Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Cupra Formentor

Recommended Posts

yesautouklogoyoutube.jpg YesAutoUK: Cupra Formentor

 

Prošlo je vreme kad su Cupre bile samo jači Seati, ili prepakovani Seati. Formentor je prvi model Cupre koji nije baziran ni na jednom drugom Seatu...ali još kako jeste na modelima iz VW grupacije.

Svejedno, ovo je SUV sa malo preko 300 konja:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

carwow.jpg CarWOW: Test 2021. Cupra Formentor

 

Prva Cupra koja nije ''samo'' sportski paket opreme nekog Seat modela, već od starta izvorni model sa značkom Cupre.

Izgledom se svakako ističe od gomile SUV modela u segmentu kojem pripada, ima i 2.0 benzinac sa 310 konja...ima li još aduta?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

autotopnl.jpg AutoTopNL: Cupra Formentor

 

Prvi auto koji nije istovremeno i Seat, već samo Cupra. Odlučili su u VW grupaciji da izdvoje brend Cupra kao samostalni i...i...i onda izgleda nisu odmakli dalje od toga.

Iako ovo jeste prvi auto koji nije istovremeno i Seat, pravi se čak i sa 1.5 motorom sa samo 150 konja. Kao da su u nekom trenutku pomislili ''o, ne, izgubićemo deo kupaca koji bi hteli ovaj auto sa Seat značkom (i slabijim performansama)''. I tako na sva zvona najavljivan samostalni sportski brend Cupra kreće sa ponudom - sa samo 150 konja u velikom SUV-u. Ovaj u videu nije ta najslabija varijanta...ali svejedno ne nudi ništa što već nije viđeno u drugim automobilima VW grupacije...jedino što je ovde upakovano u lepši dizajn. Faktički, samo zbog toga će se i prodavati:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cupra Formentor u test izazovu izbegavanja severnog jelena

 

Cupra-Formentor-VZ.jpg

 

Španska km77 ekipa je uzela svoj domaći proizvod u ruke, a konačni rezultati su…

Cupra Formentor je potpuno novi model marke. Atraktivni crossover koji pleni pažnju svojim performansama (310 KS), u pogledu vožnje je trebalo da bude i uverljiviji. Maksimalna brzina kojom je km77 ekipa uspela da uspešno savladala vežbu bila je 77 km/h, što je brojka koja nije velika s obzirom na karakteristike dotičnog automobila.

 

U svakom slučaju, zanimljivo je primetiti da je ova Cupra Formentor imala i neke pozitivne stvari. Pre svega, karoserija se malo naginje na kratke i brze pokrete. Drugo, svi točkovi tokom vežbanja ostaju u dodiru s tlom. Treće, elektronska pomagala za stabilnost malo intervenišu tokom celog manevara, a to pomaže da brzina na izlazu iz zone konusa bude relativno visoka. U svim pokušajima koje smo prikazali odabrani način vožnje bio je Comfort. Testni primerak se vozio na Michelin Pilot Sport 4 gumama dimenzija 245/40 R19.

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

AutoservisEmisija.jpg AutoservisEmisija: Cupra Formentor

 

Seat jeste skoro izdvojio Cupru kao poseban sportski brend, ali to nikako ne znači da se i isto tako od skoro počeo baviti sportskim automobilima. Do sada je napravio 50 čisto trkačkih modela jer je krenuo još 70-tih, 1985. je napravio ''Seat Sport'', a iz tog odeljenja je kasnije nastala Cupra...i onda sad skoro izdvojena kao poseban brend.

Na testu je 2.0 TSI sa DSG7 i pogonom na svim točkovima (4Drive):

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

autotrader.jpg AutoTrader: Cupra Formentor

 

Prva Cupra koja nije istvoremeno i Seat samo sa drugom značkom. Verzija na testu ima 310 konja:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zanimljivo da ovaj automobil ima i 1.5tsi i 2.0tdi u ponudi, ali ih niko ne spominje.

Nigde cena, ponude,..kao da ne postoje :D 

Edited by igor0511

Share this post


Link to post
Share on other sites

@igor0511

 

:whistle::D 

On 4/5/2021 at 8:58 PM, neshaoct said:

Odlučili su u VW grupaciji da izdvoje brend Cupra kao samostalni i...i...i onda izgleda nisu odmakli dalje od toga.

Iako ovo jeste prvi auto koji nije istovremeno i Seat, pravi se čak i sa 1.5 motorom sa samo 150 konja. Kao da su u nekom trenutku pomislili ''o, ne, izgubićemo deo kupaca koji bi hteli ovaj auto sa Seat značkom (i slabijim performansama)''. I tako na sva zvona najavljivan samostalni sportski brend Cupra kreće sa ponudom - sa samo 150 konja u velikom SUV-u...svejedno ne nudi ništa što već nije viđeno u drugim automobilima VW grupacije...jedino što je ovde upakovano u lepši dizajn.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iskreno meni se svidja.

MIslim svidja mi se i 2.0 turbo benzin, ali ne za 43000e :D 


Bas me zanima kakva ce biti cena 1.5 i 2.0 motora u odnosu na Atecu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako su mi rekli, Cupra bi od jula trebala biti prisutna kao zaseban brend u Srbiji.

Za sada mozes pogledati slovenacki cenovnik.

779fe95064127f977b2f2fc5ad0c1010.jpg

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.cupraofficial.si/media/Kwc_Basic_DownloadTag_Component/1307-11122-text-d3/default/71259ac4/1615190100/cenik-cupra-formentor-20210301.pdf&ved=2ahUKEwiBk7PrxY3wAhUAhf0HHZtAAUYQFjABegQIFRAC&usg=AOvVaw1ucYLhrYwCels3qElm7Uzb

 

 

Edited by neshaoct
prebacio sliku na FLCS server

Share this post


Link to post
Share on other sites

marekdrives.jpg MarekDrives: Cupra Formentor VZ

 

Cupra Formentor = Seat Leon sa povećanim klirensom i većim prepustima (ispred prednjih i iza zadnjih točkova). Mada, nije samo to jer ko se odluči za Leona može da ga uzme sa 150 ili 200 konja.

Ono što je jedino moguće od motorizacije kod Leona, kod Formentora je tek početak ponude jer on ide sve do 310 konja kao što je ovaj na testu:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

carfectionyoutubelogonovi.jpg Carfection: Cupra Formentor

 

Imate neku uspešnu TV seriju...npr. Friends. Sve je bilo odlično, svi su gledali, ali serija je jednog dana morala doći do kraja. A, onda uzmete poneki sastojak te serije i napravite spin-off, tj. napravite novu seriju ''šlepajući'' se na lik iz one prve serije koji ubacite u novo okruženje. Ipak, nekada tako dobijete loš rezultat kao npr. Joey, a nekada dobijete odličan proizvod poput npr. serije Better Call Saul (spin-off takođe odlične Breaking Bad).

 

E sad...Cupra Formentor je baš to - ona je spin-off od VW sastojaka koji idu u gomilu drugih modela. Može da ispadne na kraju Joey, a može i Better Call Saul.

Pogledajte čemu je bliži Formentor:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

autogefuhl.jpg Autogefuhl: Cupra Formentor VZ5

 

Neki bi rekli da je Cupra konačno dobila motor dostojan svih onih marketinških fraza o Cupri kao sportskom brendu automobila - 2.5 petak sa 390 konja iz Audija RS3.

Malo ukrasnog karbona spolja, 20-ce točkovi (veći ne idu), pogon na sve točkove (primarno napred, ali snaga ide pozadi kad zatreba):

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

ABT Cupra Formentor

 

Umesto standardnih 310KS i 400 Nm, 2.0 TSI motor sada razvija 370KS i 450 Nm obrtnog momenta, dok je ubrzanje do 100 km/h smanjeno na 4.6 sekundi. U paketu su i ABT sportski izduvni sistem sa izduvnim cevima od 102 mm, nove sportske opruge (auto je niži za 35 mm), kao i ABT točkovi od 20 inča:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

petrolped.jpg PetrolPed: 2021. Cupra Formentor VZ2

 

Cupra je samostalni brend tek nešto više od 4 godine, a Formentor je njihov prvi novi i jedinstveni model (nije istovremeno i Setat...kao nije).

Kompaktni terenac sa 2.0 turbo-benzinskim motorom od 310 konja, zajedno sa 7-stepenim DSG menjačem i pogonom na sva četiri točka, daju ovom impresivnom automobilu iste takve performanse, i sve to za oko 45.000 evra:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

carbuyer.jpg Carbuyer: Cupra Formentor

 

Cupra Formentor predstavlja značajnu prekretnicu za Seatov podbrend jer je to prvi (skoro) samostalni model koji sledi verzije modela Leon i Ateca. Iza Cupra značke, koja izgleda kao nešto što biste videli na grudima nekog novog superheroja, Formentor pruža impresivne performanse i upravljivost sa 306 konja iz 2.0 turbo-benzinca. Nudi dosta u smislu tehnologije i praktičnosti, plus stilski enterijer. Da li je to sve dovoljno dobro da izazove performantne SUV-ove konkurentnih brendova?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

carobsession.jpg CarObsession: Cupra Formentor vs Audi S3

 

Ponekada bolji auto na papiru ustvari nije bolji auto:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

carobsession.jpg CarObsession: 2021. Cupra Formentor VZ2

 

Prednji deo izgleda slično novom Leonu, ali veći je auto u pitanju i sa povećanim klirensom. Pogledajte još samo malo detaljnije i videćete da nigde nema Seat logo. Za razliku od Leona i Atece, Formentor je ekskluzivan za Cupru, tj. ne postoji neka njegova slabija i jeftinija varijanta sa Seat značkom. Međutim, deli mnoge delove sa VAG lagera, uključujući EA888 2.0 turbo-benzinski motor sa 310KS/400 Nm obrtnog momenta. Ova snaga ide na sva 4 točka preko 4Drive sistema i 7-stepenog DSG-a. Do stotke za 4.9 sekundi, maksimalna brzina je limitirana na 250 km/h: 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cupra Formentor VZ5 na testu Auto magazina

 

cupra f 01.jpg

 

Dok svi ostali ukidaju visokoperformansne modele zbog strogih kriterijuma o emisiji izduvnih gasova, Cupra filozofija se bazira upravo na takvim modelima. Istina, moralo je da bude nekih prilagođavanja novonastalim ograničenjima, pa su osim turbo-benzinaca ponuđeni i hibridi.

 

cupra f019.jpg

 

Naravno, akcenat je i dalje na snažnim turbo-benzinskim motorima koji su okosnica prodaje. Vaš izveštač je imao privilegiju da kao predstavnik jedinog specijalizovanog automobilskog magazina iz Srbije, ''Auto magazina'', prisustvuje prezentaciji svih modela iz game. Pokazalo se i da je ovo jedna od najbolje organizovanih međunarodnih prezentacija u poslednjih nekoliko godina. Raspored je bio gust, a program više nego bogat.

 

cupra f018.jpg

 

Odmah po sletanju na aerodrom El Prat u Barseloni dočekalo nas je nekoliko Cupra Leona. Pažnju nam je privukao mat tamno sivi karavan sa specifičnim felnama prožetim detaljima bakarne boje, koja je inače deo imidža Cupra modela.

 

cupra f017.jpg

 

Auto smo bukvalno birali okom, a njegov ekstremno sportski izgled je bio odlučujući. Sedamo za volan i shvatamo da smo ''ulovili'' ni manje ni više nego hibridnu (Plug-In Hybrid) verziju.

 

cupra f016.jpg

 

Unutrašnjost se gotovo i ne razlikuje od verzije do verzije, osim u grafici instrumenata koja je prilagođena vožnji na struju sa dometom od 70 kilometara. Plug-in hybrid je više nego neophodan u nekim gradovima gde je u centralnim zonama dozvoljena vožnja isključivo na elektro-pogon.

 

cupra f015.jpg

 

Nama u Srbiji sve to zvuči tako daleko i nestvarno, ali kako stvari stoje sa klimatskim promenama, ne bi nas iznenadilo da se ubrza priča o elektrifikaciji. Do tada, uživaćemo koliko možemo. A Cupra Leon nam pokazuje da i hibrid vrlo lepo može da zabavi.

 

cupra f014.jpg

 

Sportski enterijer je više nego atraktivan, što zbog kadica sa naslonima za glavu iz jednog dela, što zbog brojnih detalja boje bakra, uključujući i štep na perforisanoj koži. Tu je i specijalan volan, sa dodatnim dugmićima rezervisanim samo za Cupre.

 

cupra f013.jpg

 

Na levom dugmetu sa Cupra znakom se bira režim vožnje, dok je desno za paljenje motora. Odmah klikćemo Cupra mod koji obezbeđuje najbolje performanse, koristeći istovremeno snagu 1.4 turbo-benzinca i elektro-motora. Menja se osetljivost papučice gasa, a volan postaje teži. I ne samo to; promenio se i zvuk, ali ne iz auspuha. Režanje motora i izduvnog sistema je virtuelno iskombinovano sa još nekim sintetičkim primesama i dopire iz zvučnika.

 

cupra f012.jpg

 

Navigacija nas vodi do sledećeg odredišta, starog vlastelinskog imanja u selu Castellfullit Del Boix u Kataloniji. Tu nas je dočekao izložen Cupra Born, prvi potpuno električni model brenda. Još veće iznenađenje sledi u vidu vožnje u pravom reli bolidu sa Jutom Klajnšmit! Za sada jedina žena koja je osvojila dakar reli, provozala nas je prašnjavom stazom sa nekoliko deonica na kojima smo bukvalno leteli!

 

cupra f011.jpg

 

Došao je i drugi dan prezentacije u Barseloni. Posle Leona, Španci su osmislili poseban plan i program za svoj najnoviji model - Formentor. Posle Atece, ovo je drugi SUV brenda. Pripada C segmentu i može se reći da je ovo krosover verzija Leona, sa nešto više prostora u kabini i prtljažniku. Za razliku od nižeg brata, Formentor je dostupan i sa 1.5 TSI motorom od 150 konja, u kombinaciji sa manuelnim i automatizovanim DSG menjačem. U ponudi su i već pomenuti hibridi, dok verzije sa pogonom na sva četiri točka pokreće 2.0 TSI sa 190 i 310 KS. U Barseloni smo da uživamo u performansama, pa odmah sedamo za volan najsnažnije verzije. Ionako nismo stigli da isprobamo Leon karavan sa pogonom na sva četiri točka. Zato sada imamo priliku da testiramo najsnažniju mašinu.

 

cupra f010.jpg

 

U odnosu na Cupra Leon karavan (Sportstourer) ima svega četiri kilograma više. Otuda identične performanse - do stotke stiže za 4.9 sekundi, dok je maksimalna brzina ograničena na 250 km/h. Pogon na sva četiri točka je idealna prilika da isprobamo auto u krivinama.

 

cupra f09.jpg

 

Razlika u odnosu na leon hečbek sa 300 KS se itekako oseća, s obzirom da je prijanjanje još bolje. Posebno su evidentni brži izlasci iz krivine, uprkos nešto višem odstojanju od tla. Međutim, najveće iznenađenje tek sledi... Stižemo na stazu Castellolí. Tamo nas takođe čeka Formentor, ali ne bilo kakav. Pred nama su prototipi verzije VZ5. VZ je skraćenica od reči ''veloz'', što u prevodu znači brz. Oznaka ''5'' se odnosi na broj  cilindara. Da, to je isti 2.5 turbo-benzinac koji se ugrađuje u Audi RS3, samo što ovde ima 390 KS, odnosno 10 manje nego kod Audija. Biće napravljeno svega 7.000 primeraka. S obzirom da je ovo najekstremnija verzija, ima deset milimetara niže odstojanje od tla u odnosu na Formentor sa 310 konja.

 

cupra f08.jpg

 

Zapravo, sa niskoprofilnim ''dvadeseticama'' izgleda kao pravi hot heč, a ne kao krosover. Tu je i adaptivna kontrola šasije sa čak 15 nivoa podešavanja. Itekako neophodno na stazi ali i van nje, ukoliko auto vozite na limitu. Još jednu izuzetno bitnu komponentu deli sa novim Audijem RS3 - razdelnik obrtnog momenta umesto klasičnog zadnjeg diferencijala. Automobili su poređani na startnoj poziciji. Ispred nas je ''pejs kar''. Žurimo da sednemo u prvi auto, s obzirom da manje iskusne kolege novinari umeju da zaostaju na stazi. Cilj nam je da auto dovedemo do krajnjih granica. Ispred nas je instruktor u Leonu Competición pripremljenom za TCR šampionat.

 

cupra f07.jpg

 

On ima 2.0 motor sa 50 konja manje, ali i daleko manju masu, trkačko ogibljenje i upravljački mehanizam... Istina, Cupra navodi da mu je do stotke potrebno 4.5 sekundi, a Formentor VZ5 taj zadatak obavlja za svega 4.2 sekunde!

 

cupra f06.jpg

 

Palimo motor i već u samom startu postaje jasno da je ovo potpuno drugačija priča u odnosu na sve što smo do sada vozili. Za grmljavinu motora zaslužan je 1-2-4-5-3 raspored paljenja cilindara, ali i specifičan izduvni sistem. Klikćemo namenski Cupra taster na volanu i podešavamo Cupra režim.

 

cupra f05.jpg

 

Brutalan zvuk prate i brutalne performanse; zakucavanje za sedišta već samo po sebi diže adrenalin, a tek prvo naglo kočenje... I kočnice su veće nego kod ostalih verzija. Kako i ne bi, kad za čas dostižemo 200 km/h na pravcu. Ulazak u krivinu i u potpunosti zaboravljamo da vozimo jedan krosover. Formentor VZ5 je vuk u jagnjećoj koži kome ne može da pobegne ni Leon Competition spremljen za trke.

 

cupra f04.jpg

 

Potpuno je neverovatna stabilnost u krivinama, a još više fascinira to što su bezbednosni sistemi tako dobro izbalansirani da zapravo oduzimaju vrlo malo snage motoru krivinama. Za to je zaslužan i novi razdelnik obrtnog momenta koji radi svoj posao baš kako treba. Već posle temena krivine pun gas ne izaziva oklevanje, već maksimalnu reakciju motora uz idealno prijanjanje i zadržavanje stabilnosti. A da smo kliknuli ''drift'' mod... Da, to je takođe velika novina rezervisana za VZ5. Za to su nam pripremili poseban poligon, da dokrajčimo gume...

 

cupra f03.jpg

 

Velika razlika Formentora VZ5 u odnosu na ostale verzije je ne samo petocilindarski motor zapremine 2.5 litre, već i razdelnik obrtnog momenta sa elektro-hidrauličnom kontrolom dva nezavisna kvačila od kojih je svako zaduženo za po jedan točak. Uloga mu je da zameni klasičan zadnji diferencijal kako bi se optimalno prenela snaga na odgovarajući točak.

 

cupra f02.jpg

 

Na primer, prilikom vrlo dinamičke vožnje, razdelnik obrtnog momenta pojačava obrtni moment na spoljnjem zadnjem točku koji ima veće opterećenje, čime se eliminiše mogućnost podupravljanja. Konkretno, u krivinama nalevo, obrtni moment se šalje na zadnji desni točak, dok je u desnim obrnuto. Upravo on je omogućio uvođenje drift moda koji smo s nestrpljenjem isprobali na specijalno pripremljenom poligonu. Drugim rečima, Formentor VZ5 može da obezbedi zabavu kao automobili koji imaju samo zadnji pogon.

 

Autor: Aleksandar Bursać

 

preuzeto sa - magazinauto.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

automarkethr.jpg AutoMarket: Cupra Formentor

 

Cupra Formentor trenutno je jedan od najatraktivnijih SUV modela na putu, a sada je na test stigla i hibridna varijanta sa 245 konja:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

osv.jpg OSV: Cupra Formentor

 

Kada je 2018. godine Seat najavio da će ''Cupra'' postati samostalan brend, to je uradio predstavljanjem modela Ateca, što je ustvari i dalje bio mnogo više Seat nego neki novi sportski brend.

Formentor je, nasuprot tome, potpuno nov dizajn - pa skoro nov u svakom slučaju. Seat želi da ime ''Cupra'' znači više, stvarajući (kako kažu) ''niz jedinstvenih, sofisticiranih performantnih modela dizajniranih da očaraju automobilske entuzijaste.'' Jeste, izgleda su dosta čitali promo materijale Alfa Romeo i/ili Mini. :D Ovo je brz (ima 310 konja) harizmatični SUV srednje veličine, sa benzinskim pogonom, koji nudi mnogo onoga što se inače dobija u npr. Porsche Macanu, po dosta manjoj ceni naravno...

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

wheelsaustraliayoutube.jpg Wheels: Cupra Formentor

 

Mali SUV sa većim klirensom, sa više snage...a uz sve to je i plug-in hibrid:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...