neshaoct 9592 Posted March 18, 2021 YesAutoUK: Cupra Formentor Prošlo je vreme kad su Cupre bile samo jači Seati, ili prepakovani Seati. Formentor je prvi model Cupre koji nije baziran ni na jednom drugom Seatu...ali još kako jeste na modelima iz VW grupacije. Svejedno, ovo je SUV sa malo preko 300 konja: Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted March 28, 2021 CarWOW: Test 2021. Cupra Formentor Prva Cupra koja nije ''samo'' sportski paket opreme nekog Seat modela, već od starta izvorni model sa značkom Cupre. Izgledom se svakako ističe od gomile SUV modela u segmentu kojem pripada, ima i 2.0 benzinac sa 310 konja...ima li još aduta? Quote Share this post Link to post Share on other sites
nidza 621 Posted March 28, 2021 Ima, sa 2.5 TSI monstrumom iz Audija RS3. Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted April 5, 2021 AutoTopNL: Cupra Formentor Prvi auto koji nije istovremeno i Seat, već samo Cupra. Odlučili su u VW grupaciji da izdvoje brend Cupra kao samostalni i...i...i onda izgleda nisu odmakli dalje od toga. Iako ovo jeste prvi auto koji nije istovremeno i Seat, pravi se čak i sa 1.5 motorom sa samo 150 konja. Kao da su u nekom trenutku pomislili ''o, ne, izgubićemo deo kupaca koji bi hteli ovaj auto sa Seat značkom (i slabijim performansama)''. I tako na sva zvona najavljivan samostalni sportski brend Cupra kreće sa ponudom - sa samo 150 konja u velikom SUV-u. Ovaj u videu nije ta najslabija varijanta...ali svejedno ne nudi ništa što već nije viđeno u drugim automobilima VW grupacije...jedino što je ovde upakovano u lepši dizajn. Faktički, samo zbog toga će se i prodavati: 1 neshtry reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted April 18, 2021 Cupra Formentor u test izazovu izbegavanja severnog jelena Španska km77 ekipa je uzela svoj domaći proizvod u ruke, a konačni rezultati su… Cupra Formentor je potpuno novi model marke. Atraktivni crossover koji pleni pažnju svojim performansama (310 KS), u pogledu vožnje je trebalo da bude i uverljiviji. Maksimalna brzina kojom je km77 ekipa uspela da uspešno savladala vežbu bila je 77 km/h, što je brojka koja nije velika s obzirom na karakteristike dotičnog automobila. U svakom slučaju, zanimljivo je primetiti da je ova Cupra Formentor imala i neke pozitivne stvari. Pre svega, karoserija se malo naginje na kratke i brze pokrete. Drugo, svi točkovi tokom vežbanja ostaju u dodiru s tlom. Treće, elektronska pomagala za stabilnost malo intervenišu tokom celog manevara, a to pomaže da brzina na izlazu iz zone konusa bude relativno visoka. U svim pokušajima koje smo prikazali odabrani način vožnje bio je Comfort. Testni primerak se vozio na Michelin Pilot Sport 4 gumama dimenzija 245/40 R19. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted April 18, 2021 AutoservisEmisija: Cupra Formentor Seat jeste skoro izdvojio Cupru kao poseban sportski brend, ali to nikako ne znači da se i isto tako od skoro počeo baviti sportskim automobilima. Do sada je napravio 50 čisto trkačkih modela jer je krenuo još 70-tih, 1985. je napravio ''Seat Sport'', a iz tog odeljenja je kasnije nastala Cupra...i onda sad skoro izdvojena kao poseban brend. Na testu je 2.0 TSI sa DSG7 i pogonom na svim točkovima (4Drive): Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted April 20, 2021 AutoTrader: Cupra Formentor Prva Cupra koja nije istvoremeno i Seat samo sa drugom značkom. Verzija na testu ima 310 konja: Quote Share this post Link to post Share on other sites
igor0511 2881 Posted April 20, 2021 (edited) Zanimljivo da ovaj automobil ima i 1.5tsi i 2.0tdi u ponudi, ali ih niko ne spominje. Nigde cena, ponude,..kao da ne postoje Edited April 20, 2021 by igor0511 Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted April 20, 2021 @igor0511 On 4/5/2021 at 8:58 PM, neshaoct said: Odlučili su u VW grupaciji da izdvoje brend Cupra kao samostalni i...i...i onda izgleda nisu odmakli dalje od toga. Iako ovo jeste prvi auto koji nije istovremeno i Seat, pravi se čak i sa 1.5 motorom sa samo 150 konja. Kao da su u nekom trenutku pomislili ''o, ne, izgubićemo deo kupaca koji bi hteli ovaj auto sa Seat značkom (i slabijim performansama)''. I tako na sva zvona najavljivan samostalni sportski brend Cupra kreće sa ponudom - sa samo 150 konja u velikom SUV-u...svejedno ne nudi ništa što već nije viđeno u drugim automobilima VW grupacije...jedino što je ovde upakovano u lepši dizajn. 1 igor0511 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
igor0511 2881 Posted April 20, 2021 Iskreno meni se svidja. MIslim svidja mi se i 2.0 turbo benzin, ali ne za 43000e Bas me zanima kakva ce biti cena 1.5 i 2.0 motora u odnosu na Atecu. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Bingodalton 737 Posted April 20, 2021 (edited) Kako su mi rekli, Cupra bi od jula trebala biti prisutna kao zaseban brend u Srbiji. Za sada mozes pogledati slovenacki cenovnik. https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.cupraofficial.si/media/Kwc_Basic_DownloadTag_Component/1307-11122-text-d3/default/71259ac4/1615190100/cenik-cupra-formentor-20210301.pdf&ved=2ahUKEwiBk7PrxY3wAhUAhf0HHZtAAUYQFjABegQIFRAC&usg=AOvVaw1ucYLhrYwCels3qElm7Uzb Edited April 26, 2021 by neshaoct prebacio sliku na FLCS server Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted April 26, 2021 MarekDrives: Cupra Formentor VZ Cupra Formentor = Seat Leon sa povećanim klirensom i većim prepustima (ispred prednjih i iza zadnjih točkova). Mada, nije samo to jer ko se odluči za Leona može da ga uzme sa 150 ili 200 konja. Ono što je jedino moguće od motorizacije kod Leona, kod Formentora je tek početak ponude jer on ide sve do 310 konja kao što je ovaj na testu: Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted April 27, 2021 PitStop: Cupra Formentor Prva ''samostalna'' Cupra: Quote Share this post Link to post Share on other sites
Bingodalton 737 Posted April 27, 2021 Formentor VZ5, test Daniel Abt, testni primerak. Verzija sa 2.5 motorom iz Audija RS3 i RSQ3. 1 neshaoct reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted April 28, 2021 Carfection: Cupra Formentor Imate neku uspešnu TV seriju...npr. Friends. Sve je bilo odlično, svi su gledali, ali serija je jednog dana morala doći do kraja. A, onda uzmete poneki sastojak te serije i napravite spin-off, tj. napravite novu seriju ''šlepajući'' se na lik iz one prve serije koji ubacite u novo okruženje. Ipak, nekada tako dobijete loš rezultat kao npr. Joey, a nekada dobijete odličan proizvod poput npr. serije Better Call Saul (spin-off takođe odlične Breaking Bad). E sad...Cupra Formentor je baš to - ona je spin-off od VW sastojaka koji idu u gomilu drugih modela. Može da ispadne na kraju Joey, a može i Better Call Saul. Pogledajte čemu je bliži Formentor: Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted May 5, 2021 Autogefuhl: Cupra Formentor VZ5 Neki bi rekli da je Cupra konačno dobila motor dostojan svih onih marketinških fraza o Cupri kao sportskom brendu automobila - 2.5 petak sa 390 konja iz Audija RS3. Malo ukrasnog karbona spolja, 20-ce točkovi (veći ne idu), pogon na sve točkove (primarno napred, ali snaga ide pozadi kad zatreba): Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted May 17, 2021 ABT Cupra Formentor Umesto standardnih 310KS i 400 Nm, 2.0 TSI motor sada razvija 370KS i 450 Nm obrtnog momenta, dok je ubrzanje do 100 km/h smanjeno na 4.6 sekundi. U paketu su i ABT sportski izduvni sistem sa izduvnim cevima od 102 mm, nove sportske opruge (auto je niži za 35 mm), kao i ABT točkovi od 20 inča: Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted June 12, 2021 PetrolPed: 2021. Cupra Formentor VZ2 Cupra je samostalni brend tek nešto više od 4 godine, a Formentor je njihov prvi novi i jedinstveni model (nije istovremeno i Setat...kao nije). Kompaktni terenac sa 2.0 turbo-benzinskim motorom od 310 konja, zajedno sa 7-stepenim DSG menjačem i pogonom na sva četiri točka, daju ovom impresivnom automobilu iste takve performanse, i sve to za oko 45.000 evra: Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted August 14, 2021 Carbuyer: Cupra Formentor Cupra Formentor predstavlja značajnu prekretnicu za Seatov podbrend jer je to prvi (skoro) samostalni model koji sledi verzije modela Leon i Ateca. Iza Cupra značke, koja izgleda kao nešto što biste videli na grudima nekog novog superheroja, Formentor pruža impresivne performanse i upravljivost sa 306 konja iz 2.0 turbo-benzinca. Nudi dosta u smislu tehnologije i praktičnosti, plus stilski enterijer. Da li je to sve dovoljno dobro da izazove performantne SUV-ove konkurentnih brendova? Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted August 21, 2021 CarObsession: Cupra Formentor vs Audi S3 Ponekada bolji auto na papiru ustvari nije bolji auto: Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted August 31, 2021 CarObsession: 2021. Cupra Formentor VZ2 Prednji deo izgleda slično novom Leonu, ali veći je auto u pitanju i sa povećanim klirensom. Pogledajte još samo malo detaljnije i videćete da nigde nema Seat logo. Za razliku od Leona i Atece, Formentor je ekskluzivan za Cupru, tj. ne postoji neka njegova slabija i jeftinija varijanta sa Seat značkom. Međutim, deli mnoge delove sa VAG lagera, uključujući EA888 2.0 turbo-benzinski motor sa 310KS/400 Nm obrtnog momenta. Ova snaga ide na sva 4 točka preko 4Drive sistema i 7-stepenog DSG-a. Do stotke za 4.9 sekundi, maksimalna brzina je limitirana na 250 km/h: Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted September 28, 2021 Cupra Formentor VZ5 na testu Auto magazina Dok svi ostali ukidaju visokoperformansne modele zbog strogih kriterijuma o emisiji izduvnih gasova, Cupra filozofija se bazira upravo na takvim modelima. Istina, moralo je da bude nekih prilagođavanja novonastalim ograničenjima, pa su osim turbo-benzinaca ponuđeni i hibridi. Naravno, akcenat je i dalje na snažnim turbo-benzinskim motorima koji su okosnica prodaje. Vaš izveštač je imao privilegiju da kao predstavnik jedinog specijalizovanog automobilskog magazina iz Srbije, ''Auto magazina'', prisustvuje prezentaciji svih modela iz game. Pokazalo se i da je ovo jedna od najbolje organizovanih međunarodnih prezentacija u poslednjih nekoliko godina. Raspored je bio gust, a program više nego bogat. Odmah po sletanju na aerodrom El Prat u Barseloni dočekalo nas je nekoliko Cupra Leona. Pažnju nam je privukao mat tamno sivi karavan sa specifičnim felnama prožetim detaljima bakarne boje, koja je inače deo imidža Cupra modela. Auto smo bukvalno birali okom, a njegov ekstremno sportski izgled je bio odlučujući. Sedamo za volan i shvatamo da smo ''ulovili'' ni manje ni više nego hibridnu (Plug-In Hybrid) verziju. Unutrašnjost se gotovo i ne razlikuje od verzije do verzije, osim u grafici instrumenata koja je prilagođena vožnji na struju sa dometom od 70 kilometara. Plug-in hybrid je više nego neophodan u nekim gradovima gde je u centralnim zonama dozvoljena vožnja isključivo na elektro-pogon. Nama u Srbiji sve to zvuči tako daleko i nestvarno, ali kako stvari stoje sa klimatskim promenama, ne bi nas iznenadilo da se ubrza priča o elektrifikaciji. Do tada, uživaćemo koliko možemo. A Cupra Leon nam pokazuje da i hibrid vrlo lepo može da zabavi. Sportski enterijer je više nego atraktivan, što zbog kadica sa naslonima za glavu iz jednog dela, što zbog brojnih detalja boje bakra, uključujući i štep na perforisanoj koži. Tu je i specijalan volan, sa dodatnim dugmićima rezervisanim samo za Cupre. Na levom dugmetu sa Cupra znakom se bira režim vožnje, dok je desno za paljenje motora. Odmah klikćemo Cupra mod koji obezbeđuje najbolje performanse, koristeći istovremeno snagu 1.4 turbo-benzinca i elektro-motora. Menja se osetljivost papučice gasa, a volan postaje teži. I ne samo to; promenio se i zvuk, ali ne iz auspuha. Režanje motora i izduvnog sistema je virtuelno iskombinovano sa još nekim sintetičkim primesama i dopire iz zvučnika. Navigacija nas vodi do sledećeg odredišta, starog vlastelinskog imanja u selu Castellfullit Del Boix u Kataloniji. Tu nas je dočekao izložen Cupra Born, prvi potpuno električni model brenda. Još veće iznenađenje sledi u vidu vožnje u pravom reli bolidu sa Jutom Klajnšmit! Za sada jedina žena koja je osvojila dakar reli, provozala nas je prašnjavom stazom sa nekoliko deonica na kojima smo bukvalno leteli! Došao je i drugi dan prezentacije u Barseloni. Posle Leona, Španci su osmislili poseban plan i program za svoj najnoviji model - Formentor. Posle Atece, ovo je drugi SUV brenda. Pripada C segmentu i može se reći da je ovo krosover verzija Leona, sa nešto više prostora u kabini i prtljažniku. Za razliku od nižeg brata, Formentor je dostupan i sa 1.5 TSI motorom od 150 konja, u kombinaciji sa manuelnim i automatizovanim DSG menjačem. U ponudi su i već pomenuti hibridi, dok verzije sa pogonom na sva četiri točka pokreće 2.0 TSI sa 190 i 310 KS. U Barseloni smo da uživamo u performansama, pa odmah sedamo za volan najsnažnije verzije. Ionako nismo stigli da isprobamo Leon karavan sa pogonom na sva četiri točka. Zato sada imamo priliku da testiramo najsnažniju mašinu. U odnosu na Cupra Leon karavan (Sportstourer) ima svega četiri kilograma više. Otuda identične performanse - do stotke stiže za 4.9 sekundi, dok je maksimalna brzina ograničena na 250 km/h. Pogon na sva četiri točka je idealna prilika da isprobamo auto u krivinama. Razlika u odnosu na leon hečbek sa 300 KS se itekako oseća, s obzirom da je prijanjanje još bolje. Posebno su evidentni brži izlasci iz krivine, uprkos nešto višem odstojanju od tla. Međutim, najveće iznenađenje tek sledi... Stižemo na stazu Castellolí. Tamo nas takođe čeka Formentor, ali ne bilo kakav. Pred nama su prototipi verzije VZ5. VZ je skraćenica od reči ''veloz'', što u prevodu znači brz. Oznaka ''5'' se odnosi na broj cilindara. Da, to je isti 2.5 turbo-benzinac koji se ugrađuje u Audi RS3, samo što ovde ima 390 KS, odnosno 10 manje nego kod Audija. Biće napravljeno svega 7.000 primeraka. S obzirom da je ovo najekstremnija verzija, ima deset milimetara niže odstojanje od tla u odnosu na Formentor sa 310 konja. Zapravo, sa niskoprofilnim ''dvadeseticama'' izgleda kao pravi hot heč, a ne kao krosover. Tu je i adaptivna kontrola šasije sa čak 15 nivoa podešavanja. Itekako neophodno na stazi ali i van nje, ukoliko auto vozite na limitu. Još jednu izuzetno bitnu komponentu deli sa novim Audijem RS3 - razdelnik obrtnog momenta umesto klasičnog zadnjeg diferencijala. Automobili su poređani na startnoj poziciji. Ispred nas je ''pejs kar''. Žurimo da sednemo u prvi auto, s obzirom da manje iskusne kolege novinari umeju da zaostaju na stazi. Cilj nam je da auto dovedemo do krajnjih granica. Ispred nas je instruktor u Leonu Competición pripremljenom za TCR šampionat. On ima 2.0 motor sa 50 konja manje, ali i daleko manju masu, trkačko ogibljenje i upravljački mehanizam... Istina, Cupra navodi da mu je do stotke potrebno 4.5 sekundi, a Formentor VZ5 taj zadatak obavlja za svega 4.2 sekunde! Palimo motor i već u samom startu postaje jasno da je ovo potpuno drugačija priča u odnosu na sve što smo do sada vozili. Za grmljavinu motora zaslužan je 1-2-4-5-3 raspored paljenja cilindara, ali i specifičan izduvni sistem. Klikćemo namenski Cupra taster na volanu i podešavamo Cupra režim. Brutalan zvuk prate i brutalne performanse; zakucavanje za sedišta već samo po sebi diže adrenalin, a tek prvo naglo kočenje... I kočnice su veće nego kod ostalih verzija. Kako i ne bi, kad za čas dostižemo 200 km/h na pravcu. Ulazak u krivinu i u potpunosti zaboravljamo da vozimo jedan krosover. Formentor VZ5 je vuk u jagnjećoj koži kome ne može da pobegne ni Leon Competition spremljen za trke. Potpuno je neverovatna stabilnost u krivinama, a još više fascinira to što su bezbednosni sistemi tako dobro izbalansirani da zapravo oduzimaju vrlo malo snage motoru krivinama. Za to je zaslužan i novi razdelnik obrtnog momenta koji radi svoj posao baš kako treba. Već posle temena krivine pun gas ne izaziva oklevanje, već maksimalnu reakciju motora uz idealno prijanjanje i zadržavanje stabilnosti. A da smo kliknuli ''drift'' mod... Da, to je takođe velika novina rezervisana za VZ5. Za to su nam pripremili poseban poligon, da dokrajčimo gume... Velika razlika Formentora VZ5 u odnosu na ostale verzije je ne samo petocilindarski motor zapremine 2.5 litre, već i razdelnik obrtnog momenta sa elektro-hidrauličnom kontrolom dva nezavisna kvačila od kojih je svako zaduženo za po jedan točak. Uloga mu je da zameni klasičan zadnji diferencijal kako bi se optimalno prenela snaga na odgovarajući točak. Na primer, prilikom vrlo dinamičke vožnje, razdelnik obrtnog momenta pojačava obrtni moment na spoljnjem zadnjem točku koji ima veće opterećenje, čime se eliminiše mogućnost podupravljanja. Konkretno, u krivinama nalevo, obrtni moment se šalje na zadnji desni točak, dok je u desnim obrnuto. Upravo on je omogućio uvođenje drift moda koji smo s nestrpljenjem isprobali na specijalno pripremljenom poligonu. Drugim rečima, Formentor VZ5 može da obezbedi zabavu kao automobili koji imaju samo zadnji pogon. Autor: Aleksandar Bursać preuzeto sa - magazinauto.com Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted October 11, 2021 AutoMarket: Cupra Formentor Cupra Formentor trenutno je jedan od najatraktivnijih SUV modela na putu, a sada je na test stigla i hibridna varijanta sa 245 konja: Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted November 8, 2021 OSV: Cupra Formentor Kada je 2018. godine Seat najavio da će ''Cupra'' postati samostalan brend, to je uradio predstavljanjem modela Ateca, što je ustvari i dalje bio mnogo više Seat nego neki novi sportski brend. Formentor je, nasuprot tome, potpuno nov dizajn - pa skoro nov u svakom slučaju. Seat želi da ime ''Cupra'' znači više, stvarajući (kako kažu) ''niz jedinstvenih, sofisticiranih performantnih modela dizajniranih da očaraju automobilske entuzijaste.'' Jeste, izgleda su dosta čitali promo materijale Alfa Romeo i/ili Mini. Ovo je brz (ima 310 konja) harizmatični SUV srednje veličine, sa benzinskim pogonom, koji nudi mnogo onoga što se inače dobija u npr. Porsche Macanu, po dosta manjoj ceni naravno... Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted January 18, 2022 Wheels: Cupra Formentor Mali SUV sa većim klirensom, sa više snage...a uz sve to je i plug-in hibrid: Quote Share this post Link to post Share on other sites