Jump to content
FAS Goran
milkobgd

Fiat 500L / 500L Cross, TPMS senzori - direktna ili indirektna detekcija pritiska u gumama?

Recommended Posts

Da li neko može da potvrdi koji je metod praćenja pritiska u gumama, direktan (sa senzorima na ventilima) ili indirektan (brzina rotacije točka)?

 

Očekujem za koji dan da mi stigne 500L CROSS. Vidim da u paketu ide "senzor pritiska u pneumaticima", 16" alu felne, a ostale su mi sa starog 500L dobre zimske 15", na čeličnim felnama.

Sad me nervira ovo sa senzorom pritiska pa da vidim šta me očekuje...

Kupovina novih zimskih 16" pa montaža 2x godišnje ne dolazi u obzir pa imam par pitanja:

 

1. da li je na autu direktno ili indirektno merenje? U drugoj varijanti nemam nikakav problem;

2. ako je direktno i stavim drugi set bez senzora u ventilima, može li da se deaktivira dojava ili ugasi lampica?

3. ako pod 2 ne može, ima li neke štete po auto da vozim set bez senzora i ignorišem lampicu?

 

 

Edited by neshaoct
split Topic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da mahom zavisi od opreme ali uglavnom je pasivan sistem, broj rotacija. Ako nemas nigde u multimediji pokazivac pritisaka (mislim jedino mesto sa ekranom da bi ista video od toga) onda je definitivno pasivan sistem. 

 

I nisi u problemu ako imas senzorsku detekciju a nemas senzore, samo bi dobio indikaciju koja malo bode oci i nista vise. 

Edited by ISV_01

Share this post


Link to post
Share on other sites

99% je ABS senzor u pitanju kao i kod mene. Ako imas opciju da podesis zeljeni pritisak, onda je ABS senzor u pitanju. Takodje, sto kaze kolega ako ne pokazuje iznose pritiska vec samo ok/nok :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

500L ima indirektni TPMS.

Ja sam pre oko pet godina za zimski set kupio sebi OEM alu felne ( identične kao što su mi i došle na kolima), kao i zimske gume (GY UG9), ali, mislim da mi je to bilo suvišno (zime su suviše blage) i da bi mi bilo pametnije, praktičnije i jednostavnije da sam odmah posle kupovine kola kupio i namontirao (dobre) AS gume i odmah prodao fabričke letnje gume.

To sam posle uradio sa dvoje poslovnih kola, i jedna su na AS gumama za oko 3 godine prešla oko 90 kkm (na oko 75 kkm je kupljen novi set), a druga za oko 2 godine oko 45 kkm. Idu AS gume "samo tako".

Za 500L ću svakako kao sledeće da kupim AS gume i izbacim iz upotrebe potpuno zimski set.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li neko može da objasni princip rada indirektnog TPMS sistema: gde se nalazi senzor, kog tipa je senzor na pr. da li je optički ili nešto slično, ako ima i neka slika, da li se može isključiti, da li baguje, kakva su iskustva, i sl.?

Edited by Nebek
optički umesto oprički

Share this post


Link to post
Share on other sites

Indirektni sistem prati broj obrtaja točka (što se inače prati zbog ESP-a). Padom pritiska u gumi (pa i zbog probijanja gume) raste njena deformacija u dodiru sa podlogom, smanjuje se poluprečnik, a samim time povećava joj se broj obrtaja u odnosu na ostale toćkove (sa normalnim pristiskom). Tako sistem "provali" defekt. Indirektno. 

Teoretski, kada bi svim točkovima istovremeno podjednako umanjio prtisak, pa da izmedju njih nema razlike u stepenu deformacije, a ni razlike u broju obrtaja, sistem ne bi detektovao pad pritiska.

Bar je to moje razumevanje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@moron

OK...zaanima me baš gde se nalazi ili nalaze taj ili ti senzori... da li se može videti kako izgleda/ju, da li je pristup lak, kako se popravljaju ili menjaju...

Edited by Nebek
zanima umesto zaanima

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pojma nemam :) Znam da mi se davno žalio jedan vlasnik Astre da je morao da menja komplet ležaj točka, jer mu je otišao "senzor ABS-a" ( koji je "u ležaju" točka ). Možda je u tome odgovor na tvoje pitanje ( "gde je" ). Da li se taj senzor može zameniti nezavisno od ležaja - ne znam (ne verujem).

A možda i nije tako. Pojma nemam  :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
23 minutes ago, Nebek said:

OK...zaanima me baš gde se nalazi ili nalaze taj ili ti senzori... da li se može videti kako izgleda/ju, da li je pristup lak, kako se popravljaju ili menjaju...

Nema posebnih senzora kad je u pitanju indirektna kontrola pritiska u gumama, kao što je @moron već objasnio. :thumbup: 

Ako ikada budeš imao problem sa pritiskom u gumama (da ne pokazuje kako treba), neće ti automatski raditi ni ABS, ni ESP, ni Hill Holder jer je to sve isti senzor. Nemaju održavanje. Riknjavaju takoreći nikada, a tebe to naročito ne treba da brine jer imaš fabričku garanciju, koju za male pare možeš i da produžiš.

 

Potpuno je to različita priča od posebnih TPMS koji služe samo i jedino za kontrolu pritiska u gumama.

 

 

Edited by neshaoct
dopuna

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, nema senzora u ventilima već se promena pritiska u gumi detektuje različitom brzinom rotacije točka na ABS senzorima (koji imaju potpuno drugi svrhu), pošto različit pritisak u gumama uzrokuje različit prečnik a samim tim i brzinu rotacije. Obrnuto, isti pritisak u svim gumama, isti prečnik, ista brzina rotacije, nema prijave greške...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li ima neko slicno iskustvo sa TPMS na 500l Cross-u iz ove godine? 

Kod prve i druge zamene guma(auto je stigao u februaru sa letnjim gumama) pojavljivala se ista notifikacija samo je sistem na sebi pokazivao sva 4 pneumatika u zutoj boji i nakon reseta se sve vracalo u normalu. Kod trece zamene sada u novembru iste godine, izlazi notifikacija ne pokazuje nijedan problem kod odredjenog pneumatika, vec samo uopsteno kao na fotografiji:

 

563931510_download(1).thumb.jpg.fe1ad2121e12aa5cfbc9a7c3951b7018.jpg

 

Promena pritiska ne pomaze, kao i reset. Svaki predlog je dobrodosao samo da ne idem za Beograd, izgubicu ceo dan u servisu. Hvala.

 

Edited by Ivan
Spojeno, slika prebacena na FLCS server, sredjen format

Share this post


Link to post
Share on other sites

@IlkeSD

Dobrodosao na FLCS forum, nepotrebno otvorena tema je spojena sa postojecom o TPMS senzorima na 500L.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...