Jump to content
FAS Goran

Recommended Posts

osv.jpg OSV: 2022. Hyundai i20 N

 

Kada neki auto bude brendiran kao sportski to ponekada može biti i razočaranje - imena poput Cupra i DS prva padaju na pamet.

Ali, Hyundai-jeva N serija se pokazala veoma dobrom. Osmislio ju je Albert Biermann, bivši šef BMW M divizije, i kredibilitet je postignut izuzetno brzo. Stvari su počele 2017. sa i30N koji je bio bliži Golfu GTI nego što smo ikada mislili da je moguće za Hyundai. Taj model je sada ispraćen sa još dva - krosoverom Kona N, i i20N - balističkim superminijem na steroidima:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

cartelltvyoutubelogonovi.jpg CarTellTV: 2022. Hyundai i20N

 

Potpuno novi hothatch koji nudi Hyundai, i koji izgleda da je pogodio u centar mete kada su u pitanju cena i performanse.

Ima 1.6 turbo GDI koji proizvodi 200KS/275Nm obrtnog momenta. Dolazi samo sa 6-stepenim manuelnim menjačem, hvata stotku za 6.7 sekundi. Ulazi na segment tržišta gde su odavno već glavni Polo GTI i Fiesta ST, ponekada i Clio RS:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

petrolped.jpg PetrolPed: Hyundai i20 N

 

Dobar je jer nije tako moćan i brz!

Sa nešto više od 200 konjskih snaga, pogonom na prednje točkove, manuelnim menjačem i diferencijalom sa ograničenim proklizavanjem - veoma je zabavan za vožnju:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hyundai i20 na testu Auto magazina

 

i20 33.jpg

 

Hyundai i20 je i dalje jedan od najnovijih modela B segmenta. Uprkos krizi, cene su pristupačne, a oprema prilično bogata. Što je najvažnije, auto je vrlo prijatan, sa povoljnim troškovima eksploatacije.

Mnogo je kupaca novih automobila koji imaju dilemu da li da kupe manji auto sa mnogo opreme ili auto iz klase iznad sa osnovnim paketom. Pokušali smo da bar delimično rešimo dilemu testiranjem najnovijeg i20 i to sa maksimalnom opremom.

 

i20 32.jpg

 

Prilikom kupovine novog automobila bitan je i faktor to koliko je auto nov kao model. A i20 je definitivno među najnovijima. Osim daleko atraktivnijeg dizajna, dobio je i mnogo više opreme, pogotovo one koja se odnosi na bezbednost.

 

i20 31.jpg

 

Na primer, tu su automatsko kočenje i aktivna prevencija nenamernog napuštanja saobraćajne trake gde se volan sam koriguje kako ne biste prešli preko linije. Doduše, sve ovo je dostupno tek od pretposlednjeg paketa opreme po ceni od 16.890 evra.

 

i20 30.jpg

 

Za taj iznos dobijaju se i novi digitalni instrumenti sa displejem dijagonale 10.25 inča, kao i LED farovi.

 

i20 29.jpg

 

Sve ovo je novina, baš kao i bežični punjač za mobilni telefon koji stiže u najvišem paketu.

 

i20 28.jpg

 

Na karoseriji smo primetili i veliki broj aerodinamičkih elemenata čija je funkcija da se smanji šum vazduha pri većim putnim brzinama.

 

i20 27.jpg

 

I zaista, Hjundaijevi inženjeri su u tome uspeli, mada je smanjenju buke doprinela i dodatna zvučna izolacija motora na najvišem paketu opreme.

 

i20 26.jpg

 

Bolji je i kvalitet završne obrade; na primer, zvuk povlačenja kvaka i zatvaranja vrata je dosta kvalitetniji, dok je kompletna ergonomija, koja je inače bila sjajna, sada na još višem nivou. Što se tiče materijala, manje-više je slična situacija kao i ranije. Komandna tabla je i dalje od tvrde plastike, dok tapacirung vrata ima površinu presvučenu eko-kožom samo u predelu lakta.

 

i20 25.jpg

 

Zatim, automatika je rezervisana isključivo za vozačev prozor. Otprilike, ovo je kraj uštedama. Po svim ostalim parametrima Hyundai i20 može da konkuriše i daleko većim automobilima. Beskontaktno otključavanje i dalje funkcioniše tako što se pritiska dugmence na kvaki. Odmah po ulasku u auto smo primetili još jednu veliku novinu - grejač volana. On je sastavni deo opreme najvišeg paketa koji sada podrazumeva i ambijentalno osvetljenje. I ne samo to. Veliki displej multimedije dijagonale 10.25 inča sadrži toliko detaljna podešavanja da nismo mogli da se setimo ničega što ima novi Tucson, a i20 nema.

 

i20 24.jpg

 

I ovde su u multimediju integrisani zvuci prirode. Naš favorit je ambijentalni zvuk šume, sa cvrkutom ptica ali i nadolazećom grmljavinom.

 

i20 23.jpg

 

Snimak je toliko realističan da smo pomislili da napolju stvarno grmi. ''Krivac'' za autentičnost je Bose ozvučenje, koje je za svaku preporuku.

 

i20 22.jpg

 

Ima subvufer smešten u zid prtljažnika, sa veoma snažnim basom i dobro projektovanom akustikom.

 

i20 21.jpg

 

Tako je Hyundai i20 postao auto sa jednim od najboljih sistema ozvučenja u svojoj klasi. Naravno, tu su i Android Auto i Apple Car play mogućnosti povezivanja sa telefonom.

 

i20 20.jpg

 

Ukoliko želite telefon da punite bežično, možete da računate na njegovo hlađenje kako se baterija ne bi pregrejala.

 

i20 19.jpg

 

Međutim, ako niste baš pri parama, ne brinite. Nećete imati digitalne instrumente, zadnja LED svetla i ostale gedžete, ali ćete dobiti zaista ozbiljno projektovan auto. Tu mislimo na vozne karakteristike, motorizaciju ali i na praktičnost, odnosno ponudu prostora. To što pripada B segmentu, ne treba mnogo da vas brine, pogotovo ako najveći deo vožnje obavljate po gradu. Napred se sedi kao u većim automobilima; vozačevo sedište može lepo da se spusti tako da sedite vrlo nisko.

 

i20 18.jpg

 

Pri svemu tome, položaj tela je relativno zavaljen, sa prilično ispruženim nogama, što nije bilo uobičajeno za B segment. Ako ne volite sportsku poziciju i osećaj niskog težišta, sedište možete da podignete tako da je preglednost kao kod krosovera.

 

i20 17.jpg

 

Ponuda prostora pozadi je takođe veoma dobra. Verovali ili ne, ima više mesta za glavu nego u nekim modelima iz klase iznad. Konkretno, osoba prosečne visine ima još četiri prsta do plafona. Naravno, mesta za kolena ima manje nego u, recimo i30.

 

i20 16.jpg

 

Isto se odnosi i na širinu, što je i logično. Svakako, dve odrasle osobe se neće gurati. Kada se otvore vrata prtljažnika, deluje da je plitak, ali kada uklonite policu duplog dna, shvatite da ima vrlo pristojnu zapreminu. Na žalost, rezervni točak nije standard, već umesto njega stiže komplet za popravku pneumatika. Zakačaljka za kese i torbe je samo u desnom boku, s obzirom da je u levom subvufer. Ispod nje je čičak traka koja omogućava pričvršćivanje veće flaše ili drugih sličnih predmeta.

 

i20 15.jpg

 

Za novi Hyundai i20 rezervisana su tri motora. Dva su atmosferska, zapremine 1.2 i 1.4, dok je turbo zapremine 1.0 litra. Zanimljivo je da razlika u ceni uopšte nije velika. Recimo, 1.4 je skuplji od 1.2 motora 600 evra, a ako želite turbo-mašinu, potrebno je da dodate još svega 400 evra.

 

i20 14.jpg

 

Pri tome, 1.4 atmosferac i 1.0 turbo imaju istu snagu - 100 KS. Samim tim, postavlja se pitanje koji motor je pravi izbor. Naravno, suština je u tome za šta vam auto treba, odnosno, kako ga najčešće koristite.

 

i20 13.jpg

 

Ako je to pretežno gradska vožnja, najslabiji je vrlo racionalan izbor jer omogućava tečnu i štedljivu vožnju. Bitno je reći i to da je za njega najniža cena redovnih servisa. Sa druge strane, ukoliko imate dosta vožnje na otvorenom, trebalo bi razmotriti snažnije motore. Atmosferac je jednostavnije konstrukcije i samim tim ima manje komponenti koje bi mogle da se pokvare. Drugačije se i voze. Dok će turbo snažno povući na nižim obrtajima, atmosferski motori zahtevaju nešto više baratanja ručicom menjača i više obrtaje za nagla ubrzanja.

 

i20 12.jpg

 

Na kraju, turbo ima tri cilindra, što većini vozača nije bitno, ali zato ima onih koji su skloni tradicionalnoj tehnologiji, pa će radije odabrati atmosferce sa četiri cilindra. U svakom slučaju, naš test primerak ima zanimljivu kombinaciju - najviši paket opreme i 1.2 motor. To što je najslabiji, ne treba da vas brine. Njegovih 84 konjske snage su više nego dovoljne po gradu. Lepo ubrzava čak i u najvišoj, petoj brzini.

Nisu to munjevita međuubrzanja kao kod turba, ali će vas bez stresa i osećaja inferiornosti dovesti na odredište. Pri svemu tome, nagradiće vas i niskom potrošnjom. Mi smo zabeležili prosek od oko sedam litara po gradu, sa dosta stani-kreni vožnje. Koliko god da je velika gužva, putni računar nije pokazivao preko 7.5 l/100 km. Moramo da istaknemo i zaista veliku uglađenost u radu.

 

i20 11.jpg

 

Pre svega, tih je. Na leru se gotovo i ne čuje. Sa njegova četiri cilindra obezbeđeno je i gotovo potpuno odsustvo vibracija. Inače, pripada ''kapa'' familiji Hjundaijevih motora koja se veoma dobro pokazala. Za razliku od prethodnih serija gde je imao 1248 kubika, ovde ima 1197. Smanjen je hod klipova, pre svega iz ekoloških razloga. Novi i20 smo probali i na auto-putu. Za razliku od nekih konkurenata sa najslabijim motorima, ovaj nema problem kada pri 130 km/h date gas. Ubrzaće, bez neke veće muke. Inače, na toj brzini se vrti na oko 3.500 obrtaja, što nije loše s obzirom da su se doskorašnji atmosferci sa petostepenim menjačima vrteli na oko 4.000 obrtaja.

 

i20 10.jpg

 

Pri 130 km/h putni računar pokazuje potrošnju od oko 6.2 l/100 km, što znači da sa i20 prilično jeftino možete da prođete i na duže staze auto-putem. Dakle, sa 1.2 motorom ne ostvarujete uštedu samo prilikom kupovine auta, već ćete se jeftino voziti u smislu potrošnje ali i redovnog održavanja.

 

i20 09.jpg

 

Na kraju moramo da pomenemo i jedan od najdominantnijih utisaka tokom testa novog i20. Manje zahtevnim vozačima možda ova karakteristika neće biti previše bitna ali oni koji zaista cene inženjering i vozne karakteristike uživaće u zaista sjajnoj upravljivosti.

 

i20 08.jpg

 

Hyundai i20 se pridružuje maloj grupi automobila B segmenta sa kojima je pravo zadovoljstvo ući u krivinu velikom brzinom. Nema nikakvog naginjanja karoserije, a granica proklizavanja je toliko visoko postavljena da je prosečan vozač normalnom vožnjom neće dostići. Ovom sportskom utisku doprinose i niskoprofilne 17-ce dimenzija 215/45 R17. Sa njima je auto nešto tvrđi ali zato ima ''hendling'' kakvim bi se ponosili i mnogi sportski modeli.

 

i20 07.jpg

 

Hyundai i20 može da se nabavi od 14.390 evra. Test primerak sa najboljom opremom košta 18.490 evra, za koliko približno može da se kupi i veći Hyundai i30 sa osnovnim paketom. Šta je pravi izbor, ostavljamo da odluče budući vlasnici.

Svima nam se desilo da ponekad moramo da skinemo zadnju policu kako bismo prevezli kabastije stvari ali ne znamo šta ćemo sa policom. Hyundai je osmislio praktične šine tako da se polica uglavi tačno uz naslon zadnjih sedišta.

 

i20 06.jpg

 

Na novom i20 je toliko detaljnih podešavanja, da bi mu pozavideli i mnogi vrlo luksuzni automobili. Među njima je i podešavanje klime, koja može da aktivira automatsku recirkulaciju vazduha kada prsnete tečnost za pranje vetrobrana.

 

i20 05.jpg

 

Osim toga, možete da podesite i da se kompresor uključuje kada je velika vlažnost vazduha, ali i kada stakla počnu da se magle.

 

i20 04.jpg

 

Velika novina je uvođenje digitalnih instrumenata. Vozaču su na raspolaganju četiri prikaza, s tim što u svakom od njih možete da odaberete i željeni sadržaj.

 

i20 03.jpg

 

Za promenu izgleda morate da uđete u meni na centralnom displeju.

 

i20 02.jpg

 

Standardni deo najvišeg paketa opreme je i Bose ozvučenje. Može da se pohvali veoma dobro projektovanoj akustici ali i sjajnom procesoru zvuka koji ističe niske frekvencije zahvaljujući sabvuferu smeštenom u zidu prtljažnika. Sa ovim ozvučenjem dobro se čuju i ne baš sjajni semplovi muzike.

 

i20 01.jpg

 

Autor: Aleksandar Bursać

 

preuzeto sa - magazinauto.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hyundai priprema i20 N restajling

 

hyundai-i20n 01.jpg

 

Albert Birman, izvršni tehnički savetnik u Hyundaiju, potvrđuje da u kompaniji pripremaju restilizovanu verziju manjeg sportskog modela i20 N. Osim što je potvrdio njegov dolazak, on je premijeru najavio za predstojeće leto. ''Sa tehničke strane, ne morate da se plašite. I dalje je lud koliko i jeste'', rekao je Birman. Ipak, za sada nema drugih detalja o osveženom i20 N, ali se očekuju manje estetske korekcije, kao i doterano oslanjanje.

 

Aktuelni Hyundai i20 N pokreće 1.6 turbo motor sa 204KS i 275 Nm, uz 6-stepeni manuelni menjač i prednji pogon. Odnos snaga/težina iznosi 171KS po toni, a vozaču na raspolaganju stoji i nekoliko modova vožnje: Normal, Eco, Sport, N i N Custom. Automobil se odlikuje i sportskim oslanjanjem, širim tragom točkova, unapređenim upravljanjem, jačim kočnicama (napred su diskovi 320 mm), crvenim kočionim kleštima, 18-inčnim alu točkovima, sportskim izduvnim sistemom, atraktivnijim aero body paketom, saćastom maskom sa N logom, crvenim detaljima, Phantom Black elementima (stubovi, krov i retrovizori), kao i enterijerom sa kožnim volanom, sportskim sedištima, crvenim šavovima i novim pedalama. Do 100 km/h ubrzava za 6.7 sekundi i može do maksimalnih 230 km/h.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...