Jump to content
FAS Goran
Ivan

F1: Bahrein 2021

Recommended Posts

Krecemo!

F1 sezona 2021. - predsezonska testiranja su delovala obecavajuce, nadamo se pre svega uzbudljivijem sampionatu i borbi za vrh. Pa neka pobedi najbolji.

 

Zvanično ime: FORMULA 1 GULF AIR BAHRAIN GRAND PRIX 2021

Lokacija: Bahrain International Circuit, Sakir, Bahrein

Datum: 26.-28. Mart 2021.

 

Petak 26.3.2021.

Prvi trening: 12:30h – 13.30h

Drugi trening: 16:00h – 17.00h

Subota 27.3.2021.

Treći trening: 13:00h – 14.00h

Kvalifikacije: 16:00h – 17.00h

Nedelja 28.3.2021.

Trka: 17:00h

 

e03.png.cb6aa5cd669ce75822c69cd868ac6ee3.png

 

Broj krugova:     57
Dužina staze:     5.412 km
Dužina trke:       308.238 km
Prva trka:           2004.

 

Staza u Bahreinu izgradjena je 2004. godine. Inicijativu je pokrenuo Princ Salman bin Hamad Al Khalifa koji je ujedno i predsednik auto-moto federacije Bahreina. Projekat je poveren firmi TRL na čijem se čelu nalazi Patrick Brogan, a projektant staze bio je Nemac Herman Tilke.

Organizatori trke bili su zabrinuti da staza neće biti završena na vreme i zatražili su od Bernia Eclestona da se trka otkaže. Medjutim, šef F1 je odbio taj zahtev, a staza iako nije bila u potpunosti završena prva VN Bahreina je ipak održana. Na taj način Bahrein je ušao u istoriju F1 kao prva zemlja sa bliskog istoka koja je ugostila najbrži cirkus na svetu.

 

37a.thumb.jpg.e2f7d7773d88ee4e322c84327272bef4.jpg 3f.thumb.jpg.182c943051524c1035f0a5273560b83f.jpg

 

Sa vremenom od 1.30.139 Michael Schumacher postao je vlasnik prve pol pozicije na novoj stazi, a dan posle toga i prvi pobednik. Staza u sred pustinje bila je briga velikog broja vozača jer su kritike išle na račun peska koji je mogao da padne na stazu i tako onamogući normalne uslove za vožnju. Medjutim, inžinjeri su napravili posebnu vrstu podloge koja se ponašala na pesku kao želatin i tako sprečavala pesak da dospe na stazu.

Originalan izled staze imao je dužinu od 5.406m i na toj stazi se vozilo sve do 2010. godine kada je odlučeno da se staza produži za dodatnih 893 m što je rezultiralo krajnjom dužinom od 6.299 m i dodatnih 9 krivina.

Staza u Bahreinu bila je 3. u kalendaru F1 sve do 2010. godine, kada je odlučeno da bude prva staza na otvaranju sezone. Fernando Alonso je tada na otvaranju sezone i svom debiju u za tim iz Maranela ostvario pobedu i najbrži krug u vremenu od 1.58.287 u Ferrariju F10.

 

4f87.png.2786b4c2e30b4553fad530dbcd7079ae.png

 

 

Koriscen materijal sa Bahrain20@FLCS

Share this post


Link to post
Share on other sites

U samoj trci najavljuju jak vetar. Na sve sto to donosi, moguca je i pescana oluja.

 

Vremenske prilike i satnica za VN Bahreina

 

vreme_satnica_bahrein.jpg.e15c4b900922c6c9c16bb3e221a2019c.jpg

 

Na prvoj trci sezone očekuje nas lepo vreme.

Prema prvim prognozama za VN Bahreina imaćemo sunčano vreme a temperature biće malo višlje tokom petka i subote u odnosu na nedelju. Na dan trke očekuje se jak vetar, što bi možda moglo da poremeti planove pojedinim timovima i vozačima a takođe povećava se mogućnost za dolazak peščane oluje kao što smo mogli da je vidimo tokom prvog dana testa.

 

vreme_bahrein_vikend.jpg.92d7bfacee1ec99ed911a544f1af7046.jpg

 

Što se tiče satnice, ove sezone jedna od većih izmena je ta što su prva dva treninga skraćena, pa je umesto dosadašnjih 90 minuta ove sesije trajati samo sat vremena.

 

Satnica za VN Bahreina:
Petak 26.03.2021.
Prvi trening: 12:30h – 13:30h
Drugi trening: 16:00h – 17:00h
Subota 27.03.2021.
Treći trening: 13:00h – 14:00h
Kvalifikacije: 16:00h – 17:00h
Nedelja 28.03.2021.
Trka: 17:00h

 

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

I ideeeeeeeeemo momce :D . Neka je sa srecom i da te tu gledamo do kraja.

Alfe neocekivano dobre, Alpine ocajne, "odmereni" Vettel taman tamo gde treba, ostali manje vise ocekivano izmesani.

Taman da se jos malo svi uvozaju na preostala 2 treninga, pa da vidimo da li se mozda jos uvek skrivaju karte i gde je ko sutra u kvalifikacijama.

Share this post


Link to post
Share on other sites

koliko vidim tim HAAS je najsporiji,a na gridu se pojavilo legendarno prezime i srećno Mik,da bude barem upola uspesan u F1,kao njegov otac.Ovi treninzi su samo uigravanje i podesavanje bolida za kvalifikacije

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verstappen najbrži i na drugom treningu za VN Bahreina

 

vers_fp2_bah.jpg.9bb43096d65b03f9e5d6371ad7016491.jpg

 

Holanđanin je uspeo da još jednom zabeleži najbrže vreme.

Vremenski uslovi pred početak drugog treninga bili su mnogo hladniji u odnosu na prvi, pa je tako temperatura vazduha iznosila 28 a staze 33 stepena, što je za 15 podeoka manje jer je sunce već zalazailo a reflektori su već uveliko bili upaljeni.

Odmah po početku sesije vozači su krenuli sa instalacionim krugovima, odnosno svi su odmah počeli i sa brzim krugovima. Vozači Alfa Romea su odmah postavili najbrže vreme ali na tvrdim gumama, dok je Charles Leclerc sa medijum penumatikom postavio najbrži krug od 1m21.327s u momentima kada se Nikita Mazepin okrenuo na stazi. Verstappen je pratio Ferrarijevu taktiku pa je tako on postao najbrži jer je postavio vreme – 1m31.842s a iza njega nalazili su se Sainz i Gasly. Baš u prvih deset minuta na stazi bila je velika gužva, pa su tako vozači tražili prostor.
Bottas i Hamilton su kasnije od svih krenuli da voze brže krugove, pa je tako Finac imao najbolje vreme od 1m31.503s sa medijum gumama. U ranoj fazi treninga Kimi Raikkonen doživeo je incidet jer je ostao bez prednjeg krila, kada je izgubio kontrolu u trećoj krivini i otklizao u zaštitni zid, sve to u momentu kada Hamilton izbija na prvo mesto – 1m31.261s – medijum gume.

George Russell je bio prvi koji se u drugom treningu pojavio na mekim gumama, ali je njegovo vreme bilo dovoljno tek za osmo mesto. Odmah posle njega i ostali vozači krenuli su sa primenom C4 pnumatika pa je tako Vettel uspeo da se popne do treće pozicije sa 0.5 sekunde zaostatka za Hamiltonom koji posle svog vremena na najmekšoj komponenti bio brži od Sainza za samo 45 hiljaditinki na istoj komponenti. Alonso i Alpine izgleda da su se dosta mučili pa je tako Španac u tim momentima zauzimao 11. poziciju dok je Verstappen krugom od 1m30.847s izbio na vodeću poziciju ispred Landa Norrisa.

U poslednjoj trećini treninga svi vozači krenuli su sa simulacijom trkačkog tempa sa medijum i mekim gumama među kojima su bili i vozači Merecdesa i Red Bulla, dok je jedino Mik Scumacher bio na tvrdim pneumaticima. Zbog toga vozači nisu uspeli da poprave svoje pozicije u odnosu na ranije, jer su bolidi bili znatno teži.

 

bah_fp2_rez.jpg.d8d90fe48df327144a56310780b88d2e.jpg

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Brz je definitivno!

Steta samo sto @dach@ kaze, da nece imati podrsku (bar) u prvom delu trke. Raduje bolje izdanje Ferrarija, u jednom trenutku su cak i Tsunoda i Giovinazzi delovali obecavajuce. Osim Alpina, ostalo je manje-vise ocekivano. Smireni i obecavajuci Vettel ocekivano na nivou voznji iz prosle sezone. Totalna blamaza na startu - ne da nije makao dalje od Q1, nego su od njega bila losija samo oba deckica u evidentnom fenjerasu Haasu. To sam nagovestavao i prosle sezone, na sve one bombasticne najave o njegovom novom pocetku. Od onog izletanja sa prvog mesta u Nemackoj pre neku godinu - njegova karijera i forma su u maltene konstantnom padu.

I prosle, a verujem tek ove sezone ce se videti kolika je greska RedBulla bila sto nisu "sacekali" Gaslyja. Uostalom, kao sto i Max od razmazenog i nadobudnog klinca prerasta u vrhunskog asa, uzivanje je gledati njegov napredak iz sezone u sezonu. Nije bas za poredjenje, ali tom svojom crtom drskosti, odlucnosti i sportskog bezobrazluka me uvek pomalo podsecao na legendarnog Sennu, koga sam gledao kao klinac. Opet, verujem da ce Checo tek pokazati sta zna i da RB nije pogresio sa njegovim dovodjenjem.

Najvise me raduje ovakav start, pre sveda da bi gledali sto lepsi i interesantniji sampionat, po mogucstvu do poslednje trke :) . To je ono sto odavno fali savremenoj F1 u hibridnoj eri, uz minimalne izuzetke u pojedinim sezonama.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verovatno Perezu treba vremena da se navikne na bolid. U trci je uvek imao dobar tempo.Za Fetela da prodje 3-4 trke pa će se videti gde je.Alonso odličan start očekujem sve bolja vremena.Rasel odličan,valjda je ovo zadnja sezona u slabijem timu.Gasli super,izgleda Alfa Tauri ima odličan bolid ove godine.I Japanac bi bio dobar da se malo kontrolisao.Očekivao sam bolji Meklaren mada čim dodju tehničke staze Rikardo će proraditi.Šteta što nisu počeli šampionat sa 2 trke u Bahreinu teško će oni odraditi sve trke po celom svetu.

Analiza kvalifikacija

 

Edited by dach@

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alonso je pokazao svoju moc,teško da bi neki drugi vozac ušaso u Q3 sa Alpine,vidimo gde je Okon,al videcemo danas u trci.

Ferarri ima tempo,imace i na trci,Leklerk je fantastican,a Sainc je sjajan samo da se privikne da auto

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stroll, Ocon i Rassell bez kazne, Vettel će morati opet kod sudija

 

vet_sudije_bah.jpg.6cfd46e09e225178ef71b9bc24bc4d7f.jpg

 

Juče su ova četiri vozača morali da se jave kod direktora trke.

 

Tokom jučerašnjih kvalifikacija desio se jedan incident, kada se na prvoj krivini okrenuo Nikita Mazepin, posle čega su bile istaknute žute zastave, što označava da vozači moraju da uspore iz sigurnosnoh razloga, odnosno da ostanu bez svog brzog kruga. U toj grupi vozača nalazili su se Esteban Ocon, Lance Stroll, Sebastian Vettel i George Russell.

Sudije su posle pregleda telemetrije i video materijala od svakog vozača odlučile da ih oslobode istrage, jer su svi dokazi pokazali da su oni dovoljno usporili. Ipak, sudije su zakazale dodatan sastanak sa Sebastianom Vettelom i Aston Martinom tokom današnjeg dana pre trke, jer kako se navodi on kasnije nije ispoštovao stanje druge ali duple žute zastave koje traži dodatno razmatranje.

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

sjajna trka,pogotovu zadnjih 5 krugova prava borba cigana i Maxa.

gledao čitavu trku na linku sto sam postavii post iznad,naravno SK1,pajce i srle,koji se gube na trenutke i nemaju pojma sta se desava na trci

Share this post


Link to post
Share on other sites

Кomentatori F1 u Srbiji poslednjih H godina nemaju pojma šta se dešava u trci
Inače, posle ko zna koliko godina nisam pogledao trku do kraja. Odgledao sam desetak krugova i video da ferari, na žalost, nastavlja u stilu prošle sezone.
Кada se gubi sekunda po krugu - serem ti se u ekipu.

 

 

Edited by neshaoct
preslovljavanje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovo se cekalo, sjajno :thumbsup:

Da u borbi za pobedu zadnjih par krugova maltene i ne primecujes ostatak karavana. 

Nadam se da ce priblizno ovakav biti i dobar deo sezone i da cemo uzivati u neizvesnom sampionatu. 

Zivo me zanima da vidim sta ce se sve pricati u vezi kotraverzne krivine 4. Nekako su se setili limita staze, tek kad je krenulo da se zakuvava u zadnjoj cetvrtini trke. 

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobar početak. Žao mi je Alonsa (odlična vožnja nakon velike pauze) i Gaslija. AlfaTauri može biti izuzetno konkurentan.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije trebao da mu vraća poziciju Max...već da nastavi punim gasom do kraja i da napravi razliku što je veću moguću...pa kolika god da kazna bude posle.

Svi prelaze tako kroz krivinu 4, i onda odjednom za Maxa nije dozvoljeno kad je obišao Hamiltona...a dok ga nije obišao, odnosno dok Hamilton nije izgubio poziciju onda nema veze...uradi desetinama puta tako sve je ok...

 

Ferrari tek malo bolji nego prošle sezone...ova godina nam donosi, nadam se, potpuno ravnopravnu borbu Mercedesa i Red Bull-a.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Konačno znamo snagu timova. Red Bull konačno može da parira Mercedesu. Meklaren treći, Ferari četvrti još je motor slab.Alfa Tauri i Aston Martin boriće se za peto mesto.Alpina nazadovala od prošle godine,motor više nema toliko snage.Alonso odličan,mislim da će biti samo bolji ukoliko pojačaju motor. Alfa nije loša biće i bodova sigurno.

 

Analiza trke

 

 

ExlSUgoW8AUQ96P.jpeg

 

 

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nije trebao da mu vraća poziciju Max...već da nastavi punim gasom do kraja i da napravi razliku što je veću moguću...pa kolika god da kazna bude posle.
Svi prelaze tako kroz krivinu 4, i onda odjednom za Maxa nije dozvoljeno kad je obišao Hamiltona...a dok ga nije obišao, odnosno dok Hamilton nije izgubio poziciju onda nema veze...uradi desetinama puta tako sve je ok...
 
Ferrari tek malo bolji nego prošle sezone...ova godina nam donosi, nadam se, potpuno ravnopravnu borbu Mercedesa i Red Bull-a.
29 puta , ljudi izbojali


Sent from my motorola one macro using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije isto kad se izadje sa sva četiri točka u duelu ili kad si sam. Slažem se da je trebao da vozi do kraja Max pa nek mu onda oduzmu prvo mesto. Red Bull je bio siguran da je Max brži zato su mu rekli da propusti Hamiltona. Medjutim dok je Max došao sebi nestalo krugova

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...