Jump to content
FAS Goran
Nuova Delta

1999. Saab 9-3 2.0T Aero 205KS

Recommended Posts

2 hours ago, Nuova Delta said:

@Bingodalton Ocigledno da ne mozemo da se razumemo, a od samog starta otkako sam spomenuo ovu tematiku naglasio sam da se trudim i da cu se truditi da objasnim sta i kako, ali da prosto ne mogu ja to objasniti kao sto bi taj isti majstor objasnio.. Takodje sam i za Stage1 napisao neke stavove, misljenja i sl., prvobitno sam hteo da uradim mehanicke prepravke, da kazemo ozbiljnije, pa na kraju remap, zatim sam razmisljao samo o Stage1 ChipTunningu, a od svega toga odustao zbog saveta tih ljudi iz servisa da to ne radim zbog garancije na turbinu i motor, a tzv. "Chipovanje" auta retko ko zna da odradi kod nas onako kako bi bas valjalo i trebalo, pa su mi i predlozili ovo o cemu pricamo zadnjih dana ovde.

Razlike pre i posle ima, ali ne znam na koji nacin da to objasnim i dokazem da su razlike u nijansama, ali ipak vidljive i osetne..

Razumem da ti ne umes da objasnis onako kako je on tebi objasnio. U najmanju ruku se nadam da znas sta je tacno uradio, ipak je tvoj auto, a jednom ces ga mozda i prodavati, pa da ne bude cincilator i slicno.

Sto se tice samog remapa, postoje tjuning kuce koje su radile Saab i ranije i proverene su. Evo ti jedna od opcija (tvoj je 5 brzina):

https://www.maptunparts.com/tuning-kits/saab-9-3-i/2000/20t-205-hp-aero-2000-2003/mt5/139
http://en.bsr.se/tuning-kits/t/44/saab-9-3-i-aero-t7-205hp-b205r
 

Sa druge strane, ljudi cipuju RS6 i slicno, pa ne treba da brines. Jedino zasto bih brinuo, to je da je auto stariji i da je to Saab, tj nije toliko rasprostranjen. Zato se fokusiras na svedske tjunere i siguran si.
Jednostavnija varijanta je da kupis ECU sa vec uradjenim Stage 1 remapom, recimo ovako nesto:
https://www.ebay.com/itm/Saab-9-3-9-5-Stage-1-ECU-upgrade-Trionic-7-NO-CORE-Performance-Horsepower-T7-ECM/114304247976?hash=item1a9d1068a8:g:htQAAOxyoVZTJjyr 
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Bingodalton Ni u ludilu mi nije palo na pamet da narucim ECU Stage1 "od preko", VELIKO HVALA na predlogu !

Mozda i uradim tako nesto u neko skorije vreme !

@Nikola JTD Bice i toga jednom prilikom, sigurno !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma skupljaju ECU po otpadima, upucaju mapu koje su davno jos radjene (i dan danas su oko 250 eur) i prodaju. Vidis biznis.
Mozes i na otpadima naci, mozda cak i kod nas, a da ti neko prekodira kljuc.
Samo malo searcha i strpljenja.
I imas onda 2 ecu-a, pa koristis koji hoces, lako zamenis.

Sent from my SM-G960F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 hours ago, Bingodalton said:

Te okrugle rupe za srafove je prosirio? Ne znam, da nece da seta izduvna grana levo/desno... :)

Ne znam sta je on tu radio, kako uopste cujes ikakvu razliku posto te minorne razlike zvuka pojede turbina.
Ako je vec radio izduvnu granu, trebao je i izduvne kanale.
Na kraju krajeva bolje da si uradio downpipe, imao bi i zvuk i nesto brzi spool i sve original delove ako zelis ikad da vratis.
Stage 1 mu daje veci pritisak turbine, pa i to donese zvuk, a sigurica je na tom motoru. To je jos bolji izbor.

Stvarno ne shvatam pristup tom motoru kao da je Zastava.
Raditi stvari koje su mozda samo placebo, njih radis poslednje.

Dobro nije predlozio rezonu da stavis i da malo smanjis zazor na svecicama.
A citao sam da je dobar majstor.

Sent from my SM-G960F using Tapatalk
 

O biiip te, al sam se nasmejao. Prosirio rupe od sarafa. Covek poklusava da objasni sto be na negleskom rekli "Exhaust manifold porting"  Ovo ima smisla, dobija se brzi protok gasova, brze zavrti turbo.

On 4/14/2021 at 6:18 PM, Nuova Delta said:

@Nikola JTD Ja Golfove ne volim, Passate jos manje, ali priznajem da mi se svidja Golf 1 GTI i njega bih, primera radi voleo da imam, kao i Deltu Stradale, kao i Renault Safrane 3.0 BiTurbo, kao i Citroen SM, kao i Saab 900 Turbo iz 87', itd. itd. itd.

Poenta je da, ukoliko sam fanatik, nisam fanatik za brend, nego za odredjene modele i tipove automobila.. Pa ako kazem da mi je Golf 5 odvratan auto, vecina ce reci da sam fanatik za Saaba i da nista ne znam :D

 

BTW, probusen/prosiren je izduvni deo turbine, kao i rupe na izduvnoj grani, auto je dobio za nijansu jaci i lepsi zvuk, za nijansu bolje ubrzanje i ono najvaznije od svega, znacajno je smanjena turbo rupa, pa na primer u 3. brzini na oko 2.000 obrtaja poteze skoro isto kao pre ovog poduhvata u 3. brzini na 3.000 obrtaja...

Sto se vece izduvne cevi tice trenutno necu dirati nista, ali ce se i to odraditi u neko skorije vreme.

 

Kontam da je isto ovde uradio kad kaze da se siri izduvni deo turbine. Uglavnom grlo od turbine koje leze na granu se prosiri pa isto tako gasovi lakse prolaze. Moze da se i sredi malo izlazni deo gde su peraja to jest da se izravna. Jedino ako nije trimovao i ovaj izlazni deo jos.

 

Nema vise sta da radi. interni wastegate, klasican turbo.

 

 

grana.png

turbo 2.png

turbo.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znamo sta je mislio :)
Ja sam se salio malo.
To mi je old school. Iako taj auto spada pod tu generaciju, ipak ima napredni ECU da moze i bez toga da se postigne bolji rezultat.
Koje rupe je tacno prosirivao, to opet ne znamo, zavisi gde ima smisla. Po mom razumevanju onu jednu sto naleze na turbinu i ulaz turbine ili izlaz turbine i izduvne cevi.
Nije radio izduvne kanale, skidao bi celu granu dole...
Sve u svemu, da, mozda par konja je dobio.
Veci i ozbiljniji automobili mogu dobiti 10-50 konja, ali ne samo da se radi prosirivanje, vec i poliranje i to ne samo te dve rupe, vec svega moguceg gde prolazi vazduh, sto je vec dosta sati posla, a ne brzinski nesto sto je majstor uradio sa montiranom turbinom na autu verovatno.

Eto na mom autu, Superb 280, kao i na Golfu R, S3, postoji jedna lakat cevka nakon creva koje je povezano sa kucistem filtera vazduha, ide direkt na turbo. Malo je ustrojeno i vazduh ima turbulenciju. Zamenom tog dela se dobija 5-12 konja u Stage 1, u Stock varijanti 0-5 konja. Nema smisla bez veceg pritiska turbine. Taj poboljsani intake ima 20% vecu protocnost vazduha. Tako da razumem poentu, ali to su minorne stvari naspram Stage 1.

Sent from my SM-G960F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Bingodalton Narucicu uskoro jedan ECU Stage1 250hp 350Nm, iz US, moze neki savet, sta da radim, samo da izvadim njegov i stavim novi ili ima neka odredjena procedura, cisto da se ne zeznem i ne napravim karambol neki

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mozes pitati tog lika sto prodaje. Moras njemu dostaviti neke podatke da ti ukodira tvoj kljuc. 
Ako sam dobro razumeo, a i koliko se secam, bukvalno bi trebalo samo da zamenis ECU i to je to. Kad je sve vec ukodirano.

Pogledaj malo sta sve ovde ima od videa, svasta nesto. Imaju i svoj forum Trionic Tuning, cak mozes i sam flashovati softver sa foruma ili uz neciju pomoc ovde u Srbiji.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@BingodaltonSnaci cu se vec nekako, hvala na predlozima!!! 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bio danas u Revu, na valjcima, auto je vec cipovan, izbacio je 212ks i 360Nm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako kad je fabrickih 205, plus busenja taman 212. Jedino mu obrtni veci od fabrickog. Trebao bi da ima bar 230 konjaz minimum, pa i do 250.

Sent from my SM-G960F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Bingodalton I mene su malo zacudile brojke, sve u svemu ne znam..moguce da je u trenutku kad je cipovan motor oslabio dosta, pa je tada, tamo negde, gde je i radjen Stage1, izbacio tipa 180-190ks, pa su ga digli na tih 212ks.. Sa onim razbusivanjem turba i usisne grane mi je ok da je sa oko 205ks "skocio" na 212ks, ali samo sa tim poduhvatom da ima 360Nm mi je malo previse, tj. za 80Nm vise od fabrike..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na koliko obrtaja je ostvaren max obrtni moment?

 

To busenje turba/prosirivanje usisnih kanala, sta god, obicno vise utice na snagu u gornjem opsegu obrtaja, kada je to usko grlo za protok vazduha. A maksimalni obrtni moment nemas u blizini maksimalne snage, nego negde izmedju 2500-3000 rpm pretpostavljam, i verovatnije da je on zbog druge mape. 

 

Savetovao bih ti da vratis originalnu mapu, proveris snagu tako, i ako nije u okolini fabrickih podataka, da onda tako potrazis uzrok. Ovako mozes upasti u zatvorenu petlju, juriti sam svoj rep... 

 

A ako je sve ok sa motorom, onda bih savetovao neku drugu mapu, jer mapa uz pomoc koje obrtni moment puca u sredini, a maksimalna snage ne raste ili jedva raste, nije bas dobra. Stavlja ti dodatni stres na komponente a nije prava stvar...

 

 

Edited by horvat

Share this post


Link to post
Share on other sites

@horvat Najveca konjaza pri 6499rpm (199km/h), a najveci obrtni moment pri 3186rpm (98km/h)..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Il ima problem sa turbinom, pa ne ostvaruje zadati pritisak na visim obrtajima (pa otuda nema vecu snagu a ima veci obrtni moment) il je mapa totalno biiip. 

 

To sa turbinom moze biti i lose kalibrisana oprugica wastegate-a, ne mora nuzno da znaci da je ceo turbo u raspadu... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@horvat @Bingodalton Kako da otkrijem sta je :D Jel moze neko nesto da kaze na osnovu ovog dijagrama..?

@Nikola JTD Necu da merim ubrzanje jos uvek, stra' me kvacila :D 

 

 

 

IMG_20210428_162411~2.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hm, pa nisam bas strucan dovoljno, ali to talasanje mi se ne dopada... 

 

Mozda je prosto turbo takav, ne znam te specificnosti Saab-a... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovo je remap tvog motora koji sam nasao.

Da je obrtni kasnije veci i snaga bi isla gore.

 

Sasvim moguce da turbo ne drzi pritisak.

 

e62d5a3709252dfe7d5844515f3b160e.jpg

 

 

Sent from my SM-G960F using Tapatalk

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posle 4500 obrtaja, obrtni moment dosta opada. E sad, donekle je to i normalno ali mozda ne bas ovoliko... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iz skromnog iskustva trebao bi da staviš boost gauge i da ga poreras dobro/često da imaš nagla ubrzanja na auto putu najbolje da bi turbo punio punom snagom, ako nešto nije ispravno oko turba, preveliki pritisak ili tako nesto sto ima veze sa turbo, West Gate, elektro ventil I sl auto će otići u safe mod i onda ces videti po pritisku na boost-u ili osetiti

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Nikola JTD 3.500 din.

Generalno oko 30-40e merenje na valjcima.

@Bingodalton @horvat @Bule Bas cu da skoknem do majstora sledece nedelje, pa cisto da cujem i njihovo misljenje, da li je neki problem u pitanju ili iz nekog razloga treba tako.. Mnogo su me zacudile brojke, tj. razlika izmedju KS i Nm, medjutim jedino sto su mi rekli u Revu da je moguce da je cipovan u trenutku kad je motor izbacio tipa 180-190ks, nista drugo nisu prokomentarisali vezano za dijagram..

Hvala puno u svakom slucaju !!!

Edited by Nuova Delta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...