trećem krugu Perez je prvi bio na zamenu pneumatika koji se ponovo odlučio za medijum komponentu a u sledećem krugu trka je ponovo puštena. Verstapen je na restartu ponovo poveo kolonu ispred Hamiltona i Leclerca, dok se Bottas branio od napada oba McLarena. U gužvi na 4. krivini bez prednjeg krila ostao je Gasly dok je Schumacher imao i jedno okretanje, pa je zbog toga izbačeno stanje virtuelnog sigurnosnog automobila, koje je kratko potrajalo. To je iskoristio Bottas da na pravcu obiđe Leclerca. Verstappen je do 6. kruga ređao najbrža vremena, što mu je donelo prednost od 1.7 sekunde u odnosu na Hamiltona. Odmah zatim u duel su se upustili Leclerc i Norris koji je pokušavao da obiđe vozača Ferrarija, ali je Britanac na startnom-ciljnom pravcu uspeo da obiđe momka iz Monaka, koji se sada našao na meti Daniela Ricciarda.

 

Perez je nastavio da se probija, pa je tako do 10. kruga stigao do 12. mesta. U 12. krugu Alonso je otišao do boksa i uzeo medijum gume a krug kasnije to su učinili i Norris, Leclerc, Stroll, Giovinazzi, koji su svi stavili meke pneumatike. U krugu kasnije i Hamilton je otišao do boksa ali je uzeo tvrde gume, dok je Ricciardo rešio da stavi meke. Aktuelni šampion krenuo je da beleži sve bolje sektore u odnosu na Verstappena koji se još uvek nije odlučio da ode na zamenu. Sainz je u 16. krugu uzeo medijum gume dok je Tsunoda rešio da uzme tvrde kao i Bottas samo koji trenutak kasnije. Tek u 17. krugu Verstappen se rešio da ode na zamenu gde je stavio nove medijum gume, ali je izgubio prvo mesto od Hamiltona.

 

U ovim momentima, Hamilton je bio na prvom mestu sa tvrdim gumama i prednosti od 7 sekundi u odnosu na Verstappena koji je ima medijum komponentu. Bottas je uspeo da povrati treće mesto posle duela sa Perezom dok su se iza njih nalazili Norris, Leclerc i Ricciardo. Meksimanac u Red Bullu u 10. krugu ide na novu zamenu guma, gde je uzeo tvde pneumatike. Sainz je uspeo da u duelu sa Vettelom i Alonsom zaradi dva mesta i tako dođe do 8. pozicije dok je Verstappen uspevao da smanji razliku za Hamiltonom.

 

Perez je nastavio da se svojim probijanjem na gridu, pa je tako obišao Sainza i Strolla i došao do sedmog mesta. Verstappen je za to vreme obarao razliku za Hamiltonom, koja je pala na samo 1.8 sekundi, pa se zato aktuelni šampion odlučio da u 29. krugu ponovo do do boksa i stavi ponovo tvrde gume i pao je na treće mesto. U 25. krugu na servis su otišli Alonso i Vettel, kao i Bottas koji je opet uzeo tvrde gume ali se i duže zadržao kod mehaničara koji su imali problema da skinu prednji desni pneumatik. Leclerc se za novi servis odlučio tek u 33. krugu kada je stavio medijum gume kao i Ricciardo koji se odlučio za tvrde. Ipak, u tim momentima beležimo i drugo odustajanje a u pitanju je bio Alonso kome su otkazale kočnice. Norris je morao da pokrije taktiku Ferrarija, oa je on bio sledeći na zameni i vartio se sa tvrdiom komponentom a istu strategiju imao je i mladi Tsunoda. Ferrarijevi mehaničari zamenili su u 38. krugu gume kod Carlosa Sainza koji je za sam kraj stavio tvrdu komponentu., dok je Tsunoda preticanjem Vettela, Russela i Raikkonena došao do 10. pozicije.

 

U 39. krugu Perez je bio na zameni gde je za sam kraj uzeo medijum gume a samo krug kasnije došao je Verstappen koji je morao da stavi tvrde gume i krenuo je u poteru za Hamiltonom koji je na 16. krugova do kraja imao 8 sekundi prednosti. Vozač Red Bulla krenuo je da vezuje najbrže sektora pa je tako razlika iz kruga iz kruga padala. U 45. krugu incident na prvoj krivini imali su Vettel i Ocon, ali se posle okretanja obojica nastavili trku. Sainz je uspeo da na pravcu obiđe Strolla i popne se na osmu poziciju, dok je razlika između Hamiltona i Verstappena pala na ispod tri sekunde. Iz kruga u krug razlika je padala pa je tako na uskoro bila na nešto više od jedne sekunde, posle čega je Hamilton napravio grešku na izlazu iz 10. krivine, što je dovelo Verstapopena u Hamiltonovi DRS zonu. Posle dva kruga borbe, Holnađanin je u četvrtoj krivini uspeo da obiđe Britanca u Mercedesu, ali zbog prešiorkog izlaza morao da vrati poziciju. Vozač Red Bulla izgubio je tempo, ali je na kraju i pored velike borbe nije uspeo da se nađe ispred Hamilotona koji je odneo pobedu za 0.7 sekundi. Treći je bio Bottas sa zaostatkom od 36 sekundi ispred Norrisa, Pereza, Leclerca, Ricciarda, Sainza, Strolla dok je poslednji bod pripao Tsunodi.

 

Rezultati:

 

bah_rez_2021.jpg.94c7f87c0670dfd4f5523c56469c4e09.jpg

 

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije truba, ali jeste saksofon :D . Salu na stranu, deluju trunku optimisticnije nego prosle godine, mada tu udela ima i sveza krv umesto "izduvanog" Vettela. U tom bolidu su dobili sigurno par desetina KS :D .

McLaren mi sa Mercovom motorizacijom i u predsezoni i za sada deluje bolje. Mozda je Scuderia realno 4. na gridu, sa sansom da se bori za to 3. mesto.

Deluje mi da im je vrlo blizu AlphaTauri sa Hondom, Aston Martin sa sve Vettelom mi vec kaska. Za mene je totalno razocaranje Rendzula (citaj Alpina). Dno karavana standardno Alfa, Williams i Haas koji je ove sezone apsolutni autsajder za bio kakve poene. I stanjem u timu i vozackom postavom.

Bukvalno prva trka odslikava poprilicno realno trenutno stanje, sve se to videlo vec i u predsezonskim testiranjima.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Paaaaa reklo bi se da jeste. Čini mi se da su u boljoj situaciji nego prošle godine ali to je dovoljno samo da se bore za treće mesto u konkurenciji konstruktora.

Prema nekim podacima Ferari je napredovao najviše od svih timova, odnosno imaju najmanji gubitak vremena (novim pravilima su usporeni bolidi) u odnosu na prošlogidišnji bolid ali to i nije tako teško jer je prošlogodišnji bolid bio katastrofa.

 

Ako gledamo samo Leklera, prošle godine u Bahreinu najbolji rezultat iz kvalifikacije je bio 1:29.165 što je bilo dovoljno za 12-o mesto. Ove godine je vozio u kvalifikacijama 1:29.678 i startoao je kao četvrti. Dakle gubitak oko pola sekunde.

 

Poređenja radi uzećemo rezltat Lusiovih kvalifikacija. Q3 2020 - 1:27.264 i Q3 2021 - 1:29.385, dakle gubitak od oko 2 sekunde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Citav taj srednji segment mi se nekako cini malo zbijeniji, sto je super, bice zanimljivije trke. Ali da, slazem se sa komentima, Mclaren deluje kao uverljivo treci (za razliku od prosle godine gde je jeeeedva osvojio trece mesto), dok Ferrari deluje uverljivo 4. uz mogucnost da se bori za to 3. mesto. Iza njih idu Alpha Tauri, Aston Martin i Alpine i rekao bih bas tim redosledom, i onda Alfa Romeo, Williams i Haas, opet bas tim redosledom. Haas je zaista kritican, sto bolidom, sto vozackom postavom... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masi objasnio zbog čega je tražio da Verstappen vrati Hamiltonu poziciju

 

Michael-Masi-FIA.jpg.414a60a65862422ffd475ae2e99448e8.jpg

 

 

VN Bahreina ovoga puta nije mogla da prođe bez neke kontraverze.


Tokom celog vikenda vozači su bili opominjani oko prolaska na kroz četvrtu krivinu, zbog čega su Bottasu na slobodnim treninzima brisana i vremena. Ipak, na zajedničkim brifinzima između sudije i vozača rečeno je da se neće sankcionisati prekršaji na ovom zavoju ukoliko se radi čisto o vremenima krugova, ali to nije slučaj ukoliko neko stekne prednost.
“Jasno je objašnjeno vozačima na brifingu koji je održan neposredno pre trke da se neće sankcionisati proširenje staze ukoliko se radi o vremenima. Ali jasno je u propisima da to nije slučaj sa situacijama kada jedan vozač stekne prednost.” kazao je Masi.
On je odmah po Verstappenovom obilaženju Hamiltona na stazi u krivini 4 pozvao Red Bull i obavestio ih da moraju da vrate poziciju.
“Odmah sam javio Red Bullu da vrate poziciju, jer je to propisano članom 27.3 što su oni u uradili. To nije učinjeno zbog toga što su prekršili granice staze, već su stekli značajnu prednost obilazeći vozilo van granica staze.” dodao je direktor trke.

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Osvrnuću se malo na Has i Vilijams. Vilijams kaska jednu svetlosnu godinu za ostalima, Has dve.

Što se tiče Hasa, vozačka postava je mlada i ova godina im služi da se dečaci uigraju, što su i sami priznali, neće ni bolid nadograđivati ove godine već je potpuni fokus na sledeću sezonu tako da će Mik i Nikita biti sve dalje od ostalih. Mazepina ne želim da komentarišem, tata kupio mesto u timu, pratio sam ga malo i u F2, mnogo agresivan i mislim da neće uraditi bog zna šta.

Od malog Šumahera očekujem dosta, uvek je bolji u drugom delu druge sezone. Tako je bilo u F3 i F2. Nekako mi ne ostavlja utisak da će biti šampion ikada ali u pravom timu nebo je granica.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mazepin je magare u magli,a Mik ce da uči da se bori,da vozi krugove,Haas je ocajan,gori ni Wiliams,koji lepo izgleda,lepe boje imaju.

tim Alpine ,sigurno imaju potencijal a Alonso ima da se kolje sigurno i sa brzim autima

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maks besan: Radije bih izgubio pobedu nego ovako bio drugi

 

ferstapen 2021.jpg

 

Besan je bio Maks Ferstapen posle prve trke Formule 1 u sezoni. Kako podseća Sport Klub, pred sam kraj trke, četiri kruga pre finiša, uspeo je da pretekne Luisa Hamiltona, ali je po direkciji tima prepusto prvo mesto vozaču Mercedesa zbog toga što je izašao sa staze tokom preticanja. Odmah je bilo jasno da Maks nije zadovoljan odlukom tima i glasno je to stavio do znanja kada je rekao da bi radije dobio kaznu nakon trke, i da bi više voleo da je mogao da nastavi da vozi ispred Luisa u nadi da bi mogao da stekne dovoljnu prednost kako kazna na kraju ne bi značila drugo mesto.

 

''Zašto me samo niste pustili da vozim, mogao sam lagano da nadoknadim tih pet sekundi? Više bih voleo da sam izgubio pobedu tako nego što sam na ovaj način ostao drugi'', rekao je Maks preko radio komunikacije. Iz tima su mu odgovorili da su dobili takvu instrukciju od kontrole trke. ''Kada sam se približio imao sam jedan pokušaj i da, izašao sam sa staze. Vratio sam poziciju i pokušao ponovo, ali tada moje gume više nisu bile u dovoljno dobrom stanju da izdrže i izvuku taj pritisak. Šteta'', rekao je Ferstapen posle trke.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volf: Trkački Bogovi na našoj strani

 

volf.jpg

 

Toto Volf, gazda Mercedesa, ističe da pobeda Luisa Hamiltona na ''Velikoj nagradi Bahreina'' ne može da ospori činjenicu da Red Bull trenutno ima najbrži bolid. U završnici trke Hamilton je odradio sjajan posao i uspeo da se odbrani od napada Ferstapena. U jednom trenutku Holanđanin je prestigao Hamiltona, ali je zbog ''ilegalnog manevra'' morao da se vrati na drugo mesto.

 

''Iskreno, da mi je neko rekao da ćemo pobediti ne bih mu verovao. Popravili smo se u odnosu na treninge pre sezone, ali je Red Bull u kvalifikacijama bio mnogo brži. Strašno su napredovali. U prošlosti u Bahreinu nisu imali dobre rezultate. Međutim, sada su pokazali da su izuzetno konkurentni'', rekao je Volf. Naredna trka je u Imoli za tri nedelje. Volf se nada da će Mercedes do tada popraviti još neke nedostatke. ''Nemam sumnju da je Red Bull u odličnom trenutku. Iskreno, u Bahreinu nismo bili dovoljno brzi. Međutim, kombinacija dobre strategije, solidnog automobila i neverovatne vozačke veštine Hamiltona donela nam je pobedu. Trkački Bogovi bili su na našoj strani'', istakao je Volf.

 

Sve trke, kvalifikacije i treninge Formule 1 i ove godine ekskluzivno možete da pratite na kanalima Sport kluba.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verstappen je morao da smanji snagu Hondinog agregata na trci u Bahreinu

 

marko_o_hond_agregat_bah.jpg.e7a32a345102c7cb480922d188165067.jpg

 

Vozač Red Bulla je posle velike borbe kroz cilj prošao kao drugoplasirani.

 

Posle zimskih testova i prvih treninga u Bahreinu, Red Bull je pokazao odlične performanse koje su bile rezultirale pol poziciji na kvalifikacijama, pa je tako Max Verstappen bio za 4 desetinke brži od Lewisa Hamiltona. Od tog trenutka izgledalo je da će trka biti samo laka egzekucija, ali na kraju nije bilo tako. Sa drugačijom strategijom vozač Mercedesa uspeo je da odoli napadima Red Bulla pa je tako uspeo prvi da prođe kroz cilj.

“Morali smo da smanjimo snagu Hondinog motora, zbog problema sa temperaturom.” kazao je Helmut Marko koji je dodao da ovoga puta nema razloga za zabrinutost po pitanju pouzdanosti. “Problem koji smo imali je povezan sa softverom. Nije ništa bilo na hardveru, pa tako ovu stvar možemo rešiti sa nekoliko podešavanja.”

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...