Jump to content
FAS Goran
stex_pb

Fiat Punto Evo 1.4 MultiAir 16v

Recommended Posts

3550 evra, uz besplatan dovoz na šlepu na adresu. Na oglasima ni jedan sa 6 brzina nije bio ispod 4000. Tj ostala 3 komada. Pre njega sam probao jedan Multiair Turbo sa FULL opremom, onako budžen da bude kao Abart, ali videlo se da mu je duša izvađena. Ne treba mi to u životu
Nisam pomenuo da ima Blue`n Me mada ne znam ni koje su mi privilegije toga osim muzike preko USB.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da to sam provalio slučajno :D Inače sam elektroničar po zanimanju i elektro probleme na autima rešavam samostalno tako da že za svaku intervenciju biti i dokumentovano za forum. 
za sada moram da kupim neku dijagnostiku namensku ali još nisam dovoljno upućen koju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sto sam ja gledao, to im je realna cena oko 3500 za 2011 god. Sve ostalo je nabuzena cena..

Srecno u voznji. Pisi o iskustvima i potrosnji, ona me interesuje

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, stex_pb said:

Nisam pomenuo da ima Blue`n Me mada ne znam ni koje su mi privilegije toga osim muzike preko USB.

Najcesce koriscene - handsfree telefoniranje preko BT (nema mogucnost strimovanja muzike), glasovne komande i MP3 sa fleske.

Od svega toga sto nameravas da proveris - najvaznije ti je da pogledas koja je revizija MultiAir jedinice na autu. To ti je ujedno i najskuplji potencijalni kvar. Prvobitne MA elektro-hidraulicne jedinice iz 2010 i 2011. su najvise na udaru zbog prvobitno usko projektovanih uljnih kanala i predugih servisnih intervala u inostranstvu. Kasnije je sve to lepo ispeglano novijim revizijama.

Posto kazes da je sa 6 brzina - deluje mi da je u pitanju MA atmosferac od 105 KS? Tu je onda FPT-ov C514.6 koji je isao na njihove atmo benzince. Suludo, ali MA turbaci na Evu su isli sa C510.5 petobrzincima :D .

Moje licno misljenje o kome sam vec pisao - ako se vec ulazi u pricu sa MA motorima, mislim da je mnogo bolja opcija MA Turbo. Kod MA atmosferca je mala dobit performansama i potrosnjom u odnosu na obicne FIRE motore, a ulazi se u problematiku sa MA. Razlika izmedju MA atmo i turbo je ogromna u performansama (na Evu je to 130 vs 206 Nm, 105 vs 135KS) turbak cak i nijansu manje trosi. Za atmo varijantu, licno mislim da je obicni FIRE mnogo racionalnija i bezbolnija opcija. Mana kod Eva je upravo ona koja navodis - od FIRE su u njemu od 1.4 ostavili samo 8v sa 77 KS i petobrzincem. A cuveni 16v FIRE 95 sa sestobrzincem, zamenio je upravo MA 105 atmosferac.

Svakako sa srecom, da te Puntic lepo sluzi i dobrodosao na forum! Pisi iskustva sa MA atmo, ja sam za ove 3 godine vlasnistva poprilicno detaljno ispisao o turbo verziji.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da atmosferski je. Razmatrao sam i o Turbaku ali se sa cenom nije uklapao, skuplji su i vise od  1000 evra i ima ih duplo manje u ponudi ( atmosferaca je bilo 4 a turbaka 2 ) :D
Prijatelj ima turbaka a i ja sam jednog probao koji je bio u cenovnom rangu oko 4000 i performanse su strava, ludo ubrzava ali mu je i stanje takvo, vidi se da je ga je vozio u "paklenim ulicama". Takodje razočaravajuće  je sto je petobrzinski menjac, dere se motor već na 120..... .U opticaju je bio i 8V ali nešto sam imao utisak da će biti slabašan.
 

Ja se uzdam da sam izabrao dobar primerak i da neko vreme necu imati problema sa MA.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slazem se, rekoh vec da je totalno suludo da su u turbo verziju stavljali C510.5 (5 brzina). Doduse, to je samo na Evu - u ostale verzije tog motora su isli C635 menjaci (sestobrzinac, pojacan na 350 Njutna). Sa njim je vec totalno druga prica. Verzija od 140 KS se kod mene (na tezem Bravu) recimo na 130 km/h vrti na samo 2700 rpm, tako da je i potrosnja odlicna i na tim brzinama.

Sto se MA jedinice tice, ako te zanima, pisao sam na temi o kupovini Punta kako proveriti koja je revizija u pitanju. Ako je auto iz Svice, tog godista, prilicna je verovatnoca da je zamenjena novijom. U tom slucaju, ne bi trebalo da imas brige, u novijim revizijama su izlecene prvobitne bubice sistema. Koji je vec stigao do MA III verzije, u najnovijim GSE (FireFly) benzincima.

Ako ti je za utehu, sto se komplikovanosti tice, jeste da ima MA jedinicu - ali i turbo, intercooler i plivajuci zamajac manjka ;) .

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Šibni mi link te teme gde si pisao ako ti nije teško, malo da se zanimam. Predpostavljam da su te revizije radjene u garantnom roku?
A nisam ja standardni Srbin, ne plašim se turbine ni plivajućeg, vozio sam dizela do prošlog meseca. Ja se plašim K Glave na Golfu 2 GTI, to mi je došlo glave :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

I ja sam prethodni traktorista, doduse na JTD. Ako si toliko hrabar :P , verovatno si onda vec video da (ne daj Boze) popravke idu od 150 do 900 evrica (najskuplja varijanta cene novog dela kod ovlascenih u SRB).

Reviziju MA jedinice mozes da proveris kada skines poklopac motora i od strane pozarnog zida razmrdas kabliranje izmedju prvog i drugog konektora jedinice. Pomeris gumeni jezicak ispod koga se krije hologram, sa utisnutim SN jedinice. Na osnovu SN, iz tabele proveris koja je revizija u pitanju - vec od revizije iz oktobra 2012. maltene da nema problema, kod mene je recimo verzija iz oktobra 2013. Sljaka kao satic vec jace od 6 godina.

Imas u ovom postu sve detaljno, slike, tabele, kako proveriti... Dodatno, mozes da uneses VIN auta u ePer i da vidis sa kojom je verzijom izasao iz fabrike i da i to dodatno uporedis sa stanjem na autu ;) :

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala. Tražio sam neku bazu gde se može proveriti detaljno auto ali nisam naleteo na ePer. Za sada tražim service manuale i elektro šemu.  Za Opel sam imao kompletnu, na 260 stranica. Verujem da ovde imate sve samo treba pronaći u ovoliko postova...
I obavezno dijagnostika, predpostavljam da je Multiecuscan okej ?

Edited by stex_pb

Share this post


Link to post
Share on other sites

ePer je obican elektronski katalog delova, imas ih online po netu (npr. Pekidi je noviji).

Prava stvar za samostalne radove je eLearn - fabricka Biblija za sve moguce podatke, procedure, dijagnostiku, ozicenje... Nazalost, ukinut je pristup aktuelnoj online verziji na "asftersales.fiat.com". Pa se snalazimo kako mozemo - ili da nadjes negde opet eLearn online ili da skines konkretno za svoj model.

Ovde imas neku arhaicnu eLearn online verziju do 2008. (znaci GP), a moze da ti posluzi za neke osnovne stvari koje su iste. Cisto da vidis o cemu se radi, pa juri neku noviju gde ces imati i svoju motorizaciju: http://4cardata.info/elearn

Share this post


Link to post
Share on other sites

dq.thumb.jpg.a09e5ec4c96342ad3bc6fd6516d4eac6.jpg 

 

 @Ivan

Koliko vidim, ovo je poslednja revizija MA. Broj se moze videti bez ikakvog skidanja poklopca motora, samo baterijska lampa. Gumica je već bila podignuta tako da to očigleno već neko proveravao pre mene :D 
Nisam noćas mogao da zaspim zbog ovoga :D

 

Edited by Ivan
Sredjena slika, skinut TT potpis

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znaci, ubacio sam ti rovca :D . Ako, bar si proverio i trebalo bi da si miran. Samo, to je trebalo da radis pre kupovine ;) , posle je sta je tu je...

Da, to je poslednja revizija za te serije motora, iz oktobra 2013. Iza toga krecu MultiAir II. Lepo ti rekoh da ako je auto tog godista i dolazi iz Svice - solidna je verovatnoca da je to vec zamenjeno tamo i da si postedjen troska. Bio bi vrlo koristan podatak i kada je zamenjeno, ali verujem da ces se slatko navozati, jer je to (ako se izuzme MA jedinica) poprilicno jednostavan motor. Jeftin veliki i mali servis, jeftino odrzavanje, gomila stvari je ista za taj 1368 ccm blok...

Samo vazna napomena - obavezno neka ti na velikom servisu provere i po potrebi zamene mali MultiAir filter. Uz redovne zamene i kvalitetno ulje, vrlo bitna stvar za ispravan rad i dugotrajnost same jedinice. Nalazi se sa boka iste, sa suvozacke strane:

 

unnamed.thumb.jpg.bb6cc9c94313e409406182144a61ae4c.jpg 85434540_filtruniairDSCN2917.thumb.jpg.a75eecec4eece5ffed5d3f37b2459186.jpg 95500810.thumb.jpg.c7430409a0d2d2a8392485e81423d37b.jpg

 

PS: Detaljna prica iz mog citiranog posta je bila namenjena za MultiAir Turbo na Bravo Sportu. Bitno je da si ti pronasao i proverio sta treba ;) .

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

I dalje sam u dilemi da li da verujem u servisnu knjigu ili da sad odradim veliki servis, koji koliko vidim nije skupi. Još nisam odabrao servis ua FIAT, do sada sam opela popravljao bilo gde, prosta i stara mašina, svi ga znaju napamet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samo mali info.

Pricate o Fiat 1.4 multiair atmo motoru od koliko KS... 105?

Pouzdan od 2011god, ako podnosi dobro TNG... Da ga stavim na spisak pozeljnih...

Dajte neku tabelu karakteristika, ili onu KS/NM dijagram... Ako ne trazim puno

Sent from my POT-LX1 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
29 minutes ago, shuxx said:

Dajte neku tabelu karakteristika, ili onu KS/NM dijagram... Ako ne trazim puno emoji41.png

Kad odgovoris na ovakav zahtev na "pojedinim" temama, krece kukumavcenje :D .

Reci mi, kod tebe je bese 1.2 Puntic, da ti napravim poredjenje performansi i potrosnje?

Caka kod MA jedinice je sto kroz elektro-hidraulicni sistem razvoda omogucava varijabilni rad usisnih ventila kroz 5 modova. Sto rezultira nizom potrosnjom, nizom emisijom i vecim obrtnim. Kao sto rekoh, mnogo veca dobit je na turbo motorima. Kod atmo MA motora, obrtni je nesto visi nego na standardnim FIRE, a raspodela snage i obrtnog je na slicnim obrtajima. Max torque je 130 Njutna na 4000 rpm, a max snaga na 6500 rpm.

 

fg.thumb.png.489f1effb34c06af52079ea93f904783.png

 

Sto se plina tice, znam da su po inostranstvu ugradjivali na turbo verzije. Sto znaci da moze :) , ali se licno nisam interesovao. Em odlicno ide i nije veliki potrosac koliko sam ocekivao (za 2 godine u istim uslovima se drzao na samo +0.6l proseka u odnosu na slabiji Stilo JTD), em je i ovako dovoljno komplikovano sokocalo.

1 hour ago, stex_pb said:

I dalje sam u dilemi da li da verujem u servisnu knjigu ili da sad odradim veliki servis, koji koliko vidim nije skupi. Još nisam odabrao servis ua FIAT, do sada sam opela popravljao bilo gde, prosta i stara mašina, svi ga znaju napamet.

Ako planiras iole duze da zadrzis auto - veliki servis te ceka pa ceka. Po meni, bolje odradi odmah, dobijas garanciju i miran si dok je auto kod tebe. Ili odlazes, rizikujes, a svakako ces odraditi veliki servis koji ces pokloniti iducem vlasniku. Bar bih ja tako uradio. Dodatno sto je veliki+mali servis smesan sa cenom (bar meni, u poredjenju sa prethodnim dizelom). Cini mi se da je bez svecica veliki+mali servis izasao malo jace od 20.000 din. Samo mali servis je nepunih 7000 din. MA filter, ako ne moze da se ocisti ti je oko 30 EUR kod ovlascenih (ne postoji aftermarket).

Posto vidim da si u BG - da ne reklamiram, ali iz licnog iskustva od preko decenije ti iskreno preporucujem naseg Goranceta. Pre svega izuzetan covek i majstor, spreman da uvek izadje u susret, skroz OK cene, a imas i forumski popust: https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/39186-fiat-servis-goran

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne bezim ja od velikog servisa  :D ,nego je po servisnoj knjizi radjen pre 18 000km.  Verovatno ću da pokušam da proverim servisnu istoriju kod ovlašćenog, pa ako bude uspešno da sačekam servisni interval, ako ne uspem, da krenem ponovo od nule.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Razlika ti je za tu motorizaciju malo jace od 100 evrica, pa sta ti mislis da je pametnije ;) .

Ne znam preko koga si uzeo auto, ako mozes da se pouzdas u informacije, onda OK. Licno je Sport uzet takodje u Svici, od coveka koji je bio vlasnik auto kuce gde je i kupljen. Vremenom se sve polako poklapalo sa dobijenom dokumentacijom - ali inicijalno mi nije padalo na pamet da se (u tom trenutku) kockam za veliki+mali servis, PK, kao i MA filter.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ivan

Druze, imas pice po zelji, cim se vidimo. Detaljan i sirok sa opisom si vala uvek. Svaka ti cast

Sent from my POT-LX1 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

PS: Kod ovlascenih mozda uspes da iskopas jedino nesto dok je auto bio u garanciji. Ja sam to dobijao preko naseg Milanceta u Bogunovicu, ali nazalost ne radi vise tamo.

@shuxx

Nema na cemu, tu smo da se pomognemo ;) .

Ako je za pivce :D , ne rece mi je li bese 1.2 Puntic, da ti izvucem poredjenje?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...