Jump to content
FAS Goran
Branislav

Fiat Nuova Bravo 1.4 TJet Sport - da li je nestabilan u vožnji?

Recommended Posts

Tigar nova sara je bas poznata po tome da se uvija pri naglijoj promeni pravca, barem prvih par hiljada km dok su nove. Isto je i meni sa Kamom bilo al ko to vozi jos :D Zato sam te pitao. Kazes druge su ti Trackmax..pa mozda su istog kvaliteta :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pregledali trap zaista deluje utegnuto da nema sta, jedino sto je levi lezaj otisao (i to momacki)  i njega menjam u ponedeljak, posle toga cekam skup u BG u nedelju i dolazim da ostali probaju da vidim sta se tu dogadja. Danas reg auto ali tablice tek u ponedeljak jer nisam stigao u sup, zato i preskacem skup u nedelju i cekam sledeci pa cemo videti sta drugi kazu. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 hours ago, Rasta said:

Koliko je velika razlika u trimu između sport i civine verzije brava? Mislim na stock setup,  bez modifikacija? Pretpostavljam da je nesportska samo jedna.. Probaću i sam prvom prilikom, al dok ne probam reko' da pitam...

Sport je nizi, tvrdji, direktniji i primetno lepsi za voznju od standardnog. S druge strane, uopste nije neudobno kako sam i ja prvobitno ocekivao. Po tom pitanju, poredjenja radi, vozio sam stock Stilo sa pocetka produkcije na 17'' i na 16'' felnama - Sport na 17'' deluje ususkanije, lepse upija neravnine, jednostavno deluje robusnije sastavljen. Isto kao ranije i vozim i parkiram, jedino sto (mozda imam i trip) je da sve sto se nadje na putu zaobilazim koliko mogu, a ne prelazim preko toga. Najniza tacka (a moj benzinac nema suspleh) je na 9 cm od asfalta.

Evo ovde imas detaljno oko vesanja - za opruge imas debljinu, broj navoja, visinu, oznake po bojama... Pa pogledaj i sam razlike, nista drasticno, ali opet utice da se auto lepse vozi. Nazalost, imam podatke samo za pocetak produkcije:

 

- prednje opruge i amortizeri:

 

Untitled5.thumb.png.83daa7e5880fc2bd5d0e375e7bb1db9f.png Untitled51.thumb.png.ca2740d947615068e144a814f3377c32.png

 

zadnje opruge i amortizeri:

 

Untitled6.thumb.png.ef16c2a5f95f47f5bbf73fcf8f1a1838.png Untitled61.thumb.png.80bfa35aafd2b89cc7e526a41b91a550.png

 

Na restyle verzijama idu i sa jos nizim vesanjem. Kod mene su na MA 140 Blue-Green-Yellow-Yellow opruge:

 

220920185940.jpg.23c5740a53ceb987db73abf4c7dfac9a.thumb.jpg.055bda878be9a075008c3b1a9386c831.jpg

 

Kombinacija koja je isla i sa 17'' felnama sa manjim offset (26 vs 31 mm), pa su felne za toliko izbacenije. Tako da je, kao ceo paket, auto vrlo stabilan i uz profilisana sedista pravo uzivanje za neki put u krivinama i brdu. Zato me i zacudio naslov teme i cela prica.

Od tehnike, imas jos i Sport mode koji na benzinjari dodaje 25 Njutna (npr. ukupno 255 Nm konkretno na MA Bravu), daje reskiji odziv na gas i prilicno smanjuje servo asistenciju. Ostatak sminke mozes i sam da vidis (kacket, pragovi, duple cevke izduva, tamna stakla, Sport sedista i cajgeri, alu-pedale, koza prosivena crvenim koncem, itd...). Sve u svemu, primetna razlika u dozivljaju auta kao celine.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

E ,pa drago mi je da je taka situacija jer iako mi se više dopada kako sport verzija izgleda, bio sam spreman da odustanem od nje zarad udobnije vožnje u običnoj.

Mislim, sve je to lepo, bolja stabilnost u krivinama, upravljivost i ubrzanje, ali taj bravo će, baš kao i punto sada, biti devojka za sve. Služiće kao porodični automobil, i ne bih želeo da se odreknem komfora zarad lepote i sportskog osećaja u vožnji.

Što se visine tiče, ne mogu da kažem da sam baš srećan što je toliko niži, ali za sve ove godine u puntu sam dobro istrenirao eskivažu rupa i preglabica, tako da verujem da neće biti problema. :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 hours ago, Ivan said:
Najniza tacka (a moj benzinac nema suspleh) je na 9 cm od asfalta.

Auuu covece ovo je jezivo nisko, ne samo sto je nize od prosecnog ferrarija i lamba, nego sto je nize i od njiihovih najekstremnijih verzija.

Mclaren p1 ima 11.9cm.

 

Screenshot_2021-01-22-22-53-30-373_com.android.chrome.jpg

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zaje*avaj ti kolegu, ali ja sam mrtav ozbiljan :D . Merio sam kada sam skidao branik i menjao maglenku, a ovde ne pisem nista odokativno i sto nije provereno u praksi.

Pod "najniza tacka" podrazumevam izmerenu najnizu tacku napred, a to su metalni nosaci bocnih zastita motora. Tu sa na cca 9 cm od asfalta, sa verzijom opruga sa slike iznad.

Pa donji deo prednjeg branika (ne ukljucujuci lip) je, ako se dobro secam na nekih 16-17 cm visine. A pomenuti nosaci i bocne zastite su jos vidno nize. Ako treba, prilozicu foto+video, sa gumama na fabrickom pritisku :D . Primetio sam razliku i cim sam prvi put otvorio haubu. 

A nije ni JTD Stilo bio daleko - sa susplehom utegnutim kao pracka je i on bio prilicno nizak, samo koji cm vise. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Au čoveče, pa ja to neću moći u garažu da uteram jer imam pozamašnu preglabicu pred ulazom ... :huh:

 

Ništa onda, moraću da gledam ove nesportske verzije, ne ide da mi bravo ćuti pod streju k'o punto. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posto sam od 2009. na forumu i svo vreme se trudim da pisem iskljucivo provereno, tehnicki, iz svog iskustva ili dostupne fabricke dokumetacije (a ne rekla kazala, cuo sam i sl.) - cisto da ne ostane nedoreceno i na spr*nji :) . U gepeku ionako pored svog alata vozam i metar, pa me nije mrzelo da jos jednom premerim i dokumentujem ono sto sam iznad napisao.

13 hours ago, Ivan said:

Pa donji deo prednjeg branika (ne ukljucujuci lip) je, ako se dobro secam na nekih 16-17 cm visine.

Izmereno na samom pocetku prednjeg branika. Iza pada jos malo, ali da se ne prljam - lepo se vidi:  

 

230120217600.thumb.jpg.a3df84c836524b627f4ade03d193db66.jpg 230120217595.thumb.jpg.7cd4edae43228d7609471f08908c719c.jpg

 

15 hours ago, Ivan said:

Najniza tacka (a moj benzinac nema suspleh) je na 9 cm od asfalta.

Pokusao sam prvo sa istim metrom. Ali em je obloga motora obla pa ne mogu da dohvatim najnizu tacku (njen nosac), em se metar uvija na oko 10 cm, pa sam u pomoc doneo i lenjir. Mereno koliko sam mogao da dohvatim pored namotanog tocka. Dodati 7mm pocetka skale i uporediti sa najnizom tackom koja je malo dalje, nadam se da se moze videti:

 

230120217589.thumb.jpg.f6c35a5c06fb3b577e05dbdbd0f64abe.jpg 230120217591.thumb.jpg.e404fadd3bcaabe64580407c08342f0a.jpg

 

I bonus FOTO :) - visina auta iza prednjeg tocka, tj. ispod plasticnog spojlera/sajtne je u najnizoj tacki na 13 cm:

 

230120217585.thumb.jpg.cf632e9e7430ab26f7a0e7a20a0377f9.jpg

 

A ovo sam i ranije merio kada sam menjao maglenku. Valjao sam se pod autom, pa mi je sve bilo na izvol'te za precizno merenje. Ovo je cisto prirucno, da ne ostane samo suplja prica i zezanje.

PS: Izvinjavam se za auto strokav od puta tokom nedelje :stuart: .

Share this post


Link to post
Share on other sites

@totti

Ako smo dotle dosli :D - ljubitelji kladjenja slobodno mogu da ponesu i kintu i svoj metar :P .

 

Bez zezanja, kolegi @Rasta ostavih i tehnicke podatke iz eLearn i svoje podatke iz iskustva, evo na kraju i izmereno. Posto covek razmislja da kupuje, cisto da zna sta sve moze da ocekuje. A ima naravno i visih Sport verzija, pise sve u dokumentaciji.

PS: Setih se da smo kacili i ovo za novije motorizacije:

 

 ivan.png.b3cdfb6e609db0a3b22547096c281cac.thumb.png.1f96eb2c4804f194855cfa2ea56b2c5c.png ivan2.png.283e08467504eac2d51d6cfd04ef06ee.thumb.png.7cf8bcea9b1fdc8dbec7cb3afeca0f7b.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ribolovac :D , aj' kada budes dokon - izmeri koliko je auto visok. Bar ovo od branika ili sajtne sto postavih, to ti je najlakse. Moze i do ruba krila, secam se da je oko 64.5 cm.

Zivo me zanima koja je razlika, posto je ova motorizacija Euro5 naslednik T-Jet 150. A MultiAir Sport jos ne postoji u eLearn specifikaciji iznad (i Green-Blue-Yellow-Yellow boja na oprugama, kod tebe bi trebalo da je Green-Blue). Pa samo dopisi rezultat, a iako si pecaros, dugogodisnjem drugaru sa foruma apsolutno verujem na rec, nije potreban FOTO+VIDEO :D .

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Merite sad sta hocete :stuart: . Ja postavih cisto da i fotkama stanem iza onoga sto sam juce rekao, a posle onih komentara za Ferrari i Lambo :D .

Bez zezanja - sta na onim linkovima podrazumevaju pod "ground clearence"? Sta je na McLarenu visoko 11.9 cm, kada je zakucan za patos?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ground clearance podrazumeva najnizu tacku na automobilu koliko sam ja upucen.

 

Mozda je kod sportskih automobila sve ravno, znam da je kod bmwa uglavnom pocetak sportskog branika jedno 10ak cm nizi nego kod obicnog, iako je najniza tacka samo 2cm niza, a opet si u drasticno vecem riziku da zakacis branik iako mozda karter neces zakaciti.

 

Bas cu sad sici da slikam, imam tu par bmwa i jednu alfu 147. 

Iako je klirens nekih ~14cm, sigurno je pocetak branika 10ak cm vislji, a pragovi par cm, al sad cu i slike priloziti :D  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa na koliko je onda onaj lip na braniku...na 6cm? :D ne sporim nista, ali moj setup je cak malo i nizi od ivanovog, i vozim i vozam se bez ikakvih problema, bukvalno ne obracam paznju ni na sta, ivicnjaci, lezeci itd - sve redovno...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tacno -1 cm, ako se dobro secam kada smo caskali kod tebe na temi. Ista situacija sto se voznje tice, rekoh samo da imam trip da "moram" da obidjem ako nesto lezi na putu. Mada, to sam imao praksu i sa Stilom, doduse manje. Mislim da je kod mene na JTD suspleh (utegnut kao pracka) bio na nekih 12 cm, ali iza toga vec ne smem da stanem 100%, ne secam se najbolje.

@vagenovac

Nemoj samo da neko pomisli da si posao da naberes poklopce felni :D .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo izmerio:

Pocetak branika, alfa 147 19cm, bmw e60 22cm, f30 sport isto 22cm, x3 f25 33cm.

Visina praga iza prednjeg tocka: alfa 147 22cm, bmw e60 18cm, f30 sport 21cm, x3 f25 36cm.

:D

IMG_20210123_230432.jpgIMG_20210123_230501.jpgIMG_20210123_230551.jpgIMG_20210123_230604.jpgIMG_20210123_230827.jpgIMG_20210123_230845.jpgIMG_20210123_230646.jpgIMG_20210123_230707.jpg

Послато са Mi MIX 2 помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dok ne izmerim visine koje ću svaksko potkrepiti slidžama, evo nekih sa oznakama na oprugama.

IMG_20210124_093347.thumb.jpg.8447a09d006770f2aeb230c4181ecdbf.jpg

Lepo se vidi da moram kod kolege @horvat u goste na perionicu odozdo. :lol:

Sledeća slidža je ood onomad kad sam čačkao oko amorta.

IMG_20210124_084922.thumb.jpg.d5e232df9d97c26b5b750cc2211c9657.jpg

Čim stignem prilažem obećano.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo nekih sličica, onako na prvu.

Izvinjavam se za "kolegino oštro oko" ali će okvirno pokazati koje su razlike.

Takođe, izvin'te za prljave aute.

Jbg, u želji da ne ostanem nedorečen, zanemarili smo tu činjenicu.

Ipak, precizno i detaljno merenje ću prezentovati sa prvim lepšim danima.

Na testu :lol: dva Sportaka.

1.9 8v mjet VS 1.4 16v t-jet

Prednji rub...

IMG-f142d578d95aef9afe43faf4c54a4682-V.thumb.jpg.5d390125b7baadc769fbbd11231644dd.jpg

Prag iza prednjeg točka...

IMG-ef16b88f1e76e3c1934f4645edb51473-V.thumb.jpg.254f03b0dd3a5316af7e6057ab5c2c14.jpg

Zadnji rub...

IMG-d01cc8f8851974e5c9594deca7877e78-V.thumb.jpg.291f566f711766679b9a282e5349771a.jpg

Prednji rub...

IMG-09f53bee17746ed5234ff3e9ca8ba1cf-V.thumb.jpg.d1575fab0c49fd645827c64b007d2cd4.jpg

Prag iza prednjeg točka...

IMG-00f78a4adb86f00e15bddd18f66fe956-V.thumb.jpg.61eb47c99a277cf0d5a01fa2182cd61f.jpg

Zadnji rub...

IMG-4ef6342933cf1a621d2b000988dc78bb-V.thumb.jpg.27e42d5f9c26b0350a41e147f20b0cd3.jpg

Vidi se da je u svim merenjima razlika za 10mm u korist 1.9mjet.

PriznaVam pobednika. :whistle:

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...