Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Cupra Formentor

Recommended Posts

carsguide.jpg CarsGuide: 2022. Cupra Formentor

 

Možete ga usmeriti protiv SUV-ova koji su fokusirani na dizajn, kao što su Toyota C-HR ili Hyundai Kona, ali u stvarnosti bi se najbolje mogao smatrati alternativom Audiju Q2, Škodi Kamiq, BMW-u X2 ili čak VW T-Roc-u:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

emisijaSATyoutubelogonovi.jpg EmisijaSAT: Test Cupra Formentor

 

Ovo nije Seat, već prvi samostalni model posebnog automobilskog brenda Cupra. Reč je o Coupe-SUV modelu, koji ispod atraktivnog oblika karoserije ipak krije malo Seata...

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

ABT Cupra Formentor VZ5

 

223445-abt cupra 03.jpg

 

Standardni Cupra Formentor VZ5 dolazi sa 2.5 TFSI petocilindričnim turbo benzinskim motorom sa 385KS i 480 Nm obrtnog momenta (uz pogon na sva četiri točka i 7-stepeni DSG automatski menjač sa dvostrukim kvačilom).

Nemački ABT Sportsline nudi još jaču verziju ovog modela.

 

abt cupra 02.jpg

 

ABT Formentor VZ5 sada razvija 450KS i 530 Nm obrtnog momenta, ubrzanje do 100 km/h je smanjeno na 3.9 sekunde, dok je najveća brzina 270 km/h.

 

223444-abt cupra 01.jpg

 

U paketu su i ABT točkovi od 20 ili 21 inča, ali se cena ovih ABT komponenti u vesti ne navodi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

chasingcars.jpg ChasingCars: 2022. Cupra Formentor

 

Pravi se na istoj MQB platformi kao Volkswagen Tiguan i Škoda Kodiaq, ali je Formentor potpuno drugačiji za volanom - posebno u podešavanju šasije i upravljanja. Za razliku od pomenutih Formentor je zabavno voziti!

Ustvari, više liči na Porsche Macan nego na bilo koji od njegovih ''mejnstrim'' rivala. Ko zna, možda se cilja da bude Macan za one sa maaaalo plićim džepom nego što treba za Porsche. Od 190 do 305 konja je raspon snage sa kojom raspolaže:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

ABT Cupra Formentor VZ5

 

224435-abt cupra 3.jpg

 

Cupra je zvanični partner DTM-a u sezoni za 2022. godinu, a proizvođač je predstavio novi sigurnosni automobil koji je za ovu ulogu pripremio tjuner ABT Sportsline kako bi imao još bolje performanse na stazi.

Cupra Formentor VZ5 je predstavljen prošle godine, pri čemu je njegova proizvodnja ograničena na 7.000 primeraka. Reč je o najsnažnijem modelu španskog brenda, koji će ove sezone imati ulogu sigurnosnog automobila u DTM-u. Upravo zbog toga je SUV prošao ABT-ov tretman, kako bi bio još brži i bolje prilagođen stazi. ABT-ov softver je omogućio povećanje snage 2.5 petocilindričnog motora na 444KS i 530 Nm obrtnog momenta.

 

224436-abt cupra 2.jpg

 

Cupra i ABT tvrde da tjunirani Formentor ubrzava od 0 do 100 km/h za 3.9 sekundi te da dostiže maksimalnih 270 km/h. Ove performanse se čine dovoljnim za sigurnosni automobil, a posebno su impresivne za jedan crossover fokusiran na performanse sa mogućnostima snažnog hatchbacka.

 

224437-abt cupra 1.jpg

 

Vizuelno, Formentor je dobio bakarnu boju karoserije, bele grafike i dodatna svetla na krovu. Kao što je slučaj s Formentorom VZ5, dolazi s vertikalnim izduvnim cevima, kao i ekskluzivnim 20-inčnim laganim felnama u dva tona. Cupra je pripremila dva Formentora za DTM, dva automobila za kontrolu trke te medicinski automobil. Ova vozila će se koristiti na 16 DTM trka i 14 DTM Trophy trka počevši od trke u Portimau.

Share this post


Link to post
Share on other sites

automarkethr.jpg AutoMarket.hr: Cupra Formentor

 

Cupru Formentor već smo vozili sa benzincem od 310 konja i hibridom od 245KS, a sada je na red došla varijanta sa benzincem od 190 konja i pogonom na sve točkove:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

chasingcars.jpg ChasingCars: 2023. Cupra Formentor

 

Cupra Formentor VZe plug-in hibrid je novi hibridni SUV brenda Cupra iz Barselone. Koristi 1.4 turbo-benzinski četvorocilindrični motor sa 150 konja, uz električni motor od 114KS, tako da ukupno ima 240KS/400Nm. Može da pređe do 49 km, samo na električni pogon, a u stvarnom svetu troši oko 7 litara.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

AutoservisEmisija.jpg AutoservisEmisija: Cupra Formentor

 

2.0 TSI sa 190 konja bez bilo kakve varijante hibridizacije, sa DSG-om:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Licno ne volim crossovere, ne volim koncept enterijera sa tabletima i virtuelnim tablama... Ali me odusevljava kako su nacrtali ovaj auto, vrhunski i agresivno izgleda iz bilo kog ugla da ga pogledas.

Solidno se i prodavao koliko sam ranije gledao, bio je u samom vrhu u C-SUV klasi u kojoj ubedljivo vladaju Korejanci (Tucson i Sportage). U kojoj je i Qashqai, 3008, Karoq, Kadjar/Arkana, Tonale, Tiganj :), itd... A jos ima i Atecu iz maltene iste kuce.

Izlazili su i na preko 10.000 komada mesecno u Evropi tokom prosle godine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dok nisam pogledao ovu recenziju nisam znao da kod nas "najviši paket opreme" zapravo to i nije. Znam da sada glumim @moron,ali koliko sam razumeo kod nas se ne može dobiti adoptivni tempomat kao ni opcija preveniranja sudara.
Takođe,na samom volanu ne postoje dugmići za startovanje auta (sa desne) te promene režima vožnje (sa leve strane).

Razumeo bih da toga nema u baznoj verziji sa najslabijim motorom,ali da nema ni u ovoj od 310 ks? Bezveze.

Sad,to možda donosi i nižu cenu Formentora kod nas nego napolju? Nemam podatak,ali bojim se da to nije slučaj. Mislim,za mene je auto svakako izvan mojih kupovnih mogućnosti,ali ne košta da se prokomentariše.

A da mi se sviđa..mnogo!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Video sam ja odmah u cenovniku to što pominješ za ACC ( da ga nema ni u višem paketu ), ali, nisam hteo da "pljujem". Meni bi to bila apsolutno diskvalifikatorna okolnost na novom vozilu te klase u 2023. godini. Mogu da razumem da ga nema u novom vozilu A ili B segmenta ( mada, ima ga i svaki bazni Aygo, 1,0 od 72 ks ), ali, već od C segmenta nikako, a za SUV C klasu tek i da ne pominjem. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Izbacili su ACC i iz Superba u Style opremi, mislim da ga vise ni LK nema. Mora naknadno da se doplati.
Cipovi moraju u Audi, jbg.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, moron said:

ali, nisam hteo da "pljujem"

Nije pljuvanje..vodi se diskusija,najnormalnije iznose neki argumenti..ne vidim problem ako se nešto konstatuje.
Pri tome,nekolicina forumaša je svakako iznela pozitivno mišljenje o modelu.

Tebi bi ovo bio minus i odbijanje od (potencijalne) kupovine. Meni npr.u onoj verziji od 150ks verovatno i ne bi. Da imam taj budžet.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Bingodalton said:

Izbacili su ACC i iz Superba u Style opremi, mislim da ga vise ni LK nema. Mora naknadno da se doplati.
Cipovi moraju u Audi, jbg.

Koliko sam ja ranije pratio i Škodu ( a da budem iskren, poslednjih godinu-dve sam nešto izgubio fokus da pratim, pa i kod škode, jer cene toliko divljaju da se od toga samo nerviram ), ACC ni ranije nije bio standardna oprema kod L&K. Ali, jeste kod Style+ ( ne i kod Style ). A pošto ti voziš škodu, znaš i sam koliko je taj "plus" značajan kod Superba u ovoj generaciji (praktično, uz jako sitnu doplatu na Style, dobijao si par vrednih opcionala). Kao što je bilo jako poželjno i ono "Business" kod prethodne generacije Superba.

 

1 hour ago, Decak Iz Vode said:

Nije pljuvanje..vodi se diskusija,najnormalnije iznose neki argumenti..ne vidim problem ako se nešto konstatuje.
Pri tome,nekolicina forumaša je svakako iznela pozitivno mišljenje o modelu.

Tebi bi ovo bio minus i odbijanje od (potencijalne) kupovine. Meni npr.u onoj verziji od 150ks verovatno i ne bi. Da imam taj budžet.

 

Jako dobar drug mi je krajem 2021. poručivao novu Octaviu. Dva komada. Za njega i kompanjona. Želeli top paket, Style, koji standardno nema ACC. Ja ga ubedjivao da doplati za opcional koji u sebi sadrži i ACC ( a taj opcional u sebi ima i tzv. aktivno centriranje vozila u sredinu saobraćajne trake ). Kaže: "To meni ne treba". Rekoh: "Nema veze, poruči, ja ću da ti to platim". Kaže: "Koji će mi to?" Ja ga uzmem u moja kola, i pokažem mu kako to i šta radi. Dam mu da provoza kola. Da oseti kako to radi. Reče posle: "Uzimam to i ja to plaćam"

Kola su mu stigla letos i mislim da mi se od tada nekoliko puta zahvalio što sam ga nagovorio da doplati i za taj zbirni opcional ( TRAVEL ASSIST LOW ). Mislim da je bio oko 500-600 evra za paket Style, maltene kao metalik boja.

 

Imaš ti modela gde ACC kao opcija košta smešne pare. Npr. kod Pežoa 2008 je ACC samo 200 evra ( a 360 evra ako želiš da je ACC sa Stop&Go funkcijom ), pri čemu za 2008 postoji i besplatna jedna metalik boja ( Narandžasta Fusion ), a onda neko kao kupac poruči iz proizvodnje 2008 i "skupo" mu je da doda 200 evra za ACC, ali, zato izabere ne neki drugi običan metalik za 500 evra (pošto mu se već ne dopada ona "sirotinjska" besplatna metalik boja), već izabere troslojnu metalik boju ( imaju 3 nijanse ) za po 700 evra. Što je najgore, sam uvoznik kada ih poručuje za lager, 2008 nikada nemaju i ACC, ali su zato u onim specijalnim i skupim metalik bojama.

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, moron said:

Meni bi to bila apsolutno diskvalifikatorna okolnost na novom vozilu te klase u 2023. godini.

Apsolutno.

Auto proizveden u 2023. (i ranije u tom segmentu) mora da ima adaptivni tempomat, i uopšte paket ADAS-a koji mu omogućava nivo 2 autonomne vožnje (držanje u traci, čitanje znakova, automatsko kočenje, pametna kontrola brzine, aktivni senzor mrtvog ugla...)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opcional je 99%.

Jer, da je standardna oprema, na spisku opreme neka od ona dva dostupna paketa ne bi pisalo "tempomat", već "prilagodljivi tempomat" ili nešto slično  tog značenja ( "adaptivni", "radarski", "ACC" .... ).

Sada pogledah i za "Atecu" ( a sve je to u osnovi tehnički isto ), i tamo je ACC opcional ( deo nekog od više varijanti "Safe & Driving paketa" ).

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...