Bingodalton 730 Posted February 5, 2021 Ukratko da predstavim i naslednika Grande Punta 1.9 Sporting. Treba mi tacno godinu dana da se nateram da nesto napisem o automobilu. Pre kupovine automobila sam cesto razmisljao sta bih kupio i sta moze da mi ispuni potrebe i zelje. U sustini volim potcenjene automobile koji ne vriste toliko i ne prikazuju svoju snagu, poput recimo Saab-a. Rekao bih da je Skoda Superb u tako nekom maniru, pogotovo sa ovom motorizacijom. Automobil pruza mnogo, za malo para, izgled poslovne limuzine i neupadljivost u isto vreme, nenadmasnu prostranost u klasi, a sa ovim motorom i ozbiljne performanse. Jedini nedostatak je povoznost, sto mi iskreno i nedostaje. Octavia se recimo mnogo bolje ponasa na putu. Postavio sam notifikacije za oglase i cekao kad nesto izleti u kubikazi od 2000 kubika i preko 250 konja. Bilo je tu opcija za Golf 6R, ali stari su i puno presli, poneki S3, sa ozbiljnim cenama, a Superba je bilo retko. Trazio sam vozilo do 100.000km, kupljeno ovde, da se ne cimam puno sa popravkama, da mogu da budem miran tokom lizinga, a da je vec preziveo veliki pad vrednosti u prvim godinama. Iskocio je jedan beli sa klot opremom, takav kod nas i ne moze da se kupi, sa halogenim farovima, za bagatelnu cenu, ali preskocen je. Nakon toga je iskocio ovaj moj sa relativno povoljnom cenom. Kupljen kod nas, proizvodnja 12.2016., registracija 01.2017., oko 2 i po god je vozen, mahom na dugim relacijama sto se videlo po kilometrazi od 130.000km. Oprema, bas kakvu sam hteo, koza (nazalost nije alkantara sportline), grejanje i hladjenje prednjih sedista, grejanje zadnjih sedista, 220v uticnica, trozonska klima, grejanje sofersajbne (ekstra doplata koju reko ko uzima, a kosta mizerno), adaptivni farovi, automatsko paljenje dugih svetala, adaptivni tempomat do 160km/h, DCC podesivo ogibljenje, pracenje trake (naknadno ubaceno da drzi u sredini trake, da cita znakove i da tempomat i pracenje trake radi i u gradu), velika navigacija Amundsen 8", virtuelna pedala za otvaranje gepeka, zavesice na zadnjim vratima i gepek staklu, ambijentalno osvetljenje, pracenje mrtvog ugla prilikom prestrojavanja i isparkiravanja,... Ovo je neka Style+ oprema recimo. Ono sto mu fali da bude bas full: Columbus navigacija, Smart Light Assist (maskiraju automobile od snopa dugog svetla), Canton muzika, kuka i siber. To je ono sto bih ja rekao da fali, a bez svega toga se moze, a moze se i nadograditi ako bas ima zelje. Auto je iskocio u petak u 16:30h, plac radio do 17h, ujutro u subotu sam otisao cim se otvorio plac, oterao auto u ovlasceni na pregled i kaparisao ga. Lizing je resen od nedelje u roku od 4 dana. Mogao je i za 2, ali ljudi sa autoplaca nisu ispostovali prvobitni dogovor oko cene na racun, gde je bilo u fazonu ili plati 25% cene u kesu ili dodji po kaparu. Veoma neprofesionalno, bolje reci bezobrazno, ali mi vec bilo muka potrage za autom. Na svakom oglasu su napisali ceo iznos na racun i na prvobitno moje nudjenje ove solucije da dam neki deo u kesu, uveravali su me uporno ponavljajuci da su oni ozbiljna firma i da rade samo na racun. Spustena je cena jos malcice automobilu, za dodatnih 300 eur, a posto je vec bio registrovan, ustede se svela na nekih 600 eur na kraju (za onih 25% u kesu su spustili 300 eur, registracija je bila, pa bila). Uz zimske gume koje su prilicno nove, na kraju je to sve nekako bio ok deal. Imao je neku stetu, zadnja desna vrata su farbana, pod kaskom, promasena boja, a i zadnji branik. Traljav posao nazalost, ali tako je to u ovlascenim servisima. Zao mi da farbam ceo auto zbog toga, iako ce biti farbanje prednjeg branika i haube, ima tragova od kamencica. U sustini auto je redovno servisiran, i diskovi i plocice su bili novi. Samo sam nastavio sa servisima, mali servis i servis haldex-a. Kupio sam set tockova Brock B36 19" sa gumama, ali od ove godine idu nove letnje. Zimski set je originalni 18". VCDS-om sam aktivirao neke dodatne funkcije, tako da tu nisam imao velikog troska. I to je to. Mali servis (Mann filteri, NGK svecice), zamena kocione tecnosti (Motul RBF 600), Haldex ulje SWAG, sveukupno 220 eur sa rukama. Zamenio sam jos katadiopter zadnjeg branika i prednju mrezicu pored maglenke, zajedno u originalu 35 eur. I naravno ugradnja obezbedjenja od kradje Ove godine PCV zamenio, malo je bio masan, pa za svaki slucaj, iako ne trosi ulje, rekao bih ni gram. Ostale su jos neke sitnice, zabica branika, unutra neki cvrcak kod suvozackih vrata i tako...zanimacije malo koje postoje cak i na novom autu, a tad mislim da bih bas izludeo. Za tu velicinu, tezinu i snagu, auto sasvim solidno ide, mnogi ce reci ozbiljno. Nije da nesto drzi krivine, cak hoce i da zanese pod gasom zbog inercije dugackog dupeta u trenutku prebacivanja snage i na zadnje tockove. Nedavno je uradjen Stage 1 motora i menjaca u Freaks Motorsportu kod Milana koji saradjuje sa GT Innovation iz Nemacke, tj. Grkom Thanos Farmakisom. Cekam sada da konacno montira valjke i da izmerimo snagu, ali performanse su svakako izmerene uredjajem za merenje ubrzanja koji sam poceo da uvozim u Srbiju. Najbolja vremena do sada, testirano oko pola 8 uvece pre neki dan, sa delimicno vlaznim i prljavim asfaltom: 0-100km/h 4.44s 0-200km/h 16.40s 1/4mile 12.55s Verujem da moze i bolje, ali moram potrefiti suv u hrapav asfalt i pravac. Sve ovo je neka blaga krivina, sto sigurno malcice oduzme na vremenu. Zasto napominjem ovo za asfalt, vlaznost i prasinu, jer to zaista utice u vidu 0.1-0.7s, zavisi koliko prokliza i to sa sva cetiri tocka. Potrosnja za prethodnih 15.000km je prosecna 11.8l., krece se od 8 do 20l, zavisi kako ga vozis. Jedino sto cu jos doraditi na automobilu je novo crevo od filtera vazduha do turbine i spoj creva na turbinu (Intake hose and elbow). Taj deo je usko grlo i za nekih 220 dodatnih evra se dobija jos 10-tak konja i bolji odziv. Sve ostale modificikacije kostaju znatno vise, a odnos ulozenog i dobijenog je losiji od Stage 1. Recimo usis, interkuler, downpipe sa katalizatorom, te tri stavke su u rangu 2.500-3.000 eur, pa Stage 2 remap i ides na nekih 400ks, plus to gorenavedeno crevo dodjes na 410ks. Znaci nekih 40ks vise. Sad bi trebalo da je na 350-370ks, sto je skok sa 280 od 80ks u proseku, a za 5 puta manju sumu od gore pomenute za Stage 2. Recimo da je vreme 100-200km/h skinuto za 3-3.5s. Da ga spustam novim oprugama takodje otezava svakodnevno kretanje po gradu. Ovako je svakako nizi za 1cm od standardne ne-DCC verzije, a 0.5cm visi od Sportline verzije. Poliuretanske delove nema smisla stavljati, skripace. Iovako ova MQB platforma ima problem sa skripanjem prednjeg oslasnjanja, konkretno zadnji sileni viljuski. Eventualno deblji rollbar, umetak nekog nosaca i to je to. Sto bi rekli dosadan auto, pogotovo sto nije vozacki, pa ga vozis mirnije. Bice pokoji snimak, za pocetak jedna slicica, nemam bas nekih wow i rezultati ubrzanja, precizni naravno po GPS-u. PS. Mogao sam i bolje napisati sve ovo, ali nemam nesto inspiraciju. 16 Milutinac, Siciliano, Dale and 13 others reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
rkoma1986 1108 Posted February 5, 2021 Ala si se raspis'o Quote Share this post Link to post Share on other sites
Bingodalton 730 Posted February 5, 2021 Vidim drugi pisu puno, da ne budem skrt i olaksam dusu Posle cu olaksati svima slikama Sent from my SM-G960F using Tapatalk Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dale 6803 Posted February 5, 2021 Super auto, cestitam! Najjaci utisak kod superba je sto svi zaziru da nije presretac. Inace, sto se tice dizajna limuzina, po meni savrsen auto za tu klasu i novac. 1 Bingodalton reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Bingodalton 730 Posted February 5, 2021 Jeste, doduse u crnoj boji vise plasi. Eventualno u foliju da ga bacim.E da, razmisljao sam da sve niklovano presvucem folijom, a i retrovizore. Za Sportline izgled. I stakla jos malo, koliko sme.Malo je prednja maska muka, moram videti jel moguce. I znakovi.Sent from my SM-G960F using Tapatalk Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshtry 14776 Posted February 5, 2021 Super je,samo meni je Škoda baš dosadno vozilo...Više mi je za Britance i firmeNeobična bojaSlužila te dugo i u zdravljuSent from my motorola one macro using Tapatalk 1 Bingodalton reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7728 Posted February 5, 2021 4.4s 0-100km/h!? Wau Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока 1 Bingodalton reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Bingodalton 730 Posted February 5, 2021 Jeste i hvala. Mislim Skoda, ne mozes ocekivati ne znam sta, sensible car, motor ga vadi.Inace isti kao u Seat Leon Cupra, S3, Golf 7R, sa varijacijama snage 280-300ks. E sad, oko 200kg vise uzima svoj danak u odnosu na Golfa recimo.Steta sto ovaj motor i pogon nema u Oktaviji, to bi vec bilo mnogo bolje.Cenovno, takodje jeftiniji 20% od Golfa R.A iako je dobar, muka mi od Golfa.Sent from my SM-G960F using Tapatalk Quote Share this post Link to post Share on other sites
Nikola JTD 230 Posted February 5, 2021 Odlican auto. Skup svega u jednom. Ovaj superb nikako nije dosadan, licno meni lepsi i od passata. Golf i Leon su ipak 2 klase nize. Lepo da te sluzi! 2 Bingodalton and Axic reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
igor0511 2870 Posted February 5, 2021 @Nikola JTD Leon je jedna klasa nize kao i Golf Odlican auto i da te u zdravlju sluzi nego ne rece koji je menjac? Ili nisam video. Ja tu nikakve stage-ove ne bih terao, vec je zver sam po sebi. 1 Bingodalton reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Bingodalton 730 Posted February 5, 2021 U njega samo DSG6 DQ250.Steta je bar ga ne dici na snagu drugih, ustrojili ga na 280 zbog Golfa.Stage 1 je prilicno sigurna varijanta, pogotovo sto ga uopste ne silim.Stage 1 menjaca pruza brze menjanje brzina, uklanja automatsko saltanje navise u manuelnom modu, pomeren limit menjanja brzina i uopste u D modu, a u Sportu normalnije ponasanje.Brzo se covek navikne doduse, pa nisi svestan brzine auta, posto mu je razvijanje snage linearno. Sent from my SM-G960F using Tapatalk 1 igor0511 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Zvezdo 970 Posted February 5, 2021 Koja raketa! iskreno posle onoga Punta od tebe se nije ni moglo ocekivati neka blaza varijanta! Veoma ineresantna kombinacija, onako poslovna limuzina i gutac kilometara a pod haubom kavez pun zveradi! Kako reaguju ulicni trkaci kada ih ostavis? Penicilin za BMW 1 Bingodalton reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Bingodalton 730 Posted February 5, 2021 Nesto ne nalecu. Punto je bio vece iznenadjenje.Megane RS se iznenadio, nije pomislio da je Stage 1. Pre Stage 1 je mene M340i oprasio Octavia RS Stage 1 manualni, iz 2-3. brzine su tu.Ni ja ne dajem gas kad nema smisla Sent from my SM-G960F using Tapatalk 1 Zvezdo reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
skile86 539 Posted February 6, 2021 Meni je Superb prelep auto, tacnije ova generacija. Prethodna mi je bila bzv. Uzivaj, sta drugo reci. :-) 1 Bingodalton reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
dellas 1556 Posted February 6, 2021 Ozbiljan prevoz i jos bolje performanse, srecno 1 Bingodalton reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Desmo 429 Posted February 6, 2021 1 Bingodalton reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan BG 718 Posted February 6, 2021 Ozbiljan auto, po meni pojava na drumu/ulici. Jeste da podseca na sluzbeni/kompanijski auto ali mi se svidja. Neka sluzi kako treba. 1 Bingodalton reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
rkoma1986 1108 Posted February 6, 2021 Ubaci slike bog te mazo Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7728 Posted February 6, 2021 "Dogodinee biceee dve goodine daanaa".. Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока 1 Bingodalton reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Bingodalton 730 Posted February 6, 2021 Bice slika.Tek prvi rodjendan Danas bilo lepo suvo vreme, pa sam izmerio nova vremena. Zaboravio da iskljucim klimu, a rezervoar 4/5 pun. Prethodna merenja bio 1/4. 4.41s do 100km/h (nekorigovano 4.39)11.57s 100-200km/h15.98 0-200km/h (nekorigovano 15.96s) Oko pola sekunde manje za 100-200 i 0-200. Zadovoljan. Danas mi se zabio se presretac u dupe na 120 na izlazu iz BG-a, dao sam blagi gas do 160 da se ubacim u srednju, a da ih ne trigerujem. Nisam imao muda da stisnem kickdown i da im odem do 180 :) Sent from my SM-G960F using Tapatalk Quote Share this post Link to post Share on other sites
Lufti 690 Posted February 6, 2021 Da se u zdravlju navozas! Fantastican automobil u svakom smislu, komforan, brz i odlican odnos ulozenog i dobijenog... 1 Bingodalton reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
cane 205 Posted February 7, 2021 Ludilo. Sa ovim motorom se moze svasta, trpi sve uz redovno odrzavanje. Ozbiljan sleeper. Vremena su skoro identicna kao moja na m340, respect za skodilakaSent from my Mi 9T Pro using Tapatalk 1 Bingodalton reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
skile86 539 Posted February 7, 2021 Da si uzeo crnog Superba, kako bi se ljudi cimali kad te vide misleci da si presretac. Ja mislim da oni imaju bas tu motorizaciju. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Bingodalton 730 Posted February 7, 2021 Jbg, nije bilo crnog. Dobra strana sive je redja poseta perionicama Oni bas taj motor imaju u presretacima, navodno imaju Stage 1, ali realno njima je Stage 1 zapravo rotacija, odjednom postaju brzi od svega Danas na mostu Slobode naletim na jedne, poceli po gradu da se vozaju.Sent from my SM-G960F using Tapatalk 1 skile86 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7728 Posted February 7, 2021 Rotacija ti je nitro Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока 1 Bingodalton reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites