Jump to content
FAS Euroauto Goran
Sedla

AR 159/ Dobar posao, ili zajeb godine?/ Ljubimica vol.2

Recommended Posts

Cestitam!  :cheers:

 

Znas kako kazu, nema niste skuplje od jeftine Alfe :lol:

 

Salim se malo, deluje dosta tacno sa slika. Nadam se da ce lepo da te sluzi, barem upola kao Lybra i bice odlicno! :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa sto zameni najbolji auto koji si ikada vozio?!? :D

Neka je sa srecom 159 ka i da postane najbolji auto koji si ikada vozio! 

Puno lepih km ti zelim! 

Share this post


Link to post
Share on other sites

IMG_20200923_160805.jpg IMG_20200923_160818.jpg IMG_20200923_160920.jpg

IMG_20200923_160939.jpg IMG_20200923_160950.jpg IMG_20200923_161024.jpg

IMG_20200923_161008.jpg IMG_20200923_161037.jpg

 

@horvat znam za to što kažu, da nema ništa skuplje od jeftine Alfe. :D

Ali, s'obzirom da sam je platio SAMO 2100€, računao sam na to, neka uložim i 900€ u nju, neka izadje i na 3000€,za toliko ulaganje će biti u vrhunskom stanju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@werp690 morao sam zameniti Lybru. Počela je limarijski da propada, sva se ofucala jadna. Nije ostao jedan deo karoserije na njoj na kojem se nije oljuštio lak. Sajtne su počele da popuštaju, počele da se javljaju tačkice i mehurići od rdje... Bio sam svestan da ako ostane kod mene još ovu zimu, da ću na proleće morati da radim limariju i da je celu farbam. A ja to ne volim, u fazonu sam da mehanički mogu da radim šta god na kolima, pa ako treba i komplet generalna na motoru da se uradi, nije ništa problem. Ali limariju ne pipam, pa dokle traje-traje. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odradila je Lybra svoje i vise od toga B)

Sto kaze @neshaoct daj neke utiske iz voznje. Kako povlaci, jel dimi? ( No smoke no fun) sredjeno to sto joj je falilo ili ides redom i polako?

Enterijer se nadam da nije krem? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@werp690 nažalost, enterijer jeste krem boje, i, još gore, tabla nije klasična crna nego svetlo siva. :wallbash:

Ali sam joj to oprostio zbog dobrog opšteg stanja auta. Nema trunke dima, lepo vuče, lepo se vozi. Nekako imam utisak da što je više vozim, sve lepše ide, ili je to samo subjektivni osećaj, polako se upoznajemo. Ali i sredjuju se sitnice, jedna po jedna, pa možda i to utiče... 

Ono što me najviše privuklo da je kupim je to što nema mana, onih koje su vezane za 159 kao model. Turbo, zamajac, menjač, sve je u idealnom stanju. Šalta se lepo, nema ama baš nikakvog zvuka, lufta, nečega što ne treba da bude. EGR, katalizator, DPF, sve je tu i sve je ispravno i u funkciji. 

Kasnije se ispostavilo da ova tvrdnja nije tačna za EGR, pravio je probleme, ali sam ustanovio da je isti već menjan, i stavljen je neki "no name" zamenski. Uzeo sam originalan polovan, i više nije bilo problema. 

@neshaoct utisci su da je prava ladja na putu. Oseća se da je težak i masivan auto, naspram 159 Lybra mi izgleda kao igračka. :D Ali što više vremena prolazi, sve se više navikavam na nju, i više mi ni gradska vožnja i parkiranje nisu problem. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa gde bre dizel koji ne dimi, ne ide to.. Sto pre neki cip da zacrni malo :D

Gde ubode ja za krem?

Ja krem ne bi izdrzao, daleko od toga da imam nesto protiv krem boje ali svaka tackica se vidi.

Egr i Dpf off koji ce ti ( ne znam zbog tehnickog) klapne si sredio ili ces tek sredjivati, nisam razumeo iz prvog posta? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prvo što je trebalo uraditi bile su baš klapne. Jer, stanje je bilo blago rečeno katastrofa. Imale su ogromnog lufta, a nisu ni radile jer je ona poluga koja povezuje sve četiri klapne i pokreće ih istovremeno, otkačila se ko zna kad i spala sa strane. Pa sam krenuo u taj poduhvat polako.... 

 

IMG_20200926_112522.jpg IMG-188b8beb216c92067b92df1a63437656-V.jpg IMG-a6e35cad03f4a8feb9d4ae3ebff92f53-V.jpg

IMG-17c9667077b5b9ab6a2d0b89d4e1b7ee-V.jpg IMG-d790333a9ec0d60e11c1e369fda69cab-V.jpg

IMG-f71b7a78ddd6c9d7160192968ee5d60b-V.jpg IMG-119f5375931aebe7af7dca7bd5b619a2-V.jpg

 

Krivo mi što se nisam setio da slikam kada sam očistio usisnu granu, da se vidi razlika pre/posle, a ogromna je razlika. Al' dobro. Ceo poduhvat me koštao dva popodneva mog vremena, i 1500din koje sam dao strugaru da mi napravi i nabije čepove po meri. Što, po meni uopšte nije bilo mnogo za prvo ulaganje. :thumbsup:

Auto je bukvalno poleteo posle sredjivanja usisne grane. :happy:  :lol: Nisam znao šta me snašlo kad sam stisnuo gas.... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naravno, iz dana u dan su se pokazivale mane i otvarala neka nova ulaganja, ali na sreću sve je bilo sitno. Prvo što je počelo je bilo trzanje preko 2000 obrtaja, uglavnom kada se drži ravnomerno gas ili na blagom dodavanju gasa. Kada se potopi, povuče kao luda i nema nikakvog trzanja. Konsultovao se sa drugarom, rekao mi da je EGR ventil, što sam i sam potvrdio malo listajući po netu. Napisao sam već da je stavljen neki no name, i taj isti drugar mi poslao originalan Pierburg za 20€. Zamenio ga, i rešio problem. 

Onda je iznenada prestao da radi ventilator u kabini. Razlog - istopio se džek na samom reostatu. Neko je (prethodni vlasnik, verovatno) već petljao tu, bio loš kontakt i grejao se džek. 

 

IMG_20201017_121858.jpg IMG_20201017_121850.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lako je tebi kada imas posebnu kadu za pranje delova :D

Najbitnije si odradio, a to su klapne. Sada normalno upoznavanje i sredjivanje nedostataka koje svaki polovni auto ima. Bitno da nisu krupne stvari, ove sitne se sredjuju u hodu takoreci. 

Sada i da zatvoris taj egr i dpf greota da se zaprlja usis ponovo. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@werp690 hahahah.... Nemam posebnu kadu, to je moja kada u stanu. Ali sreća pa postoji Axel Sgrasso koji čini čuda, pa kada posle svakog zahvata bude oribana i sija kao nova. :happy:

A što se tiče DPF-a i EGR-a, ne znam.... Sam sam podeljenog mišljenja, da sve ostavim kako jeste, pošto je u funkciji i radi, ili da gasim sve softverski i uklanjam.... Sačekaću proleće, pošto se još nisam finansijski oporavio od kupovine auta i svih ulaganja, a zimski je period i nema mnogo posla i velike plate kao kad dodje proleće/leto... Pa ću onda odlučiti šta ću, pošto će mi to biti najveće ulaganje i najveća količina novca koji ću potrošiti na auto... 

Zaboravih da pomenem da sam polomio MAP senzor dok sam rasturao usisnu granu, pa je tu uleteo neplaniran trošak od 20€ za drugi MAP senzor. 

 

IMG_20200926_162210.jpg

 

Drugar mi reče, inače, taj drugar kojeg stalno pominjem, je Strahinja iz Kaludjerice, radi sa delovima, rastura Alfe, Lybre i ponekog Fiata, možda ga neko odavde sa Foruma i zna.... Reče mi da se jako teško vade ti MAP senzori iz 140/150ks motora. I sam ih je polomio nekoliko prilikom vadjenja za delove. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znam da je tvoja, zajebavam se :D 

Sacekaj prolece da se stabilizujes i onda sve off. Pa neces kako ide vreme non stop cistiti, otpusavati i zezati se sa time. 

Ovako sve off, ocistis map, usis ne bi trebalo mnogo da se isprlja do tada, a ono malo sto nakupi ce da izbaci kroz auspuh i reseno. 

Kaiseve si zamenio sada kada si radio usis? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisam pipao ništa oko toga. Kaiševi roleri, španeri su relativno novi, sve je pregledano i slaže se sa kilometražom koja je poslednje upisana na motoru i još kojegde, kada je radjen poslednji veliki i mali servis, itd. Moj majstor je sve pregledao, i rekao da ne moram ništa da menjam još 30ak hiljada km. Uz njegovu garanciju i odgovornost, naravno. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Usledio je i mali servis, ulje i svi filteri, i pošto se bližila zima i vreme za zimske gume, morao sam malo da ponovim i obradujem limuzinu. :)

 

IMG_20201017_124736.jpg IMG_20201017_124759.jpg

IMG_20201019_120840.jpg IMG_20201019_120824.jpg

 

15500din dve gume sa montažom i balansiranjem, Sava Eskimo HP2 i oko 8000din za kompletan mali servis. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja koliko vidim ovo je jako daleko od zajeba godine!

Na autu te starosti i kilometraze  bili bi normalni neki skupi radovi oko kvacila, zamajca, turbine ili dizni.. kod tebe je to sve donekle OK i ne pokazuje neke znakove zamora za sada. 

Dakle ekstra kupovina!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa tako se pokazalo na kraju. Ispalo je da je auto daleko bolji nego što sam očekivao. Mislim, šta bilo ko može da očekuje od Alfe 159 koja je plaćena svega 2100€?!? Ali ispade dobro. Ima još ulaganja u taj auto, ali sve je nešto sitno, i ništa alarmantno da mora odmah sad da se radi, ili da će me ostaviti negde na putu... 

 

IMG_20200919_233448.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...